כמה עולה אתר? חדשות הדיגיטל 8.4.24
top of page

כמה עולה אתר? חדשות הדיגיטל 8.4.24

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 08.04.24.

הכי מעניין השבוע: כמה עולה אתר? ומה השתנה השנה?


פרויקט המחירונים שלנו - שבו אנחנו אוספות את הבקשות הכי פופולאריות שלכם ומפרסמות את טווחי המחירים של מקצועני דה ליסט - מגיע לאחד המחירונים הכי מבוקשים כל שנה:

עיצוב ובניית אתרים, עמודים נחיתה וחנויות אונליין!


רגע לפני מה שהשתנה השנה - בעוד שבוע יש לנו וובינר חדש! "תוצאות או תירוצים - איך מודדים נכון את ספקי הדיגיטל?". אני אחשוף כמה מדדים שעוזרים לבחון את התוצאות של השיווק הדיגיטלי - בלי להפוך למנהלי דיגיטל בעצמנו, ולנהל את ספקי השיווק קצת יותר ביעילות. הרשמה - כאן.


שתי מגמות מעניינות משפיעות על המחירים של אתרים ושאר ירקות ב-2024: בניית עמודי נחיתה ואתרים בסיסיים הפכה קלה יותר, כולל באיזורי החנויות הבסיסיות (במיוחד בשופיפיי), אבל האתרים הרציניים הפכו מורכבים יותר. זה הרבה פחות מבלבל ממה שזה נשמע ברגע שמעמיקים רגע:


יותר קל לבנות אתר - אז למה המחירים עולים?


יותר מערכות לבניה עצמאית של אתרים הופכות יותר ויותר קלות.

גם ה-AI תורם: לוויקס,, למשל, יש בונה אתרים ששואל אותך כמה שאלות, מבקש לדרג כמה סגנונות, ומרכיב אתר לבד - רק לערוך את התמונות והטקסטים, והוא באוויר. כן, בניתי איתו עמודי נחיתה, והם נהדרים.

גם מערכות אחרות הופכות קלות יותר, ואפילו קאנבה אהובתי השיקה טמפלייטים לאתר.


כלומר, חלק משמעותי מהעבודה הפשוטה, הבסיסית של בניית אתרים - נעשית לבד על ידי מנהלות ומנהלי שיווק, ואפילו בעלות ובעלי עסקים.


התוצאה המפתיעה היא, שטווח המחירים הממוצע אצל המקצוענים שעובדים איתנו עלה. לא כי המחיר לשעת עבודה עלה, או כי בניית אתר תדמית פשוט או דף נחיתה בסיסי יקרים יותר - ההפך. כי המקצוענים האיכותיים (ואנחנו עובדות רק אם הטובים ביותר, זו לגמרי העבודה שלנו - לבחור את הטובים!) מתעסקים הרבה יותר באתרים מורכבים, עם חווית לקוח מושקעת, או מבנה גדול, או עיצוב משמעותי במיוחד.


ומה קורה בעולם בניית ועיצוב חנויות האונליין?


גם כאן תופעה דומה - הבניה בשופיפיי, שבשנה האחרונה סוף סוף הפכה פופולארית יותר בארץ, מוזילה את חנויות האונליין הבסיסיות.


כמה עולה חנות אונליין?
אז מה עדיף, תבנית זולה או עיצוב יקר?

שופיפיי, אם עוד לא הכרת, היא מערכת בניית חנויות אונליין פשוטה ויעילה, בנויה מראש להמרה - אבל עובדת כמעט רק עם תבניות עיצוב בנויות מראש. אפשר להתאים אותן היטב לצבעי המותג, אבל הן טמפלייטים בנויים מראש, לא מערכת שאפשר להתאים לכל צורך ורעיון.


בהתאם, הבנייה בשופיפיי עולה פחות מבניית אתר איקומרס במערכת גמישה יותר. והחנויות הרגילות, אלו שאין להן צורך בעיצוב מיוחד או דרישות מיוחדות, עולות פחות.


