גוגל תחסום הרבה ניוזלטרים בפברואר. מה עם שלכם?
top of page

גוגל תחסום הרבה ניוזלטרים בפברואר. מה עם שלכם?

עודכן: 21 בינו׳

באוקטובר השנה, כשכולנו בארץ היינו עסוקים בהלם, התנדבות והסברה, גוגל שלחה לכולם הודעה טכנית, לא לגמרי מובנת, כהרגלה. ההודעה הסבירה שגוגל מקשיחה את התנאים למשלוח דיוורים מרובים (=ניוזלטרים ואוטומציות), החל מה-1 בפברואר.

מה עושים כדי שהניוזלטר לא ייחסם משליחה לגוגל

מי שלא יעמדו בתנאים עלולים להגיע לספאם של ג'ימייל, והדומיין כולו עלול להיחסם משליחה בכלל לג'ימייל. אאוץ'.

העולם התעסק בזה די הרבה - אנחנו כאן בארץ... פחות. הלם, התנדבות והסברה, זוכרים?


אבל זה קורה ב-1.2, וניוזלטרים בארץ עומדים להיחסם משליחה לג'ימייל.


אז: מה זה אומר תכלס, ומה עושים כדי לא להיחסם?


מה השינוי בג'ימייל בפברואר?


בגדול, ג'ימייל משנה שורה ארוכה של תנאים למי שעלול לשלוח ספאם. בעיקר למי ששולח 5000 דיוורים יומיים - שם התנאים קשיחים והרבה - אבל גם בכלל, לכל מי ששולח/ת ניוזלטרים ואוטומציות. היא עושה את זה כדי לעמוד בתנאים של האיחוד האירופי, בין השאר. (אי אפשר להתחמק מזה, השנה - זוכרים שסקרנו את המגמות בדיגיטל ל-2024, וקראנו לה "שנת הרגולציה"?)


כל התנאים האלה נופלים תחת 3 קטגוריות:


  1. חובה לוודא שהדומיין ממנו נשלחים הדיוורים אמין

  2. חובה לאפשר הסרה מהרשימה בקלות

  3. חובה לשלוח רק למי שרוצה לקבל מאיתנו מייל.


אני אתחיל מסעיף 3, כי הוא הכי דרמטי והכי מובן גם יחד:


קיבלת דיווחים ממשתמשים ששלחת ספאם? נחסמת!


מאז ומעולם גוגל שונאת ספאם. מאז ומעולם ככל שיותר משתמשים מדווחים על משלוח כספאם, הרבה יותר שליחות יסתיימו בתיבת הספאם גם של אנשים שלא דיווחו מעולם.


אבל החל מה-1 בפברואר, גוגל שמה מספר מאוד קשיח על הדיווחים: 0.3%.


בגדול, גוגל כותבת שעדיף לא לעלות את ה0.1% דיווחי ספאם. אבל כותבת ספציפית: יותר מ-0.3% ממקבלי משלוח ניוזלטר דיווחו עליו כספאם? בום, העונשים מתחילים להצטבר. זה יתחיל מהגעה לתיבות ספאם, וייגמר בחסימת הדומיין. וחשוב לזכור: דיווח ספאם הוא לא הסרה מהניוזלטר.


0.3%. זה 3 אנשים מ-1000. וכן, זה לא רק למשלוח אחד - זה מצטבר. אם שלחתם במצטבר 1000 מיילים בחודש לאוטומציות או ניוזלטרים, ובכל החודש 0.3% מהמקבלים דיווחו על ספאם - לכו תעמדו בפינה. כלומר, בתיבות הזבל. עלה יותר, או קרה כמה פעמים? ביי ביי דומיין, יותר לא תוכלו לשלוח דיוורים לג'ימייל מהמותג.קו.איל. בכלל.


איך נמנעים מדיווח ספאם? ככה:


זמן לנקות את רשימות המייל
זמן לנקות את רשימות המייל
  1. האם אי פעם בחברה שלך קנו רשימות מיילים? "מאגרי לקוחות"? הוציאו מיילים מקהל פוטנציאלי, בצורה שלא גורמת לו לצפות לקבל מכם מייל - סוג של "תשאירו מייל ותקבלו X", והם עדיין לא קיבלו מייל מאז שקיבלו את X? זה הזמן לנקות את כל הרשומות האלה מהניוזלטר. מבאס - אבל אלו בדיוק מדווחי הספאם.

  2. הכנסו למערכת הדיוור שלכם, הוציאו דו"ח על כל מי שלא פתח/ה מייל שהגיע מכם בחצי השנה האחרונה, והסירו אותם מהרשימה.


החלק השני הוא בכלל צעד שכדאי לעשות פעם בחצי שנה. כן, אפשר לשמור את מאשרי הדיוור האלה למהלכים מיוחדים. אבל בניוזלטר הרגיל? הם רק מורידים לכם את אחוזי הפתיחה, ולכן מספרים לגוגל שלא כולם רוצים את המייל שלכם. וגוגל מתייחסת לאחוזי פתיחה נמוכים בחשדנות רבה, בואך "לך לספאם ואל תחזור לעולם".


