ה-SEO מת - יחי הSEO החדש? חדשות הדיגיטל 26.2.24
top of page

ה-SEO מת - יחי הSEO החדש? חדשות הדיגיטל 26.2.24

עודכן: 26 בפבר׳

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 26.02.24. והשבוע - חדשות הדיגיטל בסימן גוגל.

הכי חשוב השבוע: איך מגיעים לתוצאות טובות בגוגל אחרי כל השינויים?


איך מקדמים אורגנית בגוגל אחרי כל השינויים
ה-SEO מת, יחי ה-SEO

עולם ה-SEO, הקידום האורגני בגוגל, מתהפך על ראשו ומטלטל חדשות לבקרים בשנה האחרונה.


האלגוריתם שקובע איזה אתר יגיע לאיזה מקום באיזה חיפוש השתנה מהיסוד. כל מה שידענו בתחום עובר טלטלה - הקריאה של פסקאות שלמות משנה את כל התוצאות, מתודות יעילות כמו לינקים נכנסים צונחות בחשיבות, ועקרונות חדשים שקשה למדוד כמו "אותנטיות" עפות במהירות של יירוט.


תחום שהיה אחד הטכניים ביותר, המדיד והמתודי ביותר, משתנה לגמרי בצורה שמקשה על מקדמים ותיקים ומנוסים להשתנות איתו - כי הוא דורש שוב ושוב סט אחר לגמרי של כישורים.


אז איך עובדים עם זה?


איך, בתור מנהלות ומנהלי שיווק, מוודאים שהקהל הפוטנציאלי ימצא אותנו בגוגל?


בדיוק השבוע יצא מחקר מזווית שונה מהרגיל של חברת ה-SEO הבינלאומית זיטי. הוא לא מנתח את האלגוריתם מזווית כזו או אחרת, כמו רוב חבריו. הוא הולך הפוך, ובודק אתרים שהפכו למצליחים במיוחד דווקא בחודשים האחרונים, וכאלה שצנחו בדירוג, הלכה למעשה. ומראה מה חשוב עכשיו, בפועל.


השינוי הגדול ביותר: אני ואני ואני


כל חודש אני קוראת בשביל חדשות הדיגיטל מחקרים על כמה גולשים משתמשים יותר ויותר בטיקטוק כמנוע

חיפוש "אותנטי". במיוחד להמלצות על מוצרים ושירותים. זוכרים כאלה?

אז לא מפתיע, אבל השינוי הכי מרכזי, שנמצא בקורלציה הגבוהה ביותר לאתרים שעלו משמעותית בתוצאות החיפוש הוא אתרים עם מאמרים ממקור ראשון. שמתם לב פעם שאני כותבת כאן, במהדורות השבועיות של חדשות הדיגיטל, בגוף ראשון? זו הסיבה.


אז כן, אם תעברו על הבלוג באתר שלכם ותשנו את המאמרים לגוף ראשון, זה כבר יעזור. אבל יחד עם הגוף, יכולות ניתוח הטקסט האוטומטי (בואך AI) של גוגל יודעים כבר לנתח גם האם מדובר בניסיון מגוף ראשון, בחוויה אישית ולא סתם הבעת דיעה. בהתאמה, אלו סוגי המאמרים שיעלו את האתר שלכם - סליחה! אלו סוגי המאמרים שעוזרים לי להעלות את האתר של דה ליסט - גבוה יותר בתוצאות החיפוש.


קידום וידאו וקידום באמצעות וידאו


עוד שינוי משמעותי הוא השימוש בוידאו בתוך האתר, ככל שיוטיוב הופכת להיות מנוע חיפוש חשוב יותר - לצד קידום סרטוני וידאו בתוך יוטיוב כאמצעי שיווקי. במחקר של זיפי בקושי התייחסו לוידאו, אלא רק כציון נושא חשוב - אבל השבוע יצא גם מאמר מצוין של Search Engine Land על וידאו SEO.


בקידום וידאו חשוב להקפיד על 4 מתודות מרכזיות:

  • לא לשכוח את מילות המפתח! גוגל מעדיפה לענות לשאלות של גולשים עם וידאו, ואפשר למצוא במחקר מילות מפתח, בין אם דרך הכלים של גוגל או כלים חיצוניים, מה הגולשים רוצים לדעת. ולהשתמש, כמובן, במילות המפתח

  • כשהוידאו נמצא בתוך אתר, חשוב מאוד שהוא יהיה המדיה הראשית בעמוד או הפוסט - וחשוב להתאים את הכותרת הראשית ותיאור המטא של הוידאו (התיאור לגוגל) לאותן מילות מפתח.

  • בבניית הוידאו עצמו חשוב להקפיד על חלוקת לנושאים, כדי שלבוטים של גוגל יהיה קל להבין את הנושאים המרכזיים - ולכן להגיש אותם כתשובה לגולשים.

  • אורך הוידאו - וידאו מעט ארוך יותר מהממוצע, של 2-3 דקות ולא רק 90 שניות, שלמרות האורך מצליח לשמור על תשומת לב הגולשים מגדיל משמעותית את הסיכוי להגיע לתוצאות החיפוש. לא בגלל האורך עצמו, אלא בגלל שצפיה של יותר שניות בוידאו מעידה על עניין של הצופים גם בוידאו, וגם באתר שלך.


שינויים טכניים: עוגיות ויצירת קשר


בראש המדדים שהשתנו הכי הרבה בשנה האחרונה נמצאים גם כמה פונקציות טכניות למדי, שקל להכניס לאתר לטובת דירוג גבוה יותר.

