top of page

הצצה לאלגוריתם של לינקדאין - חדשות הדיגיטל 19.02.24

עודכן: 5 במרץ

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 19.02.24

הכי חשוב השבוע: איך בכל זאת משיגים תפוצה בלינקדאין?


מחקר לגבי האלגוריתם של לינקדאין מראה אילו סוגי פוסטים משיגים את החשיפה הגבוהה ביותר

לכל רשת חברתית יש אלגוריתם שקובע מה נחשף כמה ולמי, זה כולנו יודעים היטב. אבל מכל הרשתות, דווקא האלגוריתם של לינקדאין - המקצועית והיקרה מכולן - נחקר פחות לעומק. כן, כמובן שהמלצות, האקים ו"איך השתמשתי בAI לייצר את הפוסט הכי ויראלי ביקום כולו" אפשר למצוא מתחת לכל פטריה אחרי כל גשם, אבל מחקרים שמתעמקים באלגוריתם של לינקדאין - פחות.


והנה, יצא אחד כזה עדכני להפליא.

וארוך להפליא. 123 עמודים.

באדיבות סוכנות שיווק בינלאומית רצינית בלינקדאין, בשם Just Connecting. כמעט באדיבות: צריך לשלם לפחות כמה דולרים (ואת המייל העסקי שלנו) כדי להוריד את המסמך המלא. אבל אפשר, ממש כאן.


אבל בשביל מה אתם (לא) משלמים לי, אם לא כדי לקרוא את כל הדברים האלה ולשלות מהם את העיקר? (אם אתם רוצים "לשלם", שלחו את המאמר הזה למישהי או מישהו שיתעניינו בו. גם הם וגם אני נשמח!)


מה השתנה במהלך 2023 בלינקדאין?

תוכן אורגני של חברות - אאוט, תוכן ממומן של חברות - אין. תוכן של יוצרי תוכן מובילי - פי 2 יותר אין, תוכן של יוצרים אחרים - פי 2 יותר אאוט:

אז זהו זה? האסטרטגיה היעילה היחידה היא לעבוד עם מובילי דיעה בלינקדאין או לשלם ללינקדאין על החשיפה?


לא, כמובן שלא. כלומר, כן, זו מסקנה מתבקשת. אבל יש עוד 122 עמודים במאמר, וכמה תובנות מעניינות לגבי סוגי התכנים שיעזרו לנו להגיע לעוד חשיפה.


סוגי פוסטים לשיפור חשיפה בלינקדאין


כלל ראשון בכל אלגוריתם תוכן: כמו בכל רשת חברתית, גם בלינקדאין הפוסטים עם הכי הרבה אינטראקציות - לייקים, תגובות, שמירת הפוסט ושיתופים - ממריאים אף על פי כן ולמרות הכל. אינטראקציה ממכרת הרבה יותר מגלילה פאסיבית, אין מה לעשות.


ג'אסט קונקטינג מצביעה על 3 טרנדים חזקים במיוחד באינטראקציה:

  • עליה באינטראקציה עם וידאו בלינקדאין. כן, גם כאן.

  • עליה באינטראקציה עם הקורסים של Linkedin Learning, מה שמצביע על צורך בשיוף כישורים מקצועיים בתוך לינקדאין. אז זה לא סוג פוסט, אבל כן סוג תוכן.

  • עליה של פי 2 (!) עם - חכו לזה, כי יהיה לכם קשה להאמין - אירועי לינקדאין. כן כן.


סקרים, רבותי, סקרים

חוץ מאלו, אחד מסוגי התכנים הפחות נפוצים - אבל הכי אקטרקטיביים לאלגוריתם - הם סקרים. למה? כי הם מזמינים לכל הפחות לחיצה על הסקר, והרבה פעמים יותר תגובות. וזה גם יופי של דרך כדי להבין מה הקהל בלינקדאין באמת רוצה מכם.

כדי למקסם את הרווח (באינטראקציות) מהסקר, כדאי -

  • להרחיב קצת לגבי הסקר ומה מעניין אתכם בפוסט. לא יותר מדי, אבל סקרים במשפט סטייל אינסטגרם - פחות יעילים כאן.

  • לבחור שאלה ותשובות שהם לא נישתיים מדי. יותר קהל > יותר תגובות > יותר חשיפה.

  • לתת זמן ארוך לסקר לרוץ. שבועיים זה מעולה. יום לא ייתן כמעט חשיפה.

  • לתת 3 תשובות אופציונליות + "אחר, ארחיב בתגובות". כי תגובות = חשיפה.


בואו לקרוסלה! כיף פה!

סוגי פוסטים עם חשיפה גבוהה בלינקדאין - קרוסלה

סוג פוסט נוסף שמאוד תורם לאינטראקציות הוא קרוסלה - או, למעשה, מצגת בלינקדאין. כל קליק = אינטראקציה! הקרוסלה זמינה בימינו רק במודעות לינקדאין, במערכת הפרסום ולכן חשוב אפילו יותר להפיק ממנה את המקסימום.


מה שכן, בהחלט אפשר ליצור מודעה, להעלות אותה - ואז לשתף אותה בעמוד גם כפוסט אורגני. ומומלץ.


כדי למקסם את הרווח (באינטראקציות) מהקרוסלה, כדאי -

  • לכלול בין 8-15 שקופיות בקרוסלה

  • למקם 25-50 מילים בכל שקופית

  • ליצור שקופיות מאוד ברורות, רצוי עם 2-3 צבעים ולא יותר - ובלי טקסט על גבי התמונה. טקסט בנפרד, תמונה בנפרד.


