top of page

איך הביצועים שלך בטיקטוק ביחס למתחרים? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 23.12.24

תמונת הסופר/ת: צוות דה ליסטצוות דה ליסט

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 23.12.24.


אמ;לק:

סוף סוף יש בנצ'מארקים לטיקטוק - ואפשר להשוות את עצמנו לשוק;

החיפוש לא מת, הוא פשוט הופך לשיחה - ואיך זה משנה את התוכן שלנו;

בינג מתחזקת עם מודלי שפה חדשים ויכולות AI משופרות;

קטנות לסיום בכיכובן של אינסטגרם, בינג, ומגמות ל-2025.


הכי מעניין השבוע: בנצ'מארקים בטיקטוק!


ישבתי השבוע עם מנהלת שיווק של עמותה, בואו נקרא לה "זהבית" (שם בדוי), שניסתה להבין אם הטיקטוק של העמותה - שמדי פעם "מפגיז" בסרטון ויראלי, אבל סך הכל לא מנצח את כל האינטרנטים בנוק-אאוט - מראה ביצועים טובים. איך לעזאזל אפשר לדעת?


בנצ'מארקים לטיקטוק - כמה לייקים זה טוב? וכמה חשיפה?
למה כדאי להשוות את הביצועים?

למען האמת, זו תמיד שאלה שעולה בייעוץ דיגיטל - אוקי, אלו הביצועים שלי.

זה טוב? זה רע? זה לא נורא? איך אפשר לדעת? מה הביצועים של המתחרים? הרי אין לי איך להציץ לאנליטיקס שלהם...


ובטיקטוק זה אפילו קשה יותר, כי יש הרבה פחות בנצ'מארקים - נקודות השוואה מקובלות לשוק - מאשר הרשתות ה"וותיקות" יותר, שאנשים חוקרים הרבה יותר לעומק הרבה יותר שנים.


והנה - סוף סוף! - Social Insider מפנקים אותנו בסקירה מצויינת של בנצ'מארקים בטיקטוק. הכל כדי לקדם, כמובן, את כלי מדידת הביצועים שלהם בטיקטוק - אף אחד לא באמת נותן שום דבר בחינם. אבל הי, זה גם אומר, מצד שני, שהבנצ'מארקים האלה הם לא הזיות-AI, אלא מבוססים על כלי מדידת ביצועים בטיקטוק.


בואו נצלול קצת לנקודות ההשוואה, ומה אפשר ללמוד מהן כדי לשפר ביצועים:


1 - אחוזי צפייה מסרטון


המדד הכי, הכי חשוב בסושיאל וידאו - טיקטוק, אינסטגרם ריל, יוטיוב שורטס - הוא אחוז הצפייה הממוצע מהסרטון. כלומר, אם 100 אנשים צפו בסרטון - בממוצע, לאיזו נקודה הם הגיעו בו?

מהו אורך צפייה טוב בטיקטוק?
כל המאמץ הזה בשביל 20% צפיה מהסרטון?!

למה? כי האפליקציות האלה מאוד פאסיביות - יש בהן מעט לייקים, תגובות ושיתופים. כל הלך הרוח של טיקטוק הוא "תביאו לי את הכי טוב, ואני אגלול בצורה הכי פאסיבית". ולכן, האינדקציה שמקבלת האפליקציה לחיבה לסרטונים - לעובדה שזה מה שקולע לטעם הקהל - היא הזמן שהם מבלים בסרטון. באופן כללי, בכל האפליקציות, בתחום הזה מדברים על ממוצעי צפייה של סביב 20%.

בואו לא נשכח שזה ממוצע, כן? זה לא שרוב האנשים מגיעים ל-20% מהסרטון שלכם ועזבו, אין מה להשקיע בוידאו, אף אחד לא באמת צופה בו. זה אומר שקצת יותר מחמישית הגיעו קרוב לסוף הסרטון כי הוא עניין אותם, וכל השאר דפדפו אותו הלאה אחרי 2-3 שניות. (לא לדאוג! אוהבים אתכם!)(בהנחה שאחוזי הצפייה בסרטונים שלכם הם כמו בשוק)(כן, זה זמן טוב להציץ בסרטונים האחרונים ולבדוק).


ובטיקטוק?


