כמה עולה סרטון לטיקטוק ואינסטגרם? חדשות הדיגיטל 31.3.24
top of page

כמה עולה סרטון לטיקטוק ואינסטגרם? חדשות הדיגיטל 31.3.24

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 31.03.24.

הכי מעניין השבוע: כמה עולה וידאו לרשתות החברתיות?


כל שנה אנחנו חוקרות ומפרסמות את טווחי המחירים של המקצועניות והמקצוענים בדה ליסט. אחד היתרונות המשמעותיים של עבודה עם 400 מהטובים ביותר.

כל שנה ראינו את הוידאו לרשתות החברתיות תופס יותר ויותר מקום, והשנה הוא עשה קפיצה מאוד משמעותית - גם בביקוש, וגם בעושר האפשרויות החדשות שמציעים נשות אנשי המקצוע. ולכן - השבוע עדכנו ופרסמנו מחירון מיוחד, לראשונה, המוקדש לוידאו וגרפיקה לרשתות החברתיות - נוסף למחירון ניהול הסושיאל הקבוע.


אז כמה עולה וידאו לטיקטוק? ולאינסטגרם?

רוב נשות ואנשי הוידאו מציעים יום צילום מרוכז לסרטוני סושיאל, ואז עריכה של הצילומים לכל מה שתרצו - רילז, טיקטוקים, אפילו סטוריז-וידאו. ללא ספק המודל שמאפשר הכי הרבה תוכן ביחס להשקעת הזמן והכסף שלכם.


לרוב, ימי הצילום האלה מפיקים כ-6 סרטונים לרילז / טיקטוק - ההפקה המורכבת יותר, ואפשר ליצור מהם עוד מגוון תכנים לאורך החודש.


יום צילום כזה יכול להתחיל ב-2000-3000 ש"ח אצל ג'וניור/ית עם עד 3 שנות ניסיון, כולל עריכת 4-6 סרטונים (תלוי באורך ובמורכבות). הפקה אצל הסניורים, בעלי 4 שנים ומעלה, תהיה יקרה יותר - בין 3000-4500 ש"ח. אבל תפיק מגוון רחב יותר של תכנים באיכות גבוהה יותר, ותאפשר לכם הרבה יותר משחק עם מה עושים עם התכנים האלה.


כמה ימי צילום צריך בחודש?


כאן אנחנו חוזרות למילה האהובה ביותר על נשות ואנשי שיווק: תלוי.


אם סטוריז וטיקטוקים הם ערוץ השיווק המרכזי של המותג שלך, יום צילום חודשי הוא חובה. וכדאי מאוד להרחיב אותו לעוד מגוון צילומי אווירה נוסף לסרטונים המרכזיים, ולסכם עם אשת או איש המקצוע גם עריכות נוספות לאורך החודש.


אם ערוצי השיווק המרכזיים שלך הם פחות ויזואליים - פודקאסט, בלוג, פרסום בגוגל חיפוש, קהילה - מומלץ לאמץ יום צילום לפחות אחת לרבעון. תוכן וידאו הוא עדיין אחד התכנים המצליחים ביותר ברשתות החברתיות. אפילו לינקדאין שוקלת טאב וידאו ייעודי, כמו שאפשר לראות בהמשך הפוסט.


ואחד המודלים הנפוצים ביותר הוא דווקא יום צילום מרוכז אחת לחודשיים - לצד צילום שוטף של אנשי השיווק במותג, מה שמאפשר גם עושר תכנים מושקעים וגם תכנים יומיומיים.


מה כדאי לכלול ביום צילום?


מה חשוב לכלול ביום צילום לטיקטוק

כאן אני רואה את הטעויות הכי נפוצות של מותגים, ולכן כדאי להתעכב רגע על השאלה הזו.

רוב המותגים שאנחנו מלוות מגיעים ליום צילום חודשי / דו חודשי עם 6 תסריטים של סרטונים ידועים מראש, ומחשבה על כמה צילומי אווירה. זה מודל נפוץ מאוד, שעוזר לתכנן ולהפיק את יום הצילום בצורה אפקטיבית...


אבל הוא מפספס הרבה מהטרנדים הנפוצים באינסטגרם וטיקטוק, ומגיע אליהם באיחור.


מאנשי הוידאו הכי מנוסים שלנו למדתי מודל מעניין יותר:


3-4 סרטוני וידאו ידועים מראש - עם טרנד מסוים, שאלות לעובדים, רעיונות ספציפיים. תופס כחצי יום צילום.


את החצי השני - מומלץ מאוד להקדיש לשני משאבים חשובים:


  1. צילומי עבודה איך עושים, התלבטות בין דרכי עבודה, קניית מוצרים, יצירה - במוצרים פיזיים, או סיעור מוחות, פגישות, רעיונות וכו' לשירותים לא פיזיים. וכדומה. זה סוג הצילומים השימושי ביותר, שמאפשר לרכב על הרבה מהטרנדים בעזרת וויס-אובר וכתוביות בלי לצלם עבורם במיוחד.

  2. צילום קהל ו/או מיקרו-משפיענים אנשים אוהבים להצטלם. אנשים אוהבים שמצלמים אותם. אנשים מתביישים לדבר איתכם אחד על אחת לתת חוות דעת? מבטיחים ביקורת ושוכחים מיד? יהיה להם הרבה יותר קל ביום מרוכז עם אנשים אחרים. הרבה מיקרו-משפיענים ישמחו לתוכן שצלמ/ת מקצועי/ת יפיקו עבורם אצלכם, ובהחלט אפשר וכדאי לשלב אותם בימים הצילום המרוכזים. לא רק פעם בחצי שנה ביום משפיענים - כל חודש-חודשיים. את התוכן מהחצי הזה אפשר בהחלט לתת גם למצטלמים, שיערכו ויעלו גם אצלם (עם תיוג שלכם, כמובן!). פי כמה וכמה חשיפה ותכנים לאותו יום צילום.


