top of page

מה אינסטגרם רוצה? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 8.7.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 8.7.24.

הכי מעניין השבוע: אינסטגרם משנה כיוון?

באיזה אפליקציות המשתמשים קונים מאיתנו?
איך אינסטגרם מגדילה אינטראקציות? טוב ששאלת

אינסטגרם רוצה יותר אינטראקציות.


זה לא מאוד חדש - מחקרים על גבי מחקרים מראים איך האינטראקציה ברשת חברתית היא הגורם הממכר. הדופמין שמשתחרר כשמישהו עונה לנו, כשאנחנו מגיבים ליוצר תוכן אהוב ומקווים לשניה שיענו לנו.


אבל זה כן מאוד מנוגד למגמה שלה - ושל אחיותיה הרשתות החברתיות - בשנים האחרונות. מנוגד, בעצם, לטיקטוקיזציה.


מאז שטיקטוק הכניסה לשוק את האלגוריתם שלומד אותנו ומגיש לנו את פיד ה For You, צורת גלישה חדשה השתלטה על הרשתות החברתיות - הרבה יותר פאסיבית. הרבה יותר מעבירה סרטון, אחרי סרטון, אחרי סרטון - ומקסימום מלבבת איזה לב קטן בדרך. תגובה? נדיר. לעקוב אחרי יוצר/ת? רק האהובים ביותר, ובעיקר כדי לתמוך בהם. הרי הרשת תגיש לי תוכן שהיא בחרה בשבילי אם אעקוב ואם לא, אז למה לטרוח?


אבל אוסף כאילו-אקראי של סיגנלים השבוע מאותת לנו שאינסטגרם שוברת חזרה לכיוון האינטראקציות. מחפשת את הבידול שלה מול טיקטוק בשיח שאף פעם לא היה הפורטה שלה, בניגוד לאחותה פייסבוק; בשיחה סביב הפוסטים, הרילז והסטוריז.


היא מעולם לא הצליחה בכך, בעבר - פונקצית התגובות באינסטגרם לא מאוד נוחה. אבל שינויים חדשים מלמטה, מהדורות החדשים, לוקחים את האינטראקציות יותר לכיוון הפרטי, להודעות הפרטיות. ואינסטגרם מריחה את זה - ורוצה עוד.


קחו את זה ממנכ"ל אינסטגרם: הוא רוצה שתעודדו שליחת הודעות


הסיגנל הראשון מהבהב חזק, שלא לומר לובש חצאית טוטו עם נצנצים ורוקד עם שלט "אני רוצה אינטראקציות", כבר כמה חודשים. מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, מתראיין שוב ושוב ושוב עם קידום של אותו רעיון בכל ראיון:


רוצים חשיפה? תעודדו אנשים לשלוח את הסרטון / פוסט שלכם ב-DM (הודעה פרטית) לחברים.

בוידאו-קון, כנס הסושיאל וידאו השבוע, הוא לא סתם התראיין, אלא השתתף בצילום לייב של הפודקאסט של אינסטגרם, וחזר על המסר:


"עיצה ממני: אחד האיתותים שאנחנו משתמשים בו בדירוג התוכן הוא יחס שליחות לחשיפות. כלומר, מתוך כל האנשים שראו את הוידאו או התמונה שלך, כמה מהם שלחו אותו לחבר/ה בהודעה פרטית? באינסטגרם אנחנו מנסים ליצור מקום שבו... אתם לא רק צורכים תוכן פאסיבי, אלא מגלים דברים שבא לכם לספר עליהם לחברים".

מוסרי חוזר על המסר הזה, כאמור, תחת כל מיקרופון רענן.


אז אולי כדאי שנתחיל להקשיב לו, ולראות מה עוד אינסטגרם משנה?


קחו את זה מהקוד של אינסטגרם: עוד צ'אט?!


האיתות הבא הרבה יותר נסתר, ואחראי על להוציא אותו לאוויר העולם אחד אלסנדרו פאלוצי - בלוגר שעשה קריירה מלחפור בקוד של גרסאות אינסטגרם חדשות ולגלות לעולם מה צפוי בהמשך.


והנה מה שהוא מצא השבוע: פיצ'ר חדש, בנוי כמעט לגמרי, שמאפשר ליוצרים - וגם למותגים - ליצור צ'אט עם יותר אפשרויות מגוונות. כלומר, לרענן את הצ'אט הפשוט מאוד של אינסטגרם.


