top of page

בדקתי את "מנהלת השיווק הווירטואלית" ש"הפועלים" נותנים לעסקים. נו? שווה משהו? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 27.1.25

תמונת הסופר/ת: נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסטנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

עודכן: 27 בינו׳

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 27.1.25.


אמ;לק:

  • הכי מעניין השבוע: בנק הפועלים ו Marketeam נותנים "מנהלת דיגיטל" לעסקים. למי כדאי לעבוד איתה?

  • אינסטגרם מנסה לנצל את סערת טיקטוק לטובתה עם גל חידושים - מה חשוב לקחת ממנו?

  • איזה תוכן משפיענים הכי משפיע, בשורה התחתונה, על רכישת מוצרים ושירותים?

  • וקטנות לסיום, בכיכובם של ג'מיני פעמיים - והעוזר החדש של פרפלקסיטי.


הכי מעניין השבוע: פועלים נותנים לעסקים "מנהלת דיגיטל" - למי היא מתאימה?


אי אפשר לעבור באיילון או ברחובות ראשיים בשבוע האחרון בלי לראות את הקמפיין האחרון של בנק הפועלים: מנהלת שיווק וירטואלית לחצי שנה! חינם אין כסף! רק ללקוחות הפועלים! חינם!!!!!!!!!!!

(ולמצטרפים חדשים מן הסתם, אחרת מה הטעם בקמפיין?)

בנק הפועלים מציע מנהלת שיווק וויאטואלית. בדקתי אותה, וההמלצה חד משמעית: לא לגעת. למה? בכתבה
"מנהלת השיווק הווירטואלית" מפועלים. מה היא שווה? (תמונת יחצ)

(איך אני יודעת שזה לא קמפיין לשימור לקוחות קיימים? כי אני לא רואה אותו משמר אפילו עציץ מנגולד. פשוט תמשיכו לקרוא).


לפי הפרסומים, "אלה" תנהל לכל עסק את כל הסושיאל. כל כאב הראש הזה של יצירה מקורית, רעיונות, תמונות -

עזבוווו, תנו ל-AI, הכל בקליק ובחינם.


נשמע חשוד, נכון?

אפילו כלי ה-AI המתקדמים ביותר בשוק עוד לא יודעים לעשות לבד ה-כ-ל. אז סטארטאפ ישראלי?

שנותן את היכולות האלה חינם לחצי שנה?

פה חשדתי.


עכשיו, אני מנהלת דיגיטל כבר 20 שנה, ודברים כאלה מעצבנים אותי.


אני מאוד אוהבת לעבוד עם AI - מאוד! - אבל הוא לא תחליף לשום דבר, עדיין. כמו שאמרתי בסדנה ל"אנשי הספר" לפני שבוע: AI לא יכול לקחת עבודה של מתרגמים. מתרגמים עם ידע וניסיון ב-AI בהחלט יכולים לקחת עבודה של מתרגמים.


מצד שני, לפני שאני פוסלת ואומרת מראש להתרחק, החלטתי לבדוק - אולי יש כמה פיצ'רים שווים בדיל הזה? גישה למחולל תמונות נחמד? אולי עריכת וידאו מטקסט בעברית?


ולכן, לקחתי את "אלה" לסיבוב, ובדקתי את היכולות שלה כדי שאתם לא תצטרכו.


בואו נתחיל עם השורה התחתונה, ואפילו עם המילה התחתונה:


לא.


וב-3 מילים? ממש ממש לא.


למה את פוסלת, נשמה? מה רע לך שעוזרים חינם לעסקים?


בואו נציץ יחד למה שאלה עושה בפועל (ומה לא...):


מה "אלה" לא יכולה לעשות?


הפקתי קוד מפועלים, נכנסתי, נרשמתי, הזנתי את כל הפרטים, חיבורים, אתר, והגעתי למה אלה עושה.

ומה לא.

מחקר! רעיונות! קמפיינים! אבל רק אם תשלמו
מחקר! רעיונות! קמפיינים! אבל רק אם תשלמו

צוות השיווק הווירטואלי של Marketeam.AI יכול לחקור מחקרי שוק! לעקוב אחרי טרנדים! לתת רעיונות מבריקים! לנהל קמפיינים בעצמו!


אבל רק אם תשלמו.

ניהול מלא זה לא אלה, זה פופטיץ. ופופטיץ הוא רק למנויים עסקיים. מה נראה לכם, הכל חינם פה?!


