מטא ולינקדאין משנות את הפילוח בפרסום - חדשות הדיגיטל 22.01.24
top of page

מטא ולינקדאין משנות את הפילוח בפרסום - חדשות הדיגיטל 22.01.24

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 22.01.24

הכי דחוף השבוע: הניולזטר שלכם ייחסם ב-1 בפברואר?


כתבתי כבר בכל פלטפורמה אפשרית, אבל אי אפשר להזכיר מספיק:

ב-1 בפברואר ג'ימייל מקשיחה משמעותית את התנאים של אילו מיילים ייכנסו לתיבות של הלקוחות שלנו - אילו יגיעו ל"עדכונים", ובעיקר מי יוגלה ישירות לאיזור הספאם.


האם הניוזלטר והאוטומציות שלכם מוכנים לשינוי? כי הוא משמעותי.


הכנו מדריך ברור בעברית, מחכה לכם כאן.


משפיע על תכניות השיווק? כן, וצריך לבדוק את זה. עכשיו.


הכי חשוב השבוע: מטא ולינקדאין משנות אפשרויות פילוח לקמפיינים פרסומיים


מטא ולינקדאין משנות את כללי הפרסום
זה לא כל כך נעים לראות קהל סגור

"שנת הרגולציה" שהכרזנו עליה במגמות השיווק ל-2024 מכה בפעם ה-2024, והפעם: גם מטא וגם לינקדאין מורידות ומשנות אפשרויות יצירת קהלים לפרסום - "ממומן". כן, כולל כאלה שאתם (כנראה) משתמשים בהם בקמפיינים שלכם ממש עכשיו. וכן, צריך להכנס ולעדכן את הקהלים שלכם.


למה?


כי האיחוד האירופי, זה למה. הדדליין של האיחוד האירופי לענקיות האינטרנט ממש בפתח - במרץ. והדדליין הזה כופה עליהן לעשות צעדים משמעותיים שיגנו על הפרטיות של הקהל. כתבתי על זה קצת יותר בהרחבה כאן.


שינויים בקהלים של מטא - אינסטגרם ופייסבוק


מטא בבליץ של שינויים, שניים מהם ממש מהותיים:

  1. מגוון פילוחים "רגישים" נמחקים מאפשרויות הפילוח לפי נושאים ניסיתן לאחרונה לפלח יהודים בניו יורק או נוצרים כאן בארץ? מתמודדים עם מחלות כרוניות או "סתם" מתעניינים בנושא בריאותי? יוצאי אתיופיה או ברה"מ לשעבר? ביי ביי, כל הפילוחים הרלוונטיים לגזע, בריאות ואתניות עוזבים את רשימת הקהלים של אינסטגרם ופייסבוק.

  2. פרסום לנוער מוגבל משמעותית


אז איך אפשר ליצור קהלים בפייסבוק ואינסטגרם מעכשיו?


לקהלים מעל גיל 18 - כדאי מאוד להשתמש במידע שנצבר בחשבונות שלכם. כל מי שהיה באינטראקציה עם הפרופיל או העמוד בשנה האחרונה, למשל, וקהלי ה- Lookalike - הקהלים הכי דומים להם. או כל רשימת לקוחות העבר והדומים להם.

לא משנה כמה טובה הקמפיינרית שלכם או כמה אתם מרגישים שאתם מכירים את הקהל - בשנים האחרונות אלו הקהלים היעילים ביותר במטא. ועכשיו, עם השינויים בפילוח, על אחת כמה וכמה.


לקהלים תחת גיל 18 - אפשרויות הפילוח מאוד, מאוד מוגבלות, ולכן עדיף לעבור למהלך מבוסס-תוכן, שמוציא את הקהל הרלוונטי מהפלטפורמה. למשל, שאלוני אישיות שהתשובה עליהם מלמדת שזה קהל רלוונטי, והקריאה לפעולה היא לשלוח לכם ווטסאפ. או תוכן אטרקטיבי במיוחד - אבל רק לקהל היעד, שמוציא אותו לאתר או למילוי פרטים ישירים.


