top of page

מי צריך ערוץ בווטסאפ? חדשות הדיגיטל 15.01.24

עודכן: 18 בינו׳

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 15.01.24

הכי חשוב השבוע: מי צריך ערוץ בווטסאפ?


ערוצי ווטסאפ עשו עליה השבוע, ואי אפשר היה לפספס - כולם כתבו על זה. אבל מכל השימו לב! ואל תפספסו! עדיין לא ברור - מי בכלל צריך ערוצי ווטסאפ?


ערוצי ווטסאפ, בבסיס, הם סוג של קבוצת שידור שקטה - רק בלי שכל משתתפ/ת יוכלו לדעת מי החברים האחרים בקבוצה. קצת פרטיות שתהיה פה.


ובלי להופיע בין השיחות שלנו עם המשפוחה, החברים ו"מי השאיר מיץ של זבל במעלית?!".

כן.

כדי להתעדכן בתוכן הערוצים צריך לעבור טאב לאיזור ה"עדכונים", האיזור שבו שלטו עד כה רק ה"סטטוסים", חיקוי הסטוריז של ווטסאפ. אם אין לכם ילד/ה בגילאי 9-13 - כנראה שאפילו עוד לא ביקרתם באיזור הזה בווטסאפ.


אז רגע, אם זו לא דרך נהדרת וחוקית להידחף לאנשים לתוך החיים, למה שאנחנו, כאנשי שיווק, נרצה לאמץ אותה?!


קודם כל - יכול להיות שלא תהיה לנו ברירה.

ושנית - יש קהלים שקל יותר להגיע אליהם דרך ערוצים. וכדי להבין יותר מי צריך ערוץ ווטסאפ, חשוב ללמוד מטעויות של אחרים. אז -


מה קורה בעולם עם הערוצים?


באמצע נובמבר, כשאנחנו היינו עסוקים במלחמה, הערוצים חגגו 500 מליון משתמשים חודשיים ברחבי העולם. כלומר, לפחות חצי מיליארד בני אדם (!) מתעדכנים לפחות פעם בחודש בנעשה בערוצים שהם עוקבים אחריהם.


והנתונים רק ממשיכים לעלות משם. כך שנרצה או לא - הערוצים כאן להישאר. ולמה אני אומרת שיכול להיות שלא תהיה לנו ברירה?


בהודו, מלכת הווטסאפ העולמית, מסתמן בזהירות נתון נוסף: העלייה בפופולאריות של הערוצים יוצרת ירידה מסויימת בכמות ההצטרפות לקבוצות. סקרים שנערכו בהודו מצביעים על ירידה במוטיבציה להצטרף לקבוצות ווטסאפ, בעיקר לא-אישיות, בקרב מי שהתרגלו לערוצים.


כי כמשתמשים, מרגיש נכון יותר לבחור אחרי מי לעקוב - ולקבל את העדכונים עם הקפה, על תקן עיתון שבחרתי את הערוצים שלו. ולא לקבל את העדכונים ממותגים ועיתונאים ישר לתוך הווריד. נכון?


מצד שני, גם בהודו המגמה הזו לא משנה-עולמות. כרגע, לפחות. ובארץ הערוצים עוד לא בני שבוע. אז -


למי כדאי לפתוח ערוץ ווטסאפ כבר עכשיו?


שולחי עדכונים מרובים: כיוון שהם לא מגיעים לתוך השיחות, מי שיוצאים מהקבוצה שלה/ו כל פעם שמעדכנ/ת יותר מפעם בשבוע, ובעברית - "החופרים" - ימצאו בית אוהב בערוצים.

בהתאם, הערוצים הכי פופולאריים בעולם הם ערוצים של יצרני תוכן גדולים: עיתונים ועיתונאים, משפיענים גדולים, פוליטיקאים, קבוצות אקטיביזם וכו'.


תחומים רגישים: אין שום סיכוי שאני אצטרף לקבוצת שידור על נושא שמביך אותי להודות בו. אבל לערוץ בטח. הרי אף אחד לא יודע/ת שאני שם. אז אם התלבטתם בנושא ווטסאפ כי "מי יצטרף לקבוצה על מודעות לבעיות ערמונית" או "מי תצטרף לקבוצה על וידויים סודיים של אמהות" - ערוץ הוא פתרון מצוין.

וכן, הפיצ'ר הזה הועתק בלי בושה מטלגרם, מעוז הסמים והפורנו, אז... כן. גם כאלה יש.


בעלי הקהילה: מוזיקאיות ושחקנים, משפיענים וסופרות - כל מי שאנשים ילכו אחריה/ו באש ובמים - ערוץ הוא ה-דבר בשבילכם. שמים לינק - ואוספים את הקהילה אליכם, בלי תלות בקריזות של אלגוריתם החשיפה של אינסטגרם או טיקטוק. כן, ווטסאפ שייכת למטא, אמא של אינסטה - אבל התפוצה של ערוצים תלויה, כמו שהיה לפני 20 שנה, רק במי שרוצה לעקוב אחריכם.

