איך הלינקדאין שלך בהשוואה לאחרים? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 16.4.24
top of page

איך הלינקדאין שלך בהשוואה לאחרים? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 16.4.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 16.4.24.

הכי חשוב השבוע: איך הלינקדאין שלך?


בנצ'מארקים מרכזיים מלינקדאין
טוב תודה, ושלך?

בפעם האחרונה שסקרתי את השינויים באלגוריתם של לינקדאין (בפוסט הזה), הוא הפך מיד לאחד הפוסטים הכי נקראים באתר. מאז אני בחיפוש מתמיד אחרי מחקרים מעניינים באמת על לינקדאין, והנה הגיע אחד ממש איכותי - יחד עם גשם של חידושים והמצאות מהלינקי-דינקי עצמה.


המחקר של Social Insider קודם כל בנוי בצורה שמבינה אותנו, מנהלות ומנהלי שיווק עסוקים שכמותנו, בשלוש רמות -

  • הוא סוקר רק פוסטים אורגניים, ולא שילוב עם ממומן. ממומן - במחקרים אחרים.

  • הוא משלב המון בנצ'מארקים שמאפשרים לנו לבדוק את עצמנו מול העולם. לא שזו תחרות, כן? אבל אני מנצחת.

  • הוא מוציא מראש את כל התובנות, ושם אותן בכותרת! תודה באמת!


הנה 3 התובנות הכי רלוונטיות ומזיזות-מחט, עם קצת חידוד ישראלי:


1. אחוז האינטראקציה מתוך כל הצפיות בפוסט לינקדאין - דווקא עלה. ואיך שלך?


נכון שכולנו מרגישים שקשה לקושש תגובות ולייקים בלינקדאין? ושהחשיפה ירדה? זה גורם לתחושה שהאינטראקציה בלינקדאין בירידה. והנה מגיע המחקר, ומראה בבירור: לא רק שהיא לא ירדה, אלא עלתה.

אם מה שמודדים הוא לא כלל האינטרקציה בכלל - היא כן ירדה - אלא את אחוז האינטרקציות מתוך החשיפות.

קבלו אינפוגרפיקה ראשונה, שגם מכריזה בגדול: אם האינטראקציה שלכם מגיע לאיזור ה-4% מהחשיפות, אתם לגמרי סבבה. עוברת את זה? מלכים ומלכות.

ובעברית, אם על כל 100 צפיות בפוסט יש 4 אינטראקציות (שני לייקים, שיתוף ותגובה, נגיד) - אתם בול בחציון.

2. הפוסטים עם הכי הרבה אינטראקציה הם פוסטים מרובי תמונות


זוכרים שהמחקר הקודם דיבר על קרוסלות - שזמינות רק בפרסום בימינו - ככלי עם הכי הרבה אינטראקציה וחשיפה? אז זה עדיין נכון, רק שבאורגני מחליף אותו בן דודו המקצועי פחות, תמונות. ורצוי - תמונות עם כיתוב קצר עליהן.


אבל אם הרגשנו טוב עם 4 האינטראקציות שלנו קודם, באה האינפוגרפיקה הבאה ומחרבת את מצב הרוח: מספר הלייקים החציוני לפוסט בלינקדאין הוא... 45.


מצד שני, מספר התגובות החציוני עומד על 4:

כמה תגובות תקבלו בכל סוג פוסט בלינקדאין?

ואנחנו, ישראלים קשקשנים שכמותנו, נוטים להגיב יותר. שזה גם מפרגן - וגם מעלה את החשיפות. הידד לנו.


3. הפוסטים עם הכי הרבה שיתופים הם... וידאו


בחדשות הדיגיטל של השבוע האחרון תהינו אם גם לינקדאין רוצה להיות טיקטוק כמו שאר אחיותיה, אחרי שדיווחנו שאפילו היא מתנסה עם פיד-וידאו ורטיקלי.


ומסתבר שרוצה או לא, גם היא מושפעת כבר מטרנד הוידאו ששוטף את העולם. כי אין מה לעשות, אנשים פשוט משתפים יותר וידאו. מכל סוד פוסט אחר, כלומר.



במקום השני עומד הסוג הראשון - פוסט מרובה-תמונות. אז כן, אם אני לוקחת דבר אחד מהמחקר הזה, הוא דווקא להתנסות יותר בפוסטים עם כמה תמונות, וכיתוב קצר על כל תמונה. Social Insider אומרים שזה עובד.


