מה קורה בגוגל? וכמה עולה שיווק דיגיטלי? חדשות הדיגיטל 25.3.24
top of page

מה קורה בגוגל? וכמה עולה שיווק דיגיטלי? חדשות הדיגיטל 25.3.24

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 25.03.24.

הכי מעניין השבוע: כמה עולה שיווק דיגיטלי?


היה לנו שבוע מלא חדשות חשובות - חוקים נגד טיקטוק! תביעות נגד אפל! - אבל מה מעניין יותר מטווחי מחירים של שירותי דיגיטל?


חשוב לבדיקת התקציבים שלנו, לתכנון תקציבים להמשך וגם... כדי להרגיש שאנחנו לא פראיירים. נכון?



כל שנה, התוכן הכי פופולארי שלנו הוא פרויקט המחירונים:

עדכון טווחי המחירים הממוצעים של מקצועני דה ליסט - לבקשות ההתאמה הכי נפוצות של מנהלות ומנהלי השיווק. זו העבודה שלנו ביומיום, זוכרים? לקבל דרישות לספקי שיווק דיגיטל ולהתאים להם את הכי טובים?


והשנה כתבת דה מרקר, רפאלה גויכמן, התעניינה בפרויקט המחירונים שלנו, וראיינה אותי - נעמי - גם על הסיבות מאחורי התנודות בטווחי המחירים. אם קל יותר לבנות אתרים לבד - למה המחיר שלהם עולה? מה טיקטוק עושה לכל הרשתות החברתיות (חוץ מבית ספר), וכמה עולה יצירת וידאו לסושיאל וניהול משפיענים?



את הכתבה המלאה אפשר למצוא כאן.


ואת המחירון הראשון שעולה בפרויקט השנה - כמה עולה קידום ופרסום בגוגל, אחרי כל המהפיכות ברשת החיפוש והשינוי הגדול בעולם ה-SEO?



הכי חשוב השבוע: גוגל, הכל בסדר איתך?


במשך 20 שנה, גוגל היתה העמוד הכי יציב באינטרנט. בכל המובנים. אבל השנה, נוסף לרגולציה שמכריחה אותה לעבור לעולם ללא מעקב בוטה אחרי הגולשים, היא מתמודדת עם עוד שני אתגרים מהותיים:


  1. מה יקרה לטראפיק מגוגל בעולם שבו לא מחפשים בגוגל, אלא שואלים את הצ'טבוט? מינוס 2 מיליארד ש"ח, אומרת אחת התחזיות השבוע - וזה רק ליוצרי התוכן שחיים מפרסומות. כי אם אני כבר לא מחפשת בגוגל מתכונים, הוראות או המלצות אלא מבקשת מGPT, קלוד או ג'מיני לתקצר לי אותם בשפה שלי - אין ספק, הטראפיק מגוגל לאתרים יצנח.

  2. היום ג'ן זי - מחר שאר העולם? עוד ועוד מחקרים מראים שדור ה-Z בארה"ב מחפש הרבה יותר באינסטגרם וטיקטוק מאשק בגוגל. והמחקר התורן מהשבוע נוקב במספרים מאוד נוקבים: 67% מעדיפים את אינסטגרם, 62% מעדיפים את טיקטוק לחיפוש מידע, מוצרים, שירותים וhow-to - איך לפתור בעיות. הבעיה היא לא דור אחד בארה"ב אחת, כמובן - הדור הקונה הצעיר בארה"ב הוא חוזה המגמה של שאר הדורות ושאר העולם.


וגוגל, שהתרגלה לחיים הטובים בראש, חייבת להתמודד. שני שינויים מעניינים ראינו השבוע.


גוגל מתמודדת 1: תעברו למודל ההמרות החדש! מהר!


אם אתם מפרסמים בגוגל, כנראה שמחכה לכם מייל כזה בתיבה:


גוגל מזכירה לנו לעבור למודל מדידת ההמרות החדש במערכת הפרסום שלה, ומשתמשת בשפה מפחידה - יחסית לאמריקאים: אם לא תעשו את זה, לא תצליחו למדוד נכון מה התוצאות של הפרסום! קדימה! עכשיו! מהר!


כי היא יודעת שאם לא נאמץ את המודל ונתחיל לשלוח לה מידע בדרך המאובטחת החדשה, שאינה עוגיות צד-ג' פולשניות שעוקבות אחרי הגולשים בלי ידיעתם, לא יהיה לה מידע. והפרסום ייפגע. (מה זה אומר? הנה וידאו קצר שבו הסברתי את המהלך של גוגל לביטול עוגיות צד ג').