הנתון הכי מעניין מהסקירה: דווקא בפרופילים עם פחות עוקבים קבועים, 5000 ומטה, אחוזי הצפייה הממוצעים הם סביב 20-25% צפייה מכל סרטון:


זה קורה, כמובן, כי היוצרים הקטנים הם לרוב גם הכי אותנטיים - יותר מביאים לנו סרטונים "מהחיים", ופחות מהנדסים תמונות שרק יום צילום של מותג יכול להנדס.

סושיאל וידאו הוא המלך, אבל אותנטיות היא המלכה
אותנטיות בי לייק

ומכאן גם המסקנה הכי חשובה מהמחקר:

וידאו הוא המלך - אבל אותנטיות היא המלכה.


ככל שהסרטון שלכם יהיה אותנטי יותר, הוא יצליח יותר בטיקטוק.

ובאינסטגרם רילז.

וביוטיוב, שגם פרסמה בדיוק את אותה מסקנה במחקר Why We Watch 2.0 שיצא לאחרונה.


אוקי, וכמה לייקים אמורים להיות לי בטיקטוק?


כן, נכון, עם לייקים לא הולכים למכולת. אבל ככל שיש יותר אנגייג'מנט עם הסרטון שלנו, הוא גם נשאר יותר בזיכרון ובתודעה - וגם אומר לאפליקציה שאני מעניינת יותר, וכדאי לחשוף אותי.


אז כמה זה טוב?

בואו נסכם הרבה הרבההההה מילים מהמחקר לתוך טבלה.


ואם תהיתם לרגע - מה הכוונה באחוז? כמה לייקים זה?! הכוונה היא לאחוז מעורבות מתוך העוקבים. כלומר, אם בממוצע יש לי 10 לייקים לסרטון ומאה עוקבים קבועים, אחוז הלייקים שלי הוא 10%.


5,000 עוקבים ומטה

5,000-10,000 עוקבים

10-50 אלף עוקבים

50-100 אלף עוקבים

מעל 100 אלף עוקבים

לייקים

4.2%

4.4%

5.2%

5%

4.8%

תגובות

0.7%

0.54%

0.7%

0.49%

0.29%

שיתופים

0.5%

0.3%

0.2%

0.15%

0.8%

אחוז מעורבות כללי

0.4%

0.42%

0.54%

0.5%

0.52%

נתוני מקור: המחקר של Social Insider

נתוני צפיה טובים בטיקטוק

וכן, זו הנקודה שבה התקשרתי ל"זהבית" ואמרתי לה ש 24% צפיה בסרטון ו-6% לייקים לסרטונים בממוצע הם יופי של נתונים לחשבון עמותה עם 4,500 עוקבים, ואני רוצה לראות בפעם הבאה שנדבר שהם עלו לקטגוריה הבאה - כי הם ממש בדרך הנכונה.


ואם אתם משווים את הנתונים כאן לממוצע בחשבון המותג שלכם, ומגיעים למסקנה שאתם מתחת לממוצע, זה הזמן -


  • לוודא שהתוכן שלכם אותנטי, כבר הזכרתי?


  • לא להסתפק רק ב"הוק" אחד שיגרום לאנשים לצפות ביותר מהכמה שניות הראשונות - סושיאל וידאו הוא עולם של שני "הוקים", האחד עוצר גלילה והשני מבטיח שאם נצפה עד הסוף זה יהיה שווה את זה.


  • וכן, זה צריך להיות שווה את זה. מצחיק, מעניין או מרגש - אחרת, למה שיצפו?


לא היו פעם יותר מעורבויות בטיקטוק?


האמת היא שכן, אבל זו דרך ההתבגרות הטבעית של פלטפורמה.

ככל שקהל המאמצים הראשונים מתכסה בהרבה מאוד רוב שותק והרבה פחות פעיל, אחוזי המעורבות בפלטפורמה כולה יורדים.


וזה בדיוק מה שקורה בטיקטוק:

זה לא אתם, זו הפלטפורמה

אז אולי כדאי להביא בחשבון - אם אתם מרגישים ירידה במעורבות לאחרונה (ישראל תמיד מאחרת קצת אחרי העולם), אבל אתם במצב טוב מול הבנצ'מארקים - זה לא אתם, זה הקהל.


וכן, זה בהחלט אומר שכולנו נצטרך לעבוד קשה יותר כדי לקבל חשיפה. כי הקהל עייף והתחרות גדלה.


ומה קורה עם האיסור על טיקטוק בארה"ב?