רגע, בלי מאמרים בלינקדאין?

לא - אלא אם הם יוצרים יחד ניוזלטר. מאמרים זוכים להרבה פחות חשיפה מהפוסט הממוצע, למרות כמה שלינקדאין השקיעה בהם. המאמרים היחידים שמצליחים הם אלו שמשתתפים בניולזטרים - הכוכב החדש של לינקדאין, שהיא דוחפת חזק לאחרונה.


ומה לגבי "סתם" פוסט? לדבר רק במצגות עכשיו?!

תמיד כדאי לגוון בסוגי הפוסטים, כמובן. ואם אתם פשוט יוצרים פוסט של תמונה + טקסט, כדאי שתדעו את תוצאות המחקר כאן:


איזה תמונות כדאי לבחור לפוסט בלינקדאין?
אנשים אמיתיים עדיף
  • אורך פוסט אופטימלי - 900-1200 תווים. לא מילים. תווים.

  • פוסטים עם משפטים קצרים, עד 12 מילים בכל משפט, מצליחים יותר. כמה יותר? 20% יותר. ואם אתם קוראים איך אני כותבת - הלך עלי.

  • הכי חשוב: הנימה. נימה קידומית ברורה היא מוות בטוח, ותביא ל-75% ירידה בחשיפה, בממוצע. נימה של מתן ערך או עזרה ברכישת כישורים מקצועיים תתרום הרבה.

  • השני הכי חשוב: תגובות לתגובות. רובנו משגרים פוסט וחוזרים אליו אחרי יום יומיים. אבל אם נתחיל לענות לתגובות אלינו בשעה הראשונה לאחר פרסום הפוסט, הוא יעלה גבוה יותר משמעותית.

  • ובתמונה - לא מפתיע - תמונה אמיתית של אנשים אמיתיים תביא הרבה יותר חשיפה מסטוק פוטג'.


ומה עוד?

יש עוד המון במחקר המלא, אבל אלו עיקרי הדברים הישימים ביותר.


משפיע על תכנית השיווק? רק אם אתם רוצים חשיפה בלינקדאין. ואם אתם רוצים מקצוענ/ית שיביאו את החשיפה אליכם - יש לנו כמה עשרות מהטובות והטובים ביותר. כאן.


מטא לא רוצה יותר פוליטיקה בפיד - האורגני


כמה מהפיד שלכם בפייסבוק ואינסטגרם היה פוליטי לפני חודשיים?


מטא לא מאפשרת קידום פוליטיקה בפיד יותר
לא בבית ספרנו

וכמה עכשיו?


אם פתאום אתם קולטים שיש הרבה הרבה פחות פוליטיקה בפיד - אתם צודקים, ומטא הכריזה על זה ממש לאחרונה במוצהר. שנת בחירות בארה"ב, ולמארק צוקרברג נמאס מלשבת על כסא הנאשמים בתשאולים של הקונגרס. כנראה.


מה זה אומר?


קודם כל - שתוכן של יוצרי תוכן פוליטיים, בין אם הם פרופילים אישיים ובטח עמודים - לא יקודם מחוץ לעוקבי העמוד או הפרופיל. לא בהצעות מעקב, לא בחשיפה לאנשים שלא עוקבים ולא ב"שלושה מחבריך אהבו את התוכן הזה".


וחוץ מזה, שאם התוכן בפרופיל או בעמוד שלכם פוליטי לעיתים קרובות - החשיפה שלכם תצטמצם אפילו יותר. אז זהירות עם ה-RTM מעכשיו, כן?


משפיע על תכניות השיווק? בעיקר אם אתם פוליטיים. אבל כדאי להיזהר גם באיזכורים.


הפרסום בגוגל מתייקר


שמתם לב שהקמפיינים של כולנו בגוגל חיפוש מביאים קצת פחות תוצאות בקצת יותר כסף?


זה לא נדמה לכם, ולא (בהכרח) אתם - דוח של טינוטי (חברת פרסום ענקית) על מה קורה בתעשייה ברבעון 4 של 2023 הראה ממש בבירור עליה של 13-19% במחיר הקליק במודעות חיפוש במובייל ובדסקטופ, ברחבי העולם.


למה? כי מצד אחד גוגל הם מונופול, ומצד שני שחקני ענק דוגמת טמו אוכלים את כולנו. תוסיפו את היכולות הפשוטות יותר שמאפשרות לכל בעל/ת עסק להתנסות בפרסום בגוגל בעצמם, וקיבלתם עליה בתחרות.


אז מה עושים? מבריקים. גם טמו וגם בעלות/י עסקים - וכמובן כל כותבי ה-AI - יוצרים יותר תחרות, אבל לא מבריקים ביכולת להתאים קופי חד ומניע לפעולה עם הבנה עמוקה של הכאב של הלקוח/ה הפוטנציאלי/ת. גם בדו"ח הזה אפשר לראות איך מודעות מחודדות יותר מצליחות יותר.


משפיע על תכניות השיווק? כן - כי אם אתם לא מפרסמים בגוגל, באמת שכדאי להתחיל. שנמצא לכם אשת / איש פרפורמנס מבריקים שיצליחו למרות התחרות? כי זה בדיוק כוח העל שלנו!

כתוביות אוטומטיות בעברית ביוטיוב?! כן בבקשה!


שנים שיוטיוב יוצרת כתוביות אוטומטיות במגוון שפות, וסוף סוף הפונקציה הזו פעילה גם בעברית ציחה.


איך עושים את זה? שחר גולן עם הסבר ברור:




אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

Commentaires


bottom of page