top of page

באיזה אפליקציות קונים הכי הרבה? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 1.7.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 1.7.24.

הכי מעניין השבוע: באילו אפליקציות הכי כדאי לפרסם?


באיזה אפליקציות המשתמשים קונים מאיתנו?
באיזה אפליקציות המשתמשים קונים מאיתנו?

לרוב, כדי לקבל מידע ממוקד מ SensorTower - אחת המערכות היותר מתקדמות למדידה משולבת של כל ערוצי השיווק, מרשתות חברתיות עד אפליקציות - צריך לשלם. והרבה.

אז כשהם מפרסמים את אחד המחקרים שלהם, אני צוללת אליו כמו ילדת יום הולדת בחנות צעצועים.


והנה השבוע הם פרסמו מחקר יעיל במיוחד: השוואה של הרבעון הראשון של 2024 עם האחרון של 2023. ממש מבט אל מגמות רלוונטיות ועכשיוויות. (לא, אין לי שום הסכם איתם. פשוט מחקר יעיל).


והכי מעניין בכ--ל המחקר, הוא התרשים היפיפה הבא:

דרך אילו אפליקציות המשתמשים מוציאים הכי הרבה כסף ברחבי העולם?

כלומר, איפה יוזרים של האפליקציה מוציאים כסף, והכי הרבה? על רכישות ישירות דרך האפליקציה - כמו חנויות טיקטוק, שזמינות בארצות כמו ארה"ב, בריטניה ותאילנד, על שדרוגי משחקים, על... לא משנה, על דברים שמוציאים עליהם כסף?


שני ממצאים מעניינים:


איפה קונים הכי הרבה? בטיקטוק!
איפה קונים הכי הרבה? בטיקטוק!
  1. טיקטוק בראש:

טיקטוק דוחפת בשנתיים האחרונות חזק מאוד את פונקציית החנות שלה, שזמינה כאמור במדינות מסוימות וצפויה להגיע לשאר העולם. היא בונה את האפליקציה כולה מסביב הדחיפה הזו, ששווה לה הרבה כסף - והופכת אותה להרבה יותר ממוכרת שטחי פרסום "סתם".


החנות אמנם לא הגיעה לארץ, אבל הדחיפה שלה בהחלט כן. והקהל מגיב בצורה חיובית מאוד: לא סתם דור הזי מחפש מוצרים ושירותים יותר בטיקטוק מאשר בגוגל.


כלומר, בשורה התחתונה, הקהל בטיקטוק נכון לרכוש מוצרים ושירותים שהוא מגלה בה.


כן, היא עוד לא גוגל - גוגל לא נחשבת אפליקציה אלא מנוע חיפוש, ולכן החיפוש בגוגל נעדר מהטבלה. אבל בין האפליקציות - היא בהחלט בראש.


2. רוכשים דרך לינקדאין יותר מאשר פייסבוק ואינסטגרם?!


כן, אבל לאו דווקא בדרך שאתם חושבים עליה. רוב הוצאת הכספים של יוזרים בלינקדאין היא על חשבונות פרימיום למיניהם, מערכת ה- Sales Navigator, שליחת אינמייל בתשלום ושאר תופינים. הכי מעניין שם מעבר לפרימיום הוא הרכישה של קורסים בלינקדאין.

מצד שני - כן, זה אומר שלקוחות בכל הגדלים, מהזעירים ביותר עד הגדולים בעולם, מוכנים להוציא הרבה כסף על תחומי חיפוש עבודה ועובדים, מחקרי שוק ופניה ממוקדת ללקוחות.


3. ומי מחוץ לעשיריה?


גם לאינסטגרם פונקציית חנות, והיא הצלחה אדירה במקומות כמו הודו וברזיל. אבל היא כבר מזמן לא דוחפת אותה כמו טיקטוק - היא חזרה להשקיע בפרסום, ברוב ארצות העולם, לצד פיתוח מנועי ה-AI שהיא מקווה שיביא יותר דאטה ויכולות פרסום.

ורכישות עקיפות, מלינק בפייסבוק לאתר חיצוני, לא נספרות כ"רכישות באפליקציה".


ואם כבר טיקטוק - ראיתם...


את שני החידושים המרגשים שיעזרו לה לשמור על מקומה בראש הטבלה, כאפליקציה שדרכה משתמשים מוציאים הכי הרבה כסף?



