טיקטוק מזנקת לאחוזי חדירה מפתיעים בישראל - חדשות הדיגיטל 4.3.24
top of page

טיקטוק מזנקת לאחוזי חדירה מפתיעים בישראל - חדשות הדיגיטל 4.3.24

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 04.03.24.

הכי חשוב השבוע: כמה ישראלים משתמשים בטיקטוק?!

טיקטוק מזנקת ל-70% חדירה בישראל - מספר משתמשי טיקטוק בישראל ינואר 2024
מתוך מחקר "סטטיסטה" נכון לינואר 2024, לחצו למחקר המלא

אחד המקורות היותר אמינים ברשת, אתר Statista, פרסם נתונים חדשים נכון לתום ינואר 2024 - ונתון אחד קופץ מיד לעיניים: האם יכול להיות שטיקטוק קפצה בשנה האחרונה מ-40 ל-70% חדירה? שרק לכל ישראלי שלישי אין טיקטוק?


לא רק סטטיסטה טוענת ככה - נתון ממערכת הפרסום של טיקטוק טוען שבישראל יש כרגע, בסוף פברואר 2024, לא פחות מ-4.52 מליון משתמשי טיקטוק ישראלים בגיל 18 ומעלה.


זה נכון?

התשובה, כמו תמיד בשיווק, היא כן ולא.


כן, טיקטוק מראה גדילה עקבית בישראל. בעיקר בקרב גילאי 25-45, בשנה האחרונה, אבל לא רק.


אולי נחש אותי נחש מצביע על הפופולאריות של טיקטוק בארץ

ההשפעה שלה בבירור הולכת וגדלה. זוכרים את "אולי נחש אותי נחש"? כן, זה בא מטיקטוק.


אבל, הזינוק המאוד משמעותי שלה בגילאים בוגרים לא היה אורגני. הוא קרה...


אני אתן לכם רגע לנחש, כי אתם יודעים את התשובה...


בתקופת "מלחמת ההסברה", באוקטובר ונובמבר. גל ההצטרפות היה פטריוטי, ונועד נטו להסברה, במקור. ולכן נשאלת השאלה - האם המצטרפים החדשים באמת משתמשים בטיקטוק לצרכים אישיים היום?


חשוב גם לזכור, אנחנו יודעים שהרבה בני נוער וילדים משקרים לגבי הגיל שלהם ברשתות חברתיות, עם ובלי רשות מההורים, שלפעמים אפילו פותחים עבור את הערוץ.


אז מה נכון?


כמה באמת ישראלים בוגרים משתמשים בטיקטוק?

כמובן שעל השאלה הזו הרבה יותר קשה לענות.


ולכן הלכתי למקום המעניין ביותר עבור מנהלי ומנהלות פרסום: הפרסומות המצליחות ביותר בישראל. כן, טיקטוק חושפת אותן, את הנתונים שלהם, ומעודדת מפרסמים ללמוד מהן.

יעיל.


עד כה, בקושי הסתננו לאיזור המעניין הזה פרסומות בעברית - כלומר, כאלו שבאמת מעידות בבירור על התנהגות צרכנית של דוברי עברית בטיקטוק. אנגלית כן, ערבית גם. עברית - יוק. ואלו שכן הסתננו, היו רק למוצרי ביוטי שמעניינים גם גילאים צעירים יותר. בת ה-10 שלי, שמטיילת עם חברות לסקארה וביוטי קייר למרות שאין לה שום צורך אמיתי במסכות פנים, תעיד.


והנה, תראו מי מככבת במצעד הפרסומות הפופולאריות של טיקטוק, מהשבוע האחרון:


פרסומת דוברת עברית צחה של חברה לניקוי מזגנים, שמראה איך הטכנאי שלה מנקה את המזגן יפה - ומה כדאי לכם לעשות כדי לצמצם את צריכת החשמל של המזגן.


עם 26K לייקים. ו-3000 שיתופים.


וזה, כבר נתון הרבה, הרבה יותר משמעותי.


אז לא, אני לא לגמרי קונה את זה ש-4.5 מליון ישראלים בוגרים משתמשים בטיקטוק באופן תדיר. אבל אני בטוחה לחלוטין ש-


טיקטוק הפכה בחודשים האחרונים לזירת פרסום רלוונטית


לקהל ישראלי, בוגר, ורוכש.


ובהתחשב במגמה הכללית של חשיפה אורגנית נמוכה, שמביאה את כולנו לקידום הממומן שהולך ומתייקר - כן, אחרי שנתיים שבהם המלצתי רק למותגי נוער וצעירים להכנס, ההמלצה היום היא חד משמעית: להתנסות עם פרסום בטיקטוק.