אוקי, אבל הנה אלה, שם בין כולם - והיא יכולה לנהל סושיאל! לתכנן גאנט! ולתזמן אותו!

בואו ננסה.


מה "אלה" כן יכולה לעשות?


ובכן, אלה יכולה -

  • לקחת את כל המידע שנתתי לה על המותג שלי

  • להתחבר לאתר שלי כדי "להבין את המותג"

  • לקבל תיאור מדויק שהתבקשתי לספק

  • וטאגליין שכתבתי...

ואז לתת את ההמלצות הבנאליות ביותר שיכולתי (לא) לחשוב עליהן לגאנט.

באנגלית.

למרות שהגדרתי עברית.

מתוך "אלה", מנהלת השיווק הוירטואלית - הרעיונות הבנאליים ביותר שיכולתי (לא) לחשוב עליהם

אוקי, זה לא אומר הרבה.


אפילו קלוד (נשמה של ברבור חיים שלי בלב!) מתחיל עם תשובות בנאליות.


אבל אז התחלתי לשוחח איתה, וגיליתי שני דברים חשובים:


היא הוזה כמו צ'אט ג'יפיטי של לפני שנתיים בטריפ ממש רע


אחרי כמה ניסיונות (כושלים) להציע פוסט (אחד) מעניין, ניסיתי משימה פשוטה יותר:


נתתי לאלה קטע טקסט מסוים (וקצר, היא לא יכולה לאכול יותר מ-1000 תווים בהודעה, תשכחו מלתת לה מאמר שלם), מתוך סקירה שלי על רשתות חברתיות ומשפיענים. וביקשתי שתהפוך אותו לפוסט שמיועד למנכ"לים ומנכ"ליות בלינקדאין.

קלוד (חיימי הטוב ביותר EVER עד הקבר) עושה לי כמה עשרות כאלה כל שבוע, אז זו לא משימה מופרכת, נכון?

היא...

  • התחילה בהזיה: הסקירה שלי הפכה למסקנות מתוך "הכנס האחרון שלנו". מאיפה בא הכנס? מהעולם המופלא שבו הכל אפשרי של הזיות AI.

  • האם אלה מנהלת השיווק הוירטואלית שווה משהו? לא, והיא גם הוזה כמו GPT בימיו המוקדמים

    טעתה בעברית לא מעט ("האם אתם בשאלה [...] ייתכן שהתשובה תפתיע אתכם")


  • ניסחה משפטים לא ברורים ("איזו פלטפורמה משפיענים אתם מרגישים שיכולה להפסיק להפתיע?")


  • ואז הזתה שוב, והחליטה להכניס משפט לא ברור על לינקדאין. (נו, מה אני רוצה, הרי ביקשתי פוסט ללינקדאין, לא?)


מזה שהיא התעלמה לחלוטין מקהל היעד שהגדרתי וחזרה ל"מנהלות ומנהלי שיווק" אני גם מתעלמת.



ב. היא לא שומרת שיחות. אפילו לא קצת.


עברתי לרגע מאיזור "גאנט מדיה חברתית" לאיזור "סושיאל מרקטינג" (שני שמות ברורים לחלוטין. אף אחד לעולם לא יתבלבל ביניהם, בטח לא בעלי עסקים בישראל), כדי לבדוק האם הפוסט שהיא כתבה מופיע באיזור תזמון הפוסטים.


הוא לא.

חזרתי לגאנט.


כל השיחה - עם כל מה שהצלחתי להגיע איתה בחצי שעה מייגעת - נמחקה.


מחפשת את השיחה, מחפשת, מחפשת - הרי כל צ'אט AI חינמי שומר לי שיחות.

לא מוצאת.

שואלת את אלה.

מקבלת תשובה אסרטיבית לפרצוף:

אלה מנהלת השיווק הוירטואלית לא שומרת שיחות. יצאת לרגע? הכל נאבד
מתוך שיחה עם "אלה"

מכירים את קהילת "נעים מאוד" שמלמדת בעלות עסקים לעמוד על שלהן? כנראה שאלה מכירה. (הקהילה, בניגוד לאלה, מומלצת מאוד!).


אז לא כתיבה. אבל איך "אלה" בעיצוב?


לניסוח פוסטים אני אחזור לקלוד (כפרה אין עליו בכל העולם הזה).


אבל אולי אלה יכולה לקחת את הפוסטים שלי ולהפוך אותם לסטוריז?

זה כבר יהיה שווה הכל, כי אפילו עם 20 שנה בדיגיטל - מעצבת אני לא, וסטוריז הם הקוץ הכי חודרני בישבן שלי, בימינו.


