top of page

גוגל עונה: איך יודעים אם חברת SEO עושה עבודה טובה? - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 22.7.24

תמונת הסופר/ת: נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסטנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 22.7.24.

הכי חשוב השבוע: איך שופטים חברת SEO?


ג'ון מולר הוא אדם מיוחד.



ג'ון מולר מגלה איך בוחרים נכון חברת SEO
ג'ון מולר, מתוך הבלוג הרשמי של גוגל

כמוני וכמוכם, הוא קם בבוקר, מתארגן, ובודק את הרשתות החברתיות שלו עם הקפה. אבל כשהוא מצייץ משהו, הוא עושה את זה בזהירווות בזהירווווווות.


למה? כי הוא יודע שכל פיפס שהוא יוציא יקרא וינותח מיד על ידי מאות אם לא אלפי כתבי טכנולוגיה, מומחי דיגיטל ומובילי SEO מסביב לעולם.


לא כי הוא ממציא דגול, איש עסקים מבריק או חושף שחיתויות...


אלא כי ג'ון מולר מנהל את "צוות קשרי לקוח בתחום החיפוש" בגוגל (Google Search Relation Team), שהם ליטרלי האנשים בגוגל שתפקידם להסביר איך עובד החיפוש והאלגוריתם שלו. קצת. לפעמים. במשורה. בלי להגזים, כי בכל זאת, זה אחד הסודות השמורים בעולם.


הרי ברור לכולנו שמיקום גבוה בגוגל = כסף על הרצפה, נכון?

ולכן, הבנה טובה יותר של מה יביא אותנו למיקום הזה שווה להרבה אנשים הרבה כסף, נכון?


ולכן, ג'ון מולר עונה בזהירות.


והשבוע, הוא ענה על אחת השאלות הבוערות ביותר בדיגיטל - בטח כשגוגל מביעה בה דיעה: איך יודעים שחברת SEO עושה עבודה טובה?


למה "איך יודעים אם חברת SEO עושה עבודה טובה" היא שאלה בכלל?


היינו מצפים שבעולם מדיד ומוכוון תוצאות כמו שיווק דיגיטלי, יהיו פרמטרים ברורים לשפוט תחום טכני כמו "קידום אורגני בגוגל", לא?


למה להחליט איזו חברת SEO היא הכי טובה זה כל כך קשה?
למה למדוד תחום טכני כמו SEO זה קשה?!

הא. הלוואי. ממש לא.


מהלכי SEO הם מהלכים שלוקחים חודשים ארוכים. גם כשהתותחים הכי נינג'ות רעבות עם סכין בין השיניים עושים אותם, זה מרתון, לא ספרינט. זה לא שמגיעים לידים רותחים עם סימון ברור תוך יומיים, או מיד קופצות המכירות באתר. זה לוקח זמן, במקרה הטוב.


וגם אחרי הזמן הזה - הרבה ממה שקורה בפועל תלוי -

  1. בסודות של גוגל, שהיא לרוב לא חושפת (ובדיוק בגלל זה ג'ון מולר נעקב כל כך לעומק)

  2. במתחרים, שהם כמעט תמיד מתוקצבים יותר. אלא אם אתם Temu, לכל מותג יש מותג מתחרה גדול ממנו.

  3. בקריזות של הקהל, שכל יומיים מחפש משהו אחר, וקשה לצפות את ההתנהגות שלו. אפשר לדעת איך אנשים התנהגו בעבר, לא איך הם יתנהגו מחר. ולמה.


עכשיו, תוסיפו לכל זה את העובדה ש-SEO הוא תחום סופר טכני. קצת כמו במוסך, מאוד קל להמציא הררי תירוצים שישמעו נכון, גם אם הם בולשיט מוחלט.


וקיבלתם את אחד התחומים הקריטיים ביותר לכל מותג, והקשים ביותר להבנה של מה עובד בו, ומה לא.


נו, אז מה היתה התשובה של ג'ון מולר? איך שופטים??


התשובה של מולר היתה קצת מבאסת בשלב ראשון. אבל אחרי שיוף והרחבה קלים שלה - כן, מיד מספקת אותם - היא הופכת להיות מעניינת הרבה יותר.


התשובה של מולר:

Regular Meetings: Hold frequent discussions with the SEO agency to review their work.
Progress Reports: Request reports that detail the site’s progress over time.
Future Planning: Discussing upcoming work helps ensure the agency addresses your needs.
Client Education: Clients should have a basic understanding of SEO work to better evaluate the agency’s efforts.

נכון שהיא קצת ונילה כזאת? דרדלה?


