כלי ה-AI הראשון שהוא חובה לשיווק - חדשות הדיגיטל 29.01.24
top of page

כלי ה-AI הראשון שהוא חובה לשיווק - חדשות הדיגיטל 29.01.24

עודכן: 29 בינו׳

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 29.01.24

הכי מעניין השבוע: קלאריטי תשפר לכם את האתר. משמעותית.


עוד כלי AI? משעמם. עד ש....
עוד כלי AI? משעמם. עד ש....

אני סוקרת אין-סוף כלי AI בשביל הלקוחות שלנו בשנה האחרונה, והם כמעט בגדר הבטחה. עוד לא שם.


וסוף סוף - סוף כל סוף! - סקרתי בחודש האחרון כלי שהוא באמת באמת חובה לשיווק בעיני: תובנות ה-AI בקלאריטי של מייקרוסופט, כלי איסוף מידע על גולשי האתר. בדגש על מפות חום עם תובנות מאת ה-AI.


מפות חום? למה זה חשוב?


כלי איסוף מידע מהאתר יש הרבה - לכולנו יש גוגל אנליטיקס, למשל.

גם קלאריטי הוא כלי כזה, רק שהוא מתמקד במפות חום. כלומר - הוא "מקליט" כל סשן של כל גולש/ת באתר שלנו, בודק איפה הם לחצו על איזה מוצר, לאן גללו ובאיזה פסקה במאמר הם התייאשו ויצאו.


זה המון מידע, והוא מעניין... אבל כדי להפיק ממנו תועלת אמיתית, צריך לנתח המון המון מידע. המון.


ומה AI עושה כבר ממש, ממש טוב?


בדיוק. מנתח המון מידע. בלי הזיות, עם המון ידע מוקדם מניתוח המון אתרים - אבל תובנות ספציפיות מהאתר שלנו.


איך את יודעת שהוא עובד?


עבדתי עם קלאריטי חודש שלם, והתובנות שלו הפתיעו אפילו אותי, עם 18 שנות ניסיון בדיגיטל ואלפי אתרים שעברו תחת ידי. היו שם כמה הצעות שלא הייתי חושבת עליהן אחרת, והן מדויקות.


לדוגמא: ידעתי כמה אנשים מגיעים לכל מאמר, וכמה נרשמים מכלל המאמרים לניוזלטר חדשות הדיגיטל. מפות החום סיפקו לי נתון הרבה יותר מדויק: כ-60% מכלל הקוראים סגרו את הפופ-אפ כל כך מהר שהם בטוח לא הספיקו לקרוא מעבר לשורה הראשונה. בנוסף, בחלק מהטאבלטים כפתור הסגירה נמצא מחוץ לריבוע, ושם היו הרבה "הקלקות-עצבים" מרובות בניסיון לסגור את הפופ-אפ.


60% הוא נתון די צפוי בפופ-אפים. אפילו טוב, יחסית. וכאן ההבדל: קלאריטי השווה את הסגירה לאתרים אחרים, וכתב את התובנה שהסגירה הזו נעשית אחרי פחות מ-3 שניות, ובאתרים אחרים, שבהם יש אחוזי המרה טובים יותר לפופ-אפ, אלו שסוגרים את הפופ-אפ עושים זאת אחרי 4.5 שניות. כלומר, השורה הראשונה אצלנו יכולה להביא תוצאות טובות בהרבה.


כתוצאה מנהלת האתר ערכה את הפופ-אפ בהתאם, עם הצעה מיידית יותר - וגם טיפלה בסידור של הפופ-אפ בטאבלטים. סגירת הפופ-אפ בלי הרשמה ירדה לכמעט 40%(!), והקלקות העצבים הפסיקו.


כלומר, בתובנה אחת, בחודש אחד, העבודה עם קלאריטי כמעט הכפילה את כמות הנרשמים לניוזלטר שלנו - שהוא המטרה השיווקית הראשית במאמרים מהסוג שאתם קוראים.


עכשיו, את רוב התובנות אפשר להביא גם מ-Hotjar המצויינת. והעבודה עם Clarity לא טובה כמו עבודה עם איש או אשת מקצוע שמתמחים ב-CRO - Convention Rate Optimization, ויסתכלו על הרבה מעבר למפות החום.


אבל אני בדיעה שכל מנהל/ת דיגיטל וחברה צריכים גישה נוחה לדאטה שלהם-עצמם, לפני שהמומחים מנתחים אותם, בצורה ברורה ומובנת. וזה בדיוק מה שקלאריטי עושה: מספקת מידע ברור ותובנות מיידיות. מכאן אפשר להמשיך עם אנשי המקצוע. אין לכם מי שינתח יותר לעומק? מזל שהעבודה שלנו היא להחזיק מאגר מסונן של אנשי מקצוע ולהתאים לכם אותם...