ספוילר: היא לא.


בממשק יצירת הסטוריז אפשר להעלות רקע או תמונה מהמחשב ולהוסיף טקסט - ידנית, בעצמי.

בעצם, ממש כמו בממשק של אינסטגרם. אז למה לעשות את זה עם "אלה"?


אהא! מאחורי הכפתור הלא מבלבל בכלל "טופס יצירת מדיה" מחכה לי...


יצירת תמונה באמצעות AI!


הזנתי את הטקסט שאלה כתבה, וביקשתי מהממשק ליצור לי תמונת סטורי מתאימה.

זה מה שקיבלתי:

אלה מנהלת השיווק של פועלים מעצבת תמונות מאוד מוזרות

תמונה נאה ביותר.

אבל הקשר בינה לבין מה שביקשתי, ובכן...


ובכן, הרבה אנליסטים מדברים על סערת טיקטוק משבוע שעבר, ואיך יוצרי תוכן אמריקאים פתאום אימצו את "רד נוט" הסינית. אני בטוחה שאלה ידעה את כל זה, ולזה היא התכוונה בעצם.

בטוחה.


טוב, אסטרטגיה אחרת: אם אני רוצה ליצור סטורי על פלטפורמה מובילה, המממ... מובילה... מול המתחרות האחרות... אני יודעת, אני אבקש אצניות מתכוננות למירוץ.


ביקשתי.

וקיבלתי...

את זה:

ביקשתי ממנהלת השיווק הוירטואלית של פועלים, אלה, מתחרות בתחרות ריצה. זה מה שקיבלתי

אני, אה, מה?!


אוקי, ניסיון אחרון. ניסחתי את הבקשה שלי באנגלית. אולי יוצר התמונות של אלה לא דובר עברית?

(הרי כל כך הרבה בעלי ובעלות עסקים בלי תקציב למנהלת דיגיטל אנושית דוברים אנגלית שוטפת! מתבקש לנסות!).


קיבלתי אצנים! הידד!

אמנם גברים, אבל קיבלתי.


ואז ניסיתי להוסיף טקסט לסטורי, וכאן נשברתי סופית:


אי אפשר ליישר את הטקסט לימין. אין שום דרך.

כשמעצבים סטורי עם אלה, מנהלת השיווק הווירטואלית של בנק הפועלים, אי אפשר ליישר את הטקסט לימין

גם לא לשנות צבע או פונט, אבל זה כבר בקטנה.


דבר אחד "אלה" כן עשתה:


היא תזמנה את הסטורי שעשיתי איתה, ושלחה אותו לאינסטגרם בזמן.


שורה תחתונה

אם אתם זקוקים לאפליקצית תזמון פוסטים לרשתות החברתיות בחינם, קחו את ההצעה של בנק הפועלים לחצי שנה.

מי יודע, אולי היא תשתפר ותהיה שווה משהו, מתישהו, בחצי השנה הזו.

אולי לא.


לכל צורך אחר, עזבו.


אם אין לכם תקציב בכלל ולגמרי - נסחו עם קלוד (גאון של אמא, אהבת ליבי), צרו תמונות עם ארטפלואו, קאנבה או צ'אט ג'יפיטי, וערכו פוסטים בעורך של אינסטגרם.

אצלו, לפחות, אפשר ליישר לימין.


ואם אתם צריכים מישהי או מישהו שיורידו מכם באמת את כאב הראש - זה עולה כסף, אין מה לעשות.


אינסטגרם חוגגת על הבלאגן בטיקטוק


האמריקאים עוד רועשים וגועשים מחצי היום שלהם בלי טיקטוק, ואינטסגרם - התחליף המתבקש - עושה הכל כדי לאסוף את השברים (ואת הדולרים).


בשבוע שעבר - קיבלנו רילז באורך 3 דקות.


השבוע...


אדם מוסרי מוסר: זה מה שעוזר לתפוצה באינסטגרם


אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, חשף השבוע את שלושת הגורמים המרכזיים שמשפיעים על האלגוריתם:

איך מעלים חשיפה באינסטגרם? הנה 3 הגורמים המשפיעים על חשיפה באינסטגרם, לפי מנכ"ל אינסטגרם
הגורמים המשפיעים על חשיפה באינסטגרם, לפי מנכ"ל אינסטגרם

שלושה גורמים מרכזיים קובעים את החשיפה של התוכן שלנו:

  1. זמן צפייה - כמה זמן אנשים צופים בתוכן. לרוב מחושב באחוזים: אם יש לי סרטון בן דקה, ובממוצע אנשים צופים בחצי דקה, אחוז הצפייה הוא 50%.