פרטי יצירת קשר בקלות בחלק התחתון של האתר, למשל, נחשבים יותר מבעבר. ולצידם, ההצהרה שהאתר הזה משתמש בעוגיות "כדי לשפר את חווית המשתמש/ת", עם הבחירה להסכים או לצאת.

פרטי קשר גם בראש האתר לצד הפניה לרשתות החברתיות - כולם דרכים לוודא שהאתר הזה שייך לאנשים אמיתיים ולא סתם העתק זול שנפל ממשאית - יעלו עוד קצת את הדירוג.


בצד המפסיד של הטבלה אפשר למצוא לא מעט פונקציות שפעם לא שינו, או אפילו העלו דירוג: תפריט גדול ומפורט במיוחד, למשל, שפעם היה ייתרון - היום נמצא רחוק למטה. גם מספר מילים בעמודים הראשיים של האתר (מחוץ לבלוג), שפעם סייעו לדירוג (בעיקר אם הם כללו מילים רלוונטיות לחיפושים), היום מורידות אותו.


חשוב לזכור: אלה רק ההבדלים שהשתנו הכי הרבה


המחקר החדש של זיפי מאוד מעניין, אבל חשוב לזכור שהוא מתמקד רק בשינויים עם דלתא גדולה - כלומר, הוא לא מביא בחשבון מדדים שנשארו קבועים, פחות או יותר, בשנתיים האחרונות.


פסקאות מסודרות היטב שיכולות לענות על שאלות - כמו עמוד שאלות ותשובות, למשל - הן עדיין כלי חשוב בדירוג האתר. תיאורי-מטא של עמודים ושל תמונות עדיין קריטיים, שימוש בוידאו כמדיה ראשית של עמוד בלוג עם כותרת ברורה הם עדיין מתודה יעילה מאוד.


אז כן, אם אתם מקדמים את האתר של עצמכם - השינוי הכי משמעותי הוא מעבר לגוף ראשון וחוויות אישיות ככל הניתן. אבל אם אתם זקוקים לאשת/איש SEO שיודעים ללכת עם השינויים ולא נגדם... אתם יודעים שהעבודה שלנו ביומיום היא לסנן אותם, לבחור את הטובים ביותר ולהגיש לכם חם, נכון?


משפיע על תכניות השיווק?

כן, ולעומק. אם איש או אשת הקידום האורגני שלכם לא דיברו איתכם על כתיבה בגוף ראשון או פרטי יצירת קשר בראש העמוד ופופ אפ לאישור העוגיות, כדאי לבדוק אותם בדקדנות. או לתת לנו לבדוק אותם, גם את זה אנחנו עושות. ואם כן - ברכותינו! הם מהטובים ביותר.



יוטיוב ממשיכה לעבור טיקטוקיזציה


אחת ההשפעות המרכזיות של טיקטוק על העולם שלנו היא לא מה שקורה בתוך טיקטוק עצמה - אלא כמה שהרשתות האחרות מחקות אותה והולכות אחריה.


יוטיוב כבר מזמן חוגגת על פיד ה"שורטס", שהוא ממש חיקוי טיקטוק. והשבוע היא הוסיפה עוד עדכון קטן אך משמעותי, וטיקטוקי מאוד: "פוסט פיד". גולשים שמגיעים לוידאו שמעניין אותם, יכולים להכנס לפיד נסתר עדיין, של סרטונים מיוצרי תוכן "מעניינים". כלומר, ערוצים שאנחנו עוקבים אחריהם וכאלה שהיינו באינטראקציה איתם. עוד קצת על השינויים האחרונים ביוטיוב:


משפיע על תכניות השיווק? כן, ואם אתם מרגישים שלא כי אתם לא נמצאים ביוטיוב - אתם מפספסים, כנראה, את אחת הפלטפורמות היעילות ביותר לשיווק. ולו בגלל כמה שהיא משפיעה על תוצאות החיפוש, בימינו. רוצים להתייעץ אם יש לכם מה לעשות איתה? שריינו שיחה קצרה כאן.


מודעות גוגל מתחדשות ב(עוד) כלי AI


בחודשים האחרונים ממש נראה שגוגל מנסה להוסיף עוד כלי AI למערכת הפרסום כל שבוע. השבוע, שני כלים מאוד מעניינים.


האחד - AI יצירתי (Generative AI). עכשיו אפשר להיעזר בג'מיני, מנוע ה-AI של גוגל, ליצירת קופי ותמונות למודעות בקמפייני פרפורמנס מקס - סוג קמפיין המוצרים הפיזיים שפונה יחד לכל סוגי הפרסום של גוגל (חיפוש, באנרים, מפות ועוד). כדאי להציץ בלינק ולראות כמה פשוט להפוך את הקמפיינים שלכם ליפים יותר ככה.


השני - מעניין יותר במבט לעתיד הקרוב של הפרסום בגוגל. מערכת הפרסום מעבירה את כל ניהול הבידים - כמה אני מוכנה להוציא על כל קליק או חשיפה - בתחום המלונאות לבידים מבוססי-AI. מצד אחד, נפלא! אני אקבע מה שאיפה שלי להחזר על ההוצאה (ROAS) ה-AI יבטיח שאני אקבל תוצאות אפקטיביות!. מצד שני מגביל! ומה אם אני רוצה לנהל את הביד הבודד בעצמי?

ובעיקר - מאוד מאוד מעניין, הצצה לעתיד של כולנו בפרסום בגוגל. כנראה.


אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page