לרענן עם מה? עם לנעוץ תוכן בראשו - כך שכשלקוח פוטנציאלי מתחיל אתכם צ'אט, הוא יוכל לראות תוכן נעוץ קבוע. למשל - סרטוני איך עושים, או תשובות לגבי משלוח.

וגם - להוסיף ספירה לאחור (לקראת השקה, למשל?), ולראות באיזה איזור זמן מגיבים האחרים בצ'אט.

קחו את זה מהצ'אט: איפה משתלבים הנוטס?


עכשיו, אני יודעת שאתם לא משתמשים בנוטס של אינסטגרם, וסביר להניח שאתם לא זוכרים שהם קיימים בכלל. אולי אפילו מעולם לא ידעתם שהם שם. הכל טוב: אתם לא קהל היעד. כשאתם רוצים לכתוב קצת יותר מסביב לפוסט, אתם בטח עושים את זה בפייסבוק או לינקדאין.


אבל לא דור הזי, ובטח שלא אלפא. הם חיים באינסטגרם וטיקטוק (וארה"ב גם בסנאפצ'ט), שם הסרטונים שולטים. אז איפה מוסיפים כמה מילים? איפה כותבים?


בארה"ב - בת'רדז, "חיקוי הטוויטר" של אינסטגרם (שחגגה השבוע שנה עם 175 מליון משתמשים קבועים. מפתיע, נכון?)


ובארה"ב וגם בארץ - בפונקצית "נוטס" של אינסטגרם, שמאפשרת לכתוב פוסטים, ולשלוח אותם בצ'אט לעוקבים רלוונטיים.


זו באופן כללי מתודה שהופכת להיות פופולארית יותר ויותר, ואינסטגרם משחררת לה מגוון פונקציות כל כמה שבועות.


עכשיו חברו הכל יחד


דור זי ודור אלפא - הדורות החדשים - שמנהלים הרבה מהתקשורת שלהם במודע בהודעות הפרטיות; פיצ'רים מרובים חדשים לצ'אט ולנוטס; מנכ"ל שדוחף את יוצרי התוכן לדחוף את העוקבים שלהם לשתף פוסטים דרך ההודעות הפרטיות...


כן. אינסטגרם רוצה לבדל את עצמה מטיקטוק בעזרת שיח סביב הסרטונים והתמונות - ומשיגה את זה באמצעות כלים ליצירת השיח הזה בהודעות הפרטיות, ה-DM.


מה זה אומר לגבינו, מנהלות ומנהלי השיווק והמותג?


שאם אנחנו רוצים חשיפה באינסטגרם, חשוב שיעבירו את הפוסטים שלנו ב-DM. אלה קריאות לפעולה שלא נמצאות אצלנו בארסנל לרוב: אנחנו מלהטטים ב"תייגו", "שתפו" ו"כתבו לנו בתגובות", פחות ב"שלחו לחבר בהודעה". וכדאי שנתחמש בהן.


ושהרבה מהשיח סביב המותג שלנו, לפחות בקרב הדורות הצעירים יותר, נעשה ב-DM. כדאי שנלמד את השפה שלו.


כי המחקרים שמראים שאינסטגרם לא רק "נחשבת" יותר, אלא לראשונה עוקפת את פייסבוק בגדילה שלה?הם כאן.


איך אפשר לנצח מותגי ענק בזירה של גוגל?


ההשתלטות של ענקיות על תוצאות החיפוש בגוגל היא לא חדשה, אבל בין Temu לצמיחה של רדיט בגוגל - זו בעיה שמטרידה יותר ויותר מותגים.

איך מותג בסדר גודל פחות אימתני מטמו ורדיט יכול להתבלט מולן?

בדיוק את השאלה הזו נשאל השבוע גארי אליס, האנליסט הראשי של תחום החיפוש בגוגל. ולשם שינוי, הוא גם ענה.

הוא מספר הרבה על ההיסטוריה שלו ושל תחום ה-SEO בתשובה, שאורכה כ-20 דקות (!), ואת העיצות הטובות אפשר לסכם, בסופו של דבר, ל-3 עקרונות:


  1. תלמדו איך מתחרים וגורמים לא קשורים מצליחים לעקוף את הגדולים - תמיד יש מי שמצליחים, ותמיד אפשר ללמוד מהם הרבה.

  2. בין השאר, כי הענקיות זזות לאט - ומותגים פחות ענקיים מסוגלים לזוז מהר יותר. למצוא אסטרטגיות שהצליחו למישהו ולאמץ אותן, או פשוט להתחרות על מונחי חיפוש "טריים" יותר.