אז, מה ההמלצה? לעבור או לא?


כרגע גוגל מציעה את המודל הזה בנוסף להמרות הקודמות ולא במקומו, ולכן - כן, כדאי לבקש מהקמפיינרים להוסיף את ההמרות החדשות לאדז מנג'ר שלכם.



בסופו של דבר בעלת הכוח כאן היא גוגל, ולא אני או אתם, והיא תכריח אותנו לעבור למודל החדש אם נרצה ואם לא. אז ככל שנעשה את זה מוקדם יותר - ייצבר אצלנו יותר מידע על הגולשים שלנו.


וזו, בשורה התחתונה, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כל שינויי הרגולציה - לצבור יותר מידע על הקהל שלנו, ולהסתמך פחות על הרשתות והפלטפורמות.


אז דברו עם הקמפיינרים שלכם על הטמעת קוד ההמרות החדש באתר. ואם אין לכם מי שיעשה את זה (או שהקמפיינרים שלכם לא יודעים על מה מדובר...), תמיד יהיה לנו אנשי תשתית גוגל בשבילכם. סיכמנו שזו העבודה שלנו, לא? ווטסאפ לנו!


גוגל מתמודדת 2: היכונו לבוא המרידיאן


אחד הדברים החשובים ביותר לנו כמפרסמים תמיד, ובטח בעידן איסור המעקב אחרי הגולשים, הוא אטריביושן - ייחוס. ובעברית, היכולת למדוד איפה הלקוחות פוגשים אותנו בכל הערוצים, ולייחס את הליד או המכירה לפרסומים השונים שלנו.


גוגל תמיד ניסתה להיות הפלטפורמה האחת לעקוב אחרי כולם, עם גוגל אנליטיקס.


ועכשיו, שהמעקב חשוב יותר - אבל גם בעייתי הרבה יותר להעביר מידע מפלטפורמה לפלטפורמה, היא רוצה שוב להביא את הבשורה. כנראה.

מה התשובה? פלטפורמת MMM - Media Mix Modeling - בשם מרידיאן.


היא חשפה בינתיים מעט מאוד, אבל מאפשרת כבר להירשם לבטא!


גוגל מכניסה פוסטים מרשתות חברתיות לעמוד העסק


עוד חידוש מגוגל, והפעם קטן וברור (אבל חשוב). נכון שיש למותג שלכם עמוד עסק בגוגל?

(אם אין - למה אתם מחכים?! אתם לא רוצים שימצאו מידע עליכם בקלות?)


גוגל מאפשרת עכשיו להזין את העמודים והפרופילים הראשיים ברשתות החברתיות - כדי שכשהעמוד שלכם עלה בחיפוש כזה או אחר, אפשר יהיה להתרשם גם מהם. עוד חשיפה, ועוד דרך לעניין את הקהל בעמוד שלנו. מומלץ.


הנה מדריך לאיך עושים את זה.


מטא מחדשת כלי AI נוספים במערכת הפרסום


מטא מנסה להקל עלינו עוד ועוד לפרסם - לא מטוב ליבה, מן הסתם, אלא כדאי שנשלם לה עוד ועוד כסף. וכלי ה-AI שהחברה משקיעה בהם את רוב המרץ והיכולת הולכים ומתרבים.


שני כלים מעניינים במיוחד בהודעה האחרונה:

כלי להתאמת אוטומטית של מידות הוידאו - ערכת את הוידאו בצורה של וידאו? קסם! עכשיו הוא מתאים גם לטאב הרילז! לא כלי מושלם, אבל יעיל מאוד להתאמת פרסומות מבוססות-גרפיקה, בעיקר, למקום עם הכי הרבה חשיפה באינסטגרם ופייסבוק - הרילז והסטוריז.


ו"מודעות תזכורת" חדשות ומעניינות, שמאפשרות ליצור ציפיה להשקה או אירוע עם כמה תזכורות מבוססות-זמן לאותם גולשים! מעניין, נכון? הן בדיוק בניסוי אצלי, אדווח.


בנוסף יש הרבה חידושים בתחום חנויות פייסבוק ואינסטגרם, בדגש על קודי קופן מובנים בתוך הפרסומת, שמופיעים אוטומטית ברכישה, אבל הם לא זמינים בארץ. אם אתם מפרסמים איקומרס לחו"ל - מומלץ מאוד להציץ.



אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page