רק, בבקשה, אני מתחננת, לא עם פרסומות יפות ומשויפות, או סרטוני תדמית שהפקתם לצורך אחר. לטיקטוק יש שפה משלה, הפרסומות המצליחות ביותר הן "מלוכלכות" ובעיקר אותנטיות. קחו לפרסום הזה אשת או איש מקצוע שבאמת מבינים טיקטוק. (כן, ברור שיש לנו את להתאים לכם, זו העבודה שלנו, זוכרים?).


משפיע על תכניות השיווק?

כן, ובצורה הכי עמוקה. כדאי להתנסות, לכל הפחות.


יוטיוב חונכת כלי חדש, שגם הוא חיקוי טיקטוק


איך משתמשים ב collab ביוטיוב

אחרי שסיכמנו שאפילו בארץ, ואפילו אחרי שהפסידה עוד שירים בריב הגדול עם יוניברסל טיקטוק היא כוח על - לא מפתיע שיוטיוב משיקה כלי אחרי כלי שהופכים אותה דומה יותר ויותר לטיקטוק.


הפעם, זה כלי לאיזור השורטס, בעצמו חיקוי טיקטוק, שמאפשר להגיב לוידאו באמצעות שיתוף שלו על חלק מהמסך של הוידאו שלך - כמו בתמונה כאן.


כן, זה סטיץ'. רק ביוטיוב.


הנה מדריך לאיך משתמשים בCollab.


וכן, כדאי לזכור גם שיוטיוב עדיין הרבה, הרבה יותר פופולארית - יש לה חדירה של מעל 95%, גם בארץ. פחות שעות שימוש ביום, יותר שימוש לאורך זמן. זוכרים שהיא שייכת לגוגל ומופיעה ראשונה בחיפושים רלוונטיים? בדיוק.



גוגל חושפת איך היא בודקת את האתר שלך


בשבוע שעבר דיברתי בעיקר על השינויים האחרונים בעולם ה-SEO, הקידום האורגני של אתרים בחיפוש של גוגל, ואיך כדאי להתמודד איתם - מה באמת עובד, בשורה התחתונה, עם כל השינויים התכופים. אם פספסתם - מוזמנים.


שוב שינויים באלגוריתם של גוגל? איך מתמודדים איתם?

והנה, השבוע - מצד אחד, נראה ששוב שינוי מהותי של גוגל באופק, מצד אחד, וקהילות ה-SEO הבינלאומיות מתריעות על שינויים במיקומים של אתרים רבים בחיפוש (ראו תמונה).


ומצד שני, גוגל עצמה יוצאת ממש עכשיו בסדרת סרטונים מעניינת, שמסבירה במילים קטנות ובצורה ממש, ממש ברורה איך הכלים שלה בודקים את האתרים שלנו - ומה חשוב לוודא עם אנשי המקצוע שעובדים עליהם.


בסרטון הראשון, שיצא השבוע, מוסבר איך הבוטים שלה "זוחלים" באתרים ומגלים עמודים חדשים. השורה התחתונה היא מה כדאי לעשות כדי לוודא שכל העמודים באתר שלכם יופיע בחיפוש: לוודא שהאתר שלכם שולח לגוגל את מפת האתר שלו באופן תדיר, ומעדכן אותה אוטומטית. אם אתם לא יודעים איך עושים את זה, כמובן שיש לנו אנשי תחזוקת אתרים מעולים להתאים לכם, כי זה מה שאנחנו עושות.


בסרטון הבא הם מבטיחים להתעמק באיך האתרים נכנסים לאינדקס של גוגל, ומה חשוב לוודא שם. נמשיך לעקוב.


מי מרוויח מחסימת העוגיות צד ג' בכרום?


כרום, כמובן, ובעיקר אמא שלה, גוגל.


הרבה זמן אני מספרת במגוון צורות על כמה מהפכני הצעד הזה של גוגל, להפסיק שימוש בעוגיות צד ג'. תחום מורכב - וקשה להסבר, למרות שהוא נוגע בחיים של כולנו.


והנה השבוע פגשתי סרטון נהדר שמסביר את המהלך הזה, של צוות יוצרי תוכן מתחום הדיגיטל שאני מאוד מחבבת. איפה? בטיקטוק, כמובן.


הם מסבירים את זה טוב ממני, פשוט צפו :)


ואם כבר השתכנעתם שזה מהלך שישפיע על על תכנית שיווק ופרסום בשנים הקרובות, הנה מאמר למיטבי לכת על דרכי ההתמודדות של מותגים בינלאומיים על השינוי.




אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page