top of page

אינסטגרם רוצה תוכן מקורי - ומשנה את האלגוריתם בשבילו. חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 6.5.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 6.5.24.

הכי חשוב השבוע: אינסטגרם משנה את אלגוריתם החשיפה


אינסטגרם התחילה לגלגל שורה של שינויים באלגוריתם שלה - זה שבוחר איזה מהתכנים שלנו להראות למי, כמה ומתי.


אינסטגרם משנה את אלגוריתם התוכן שלה
פיד קצת אחר

לרוב, כשרשתות חברתיות עורכות שינויים באלגוריתם, הן לא מספרות על זה מדי. אנחנו קודם כל מרגישים את השינויים, חוקרים אותם - ואז אינסטגרם (או טיקטוק, או יוטיוב או...) מגיבה, ואומרת "כן, אני משנה X בשביל Y".


הפעם, יש לשינויים שתי סיבות מרכזיות, ושתיהן מתאגדות לסיבה אחת:

טיקטוק.


וכדי למשוך יוצרים, שמרגישים שקשה לפרוץ באינסטגרם הרבה יותר מטיקטוק, היא מקדימה יח"צ לשינויים.


כי יש שני הבדלים מרכזיים היום שפועלים לרעת טיקטוק:

  1. קשה יותר, כאמור, לפרוץ בלי קידום ממומן.

  2. היא ותיקה וממסודת יותר, ולכן נותנת וייב יותר ממוסד ופחות אותנטי.


אז מה קורה שם, באלגוריתם? ויותר חשוב - איך כדאי להיערך?


שינוי 1: חשיפה אורגנית? תזכירו לי?


מצד אחד, אינסטגרם רוצה שמותגים ישלמו לה מאני מזומני, ולא יקבלו חשיפה חינם לתכנים שלהם.

שלנו.


אינסטגרם משנה את אלגוריתם החשיפה שלה
חשיפה אורגנית

מצד שני, הקהל נמצא איפה שיוצרי התוכן נמצאים, וזז אחריו.


יוטיוב יודעת את זה לעומק, ולכן כבר כמעט 20 שנה שהיא חולקת את הרווח מפרסומות בצורה הכי משתלמת ליוצרים. טיקטוק יודעת את זה לעומק, ולכן בנתה את האלגוריתם כולו שיבליט את יוצרי התוכן שימשכו אותנו. אלגוריתם מדהים, שעוד אף חברה אמריקאית לא הצליחה לפצח.


זו הסיבה שיוצרי תוכן מרגישים שקל יותר לפרוץ בטיקטוק, ומתחילים איתה כרשת ראשונה. ואת זה אינסטגרם רוצה.


במוצהר: היא אפילו כותבת שבעבר, חשבונות עם הרבה עוקבים קיבלו עדיפות בחשיפה האורגנית, מה שהקשה על הפריצה. ועכשיו, היא ממש משנה את האלגוריתם, במיוחד את זה של הרילז (חיקוי הטיקטוק), לתעדף יוצרי תוכן מקוריים עם פחות עוקבים קבועים.


אז מה כדאי לעשות?


מילת המפתח פה היא "יוצרי תוכן".

אינסטגרם ממש משנה את האלגוריתם כדי לתת ליוצרי תוכן עדיפות - וחשיפה. אורגנית. זוכרים מה זה חשיפה אורגנית באינסטגרם?


אם יש לכם אפשרות להמיר את חשבון המותג לחשבון יוצר (בהנחה שהוא עומד בתנאי חשבון יוצר), או טוב יותר, לפתוח חשבון יוצר עבור פרסונה מסויימת בחברה - זה יהיה צעד חכם, לקראת שינוי האלגוריתם.


שינוי 2: אותנטיות היא שם המשחק

אינסטגרם משנה את האלגוריתם ליותר אותנטי
בימוי תמונה אותנטי

ג'ן זי מחפש בטיקטוק במקום בגוגל, כי שם הביקורות "יותר אותנטיות".

הקהל מעדיף וידאו אישי "מלוכלך" על פני פרסומות נוצצות, כי הוא יותר אותנטי.



יוטיוב רואה ברכה ביוטיוב שורטס ומקדמת אותם, כי...


הבנו.


גם אינסטגרם הבינה, והיא יוצאת למלחמה בשתי חזיתות שמרחיקות ממנה את האותנטיות:

  • אספני תוכן גדולים שמעתיקים וגונבים תוכן בלי למצמץ

  • "סתם" חשבונות אישיים שמפרסמים מחדש תוכן שכבר עלה לאינסטוש.


אז מה כדאי לעשות?


לגבי הראשון - אני מקווה שכבר היום, כשאתם משתמשים בתוכן של גולשים בפרופיל המותג, אתם יודעים לעטוף אותו אחרת. פשוט כדי שייראה ממותג ו"נכון". וחשוב יותר מהיום - לא מועתק.


לגבי השני - חשוב לדעת שפרסום מחדש של תוכן - אפילו באישור! - עלול מהיום לפגוע בחשיפה של המותג שלכם. כן, ממש לפגוע, ולאורך זמן.


אז אל.