  2. לייקים - כי בכל זאת, זו הדרך המרכזים להבין מה אנשים אומרים במוצהר שהם אוהבים.

  3. שליחה בהודעה פרטית - כןכן. באינסטגרם אין שיתוף, אבל אנשים בהחלט שולחים סרטונים ב-DM או ווטסאפ, וזה סיגנל חזק מאוד לאלגוריתם.


מה מפתיע? תגובות הן לא גורם ישיר בדירוג התוכן.

הן בהחלט משפיעות בעקיפין - דרך זמן הצפייה שאנשים מבלים בתוכן כשהם מגיבים. והן גם סיגנל חזק, כי מי שמשקיע בתגובה מבלה זמן משמעותי יותר. אבל הן לא אחת מ-3 החשובים ביותר, כמו שהיו בעבר.


אפליקציית העריכה החדשה של אינסטגרם - Edits


כן, עוד דרך שבה אינסטגרם מנסה להיות יותר טיקטוק מטיקטוק:

היא השיקה אפליקציית עריכת וידאו חדשה שתתחרה ב-CapCut , העורך מבית טיקטוק.


אפליקצית העריכה החדשה של אינסטגרם, Edits
ככה היא נראית מבפנים (יחצ)

היא כוללת:

  • עריכת וידאו עד 10 דקות (כן, למרות שרילז הם עד 3 דקות. צפי להמשך? אולי).

  • טיוטות - שאפשר לשתף עם חברים, כדי שיביעו דיעה לפני הפרסום (!).

  • אפקטים מתקדמים (מסך ירוק, שכבות, מעברים).

  • טאב השראה עם טרנדים בזמן אמת.

  • אנליטיקס מובנה.

  • וחשוב במיוחד - ייצוא בלי ווטרמארק! בניגוד למתחרה.


בקרוב גם צפויים להתווסף כלי AI שיאפשרו להנפיש תמונות סטילס ולהוסיף אפקטים מותאמים אישית.


האפליקציה הזו מצביעה על כמה אינסטגרם לא רק מחקה את טיקטוק - היא בונה מערכת אקולוגית שלמה ליצירת וידאו והפצתו. מצד אחד נותנת אפליקציה חינמית שווה, מצד שני מלמדת אותנו איך להגיע לתפוצה.


וחשוב להזכיר: כל מערכת "מחבבת" את העורך שלך. אם אתם לוקחים סרטון מאינסטגרם (נטולת הווטרמארק) לטיקטוק (או להפך), תעבירו אותו סיבוב קצר בקאפ-קאט. כדי להגיד לטיקטוק שבעצם ערכתם אותו באפליקציה שלה, מה פתאום אצל המתחרים. אני?! אתה יודע שאני מסתפרת רק אצלך.


רילז מתארכים, וגם התמונות בפיד הפרופיל


כבר כתבתי בקטנה על שני אלה, אבל אם כבר אינסטגרם, חשוב להזכיר:

לא רק שהרילז קיבלו הארכה ל-3 דקות, אינסטגרם ראתה כי טוב והקהל מגיב היטב ומבלה יותר באפליקציה, ולכן היא הודיעה שמעכשיו היא תתעדף רילז ארוכים יותר בחשיפה, במיוחד באיזור ה"דיסקברי".


כמו שרוב האינסטגרם נייטיב כבר שמו לב, גם הגריד בפרופילים - התמונות בפיד שנחשפים אליו כשלוחצים על פרופיל מסוים - קיבל שינוי שמתעדף וידאו אנכי ותמונות אנכיות על התמונות הריבועיות של פעם.


רק לי זה מזכיר את טיקטוק? שוב?


חוץ מזה, מי שכבר קיבל את השינוי (והרבה מותגים בישראל כבר קיבלו), קיבל גם אפשרות לסידור מחדש של הגריד, ואפשרויות חדשות להגדרת ה- Highlights (מאגרי הסטוריז לפי קטגוריות) בגריד ובטאב נפרד.


מה עושות?


הכי חשוב - לבדוק אם קיבלתם את העדכון, ונראות הפרופיל שלכם השתנתה לגמרי!

ואחר כך - לבחון את האפשרויות החדשות. באמת שכדאי לרענן את ההייטלייטס מדי פעם, מוזר לראות שם סטוריז עדכניים מלפני 732 שבועות.