עוד חידושים מלינקדאין: וידאו, אימות ומשפיענים


לא רק ברמת השיתוף ובטאב הוידאו החדש - לינקדאין מקדמת את הוידאו בכל הכח. למשל, באינפוגרפיקה גדולה ומרשימה על כמה וידאו משפיע על מיתוג ושיווק בלינקדאין. על החתום: צוות השיווק של לינקדאין.


מה שאני לקחתי מהאינפוגרפיקה הזו הוא פחות את ההכרזות המפוצצות שלה ("60% ממובילי השוק אומרים וידאו וידאו וידאו!") אלא את היחס של צוות לינקדאין לוידאו. כי כשרשתות חברתיות רוצות לדחוף סוג תוכן מסויים, יש להן נטיה עזה לארגן את האלגוריתם לחשוף אותו יותר. אז כן. גם לינקדאין רוצה להיות (קצת יותר) טיקטוק.


לאמת או לא לאמת?


אם שמעתם שלינקדאין רוצה שתאמתו את הפרופיל שלכם עכשיו דחוף אחרת היא תחשוב שאתם ספאם -

אפשר להירגע. זו רק שמועה. יש לה בסיס: המהלך של לינקדאין שנועד לגרום למגייסות ומגייסים לאמת את הפרופיל שלהן ושלהם, בעקבות מתקפות ספאם-גיוס נרחבות.


אפשר כמובן לאמת פרופיל, זה לא כואב. אבל לא חובה.


לינקדאין, את רוצה להיות טיקטוק?! 2, והפעם: משפיענים!


משפיען אמיתי.


לא רק בפיד הוידאו לינקדאין רוצה להיות טיקטוק - היא גם מרחיבה את האפשרויות של מותגים לעבוד עם מובילות ומובילי דיעה. ובהרחבה הנוכחית: מעכשיו, מותגים יכולים לקדם בכסף פוסטים - של אנשים אחרים, שאינם המותג. ובעברית, משפיענים שהרימו פוסט שנועד לתמוך במותג, ומקבלים על זה תשלום או אחוז מרווחים.


ברשתות אחרות זו כבר תופעה מוכרת (יצא לכם לראות את טרנד ה"דמיינו סוכן AI" בטוויטר? מטעמים!), והנה לינקדאין מצטרפת לטיקטוקיזציה.


כן, למקרה שאתם תוהים כרגע, זה סוג פוסטים מאוד יעיל, בעיקר בביצות ה-B2B שבהן כולם מכירים את כולם. וכן, בלינקדאין כמו בלינקדאין, זה יקר.


יוטיוב מרחיבה את יכולות המכירה של משפיענים


לינקדאין רק הצטרפה לחגיגה - אבל משפיענים נמצאים ביוטיוב מיום היווסדה. בכל זאת, זו הרשת שמתהדרת בתשלום של 50% מרווח הפרסומות ליוצרי התוכן, אז איפה הם יהיו? ביוטיוב. תמיד ביוטיוב.


ובהתאם, יוטיוב היא המתקדמת ביותר ביכולות המכירה דרך משפיענים. והנה היא מוסיפה שורה של יכולות ליוצרי תוכן שעומדים בתנאים שלה, ובראשן - חיפוש אפשרויות אפליאציה (פרסום מותגים תמורת אחוז מהרווחים מכל מכירה) מתקדמת, ואפשרות ליצור קולקציה של מוצרים לקדם.


עבורנו, מנהלות ומנהלי השיווק, זה אומר בעיקר שאפשר למכור טוב יותר דרך תוכן וידאו + יוצרי תוכן - שתי מילות קסם עבור הקהל. ואם אתם זקוקים למישהי שתדריך אתכם בתחום, אתם יודעים איפה קובעים איתי שיחה, נכון?


וויקס משיקה פלטפורמת גיוס תרומות


אחרי שתמכה באין סוף חמ"לים וארגונים בחצי השנה האחרונה, וויקס משיקה פלטפורמה מתבקשת - בכלל, לא רק לישראלים חומ"לים: פלטפורמת גיוס תרומות נוחה. כי למה שתבנו את האתר במקום אחד ואז תנסו לשבור את הראש על השילוב שלו עם פלטפורמת הגיוס?


בנימה אישית, בתור מי שעובדת עם לא מעט עמותות וארגונים אזרחיים, זו חדשה טובה יותר ממה שנראה במבט ראשון. היכולת של ארגונים למדוד את הקשר בין המהלכים השיווקיים לתרומות שנאספות הופכת להיות טובה בהרבה כשהכל מנוהל באותה פלטפורמה. וזה חסר מאוד.


ועם כל המגבלות שלה, אני מאוד אוהבת את וויקס. לא רק בגלל שהיא חברה ישראלית.



אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page