שינויים בקהלים של לינקדאין


אין יותר לוקאלייק בלינקדאין. אז מה כן?
אין יותר לוקאלייק בלינקדאין

לינקדאין הולכת צעד אחד אפילו רחוק יותר, ומבטלת (!) את קהלי ה-Lookalike - הקהלים הדומים לרשימת לקוחות או ללקוחות שהיו אתכם באינטרקציה.


מצד שני, היא חונכת סוג חדש של קהלים בשם Predictive Audiences - "ניבוי קהלים", כלי AI שמשלב את הדאטה העצום של לינקדאין עם המידע שנצבר אצל כל אחד מאיתנו בפרופיל העסקי, ואמור לתת לנו קהלי B2B טובים יותר... בלי לגלות לנו איך היא הגיע לקהלים האלה.


בהתחשב במחירים המאמירים של פרסום בלינקדאין, ההמלצה שלי כרגע היא להתנסות עם כלי "ניבוי הקהלים" הזה בזהירות רבה... ולהעביר תקציבים בלינקדאין מתקציבי פרסום להפקת תוכן, ופילוח פניות אישיות במערכת שלה.


משפיע על תכניות השיווק? בהחלט. מעכשיו - המהלכים האלה הם לא עתידיים, הם יוצאים לדרך עכשיו - ובטח למשך השנה הקרובה. זו שנת הרגולציה, והכלל הקבוע הוא: להסתמך כמה שפחות על מידע צד ג' (קוקיז, מערכות פילוח) וכמה שיותר על המידע שנצבר אצלכם באתר, בניוזלטר, בחשבונות.



טיקטוק ויוטיוב הם הגוגל החדש?



זוכרים את המחקר המהפכני שקבע שדור הזי בארה"ב מחפשים יותר בטיקטוק מאשר בגוגל? כל כמה חודשים יוצא מחקר שמאושש אותו יותר ויותר, ומגלה שצעירים בארה"ב מחפשים יותר ויותר ביוטיוב וטיקטוק מאשר בגוגל.


האם עדיין שם בגוגל, כשצריך מידע מורכב או מדויק - כתובת של מסעדה, פיצ'ר מסוים של סמארטפון או מאמר ללימודים.


אבל כשהם מחפשים מידע כללי, אישי או המלצתי - איזו מסעדה או סמארטפון עדיפים, מה כדאי ללמוד - הם הרבה יותר בווידאו.


המחקר החדש, של אדובי, מראה גם שהדורות הבוגרים יותר - מילניאליז (בני 30-40, בגדול) ודור איקס (בני 40-50, בגדול), הולכים אחריהם יותר ויותר


משפיע על תכניות השיווק? כן - בעיקר כמגמה לשנים הקרובות.

אנחנו אוהבים לעקוב אחרי דור זי בארה"ב, כי הם מנבאי מגמות: מה שנכון היום עבורם, כמעט תמיד יהיה נכון להרבה מקהל במדינות עולם ראשון בכלל מחר.


חדשות הAI: מייקרוסופט משלבת את הAI במסמכים שלה


מייקרוסופט מתאמת מאוד לעשות הרבה רעש סביב Copilot, הכלי החדש שלה שמשלב יכולות AI יצירתי לתוך עולם המסמכים שלה - מצגות וטקסטים, וידאו ותמונה. כן, לתוך וורד, אאוטלוק, פאואר פוינט וחבריהם. בהתחשב בכך שמייקרוסופט היא מהמשקיעים הראשיים והנהנים הראשיים של צ'אט GPT, זה מעניין.


אבל מה זה אומר, בשורה התחתונה?


בגדול - שנוכל להיעזר ביכולות AI ביצירת כל דבר, בערך.


וספציפית - שאם אנחנו ממש רוצים להסתמך בינה מלאכותית יוצרת ביום יום שלנו, כדאי שנתנסה עם Copilot Pro. פשוט תציצו בסרטון שלו, הוא קצר ולעניין.


משפיע על תכניות השיווק? לא כרגע, ובטח לא בעברית. אבל זה לחלוטין נכנס יותר ויותר ליומיום שלנו.



אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

ווטסאפו לנו, או קבעו שיחה אישית!

bottom of page