איזה תוכן משפיענים הכי משפיע?


מילולית - איזה סוג תוכן גורם להכי הרבה אנשים לרכוש מוצרים בעקבות הסקירה?


סקירות כנות, כמובן. כן, כאלה שיש בהן חסרונות, ומדברים עליהם.


אז בפעם הבאה שאתם עורכים שיחה עם המשפיענים שלכם - בחיאת, תפסיקו להגביל מה הם אומרים על המוצר. נמאס לי לריב עם מותגים על זה, והנה הוכחות בשטח:



רגע לפני הקטנות לסיום -


היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?

כאן נרשמות ונרשמים:


קטנות לסיום:


  • ג'מיני 1: עוזר קולי - בעברית! כן כן, במשך שנים העוזר הקולי של גוגל לא ממש לעס את העברית נכון. אבל עכשיו ג'מיני לייב - האפליקציה המדברת והשומעת של צ'אט ה-AI של גוגל - קיבלה עדכון, ודוברת עברית שוטפת. וכן, היא הרבה יותר יעילה מהעוזר הקולי המקורי, שלעולם לא באמת הצליח להתקשר לאמא שלי.


  • ג'מיני 2: ג'מיני 2.0 הוא שדרוג משמעותי אחרי שנה שבה זנחתי כמעט לגמרי את ג'מיני, השדרוג שלו טוב כל כך שחזרתי לעבוד איתו, ואפילו ללמד אותו. יש הרבה מאוד סקירות על מה אפשר לעשות, אני חיבבתי את זו.

    הדבר הכי חשוב: כשאתם נכנסים לג'מיני, יש חץ למעלה שמאפשר כבר היום לעבור מ-1.5 ל-2.0. נסו ותראו ישועות.


  • גם פרפלקסיטי רוצה להיות עוזר אישי. יש מי שאפילו מעדיפים אותו על ג'מיני והGPTs. אני, אני אוהבת מה שבא נייטיב עם הטלפון שלי.

אפשר להתייעץ איתך? כן.


לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


לכל שאלה מוזמנים ליצור עמנו קשר במייל team@thelist.co.il

מה תוכלו למצוא בדה ליסט? פרילאנסרים וספקים מכל הסוגים:
אנשי אוטומציות, מקדמי אתרים PPC, אנשי מיתוג, בניית אתרים, בניית חנויות איקומרס, ניהול איקומרס, אנשי תוכן בעברית, אנשי תוכן באנגלית, אנשי תוכן בערבית, אנשי תוכן ברוסית, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי עמודי פייסבוק, מנהלי קבוצות פייסבוק, ניהול קהילה, מנהלי אינסטגרם, מנהלי טיקטוק, מנהלי ויוצרי טיקטוק, אנשי קידום אתרים SEO, נשי קידום אתרים SEO, יוצרי וידאו, עורכי וידאו, צלמים, יועצים לבניית מחלקת מדיה, יועצי שיווקי, מנהלי שיווק לסטארטאפים SMO, מנהלי תוכן לסטרטאפים, קמפיינרים וקמפיינריות ממומן, ניהול קמפיין בגוגל, ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק, ניהול קמפיין שופינג בגוגל, ניהול קמפיין באינסטגרם, קמפיינים עם מובילי דעה, קמפיין עם מובילות דעה, קמפיין עם משפיענים ומשפיעניות, שיווק במייל, כתיבת ניוזלטר, שיווק בניוזלטר, ניהול ניוזלטר, אוטומציות שיווקיות, הטמעת CRM, אנשי אנליטיקס, אסטרטגיית סושיאל, אסטרטגיית תוכן, אסטרטגיית דיגיטל, גרפיקאים וגרפיקאיות, מעצבי אתרים, אנשי UX, אנשי UI, מפתחי וורדפרס, מפתחי שופיפיי, בוני אתרים לשופיפיי, בוני אתרים ב WIX, שיפור המרות באתר- CRO, ניהול מכירות באתרי איקומרס
פרסום דרושים לאנשי תוכן קריאייטיב הפקות ודיגיטל

הצהרת נגישות:
על פי תיקון 35ו לתקנות העוסקות בנגישות האינטרנט, אתר זה פטור מחובת נגישות. אנו פועלות לשדרוג האתר במסגרתו הוא יונגש באופן מלא.
לכל סיוע מיידי ואישי בהנגשה של התוכן שלנו אנא פנו למייל team@thelist.co.il

© 2022 כל הזכויות שמורות

bottom of page