פחות משפיענים, יותר יעילים - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 21.4.24
top of page

פחות משפיענים, יותר יעילים - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 21.4.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 21.4.24.

הכי חשוב השבוע: עולם המשפיענים מוחק את הבינוניים


עולם המשפיענים מתחיל להתייעל. איך עושים את זה?
הי, אני משפיענית במערב הפרוע

זה תמיד מתחיל במערב פרוע: משהו חדש וגדול עולה, משבש סדרי שיווק, משתנה חדשות לבקרים.


(זוכרים שמותג ברשתות החברתיות היה פשוט עוד פרופיל? עם חשיפה חינם?).


אבל בשלב מסויים חברות מסודרות מתחילות להשתלט על השוק (ולגזור קופון), התמחורים מתקרבים לממוצע של כל ערוץ שיווק אחר, והתחום עובר הסדרה.

וייעול. כי מותגים גדולים יודעים איך לעבוד בצורה יעילה יותר, והם מזיזים את השוק אחריהם.


זה בדיוק מה שקורה עכשיו בעולם המשפיענים: המערב הפרוע כבר נגמר מזמן, עידן חברות המשפיענים כבר כאן מזמן, והנה הגיע תקופת הייעול. אז בואו נלמד ממותגים מעניינים, ומהמחקר הזה שמנתח עסקאות משפיענים של המותגים המובילים בארה"ב, שצללתי אליו השבוע:


איך עובדים יעיל יותר עם משפיענים?


המגמה הבולטת ביותר היא מעבר מריבוי משפיענים לטווח קצר - כוכבת עולה למוצר הזה, בוגרת ריאליטי למסר ההוא - למערכות יחסים. פחות משפיענים ליותר זמן.


זה ווין ווין:

המותגים לא צריכים להשקיע במחקר, אסטרטגיה, גישוש, בניית חוזה וכל הבלאגן הזה כל פעם מחדש. הם מכירים את המשפיענים הראשיים שלהם ואת הקהל שלהם, ועובדים איתם לטווח ארוך. אפשר לשכלל ככה את עבודת התוכן עם המשפיענ/ית, לעשות AB טסטינג על מסרים שונים ומגוון הדרכים והערוצים להעביר אותם.

ואין מה לעשות, AB טסטינג הוא הדרך הטובה ביותר לייעל שיווק בכל ערוץ.


המשפיענים לא צריכים לרדוף אחרי מגוון מותגים, ויכולים להשקיע יותר ביצירת תוכן שנכון להם, לקהל ולמותג במקביל.


המגמה הזו צועדת יד ביד עם עוד מגמה:


פחות קמפיינים, יותר שותפויות


וכן, אם זה מזכיר את הביטוי "שיווק שותפים", זה בדיוק זה. עולם המשפיענים זז יותר ויותר אל תשלום בסיס קטן יותר, ויותר חלוקת רווחים.


גם כאן ווין-ווין: המותג משקיע פחות בחלק המסוכן יותר, של בדיקת מסרים ויצירת עוד ועוד תוכן, ויותר בחלק הבטוח יותר של חלוקה בכסף שכבר נכנס. והמשפיענים מרוויחים יותר לטווח ארוך יותר מהעבודה שלהם.


איך עושים את זה? העיקרון הוא כמו "קודי הקופון" המוכרים, רק שהם הופכים משוכללים יותר ויותר. המשפיענים יוצרים עמודי מכירה משותפים עם המותג, למשל, או מקבלים ממש העתק משלהם של חנות האונליין.


לחילופין, הם פשוט מעלים פוסטים רלוונטיים עם קוד קופון או לינק מקודד - והמותג מקדם דרך מערכות הפרסום (PPC), אבל רק את הפוסטים שמוכיחים שהם מוכרים טוב יותר. עוד ווין לכולם: פחות סכנה למותג, יותר חשיפה למשפיענ/ית. אם אתם בטוויטר, בטח נתקלתם בקמפיין הזה של בטר, שנעשה בדיוק בשיטה הזו: קידום פוסט שהוכיח כמוכר. (הנה כתבה שהשתתפתי בה בדהמרקר על התופעה).


מי מפסיד מכל הווין הזה?


המשפיענים הבינוניים.