כן, גם זה קורה. טיקטוק בדיוק הגישה ערעור לבית המשפט העליון בארה"ב על החוק שדורש ממנה למכור את פעילותה האמריקאית עד ה-19 בינואר. מעניין שדווקא טראמפ, שב-2020 ניסה לחסום את טיקטוק, נמצא ברוב הניתוחים בצד שסביר שדווקא יצדד בטיקטוק הפעם. אחרי הכל, האוזן שלו אצל בעלי ההון... ורוסיה, הבסטי של סין. האם זה יעצור את המהלך? ימים יגידו.


החיפוש מת? יחי השיחה!


כמו שכתבתי השבוע בהצצה למגמות 2025, המשוואה חיפוש=גוגל נשברת. אבל זה לא אומר שהחיפוש מת - הוא פשוט משתנה מחיפוש לשיחה.


השבוע ראינו שלושה עדכונים משמעותיים שמחזקים את המגמה הזו:


1 - גוגל מרחיבה את AI Overviews

עם עלייה משמעותית בכמות החיפושים שנכנסים אליהם תקצירים אוטומטיים. AI Overviews הם תקצירים מבוססי-AI שאמורים להביא לנו את התשובה הכי רלוונטית לשאלת החיפוש. כמו הפסקה שהיינו מקבלים פעם מאחת התוצאות, רק באדיבות ה-AI שלה, ג'מיני.

שימו לב למחקרונצ'יק הזה מבית פלטפורמת הקידום BrightEdge:

בכמה אחוזים מהחיפוש הופיעה תשובה AI?

אחוזי החיפושים שבהם מופיעה תשובת AI קופצים בחצי השנה האחרונה - במיוחד בבריאות, B2B, והקייס סטאדי הקבוע של לשאול את הצ'אט במקום לחפש - תיירות.


2- מגזין TIME משיק את TIME AI -


מערכת שמאפשרת לקוראים לשוחח עם הכתבות. לא עוד קריאה פסיבית, אלא דיאלוג אמיתי עם התוכן.

מבוסס AI, כמובן.


3- בינג משלבת עוד יותר AI בחיפוש -


מנוע החיפוש של מייקרוסופט, אחד המרוויחים הגדולים משבירת המשוואה חיפוש=גוגל, בדיוק הודיע שהוא משלב מודלים גדולים וקטנים של שפה כדי לשפר את השיחה עם המשתמשים. כלומר, גם שם מבין שאנחנו כבר לא רוצים לחפש. אנחנו רוצים למצוא - ואז לדבר על זה.


מה המגמה הזו אומרת לתוכן שלנו?


החיפוש משתנה מביטויי חיפוש לשיחת חיפוש
פחות מסר, יותר שיחה

במקום לכתוב תוכן שעונה על מילות מפתח, אין ברירה אלא לכתוב תוכן שמנהל שיחה. זה אומר:

  • להתמקד בשאלות אמיתיות של הקהל.

  • לספק תשובות מקיפות ומעמיקות.

  • לתת הקשר והסברים, לא רק עובדות.


וכן, אפשר גם להזמין את הקהל להמשיך לדבר איתנו על זה. הנה, אני מזמינה אתכם לקבוע איתי שיחה קצרה של 10-15 דקות להתייעץ בכל נושא דיגיטלי - מטיקטוק עד גוגל.


רגע לפני הקטנות לסיום -


היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי עם כל חדשות הדיגיטל הכי רלוונטיות לניהול שיווק... ומה עושים איתן?

כאן נרשמות ונרשמים:


קטנות לסיום:


  • בינג לא רק מכניסה יותר AI למנוע החיפוש - היא גם מכניסה את יוצר תמונות ה- AI שלה לשם. וכן, הרבה מהאנליסטים מנבאים לה עוד קפיצה ב-2025. יש לכם כבר התאמת SEO לבינג?


  • דיברנו לא מעט על טיקטוק, אבל מי שמובילה את הצפיות ברילז וגם את כמות העסקאות עם משפיענים, היא עדיין אינסטגרם. ובאופן כללי, שוק המשפיענים עלה ב-184% מ-2023 ל-2024. רוצים לדעת מה יהיה איתו ב-2025? דיברתי על זה לעומק בוובינר המגמות ל-2025, אפשר לרכוש הקלטה כאן.

אפשר להתייעץ איתך? כן.


לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


bottom of page