זוכרים את התקופה? לא? וואו, אני מרגישה זקנה עכשיו.


משפיע על תכניות השיווק? אם אתם שייכים לנ"ל - בטח, מיידית. אם לא - כמו שאנשי שיווק הכי אוהבים להגיד, "זה תלוי". רוצה להתייעץ איתנו לגבי זה?


שולחים ניוזלטר ו/או אוטומציות מייל? יש לכם שבועיים לוודא עמידה בתנאים החדשים של גוגל!


באוטובר, שנראה לפני נצח ורבע, גוגל עדכנה שהיא מקשיחה את התנאים לשליחת מיילים אוטומטיים - ניוזלטרים ואוטומציות מייל - לכל התיבות שלה. שהן סך הכל 80% מתיבות המייל ברחבי העולם, לא משהו קריטי. כלומר, כן, אני מן הסתם צוחקת.


ואם זה לא היה ברור - אם לא תוודאו שאתם עומדים בתנאים, 80% מהדיוורים שלכם עלולים להתקע בדרך ללקוחות. זה משמעותי.


התנאים החדשים כוללים מגוון מגבלות טכניות, שהפשוטה והחשובה ביניהן היא הדרישה לדומיין פרטי - כלומר, אי אפשר יהיה לרשום בתור השולח את המייל האישי שלך בג'ימייל, וואלה או יאהו - אלא רק את המייל בדומיין. כמו המייל שלנו - team@thelist.co.il . (אה? איך השחלתי אותו בתמימות? אה?).


כיוון שיש כמה צעדים שקריטי לעשות כדי לא להיחסם, כתבתי מדריך מעשי כאן.


משפיע על תכניות השיווק? כן, וצריך לבדוק את זה. עכשיו.



יש לכם פודקאסט? עכשיו אפשר לעדכן אותו ביוטיוב אוטומטית!


חדשות טובות, לשם שינוי!


כל יוצר/ת פודקאסט מכיר/ה את האפשרות להעלות את הפרקים לפלטפורמת הפצה - ולשכוח מהעניין. הפרקים יגיעו משם לבד לספוטיפיי, אפל פודקאסט ושאר אפליקציות הסכתים.


אבל לא ליוטיוב. ליוטיוב צריך למצוא ויז'ואל אם לא צילמתי את הפרק (וזו השקעה, לצלם), להעלות ידנית, לכתוב תיאור... מעיק.


לא עוד!

במסגרת החיזור אחרי יוצרים בכלל ויוצרי פודקאסטים בפרט, יוטיוב מאפשרת להעלות פרקים עכשיו באמצעות RSS, שיטת ההפצה של פלטפורמות הפודקאסטים!


איך עושים את זה? הנה וידאו הדרכה קליל מבית יוטיוב.


משפיע על תכניות השיווק? אם יש לכם פודקאסט - כמובן, ליוטיוב תפוצה אדירה. אם אין - לא כרגע.


חדשות הAI: אפליקציות שעובדות באמת?!


שתי חדשות בתחום האפליקציות שבאמת יקחו את כל הבאזזוורדז של AI ויעשו איתן משהו מועיל:


ה-צ'אט שמוביל את המהפיכה, צ'אט GPT, קיבל חנות אפליקציות רשמית של חברת האם OpenAI. כל מי שיצר/ה בוט משעשע או אפקטיבי יכול/ה להציע אותו עכשיו במרוכז - ואנחנו, המשתמשים, יכולים לחפש אותם לפי קטגוריות. רוצה צ'ט AI שיגיד לך איזה ארוחה אפשר להכין מהמצרכים שיש בבית או כזה שישכתב לך את המאמרים באתר? זה המקום.


ובצירוף מקרים מדהים (או לא? אולי זו התעשייה שמתפתחת?), בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, CES, גנב את ההצגה מכשיר אחד קטן. ראביט - ארנב - הוא עוזר קולי עם רמקול סטייל סירי או אלקסה, בהבדל אחד משמעותי: הוא יודע לדבר עם אפליקציות לבד. לא צריך לחבר אותו לספוטיפיי כדי שהוא ישמיע שיר, אפשר להגיד לו "תמצא לי את השיר" והוא יחפש אותו לבד באפליקציות, ימצא אותו, יירשם לאפליקציה לבד (!!!) וינגן. לא צריך להתקין עליו אמזון כדי שימצא לי מוצר מתאים במשלוח חינם לארץ.

כן צריך לתת לו כרטיס אשראי.


איך? פשוט, המודל של ראביט אומן ללמוד אפליקציות, ויותר חשוב - איך אנשים עובדים עם אפליקציות. התאמן, התאמן - ועכשיו יודע לפנות לאפליקציות בשבילנו. לבד.


משפיע על תכניות השיווק? לא, זה רק כדי להבין לאן הולך העולם. והוא לא הולך, הוא רץ.



אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page