אז בואו נעשיר אותה קצת' מהניסיון האישי שלי בניתוח מאות מערכי שיווק דיגיטל של מאות מותגים:


"פגישות תדירות"? למה, בשביל שימכרו לי תירוצים כל שבוע?!


כשאני מגיעה לנתח תוצאות שיווק דיגיטלי של לקוח, התהליך נגמר בפגישת סיכום, שבה אני מסבירה את הדו"ח - והכי חשוב, את ההמלצות - בעברית של בני אדם (ולא בדיגיטלית של ספקים).

למה אנשי SEO משתמשים בכל כך הרבה תירוצים
טוב, תראי, יש כללים, מגבלות...

ואז, כמעט תמיד, הלקוחות מבקשים ממני שאהיה נוכחת גם בפגישה עם הספקים, כדי להסביר להם בדיגיטלית של ספקים למה ההמלצות הן כאלה, ממנה הן נובעות, "ושלא יערבבו אותנו בתירוצים למה לא לבצע".

ובהרבה יותר מדי מקרים, הספקים שמבקשים ממני לעזור להסביר להם הם אנשי ה-SEO.



אז אם אתם חיים בתחושה מתמדת שמערבבים אתכם - בואו נתחיל כאן.

זו לא תחושה טובה.

ולא כולם כאלה.


אפשר לראות את זה נהדר בפגישה הזאת, של העברת הדו"ח לספקים, שאני בהחלט מסכימה להשתתף בה:


אנשי SEO טובים יודעים להקשיב להערות
פגישות הן טובות אם מקשיבים לכם יותר ומסבירים פחות

יש ספקים שמסבירים ומסבירים למה הם בעצם בסדר. אפילו אם הם בעצם בסדר, עצם העובדה שהם לא מקשיבים ולא באים ללמוד היא בעייתית.


ויש ספקים ששמחים שמישהו חקר יותר לעומק ממה שהם יכולים להגיע, ובאים מרצון ללמוד ולהשתפר. הם הספקים הטובים ביותר. כי רצון ללמוד ולהשתפר בהכרח עושה ספק טוב יותר. לצד שאר הנתונים, כמובן.


ולכן השורה התחתונה:

כן, פגישות תדירות, והכי טוב אחת לחודש. וחשוב לדרוש בהן הסברים ולהבין, ולשמוע שהספקים רוצים לשמוע הערות ומתייחסים אליהם מפגישה לפגישה.


"דו"חות התקדמות"? למה, אין לי שום דבר טוב יותר לעשות?!


גם פה, כמו בסעיף הקודם, דו"חות שלא אומרים כלום הם באמת בזבוז זמן.

ספקים שמסבירים לכם מה הכוונה בדו"חות, מה מבטאים המספרים, בעיקר - שומעים מה יש לכם לומר עליהם? הם הטובים.


אבל יש כאן עוד נקודה, חשובה יותר להחלטה של "איזו חברת SEO לקחת כדי שתעשה לי עבודה טובה באמת".


קבלו טריק שאני משתמשת בו כדי לבחון אנשי SEO:


אני מבקשת מהם את שמות 3 הלקוחות שהם הכי גאים בעבודה איתם.

עכשיו, אני לא מתקשרת ללקוחות, הם לגמרי עשויים להיות שתולים - או סתם פתיים שנהנים שהספק גורם להם להרגיש טוב. מכירים כאלה? בדיוק.


אנשי SEO מומלצים לא צריכים הרבה הסברים
פחות הסברים למה זה אפשרי. יותר תוצאות הגיוניות

אני בודקת טוב טוב את האתר שלהם, ומנסה לנחש מה אנשים יחפשו כדי למצוא אותם.


נגיד - משרד עורכי דין שמתמחה בזכויות יוצרים, וחרת על דגלו "זכויות יוצרים בעידן ה-AI".

אני אתחיל לנחש חיפושים נפוצים שאמורים למצוא את האתר הזה, החל מ- "עו"ד AI זכויות שמורות" וכלה ב- "האם מותר להשתמש בתמונה ממדג'רני באתר איקומרס".

(אני משתמשת גם בכלי מילות החיפוש של גוגל, אבל לא חייבים. שכל ישר הוא הכלי הטוב ביותר).


ואז אני בודקת בכמה מהחיפושים האלה המשרד הזה מופיע בשני העמודים הראשונים בגוגל.

מופיע ב-50% ומעלה? עושים פה עבודה טובה. בפועל. בתוצאות.

30-50%? עבודה סבירה, אם זה אתר חדש. לרוב, אבל, פוסלת. הרי אלה הלקוחות שהם הכי גאים בהם!