המשפיענים הבינוניים סובלים מההתייעלות של השוק
שניים רבים השלישי מפסיד

ואני לא מתכוונת (רק) לתוכן בינוני, אלא לטווח הביניים שבין מובילות ומובילי הדיעה המובילים, עם מליוני הצפיות - אלו שתמיד יקבלו נתח מהעוגה - לבין המיני-מיקרו-משפיענים עם הנישה הקטנה והמדוייקת.


טווח הביניים - אלו שכבר ביססו לעצמם קצת יותר קהל לא-נישתי, אבל עדיין לא גדולים - מרגישים את השינוי היטב, ולא לטובה. הם אלו שהרוויחו מהתזזיתיות של השוק, שחיפש כל פעם את הלהיט התורן - ומפסידים מהמגמות החדשות.


וכמנהלות ומנהלי שיווק, אפשר ללמוד מזה שהמשפיענים היעילים ביותר הם או הגדולים והיקרים - או הנישתיים, אלו שיש להם מעט קהל, אבל אוהד מאוד. ואני ראיתי, אישית, הרבה יותר הצלחות עם הצד הנישתי יותר. אנשים מקשיבים יותר לאנשים שהם מרגישים שהם חלק מהקהילה שלהם.


ומה טיקטוק מתכננת לנו?


משפיענים רובוטיים. כלומר, פרסונות-AI שלומדות את המשפיענים הכי מצליחים בה, נישתיים וגדולים כאחד, ומחקות אותם. בחיי.


מה חדש במטא? הטוב, הרע והמסקרן


שבוע מעניין עבר על מטא, עם הרע - בעיות חוזרות במערכת הפרסום, הטוב - מדריך מעניין על טיוב הלידים שמגיעים ממנה, והמסקרן - מודל ה-AI החדש.


וכל זה עוד לפני חיקוי-האינסטגרם שהשיקה טיקטוק - פיד עדכוני תמונות, שלקוח ממש מהמתחרה החזקה שלה. זמין כרגע רק בקנדה ובאוסטרליה, מבטיחה לעקוב ולעדכן מה קורה איתה.


באגים במערכת הפרסום של מטא? מי היה מאמין... 🙄


שוב באגים במערכת הפרסום של מטא?!
אני לא באג, אני פיצ'ר

כן, שוב. רק שהפעם, מפרסמים מרחבי העולם מדווחים לבלומברג על עליה פתאומית בעלויות, לצד ירידה

בתוצאות - ובעיות בדיווח המדדים. גם בקבוצות המקצועיות הישראליות אני רואה עליה חדה בתלונות האלה.


מטא לא ממש הגיבה עד לפניה של בלומברג, ואז אישרה חלקית את הדיווחים כשאמרה ש"פתרה כמה בעיות טכניות וממשיכה לבדוק". אני רואה לא מעט בעיות גם רגע לפני החג, אז בזהירות עם הקמפיינים, כן?

להשגיח גם בחול המועד!


מי הליד הכי יפה בעיר?


אחרי תקופה ארוכה שהתמקדה באיקומרס, מטא חוזרת לדחוף את התוצאה העסקית השניה הכי יעילה - לידים, השארת פרטים.

מודעות הלידים שלה עובדות משמעותית טוב מבעבר, והנה היא מתבלת אותן עם מדריך מעניין. החלק הראשון סתמי למדי, עם כל העצות הרגילות (השתמשו בקמפיינים שלנו! הם חמודים!).


אבל אז מגיע חלק מפתיע - עם אפשרויות לוגיקה פנימית בטפסי הלידים וחיבורים למערכות CRM לטובת טיוב לידים, כך שנקבל לידים יותר רלוונטיים עם יותר מידע - ונשקיע בפנייה רק ללידים עם יותר כוונת רכישה.



מה כבר אפשר לחדש באיזור ה-AI החרושים?


אפשר לתת מודל מתקדם בחינם. וזה בדיוק מה שמטא עושה וכן, OpenAI האמא של צ'אט GPT וחברותיה כועסות.


מודל ה-LLM החדש של מטא כבר שוחרר חלקית בקוד פתוח. קוד פתוח - כלומר, כל אדם ומתכנתת בעולם יכולים לראות את התוכנה, ולתרום לפיתוח שלה. מה שכבר מוזיל עלויות פיתוח.


תוסיפו לעובדה הזו את הייתרון המובנה של מטא - שיכלו לאמן את המודל חוקית לגמרי ובחינם לגמרי על תועפות המידע שאנחנו נותנים לה יום יום בפייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ, ותקבלו מודל חדש, חזק (לפי השמועות) ו... חינמי.