קשה או מבלבל להסיר את עצמי מהרשימה שלך? נחסמת!


החלק הספציפי הזה בהודעה של גוגל מתייחס בעיקר למשלוחים של מעל 5,000 מיילים ביום, אבל אל תדלגו: זה חלק חשוב גם בחוק הספאם הישראלי, ונראה שגוגל תמשיך להקשיח את הדרישות בתחום הזה גם לשאר העולם. לכולנו יש "להסרה" בסוף המייל, נכון? החוק הישראלי מחייב אותנו. אבל זה הזמן לבדוק:


  1. שהלינק להסרה מופיע בצורה ברורה, ולא בפונט קטן מדי או בצבע שמטשטש אותו.

  2. שמרגע שלוחצים על "להסרה", קל להסיר. וספציפית, לא עוברים יותר מדי מסכים בדרך להסרה המיוחלת. זה בסדר לגמרי לשאול למה להסיר, אבל אם זה דורש לעבור לעוד מקום, ואז עוד מסך, ואז למצוא איפה עורכים את העדפות קבלת המייל... לא.


לא אימתת את ה-DMARK, ה-DKIM וה Return-Path? נחסמת!


כן. זה החלק הטכני הכי מעיק בדרישות של גוגל.


מה זה אומר בעברית?


שצריך לתת לגוגל את הדרך הטכנית שלה לוודא שהדומיין שחתום על הדיוורים אמין.


כלומר, אם הקהל מקבל את הניוזלטר או האוטומציות שלי מ"Thelist.co.il", גוגל צריכה לקבל מידע טכני מתחת למכסה המנוע של הדיוור שזה דומיין אמין, ידידותי, וחביב על הבריות.


וכדי שהיא תקבל את המידע הזה, צריך לאמת את הדומיין מול ספקית הדיוורים - חברת הדיוור שלכם (סמוב, אקטיבטרייל, מיילצ'ימפ, סיילספורס - לא משנה, מי שאתם מדוורים דרכו).


אבל ספקית הדיוור לא יכולה לעשות את זה בשבילכם, כי המידע על הדומיין צריך להגיע מהדומיין שלכם.

ובשביל זה, אתם - או מי שעובד אצלכם מול הדומיין (מנהלת אתר, וובמאסטר, אשת אוטומציות - לא משנה הטייטל, העיקר שהיא או הוא יודעים להתעסק עם רשומות הדומיין) - חייבים להכנס לרשומות ה-DNS של הדומיין.

פם פם פאאאאאם!


איך עושים את זה?


בכל חברת דיוור ובכל סוג אתר התהליך הספציפי מעט שונה, אבל החלק המרכזי דורש -


למצוא את מדריך אימות הדומיין אצל ספקית הדיוור שלכם >

לוודא שהוא מתייחס לדרישות החדשות של גוגל מאוקטובר! >


לקחת את המידע הטכני הרלוונטי מספקית הדיוור - לא צריך להבין מה זה "DMARK", רק להעתיק נכון >


להדביק את המידע הטכני הזה במקום המתאים ברשומות ה-DNS של הדומיין. איפה המידע הטכני ואיפה המקום המתאים? את שניהם תמצאו במדריך אימות הדומיין אצל ספקית הדיוור.


הנה לינקים למדריך אימות הדומיין בקרב ספקיות נפוצות:


מה אם לא מצאתי מדריך אימות דומיין? או שהוא לא מתייחס לדרישות של גוגל?


זה הזמן לפנות לתמיכה ולבדוק איתם. אם הם לא מודעים לדרישות החדשות של גוגל - זה דגל אדום רציני. אחד הדברים החשובים ביותר לצפות לו מחברת דיוור הוא לדאוג שהמיילים יגיע לתיבות של הקהל. ואם הם לא מודעים - המיילים לא יגיעו.


כן, בהחלט אפשר לפנות ולהתייעץ איתי! העבודה שלנו כאן בדה ליסט היא לייעץ אובייקטיבית, ולהתאים כלי ואנשי דיגיטל לחברות, ארגונים ועסקים. ווטסאפו לנו כאן, או שריינו שיחת טלפון.


מה אם יש לי אלרגיה למושגים טכניים ופחד מלערוך את הדומיין?


זה הזמן לקחת מישהי או מישהו שיעשו את זה בשבילכם... וכן, יש לנו אנשי דיגיטל מובחרים שיודעים ללכלך את הידיים בדומיינים בשבילכם. בדיוק בשביל זה העבודה שלנו היא לאסוף ולבחון אותם, ולוודא שהם יודעים את העבודה!



מי עוד רוצה לדעת כל מה שלמדת פה?


זה הזמן לשתף ;)


להצטרפות לניוזלטר שלנו - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק.

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ השקטה - לחצו כאן.







bottom of page