פחות מ-30%? ביי ביי.


עכשיו, תמיד יש את אנשי ה-SEO שמוחים על השיטה הזו, ומתחילים להסביר הסברים. לפעמים הם אפילו צודקים.

אבל אני לא מחפשת הסברים... אני מחפשת את הטובים ביותר, בפועל, עבור הלקוחות שלי.

ואם הם צריכים הסברים בשביל לבאר למה הלקוחות שהם הכי גאים בעבודה איתם לא מופיעים במקומות הראשונים... טוב, כנראה שהם לא הטובים ביותר.


"תכניות לעתיד"? מה זה בכלל אומר?


זה אומר שלא סתם נותנים לך דו"ח אחרי דו"ח, אלא גם משתנים עם השוק ועם החידושים של גוגל. וג'ון מולר קיים בדיוק בגלל שיש הרבה שינויים, והרבה חידושים של גוגל.


חינוך הלקוח? מה אני, בכיתה ג'?!


שורה תחתונה: אנשי SEO טובים אוהבים ללמוד וללמד
שורה תחתונה: אנשי SEO טובים אוהבים ללמוד וללמד

לא, אבל זה בדיוק ההפך מתירוצים.


ספקים שנותנים לנו כלים להבין את עבודת ה-SEO ואיך היא פועלת גם בלי הדו"חות שלהם, הם ספקים מעולים. הם גם בטוחים בעצמם ובתוצאות, ולא מפחדים לתת לכם כלים לשפוט אותם.


וכן, אם אתם רוצים שאני אבוא ואבדוק את תוצאות השיווק הדיגיטלי שלכם בשבילכם, אני פה :) זה לא זול, אבל זה ייתן לכם תשובות ברורות לגבי מה עובד, מה לא, ומה באמת ישפר תוצאות.


מה מעצבן קונים אונליין?


הכי הרבה - עלויות משלוח (אולי בגלל שהן מתחבאות ומתגלות רק בשלב התשלום?), במקום שני - זמני משלוח ארוכים, ואז החזרות בתשלום, מעט מידע על כל מוצר ומעט תמונות מוצרים. בסדר הזה.


לא אני אמרתי - המחקר של חברת השילוח הענקים DHL אמר:


עוד כמה נתונים מעניינים מהמחקר:


אז כן, חיפוש קולי עוד לא מאוד פופולארי בארץ - בעיקר כי כלי הבנת העברית עוד מאחור - אבל הוא צפוי לזנק בזכות כלי ה-AI שמבינים אותנו טוב יותר מיום ליום.


גם מותגים בארץ מדווחים שהוספת כלי תשלום מהיר כמו ביט או גוגל/אפל פיי מעלים את המכירות.


והמשלוח... כן. הוא הופך לאחד התחומים שהרוכשים סוף סוף מתעניינים בו גם בארץ, וגם בחו"ל.


הנה המחקר המלא, ואפשר להתייעץ איתי לגבי הנתונים שלו וכמה הם תופסים בארץ ובמדינות ספציפיות בעולם.


יוטיוב מוסיפה כמה כלים נחוצים מאוד לשורטס


חיקוי הטיקטוק של גוגל עולה ועולה בפופולאריות, והיא מוסיפה סוף סוף כמה כלים שחיכינו להם (והיא מחקה ממקורות שונים):

התאמה אוטומטית למסגרת -

כיוון שהשורטס "רזים" יותר מפורמטי הצילום באנדרואיד, לא מספיק לחתוך את השוליים של הסרטון בגסות. לפעמים זה חיתוך אלים מדי לסרטון...

ההתאמה החכמה מזהה את האובייקט הראשי ועוקבת אחריו. כן, תוך יצירת תנועה בתוך הסרטון גם אם היא לא היתה קיימת בצילום. אחלה כלי.


ולצידה גם:

  • קריינות אוטומטית (אני כותבת טקסט, ה"קריינית" מקריאה אותו - כמו בטיקטוק)

  • כתוביות אוטומטיות (הרי יוטיוב היא מהמובילות בנושא, למה עוד לא היה בשורטס?!)

  • והזמנה ליוצרים ליצור תוכן דומה בתשובה (כמו ה- Add Yours החדש והאהוב באינסטגרם)



מדריך ה-AI המעשי הכי טוב שנתקלתי בו למתחילים


אוקי, אז כולנו מנסחים עם Claud ויוצרים תמונות עם Midjurney (או לפחות התנסנו בהם). אבל איפה הכלים השווים באמת? אלה שקוראים את כל התשובות לסקר המשתמשים שלי ומסכמים לי את הנושאים הכי חשובים? אלה שמתחברים ל-CRM ומוציאים תזכורות חכמות ללקוחות לא סתם לפי זמן, אלא לפי התנהגות?