כולל מודל שפה חינמי ומחולל תמונות חינמיים - אבל בליגה של אלו בתשלום.


אחת הנקודות שלא זכו ליחס משמעותי ודווקא נראית לי מאוד רלוונטית היא מערכת היחסים בין שני צדדי החזון העתידני של צוקרברג: עוזר ה-AI המפציע - והמטאוורס, או לכל הפחות משקפי המציאות הרבודה שלהם עם ריי-באן.


עוזר וירטואלי חכם וחינמי שיושב לי על המשקפיים ומוסיף עוד רובד למציאות? כן בבקשה.

ומזווית המבט של ניהול השיווק - כן, זה השלב הבא להיערך אליו כבר היום.


שינויים בהרגלי הצריכה - אנשים רוכשים עם AR?


מחקר מעניין של אי-מרקטר על מגמות בהרגלי הצריכה של האמריקאי/ת הממוצע/ת התפרסם השבוע. רובו רלוונטי בעיקר לארה"ב, אבל החלק האחרון שלו חושף מגמה שכדאי להתכונן אליה.


שימו לב לנתון המפתיע הבא: 31% מהמשתמשים בכלי המציאות הרבודה של אמזון, "תצוגה בחדר שלך"

(שמראה פריטים למכירה כאילו הם כאן בחדר שלך, בעזרת מצלמת הסמארטפון ותצוגה חכמה), רכשו פריט בזכות המציאות הרבודה. ויותר מזה - העידו שהם רכשו את הפריט, שבעבר היו רוכשים רק בחנות פיזית, בזכות היכולת לראות אותו בחדר.


מריחים את המגמה?


מציאות רבודה היא כבר לא רק גימיק - בארה"ב כבר קונים יותר באיקומרס בזכותה.


וכמו בהרבה מגמות חדשניות, ברגע שארה"ב סיפקה לנו הוכחת שימוש טובה - אם תהיו מהראשונים לאמץ אותה, תקטפו לא מעט פירות בזכות מיעוט התחרות.


זוכרים את מה שכתבתי קודם על שילוב ה-AI במשקפי המציאות הרבודה של מטא? בארה"ב ה-AR כבר כאן לגמרי, וב-2025 אני מאמינה שנתחיל לראות אותו כבר בארץ. זמן להיערך.


ואם כבר הצצה לעתיד...


אני לא אוהבת לסקור כאן דברים צפויים, אם הם לא מגמה ברורה שכדאי להיערך אליה עכשיו, לרוב. אבל את שתי ההצצות האלה כדאי להכיר:


אמזון משיקה ערוץ חינמי עם רכישה דרך הטלוויזיה


כן, לאמזון פריים יש ערוץ חינמי מבוסס-פרסומות עכשיו, ויותר פרסומי מהפרסומות - היא מאפשרת בו לקנות מוצרים שראית כרגע על המסך. לדמות בסדרה יש אאוטפיט שווה? שזלונג מהמם? קליק, בחירה, שלך. טכנולוגיה חדשה, וכמובן שלא כל תוכן עובד איתה. אבל היא כבר פעילה, ומוכרת. בארה"ב. קצת.


עוד רשת חברתית רוצה להיות הדבר הבא


שמעת כבר על אייר-צ'אט? לא? יופי, עכשיו שמעת, אצלי!


רשת חברתית חדשה חדשה, שמתהדרת ביכולת לדבר ולא ולכתוב. היא גם מאפשרת מן "ווקי-טוקי" חברתי - שיחה פתוחה בלי להתקשר כל פעם עם חברים נבחרים ; וגם את היכולת להקליט את הפוסט בשפה מדוברת, והרשת כבר תהפוך אותו לפוסט כתוב. או פשוט תשאיר אותו להאזנה. כן, רשת שלמה של הודעות ווטסאפ מוקלטות.


כבר זמינה ברחבי העולם - גם בארץ - אבל רק עם הזמנות של משתמשים קיימים.


עוד לא עושה מספיק גלים בשביל שנגיד שצריך להכנס לפחות כדי לתפוס את שם המותג, אבל תמיד כדאי להכיר, ולו כדי להשמע חכמים יותר בישיבת השיווק הבאה. ואם מתחשק לך לדעת עוד, הנה סקירה בוויירד.



אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page