הפרסום בוידאו דיגיטלי עוקף אפילו את הטלוויזיה בארה"ב


לא, לא אמרתי שכל הפרסום בדיגיטל עוקף את הפרסום בטלוויזיה - זה כבר נכון לפני שנים.

ההוצאה על פרסומות וידאו דיגיטל - רילז, סטוריז, טיקטוק, יוטיוב ושות' - בעצמה צפויה, לראשונה, לעקוף את ההוצאה על פרסום בטלוויזיה.

עכשיו תגלגלו בראש כמה עולה פרסומת טלוויזיה, כמה עולה פרסומת ביוטיוב, וכמה פרסומות וידאו דיגיטלי צריך כדי לעקוף אפילו את הטלוויזיה... והבנתם מה קורה.


וידאו דיגיטל הוא מלך הפרסום - בכלל. בדיגיטל ומחוצה לו.


הנה מחקר מעניין מאוד של התאגדות המפרסמים בדיגיטל בארה"ב - גוף עצום, שמייצג את המפרסמים והפלטפורמות בארה"ב, וקובע את הסטנדרטיזציה של התחום.


ושימו לב לתרשים המעניין הזה במחקר: מאיפה מזיזים המותגים תקציב אל הוידאו הדיגיטלי?

מתקציב הפרסום בטלוויזיה - מה שכבר משנה לעומק את כלכלת הטלוויזיה, עובדה מעניינת אבל פחות משפיעה על תכניות השיווק...


וממודעות שאינן וידאו. כן, התקציבים עוברים ממגוון ענפי דיגיטל לוידאו.


כמה מקום תופס פרסום ממומן של וידאו אצלכם בתכנית השיווק?

אם אתם רוצים ללמוד מגדולים המפרסמים ולהכניס יותר וידאו ממומן לתכנית - חשוב לעשות את זה חכם, ולא לזרוק כסף, דם, יזע ודמעות סתם. כן, אפשר להתייעץ איתי, כאן אפשר לקבוע שיחה.


גוגל נגד מילות חיפוש נישתיות?!


קיבלתי לא מעט שאלות על המייל הזה שהגיע לרבים מאיתנו מגוגל:

והשאלה הכי נפוצה היתה:


האם גוגל אדז עומדת לסגור את הברז של מודעות חיפוש עם מעט טראפיק?

גוגל אדז סוגרת את הברז של מילות החיפוש הנישתיות
זה לא כל כך נעים לראות ברז סגור

זה מדאיג, כי הרבה מאמצי שיווק מופנים לעיתים קרובות אל מונחי החיפוש האלה - במיוחד בארץ, שבv מראש נפחי החיפוש הרבה יותר קטנים.


החיפושים בנישות קטנות וספציפיות, למשל, מגיעים אל מונחי חיפוש כאלה - ומאוד חשוב לבעלי החברות שעוסקות בתחומי הנישה הזו לבלוט בהן.


מצד שני, הרבה מותגים גדולים וקטנים כאחד מתחרים על חיפושי "לונג טייל" - חיפושים לא נפוצים, אבל שהחיפוש עצמו כבר מעיד על כוונת רכישה גבוהה. נגיד "איפה יש קורס קרניו-סקראל לפיזיותרפיסטים" (כן, אני יודעת שאתם לא יודעים מה זה קרניו סקראל - אבל זה ממש הזכיר לי קייס סטאדי של לקוחה אהובה) (וזה שלא ידעתם מה זה, מעיד על כמה נישתי החיפוש).


התשובה היא כן ולא.


כן, גוגל שמה על הכוונת את החיפושים האלה, ועוצרת אותם בקמפיינים.


לא, היא לא מעלימה אותם - אפשר להפעיל מחדש חיפושים נישתיים שנעצרו, אם הם נותנים לנו תוצאות טובות גם בטראפיק נמוך. לפעמים לא צריך הרבה קהל בשביל תוצאות טובות, אלא דווקא את הקהל הנכון.


אבל כן, גם כאן יכול להיות שזה צעד ראשון לבדיקת השטח. במקרה הזה, כדאי להכין תכנית ב' ליום שבו גוגל תעצור אותן - זו לא פעם ראשונה שהיא קודמת עוצרת (אבל אפשר להחזיר), ואז מבטלת את האפשרות לגמרי.


גוגל משדרגת את צ'אט ה-AI - בעברית


גוגל במגוון חידושים, ובראשם אחד משעשע - "אימוג'יז קוליים" בזמן שיחות;

ואחד שמיש במיוחד למנהלות ומנהלי שיווק: שדרוג העברית של צ'אט ה-AI שלה, ג'מיני.

זה אומר שאפשר לחבר את התוספים של גוגל - המיילים בג'ימייל, גוגל טיסות, גוגל מפות וכו' - גם בעברית, ולקבל מג'מיני תשובות.

עמדתי לכתוב "רלוונטיות", אבל כמו תמיד בAI הן רלוונטיות למחצה - עד שהוא מתחיל לקשקש.

אבל הי, עברית ב-AI! מגמה משמחת.


אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא לעזור לכם לפתור כל תהייה, שאלה או דילמה בשיווק הדיגיטלי:


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, ואיזה פרילאנסית או סוכנות יתאימו לך.


Kommentare


bottom of page