  3. ולא להתייחס למונחי חיפוש "קטנים" יחסית, מה שמקצוענים מכנים "זנב ארוך" (מונחי חיפוש לא מאוד פופולאריים), כ"שאריות" של הגדולים. הרבה פעמים מונחי חיפוש עם פחות חיפושים בחודש ייתנו תוצאות טובות יותר - כי הם ממוקדים יותר.


שובה של "שנת הרגולציה": האיחוד האירופי נגד...


האיחוד האירופי מלכלך את הידיים בקנסות נגד ענקיות האינטרנט
האיחוד האירופי מלכלך את הידיים בקנסות

מטא היתה בטוחה שהצליחה לחמוק מ"חוק שומרות הסף" שהנחית האיחוד האירופי על ענקיות האינטרנט. היא השיקה באירופה בלבד גרסת פייסבוק בתשלום - נטולת פרסומות, ודילגה בדילוגים עליזים אל האופק.

לא, חמודה - אמר השבוע האיחוד. את חייבת לתת לאנשים שלא משלמים אופציה שלא אוספת עליהם מידע - ומראה, בהתאם, פרסומות לא מותאמות אישית.

או מה?

או שתשלמי 13.5 מיליארד דולר.

לא מליון. מיליארד.


אותו איחוד, תחת אותו חוק, יצא השבוע גם נגד X (טוויטר) - אבל הפעם, כיוון שהיא לא פעלה מספיק כדי לסנן תוכן לא חוקי מתוכה. כן, גם מסביב למלחמה כאן - אבל לא רק.

הקנס, אם טוויטר לא תצליח לחמוק, יכול להגיע עד 6% מההכנסות השנתיות שלה.


בינתיים, בגוגל, עוברים לאט לאט למצב נטול-עוגיות בכרום - זה שהיה אמור לכלול כבר את כ-ל משתמשי כרום, אבל זז לאט. בהתאם, סקר אמריקאי של E-Marketer שיצא השבוע, בדק עד כמה מותגים עברו לאסוף מידע על משתמשים שלא דרך עוגיות צד שלישי - אלה שאוספות עלינו מידע באתרים אחרים, בלי שנדע.


את הסקר אפשר לקרוא בשתי צורות: מבחינת האמריקאים, "רוב החברות עדיין מסתמכות יותר על עוגיות צד שלישי". מבחינתנו כאן בארץ - כיוון שאנחנו שנים מאחור, אפשר ללמוד שאפילו בתעשיות שיותר קשה בהן לעבור, 14% מהמותגים כבר עברו להסתמך על מידע ממקור ראשון.


כן, זה חשוב. וכן, זה ייפול עלינו כאן בארץ כמו לבנה, בקרוב, כי אנחנו - בניגוד לאמריקאים - לא מתכוננים.

אם אתם רוצים להבין קצת יותר לגבי מה זה אומר - כדאי לקרוא את מגמות 2024, כאן. ואם אתם רוצים סיכום קצרצר של איך עוברים לעבוד יותר עם דאטה צד א' (בניגוד לעוגיות צד ג'), גללו במאמר הזה לחלק ל"אז מה אפשר לעשות?".



למי מתאימה Monday (ולמי לא)?


הרבה דיון מתרחש סביב מאנדיי בארץ היום. חלקית כי ההתנדבות שלה אחרי ה-7 באוקטובר העלתה אותה לכותרות ולמודעות, חלקית כיוון שהיא פשוט מערכת ניהול טובה - וישראלית.


אבל לפי השאלות שאני מקבלת לגביה ממגוון מאוד רחב של מותגים, מקרנות גידור ועד פרילאנסים בודדים, לא לגמרי ברור מה היא עושה ולמי היא מתאימה. וגם למי לא.


אי לכך ובהתאם לזאת: שיתוף פעולה חדש! 30.7, 20:30, הרצאה שלי בדיוק על זה - למי מאנדיי מתאימה, למי לא, ואיך מתחילות לעבוד איתה אם כן - בפורום מנהלות בתעשייה. עוד מידע וכרטיסים כאן, וכדאי להזדרז - כרטיס בהרשמה מוקדמת ב-95 ש"ח, אחר כך ב-120 ש"ח.


אפשר להתייעץ איתך? כן.

לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.

איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?


Comments


bottom of page