לא כולם עדיין כאן, אבל בהחלט יש עולם שלם של אוטומציות מבוססות-AI שאנחנו עוד לא משתמשים בהן. והכלי המוביל באוטומציות היום, Make (כן, גם זאפייר מוביל, נכון, אבל מייק פופולארי יותר!), הוציא בדיוק מדריך מאלף (ומעלף) ליצירת אוטומציות גאוניות עם AI למותג.


צעד צעד. מעולה מעולה. מומלץ מומלץ, ואין לי כאן אפילייט או אינטרסים כלשהם, פשוט מומלץ.


מנהלת, מאנדיי היא בשבילך?


הרבה דיון מתרחש סביב מאנדיי בארץ היום. חלקית כי ההתנדבות שלה אחרי ה-7 באוקטובר העלתה אותה לכותרות ולמודעות, חלקית כיוון שהיא פשוט מערכת ניהול טובה - וישראלית.


אבל לפי השאלות שאני מקבלת לגביה ממגוון מאוד רחב של מותגים, מקרנות גידור ועד פרילאנסים בודדים, לא לגמרי ברור מה היא עושה ולמי היא מתאימה. וגם למי לא.


אי לכך ובהתאם לזאת: שיתוף פעולה חדש! 30.7, 20:30, הרצאה שלי בדיוק על זה - למי מאנדיי מתאימה, למי לא, ואיך מתחילות לעבוד איתה אם כן - בפורום מנהלות בתעשייה.

כן, לנשים בלבד. שיתוף פעולה עם נשים בתעשייה, אומרים לכם!


עוד מידע וכרטיסים כאן, וכדאי להזדרז - מחר (23.7) הוא היום האחרון למכירה המוקדמת, והמחיר יעלה מ-95 ל-120 ש"ח.


אפשר להתייעץ איתך? כן.

לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.

איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?


Comments


לכל שאלה מוזמנים ליצור עמנו קשר במייל team@thelist.co.il

מה תוכלו למצוא בדה ליסט? פרילאנסרים וספקים מכל הסוגים:
אנשי אוטומציות, מקדמי אתרים PPC, אנשי מיתוג, בניית אתרים, בניית חנויות איקומרס, ניהול איקומרס, אנשי תוכן בעברית, אנשי תוכן באנגלית, אנשי תוכן בערבית, אנשי תוכן ברוסית, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי עמודי פייסבוק, מנהלי קבוצות פייסבוק, ניהול קהילה, מנהלי אינסטגרם, מנהלי טיקטוק, מנהלי ויוצרי טיקטוק, אנשי קידום אתרים SEO, נשי קידום אתרים SEO, יוצרי וידאו, עורכי וידאו, צלמים, יועצים לבניית מחלקת מדיה, יועצי שיווקי, מנהלי שיווק לסטארטאפים SMO, מנהלי תוכן לסטרטאפים, קמפיינרים וקמפיינריות ממומן, ניהול קמפיין בגוגל, ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק, ניהול קמפיין שופינג בגוגל, ניהול קמפיין באינסטגרם, קמפיינים עם מובילי דעה, קמפיין עם מובילות דעה, קמפיין עם משפיענים ומשפיעניות, שיווק במייל, כתיבת ניוזלטר, שיווק בניוזלטר, ניהול ניוזלטר, אוטומציות שיווקיות, הטמעת CRM, אנשי אנליטיקס, אסטרטגיית סושיאל, אסטרטגיית תוכן, אסטרטגיית דיגיטל, גרפיקאים וגרפיקאיות, מעצבי אתרים, אנשי UX, אנשי UI, מפתחי וורדפרס, מפתחי שופיפיי, בוני אתרים לשופיפיי, בוני אתרים ב WIX, שיפור המרות באתר- CRO, ניהול מכירות באתרי איקומרס
פרסום דרושים לאנשי תוכן קריאייטיב הפקות ודיגיטל

הצהרת נגישות:
על פי תיקון 35ו לתקנות העוסקות בנגישות האינטרנט, אתר זה פטור מחובת נגישות. אנו פועלות לשדרוג האתר במסגרתו הוא יונגש באופן מלא.
לכל סיוע מיידי ואישי בהנגשה של התוכן שלנו אנא פנו למייל team@thelist.co.il

© 2022 כל הזכויות שמורות

bottom of page