החנויות שכן דורשות התאמות מיוחדות, או מתהדרות בעיצוב מרשים ופחות תבניתי דווקא עולות יותר - והפעם בזכות (או באשמת) אלמנטור. מערכת עיצוב אתרים ישראלית במקורה, שהיא מעצמה בינלאומית - ומאפשרת להפוך כל עיצוב לאתר מרהיב או חנות אונליין מיוחדת. מצד שני, היא דורשת לבנות את האתר בהתאם לעיצוב, ולא רק להתאים את התבנית - ולכן היא הופכת את התהליך ליוקרתי ויקר יותר.


נו? וכמה זה עולה?


כל טווחי המחרים של עיצוב ובניית עמודי נחיתה, אתרים וחנויות אונליין - ממש כאן.


מבוגרים מבלים בטיקטוק כמה שעות?!

מחקר חדש וסופר מעניין (אבל בתשלום) מגלה שלמרות כל המהלכים נגדה - טיקטוק ממשיכה לצמוח בקצב משוגע בארה"ב. וארה"ב היא כמעט תמיד החלוצה, שאחריה עוקב שאר העולם.


התעמקתי בתרשים המרכזי וכמעט נחנקתי - טיקטוק הפכה לאפליקציה המובילה גם בקרב בני 45-54. כן. זה קרה. קו ההעדפה של פייסבוק על פני טיקטוק - שרק לפני כמה חודשים עוד עבר בגיל 45 - זז לו לגיל 55.



וכן, כל המדדים מצביעים על כך שישראל זזה מהר בעקבות ארה"ב בנושא הספציפי הזה, ואחוזי החדירה של טיקטוק זינקו אצלנו אחרי המלחמה (כתבתי על זה קצת יותר בהרחבה כאן).


נראה שלפחות כרגע, התשובה לשאלות "מי חזק יותר, טיקטוק או יוניברסל מיוזיק" (זוכרים שיוניברסל, מעצמת הבידור והמוזיקה שמחזיקה את הזכויות של הזמרים הכי גדולים, הוציאה את השירים שלה מטיקטוק?) ואפילו "מי חזק יותר, טיקטוק או הסנאט האמריקאי" - היא טיקטוק.

בגדול.


פייסבוק משיקה נגן מאוחד לרילז, לייב ושאר הוידאו


זה עוד לא קורה באינסטגרם, לצערי. אבל לפייסבוק סוף סוף מגיע נגן וידאו מאוחד, שמאפשר לדלג בין כל סוגי קטעי הוידאו - לרוחב ולאורך, רילז וווידאו ארוך יותר.


והכי חשוב:

יאפשר לדלג קדימה ואחורה בתוך רילז, מה שהיום הוא בלתי אפשרי, ומכריח אותי לחזור על כל הוידאו אם פספסתי קטע מהמתכון. תודה באמת, צוקי. בקרוב אצלנו.



חיתוך וידאו ארוך לקליפים - אוטומטית?! כן בבקשה

את Kapwing אני אוהבת כבר מזמן, כיוון שהוא הכלי הראשון שבאמת הצליח לתמלל עבורי כתוביות לסרטוני וידאו בעברית ציחה, להתאים אותן אוטומטית למיקום ולאפשר לי לערוך אותן בקלות. סוף סוף ה-AI מגשים חלק מההבטחות שלו.


וכשארז רובינשטיין - מנביאי ה-AI הישראלים - סיפר שהוא יודע עכשיו גם לקחת וידאו ארוך ולחתוך אותו לקטעים קצרים, הייתי חייבת לנסות.


לקחתי את הוובינר האחרון של חדשות הדיגיטל לניהול שיווק - הסיכום החודשי בזום (כן, כל חודש מסכמת את כל החדשות הכי חשובות לניהול שיווק, ומעמיקה במגמות - בואו!), וזרקתי אותו לקאפווינג.


זה לא עבד בצורה מושלמת. הייתי צריכה לתקן חלק מהם, וחלק פשוט נחתכו במקום הזוי למדי. אבל זה עבד! 3 קליפים מתוך הוובינר פשוט היו מושלמים בניסיון ראשון, ועוד שניים דרשו התאמה קטנה ותו לא. ולבקשתי, בקליק אחד (ועוד 20 דקות עבודה שלו ברקע - אני כתבתי פה בינתיים), הוא גם הפך אותם לאנכיים אוטומטית.


לי זה כבר חסך כמה שעות טובות של עבודה - מוזמנים לנסות גם.


אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page