חייבת לציין כאן: אין לי שום קשר למייקרוסופט, אף אחד מהמשפחה שלי לא עובד שם ואפילו הסכם אפילייט, שיש לדה ליסט עם רוב כלי הדיגיטל הרלוונטיים, אין לנו. כלום. לא מרוויחה שקל מההמלצה עליהם.


ניתוח מידע מיד ראשונה חשוב יותר השנה


אני חוזרת לנקודה הזו הרבה, אבל אין מה לעשות: 2024 הולכת לטרוף את הקלפים של מידע שנאסף מאתרים אחרים, מצד ג'. כל מהדורה של חדשות הדיגיטל יש משהו רלוונטי: שבוע שעבר ראינו את מטא ולינקדאין מורידות קהלים ממערכת הפרסום, למשל.


ולכן, הדבר הכי חשוב ב-2024 הוא לאסוף ולנתח לעומק את המידע שאנחנו צוברים מהלקוחות שלנו. הוא זה שייתן לנו ייתרון תחרותי, וזה השיפט שאנחנו חייבות וחייבים לעשות בשיווק שלנו כדי להמשיך להצליח.


משפיע על תכניות השיווק? כן, ומומלץ מאוד להתחיל להתנסות. רוצים להתייעץ בנושא? ווטסאפ לנו!


טיקטוק מלמדת איך לפרסם


טיקטוק מוכיחה שוב ושוב שהיא לא רק מבינה מה מעניין את הקהל - אלא גם מה מעניין את המפרסמים.


היא יצאה עם מדריך מעולה לאסטרטגיות פרסום בטיקטוק: עם איזה סוג מודעות כדאי להתחיל מהלך פרסומי, לאן כדאי להתקדם, איך מטייבים את החשבון - הצעות פשוטות ופרקטיות.


כמובן שהם מגיעים מפוזיציה - הם רוצים שנפרסם יותר, מן הסתם, והם לא יכללו אזהרות מסוגי מודעות שלא עובדים טוב.


אבל אם אתם מפרסמים או שוקלים לפרסם בטיקטוק, זה יופי של מדריך.


משפיע על תכניות השיווק? רק אם אתם רוצים להתחיל או לשפר את הפרסומות בטיקטוק. זוכרים שיש לנו מומחי טיקטוק שבחרנו אחד אחת לחבר לכם?


לינקדאין עם סוג מודעה חדש: מאמרים ממומנים


אחרי שהורידה את קהלי הלוקאלייק והתייקרה משמעותית, סוף סוף חדשות טובות מלינקדאין: מעתה אפשר ליצור מודעה ממאמר. והחלק המעניין באמת - אפשר להפוך מאמר למודעת לידים!

כלומר, עם המאמר יופיע כפתור למילוי פרטים, ומיד אחרי שהקהל הקורא ישתכנע מהידע שלכם במאמר, הוא יוכל מיד להשאיר פרטים. חיבור לא טריוויאלי מצד לינקדאין, ובהחלט מעניין.


משפיע על תכניות השיווק? רק אם אתם מפרסמים בלינקדאין. אם לא, חכו לפני שתתחילו, המחירים שם יקרים להפליא.


גוגל עם סוג חדש של תוצאות חיפוש


גוגל התחילה לגלגל החוצה סוג תוצאות חיפוש רלוונטי במיוחד לסניפי רשת ועסקים מקומיים: "אירועים והטבות מקומיים", בחיפוש מקומי. חיפוש מקומי הוא חיפוש של שירות, עסק או סניף במיקום מסוים - מ"ציוד משרדי ברמת גן" עד "ארומה קניון ביאליק".


את האירועים וההטבות שהיא מפרסמת בריבוע מובלט היא לוקחת מתוך המידע ב"גוגל העסק שלי", הפרופיל העסקי שלכם בגוגל.


משפיע על תכניות השיווק? כן - אם המיקום שלכם משנה. אם אין לכם "גוגל העסק שלי" - סליחה, למה אתם מחכים? ואם יש - כדאי לשמור עליו מעודכן בהטבות ואירועים.


הצצה לעתיד


אני משתדלת לסקור רק חדשות שכבר משפיעות על תכניות השיווק, אבל יש כאן שתיים שחשוב לדעת לטובת העתיד:

  1. גוגל רוצה שניצור מודעות חיפוש חכמות יותר בעזרת מנוע ה-AI החדש שלה, ג'מיני. זה זמין כרגע רק בארה"ב ואנגליה, אבל צפוי לצאת לארצות נוספות ממש בשבועות הקרובים.

  2. אפל פותחת אפשרות לחנויות אפליקציה מתחרות בתוך מכשירי אפל. רק באיחוד האירופי, כרגע, אבל כבר יש מהלכים בארה"ב להכריח אותם לפתוח אותה גם שם - ובמקומות נוספים בעולם.



אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page