  1. ימי מבצעים גדולים בשיתוף מותגי ענק - ויוצרי תוכן


ימי מבצעים כמו "בלאק פרידיי", "סייבר מאנדיי" ואפילו "יום הרווקים הסיני" הם דרך מנוסה ובטוחה לגרום לקהל להוציא הרבה יותר כסף. טיקטוק גייסה את גדולי המותגים בארה"ב, ממייבליין עד צבילינג, ואת כל תותחי קידום המכירות הכבדים שלה - ויוצרת ימים כאלה משלה.


חוץ מהכרזה על היום וגיוס מותגים להשתתף, הימים האלה הם חגיגה של "אתגרי מכירה ליוצרי תוכן" - פורמט טיקטוק להפליא (ולהחריד), שבו יוצרי תוכן מוזמנים ליצור תוכן רלוונטי למותגים המשתתפים.

המותגים לא מבטיחים מראש לשלם עליו - אבל הם מבטיחים לאמץ תכנים מסויימים, לקדם את הפוסטים בתשלום (מה שמגדיל מאוד את החשיפה ליוצרים), ולחלוק רווחים עם יוצרי התוכן שבחרו.


פורמט גאוני, כדאי (כמעט) לכולם (חוץ מהיוצרים הקטנים יותר, שייצרו תוכן ולא יקבלו חלק), ומעודד צריכה באופן מפלצתי כמעט.


2. תוכן משתמשים (UCG) יוצא מהטיקטוק לעולם הגדול


רואים את התוכן הטיקטוקי לגמרי הזה? הוא לא הופיע בטיקטוק. כלומר, הוא כן, אבל לא רק;

הוא הגיע לטיימס סקוור:

עד כה, לא חידוש גדול - הרבה אפליקציות מוציאות תוכן משתמשים לקמפיינים ספציפיים.


טיקטוק היא הראשונה - למיטב ידיעתי - שמציעה אותו לא כקמפיין ספציפי, אלא כערוץ פרסומי. "אנחנו נקנה את השטח על שלטי חוצות, אתם תוכלו לדחוף את תוכן המשתמשים (UCG - User Generated Content) שאתם יודעים שעובד היטב באפליקציה גם לעולם הגדול. בתנאי שהוא עלה בטיקטוק, כמובן".


קצת כמו ג. יפית, רק... בסאקלה אחרת לגמרי.


עכשיו, לרוב המותגים בארץ ההצעה הזו פחות רלוונטית. אבל מה היא כן מגלה לנו?

שטיקטוק כאן להישאר - ואפילו מותגי ענק אמריקאיים, רגע לפני כניסת "חוק טיקטוק", ממשיכים לחבק אותה.


הכי חשוב השבוע: איפה כדאי לבנות אתר?


וויקס משיקה פיצ'ר שמאפשר עיצוב חופשי בפיגמה
האתר - וויקס. העיצוב - מה שתרצו

פעם פעם, לפני שנים רבות, ניחמתי קולגה עם סוכנות אתרים שאיבד לקוח גדול באמירה האהובה על אנשי פרסום, ש"כשמחתימים לקוח חדש זה גם הרגע שמתחילים לאבד אותו".


"אני מעדיף את 'כשלקוח מסיים לבנות אתר זה גם הרגע שהוא מתחיל לתכנן את האתר הבא'".

וגם זה נכון.


אז, איפה יהיה האתר הבא שלכם?

חכו, לפני שאתם עונים, כי...


וויקס שחררה השבוע פיצ'ר חדש שהוא רעידת אדמה משוגעת. מזמן לא סקרתי חדשה מרעישה כל כך.


היכולת לבנות עיצוב חופשי לגמרי >

בפיגמה (תוכנת עיצוב אתרים פופולארית, המאפשרת לעצב אתר עם השימושיות שלו כבר בשלב העיצוב) >

ולהמיר אותו לאתר פעיל בוויקס, בעזרת וויקס סטודיו. בקלילות.


למה רעידת אדמה?

ה-יתרון של וויקס היה ויישאר נוחות השימוש למשתמשי הקצה - עורכות ועורכי האתר מתוך המותג. השימוש בוויקס אינטואיטיבי ופשוט, ממש כמו לבנות מצגת.

ה-חיסרון של וויקס היה התבניות הסגורות שלה. היה מורכב מאוד, עד כה, לעצב באופן פתוח וחופשי לוויקס.


זה היה ה-ייתרון של וורדפרס על פני וויקס.

