רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 9.12.24.
אמ;לק:
כן, AI מתחיל לכרסם טראפיק מגוגל - אבל היא עדיין גוגל. באיזה מקרים היא ערוץ השיווק העדיף?
הערעור של טיקטוק על דרישת המכירה שלה לחברה אמריקאית בארה"ב כשל. אז מה יהיה עכשיו?
עוד חידושים מיוטיוב, והכי מעניין הוא קריצה: רוצים לשתף וידאו ממקורות אחרים? אין בעיה!
אני עושה חזרות לוובינר המגמות הגדול לקראת 2025 - אתם מקבלים הצצה לקטעי וידאו.
קטנות לסיום: בלוסקיי ות'רדז גדלות "בזכות" מאוכזבי אילון וטראמפ, מה זה ה"פדיוורס" ולמה מדברים עליו פתאום?, ולינקדאין משחררת (עוד) מדריך לפרסום B2B
הכי חשוב השבוע: בשביל מה גוגל טובה (יותר)?
בשבועות האחרונים הזכרתי שוב ושוב שב-2025 צפויה להישבר המשוואה חיפוש=גוגל, לראשונה מזה 20 שנה.
![](https://static.wixstatic.com/media/e13412_5daba0522c8748d2bd4ad214703f1a8d~mv2.png/v1/fill/w_480,h_360,al_c,q_85,enc_auto/e13412_5daba0522c8748d2bd4ad214703f1a8d~mv2.png)
דיברתי על זה כשהתברר שגוגל צפויה להיפרד מכרום (לא כי היא רוצה - כי בית המשפט בארה"ב מכריח אותה); ושוב כשהתחילו לצוץ הנתונים שמראים שאחוז גבוה של חיפושים מתחיל בימינו ב-AI, ולכן כדאי וחשוב להתאים את האתר לעידן חיפושי ה-AI, ולהתחיל להבין איך אפשר לפרסם בחיפושי AI.
והנה השבוע התבשרנו שגם ChatGPT החליט להיכנס למרוץ הפרסום בחיפוש-AI - בגלוי אמרה שרה פריאר, ה-CFO של OpenAI שזה "יקרה מתישהו, אבל לא בקרוב". אבל מעשים חזקים מדיבורים, וציד הטאלנטים האחרון שלהם הביא יבול של מגוון מומחי פרסום, דוגמת קווין וויל, ה-CPO החדש אצל אמא של GPT, שבכל התפקידים הקודמים שלו היה עסוק בבניית מערכות פרסום ענקיות - באינסטגרם, למשל.
אבל גם עם כל השינויים האלה, רוב החיפושים בעולם עדיין מגיעים מגוגל - ורוב הטראפיק עדיין מנותב דרכה.
היא גם מבינה את גודל האיום, ושלחה את הביג בוס, סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית-גוגל, להבטיח לנו "שינוי עמוק" במנוע החיפוש כבר בתחילת 2025, שיבין "הרבה יותר שאלות מורכבות יותר". ובמילים אחרות: "אל תדאגו חמודים, ראינו את התחרות מצ'אטי ה-AI, אנחנו על זה".
אז מה סיכומי 2024 מגלים לנו על גוגל - ועל איך כדאי להמשיך איתה?
שני מחקרים חדשים מספקים לנו תמונה מעניינת:
מחקר מגמות ה-CTR של Advanced Web Ranking בדק את אחוז ההקלקות על תוצאות החיפוש בגוגל ברבעון השלישי של 2023, בהשוואה לרבעון הקודם. וCTR זה לא סתם מספר - כשיש עלייה גם בכמות הקלקות וגם בכמות החיפושים, זה אומר שהקהל מחפש ומתעניין יותר - ויש לנו, כמותגים, מה לעשות עם המידע הזה.
שלושה תחומים שבהם גוגל לא רק שלא נחלשת - היא מתחזקת:
![אחד התחומים שעדיין מובילים בגוגל הוא שופינג](https://static.wixstatic.com/media/nsplsh_697078304d41626c6e674d~mv2_d_5616_3744_s_4_2.jpg/v1/fill/w_980,h_653,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/nsplsh_697078304d41626c6e674d~mv2_d_5616_3744_s_4_2.jpg)
מדע ומחקר - אחרי שני רבעונים של ירידה, התחום הזה מזנק עם עלייה ב-CTR (אחוז ההקלקות מכל הצפיות) של 2.48% בדסקטופ ו-4.16% במובייל. ועם עלייה מקבילה של - שימו לב שימו לב - לא פחות מ 33.78% (!) במספר החיפושים בתחום, זו הזדמנות זהב לתוכן מדעי ומחקרי... ותוכן בתחומים האלה. כלומר, במילים קטנות - תבלו את הבלוג שלכם במאמרים שמצטטים מחקרים (כמוני! טיהי), וכן, כדאי גם לתת כותרות מתאימות (מחקר מראה ש...) כדי להרגיש גדילה בטראפיק.
שופינג - אחרי שנה יציבה, והרבה שאלות לגבי לאן היא תלך בזמנים שבהם יותר צעירים מחפשים יותר מוצרים בטיקטוק - הקטגוריה חוזרת לצמוח עם עלייה של 2.3% בדסקטופ ו-1.94% במובייל. זה הרבה. ועם עלייה של 21.09% בחיפושים (עוד "!!" לאוסף) -
במילים קטנות, זה בהחלט הזמן להשקיע בקידום מוצרים בגוגל.