את המחירון המלא אפשר למצוא כאן, ואם אתם זקוקים למקצוענ/ית וידאו להפקת יום צילום כזה - זו העבודה שלנו, להתאים לך את הטובים ביותר ;). קבעו שיחה אישית להתייעצות או התאמה.



הגם את, לינקדאין?!


כן, גם לינקדאין בוחנת פיד וידאו טיקטוק-סטייל.

לינקדאין בוחנת פיד ייעודי לסרטונים

זה לא בא משום מקום: וידאו בלינקדאין משיג תוצאות טובות יותר ויותר בשנים האחרונות.

אבל יותר מטאב הוידאו, אפשר לראות שגם לינקדאין, כמו כל הרשתות החברתיות, עוברת כבר שנתיים תהליך של טיקטוקיזציה:


העדפה של תוכן מגוון מיוצרי התוכן המצליחים ביותר, על פני תוכן של אנשים וחברות שאני עוקבת אחריהם. כתבתי על זה קצת יותר במאמר על חשיפה בלינקדאין, עם מחקר מעניין על אילו תכנים וטקטיקות יעלו את החשיפה שלכם.


ובחינת פיד הוידאו מחזקת נקודה אחת שם: כן, גם בלינקדאין כדאי להתנסות בוידאו.



גוגל הולכת ראש בראש מול אמזון


גוגל כבר הרבה זמן נוגסת לעצמה פיסות גדולות מטראפיק האיקומרס על חשבון אמזון, בעזרת טאב הגוגל-שופינג. נכון שכשמחפשים בגוגל מוצר מקבלים מיד תמונות רלוונטיות עם מחיר ומידע? זה. נסו להמשיך בגלילה עד לאיזור "כל התוצאות" ומשם לתוך טאב הגוגל שופינג, ותגלו עד כמה הוא נוח. וחיקוי נהדר של אמזון.


החלק המרהיב באסטרטגיה הזו של גוגל, הוא שכל התוצאות בטאב הזה - שמחקה את אמזון במגוון צורות, כולל אפשרויות מיון לפי קטגוריה, צבע, מותג וכו' - הן למעשה מודעות פרסומת. כדי להכנס לטאב הגוגל שופינג, המותג שלך צריך לפרסם בקמפיין גוגל שופינג, ולהעלות את הקטלוג שלה.


ועכשיו גוגל מוסיפה עוד סט חדש של כלי קנייה נוחים לצרכנים:


היכולת לסמן אילו סגנונות אהבתי (או לא) כדי לקבל תוצאות מותאמות אישית יותר - הפורטה של גוגל:


חיפוש דמוי-AI שיוצר תמונה של הפריט שחלמתי עליו - ואז מחפש לי פריט אמיתי דומה, ואפילו יציאה לאור של היכולת "למדוד" את הפריטים על "דוגמני" AI עם מידות דומות לשלי, כמו שהיא מבטיחה כבר תקופה:


וכן, גם זה מצטרף לתחמושת של גוגל במלחמה על חייה, שכתבתי עליה בשבוע שעבר.



פרצת אבטחה חדשה בוורדפרס - והפעם בתוסף לאלמנטור


אני כבר לא סוקרת כאן את פרצות האבטחה שמתגלות חדשות לבקרים בתוספי וורדפרס. אבל זו נפוצה במיוחד, כיוון שהיא פוגעת בתוסף מאוד פופולארי לאלמנטור.


איך נמנעים מפרצות אבטחה? שומרים על האתר מעודכן!
עד הפרצה הבאה

אז גם אם נפגעתם וגם אם לא - הדרך הטובה ביותר להמנע מפריצות לאתר שלכם בגלל פרצות אבטחה כאלה היא פשוט לעדכן תדיר את גרסת הוורדפרס / ווקומרס, ולא פחות חשוב - את גרסאות התוספים שלכם.


אני נתקלת בהרבה יותר מדי מותגים ובעלי אתרים שמחליטים לא להשקיע כמה מאות שקלים בתחזוקה חודשית... ואז משלמים אלפי שקלים ולא מעט משברים כשהאתר נפרץ.


ובכל מקרה, בידקו אם אתר הוורדפרס שלכם משתמש בווידג'ט הספירה לאחור של The Essential Addons for Elementor. אם כן - אתם בסכנה, בקרו במדריך הזה והורידו את הגרסה המעודכנת שמופיעה בו.



קפיצה קטנה ל(שיווק מול) חו"ל


שני עדכונים מאוד מעניינים בשתי רשתות פופולאריות להפליא בחו"ל - ופחות מוכרות בארץ.


רדיט, אם עוד לא שמעתם - הרשת הכה פופולארית שבה נולדים רבים מהטרנדים החברתיים, מ-ממים ועד תופעות תרבותיות ממש - הנפיקה בבורסה. וזה מעניין, במיוחד בזכות הפופולאריות של המניה.


מה שיותר מעניין מנהלות ומנהלי שיווק, ספציפית, הוא כלי פרסומי חדש שיצא השבוע, ומאפשר ליצור מודעות שנראות ממש כמו פוסטים ברדיט, לראשונה.


לצידה כדאי לערוך הכירות מחודשת עם פינטרסט - כלי פרסומי חזק למגוון קהלים.

וכמו שאיילת קובלסמן, מהמומחיות היותר מנוסות בפינטרסט מספרת - היא גם כלי מחקר חזק. כדאי לבקר במדריך הקצרצר והממוקד שלה למחקר טרנדים בעזרת פינטרסט.



אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page