היה!


הפיצ'ר כבר קיים ופעיל, מציעה להציץ בוידאו ההסבר של איך ממירים עיצוב בפיגמה לאתר וויקס - אפשר ללמוד ממנו הרבה יותר מאשר כל הודעה פומפוזית.

עכשיו אני רק מחכה לשמוע ממעצבי אתרים עד כמה הוא באמת פשוט וישים לשימוש, ביומיום.


אבל אם אתם בדרך לבניית או שדרוג אתר חדש - זה ייתרון שחשוב לקחת בחשבון.

חדשות הגוגל 1: תובנות AI בגוגל אנליטיקס


גוגל בשורה של חידושים השבוע, והמעניין ביותר בהם הוא תובנות AI באנליטיקס. הם עוד לא עובדים היטב, אבל בינתיים אפשר לגלות כמה מדדים חשובים דרך שאלות מנוסחות מראש בשפה של בני אדם.

באותם אנליטיקס נפרדים סופית מ- Universal Analytics הישנים, ומקבלים כמה שיופים לכלי מדידה קרוס-ערוציים.


חדשות הגוגל 2: מפריכים מיתוס ותיק של SEO


גוגל מפריכה מיתוס: קמפיין עם שם המותג לא פוגע ב-SEO
עוד מיתוס הופרך

קמפיינים בגוגל שכוללים את שם המותג - מועיל, או מזיק?

מומחי ה-SEO נחלקים ל-2, אלה שמוכנים להשבע שראו קמפיינים כאלה עושים נזק רציני, וכאלה שמתחייבים באותו תוקף שזה רק עוזר ללקוחות שלהם.

אז מה נכון?


לשם שינוי, קיבלנו תשובה חד משמעית מגוגל עצמה:


לא רק שלא מזיק, למעשה יכול להועיל. "זה אחד הדברים שאנשים מצפים להם, שימוש בשם המותג, והמערכות שלנו נבנות בדיוק כדי לעודד עזרה למשתמשים", ענו מגוגל לוויכוח התורן בנושא.


אז פעם הבאה שמומחי ה-SEO שלכם נזעקים מקמפיין הבראנד, שלחו אותם אלי. יש לי כמה תשובות בשבילם.


אפל, מזמן לא שמענו ממך...


שתי חדשות מהתפוח הנגוס:


אפל לא תשיק את ה-AI באירופה בשלב זה
אפל זהב
  1. אפל אינטליג'נס? לא באירופה: אפל חשפה את מערך ה-AI החדש שלה ברוב הוד והדר בהכרזה אפל-ית להפליא... אבל הוא לא יושק באירופה. כן, בכל אירופה. כן, למרות שזה שוק מרכזי. למה? כי הרגולוציה החדשה באירופה לא מרשה סתם ככה לאסוף טונות של מידע על משתמשים, זה למה. ואפל לא רוצה להגביל את עצמה. אז היא הולכת ראש בראש עם האיחוד. מי ימצמץ קודם? למרות הכל, אני מהמרת הפעם על אפל. האיחוד ממש מחכה למקרים כאלה כדי להראות לענקיות הטכנולוגיה שהוא הריבון.

  2. עדיין עושים בוסט-פוסט כדי לקדם פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם? תפסיקו! באופן כללי, זו פרקטיקה שאני תמיד ממליצה נגדה - בוסט-פוסט מתוך האפליקציות הוא דרך מאוד דלה בואך דרדלה לנהל קידום פוסטים. וספציפית השבוע, אפל הכריזה שהיא תמשיך להפיץ את "מס אפל" - 30% יותר - על פרסומות פייסבוק ואינסטגרם למשתמשי אפל. ומה הקשר לבוסט פוסט? אם קידום הפוסט נעשה ממנהל המודעות, מטא עוקפת את המס הזה. אם הוא נעשה ממכשיר אפל, בתוך האפליקציה... ובכן... לא.


ביום שלישי: הסקירה החודשית בזום לייב


בואו ללייב החודשי של חדשות הדיגיטל לניהול שיווק, ותקבלו את הפריבילגיה לשאול כל מה שתרצו ולהקשיב לדיון החכם שמתעורר אחרי ההקלטה.


שלישי 2.7.24 || 10:00 || חינם בהרשמה מראש.


אפשר להתייעץ איתך? כן.

זו העבודה שלי, אבל תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.

איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?


Comments


bottom of page