חיפושי מידע במובייל - עלייה של 1.63% בהקלקות על תוצאות שעונות על שאלות "מה", "איך", "למה" ודומיהן. כן, ספציפית במובייל - בדסקטופ הCTR של חיפושי מידע תמיד היה גבוה. המילים הקטנות הולכות עם הגדולות: נסחו כותרות מאמרים בהתאם! תשובות לשאלות שבאמת מעניינות את הקהל. תכף נתעמק עוד קצת בהמלצה, עם מחקר נוסף בתחום.
ואיפה הטראפיק יורד משמעותית?
![הטראפיק בנושאי בידור ואומנות מגוגל צונח](https://static.wixstatic.com/media/nsplsh_3bac5eabf47d426e92bca5da27383848~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_551,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/nsplsh_3bac5eabf47d426e92bca5da27383848~mv2.jpg)
חברות בתחום הבידור והאמנות - שימו לב: ה-CTR בתחום צנח ב-6.56% בדסקטופ ו-4.12% במובייל בעמדה הראשונה בתוצאות החיפוש. יחד עם ירידה של 1.54% בכמות החיפושים, זה סימן ברור שצריך לגוון את ערוצי השיווק. ובמילים קטנות - פחות תקציב לגוגל, יותר לטיקטוק ויוטיוב, שם הקהל מחפש היום תוכן בידורי.
משרדי עורכי דין וגופים משפטיים - נרשמה הצניחה הגדולה ביותר ב-CTR בעמדה השנייה בתוצאות החיפוש: ירידה של 9.74% בדסקטופ. אבל - וזה מעניין - כמות החיפושים בתחום דווקא עלתה ב-32.74%. המשמעות: אנשים מחפשים יותר מידע משפטי, אבל לא מסתפקים פשוט בתוצאות הראשונות כמו פעם - הם מחפשים מידע ממקורות שונים. כלומר, במילים קטנות - האמינות חשובה, וכמו במדע - "מחקר חדש" או ביטויי אמינות יגדילו את הטראפיק.
יותר מחצי מהחיפושים בגוגל הם חיפושי מידע - רק 14.5% הם מסחריים
מחקר נוסף של SparkToro על הרגלי החיפוש מספק לנו תובנה נוספת: אחרי ניתוח של 332 מיליון חיפושים, התברר ש-51% מהחיפושים בגוגל הם מידעיים, לעומת רק 14.5% מסחריים.
![יותר מחצי מהחיפושים בגוגל הם חיפושי מידע, ולא מותגים או מוצרים](https://static.wixstatic.com/media/nsplsh_8e2f71014dd44bc8b86314036b3b5172~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_1225,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/nsplsh_8e2f71014dd44bc8b86314036b3b5172~mv2.jpg)
כלומר, העיצה ממקודם, עם "נסחו כותרות מאמרים כשאלות מה / איך / למה", עם תשובות לשאלות שמעניינות את הקהל - היא העיצה המנצחת להיום!
רוצים לדעת למה אני יודעת כבר מראש שהיא מנצחת?
תציצו רגע בכל כותרות מאמרי הבלוג של חדשות הדיגיטל, ממש כאן למעלה. כן, זה עובד.
השורה התחתונה: האסטרטגיית הטובה ביותר
בגוגל של ימינו היא להשקיע במאמרי מידע טובים לאתר, אחרי שחקרנו בגוגל מה אנשים מחפשים - ולנסח את כותרות המאמרים כשאלות, בהתאם למה שמעניין את הקהל לדעת. את שאנחנו רוצים להגיד לקהל - נכניס תוך כדי המאמר, ברגישות (אך בנחישות).
ארה"ב בדרך לחסום סופית את טיקטוק - עוד 40 יום
בית המשפט הפדרלי לערעורים החליט שאם ביידנס, אמא של טיקטוק, לא תמכור אותה לחברה אמריקאית עד 19 בינואר - טיקטוק תיחסם בארה"ב. זו הפעם הראשונה שבה איום הסגירה נראה ממשי, ויוצרי תוכן גדולים כבר מתחילים להעביר את העוקבים שלהם לפלטפורמות אחרות - בעיקר ליוטיוב ואינסטגרם, אבל גם לת'רדז - חיקוי טוויטר מבית אינסטגרם, שמתחזק מאוד בארה"ב.
![ארה"ב מתעקשת לחסום את טיקטוק אם לא תימכר](https://static.wixstatic.com/media/e13412_06c005385abc45e9b5f275c5574fe355~mv2.png/v1/fill/w_980,h_686,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/e13412_06c005385abc45e9b5f275c5574fe355~mv2.png)
איך זה ישפיע על מותגים בישראל? בטווח הקצר - כנראה שלא מאוד. אבל אם טיקטוק באמת תיחסם בארה"ב, יש לזה שתי משמעויות חשובות למותגים ישראליים: ראשית, חלק גדול מהטרנדים והתוכן שמניע את הפלטפורמה מגיע מארה"ב. בלעדיהם, טיקטוק תהיה פלטפורמה אחרת לגמרי. שנית, אם ביידנס תמכור את טיקטוק בארה"ב, סביר להניח שהלחץ למכור אותה גם במדינות אחרות יגבר - ובראשן האיחוד האירופי, שכבר מזמן מחמיר את הרגולציה על הפלטפורמה.
מצד שני, כמו שאני אומרת שוב ושוב מאז הדיון הראשון על חסימת טיקטוק - הפלטפורמה אולי תלך לכיוונים לא צפויים, אולי אפילו תדעך - אבל הטיקטוקיזציה כבר כאן. היא כבשה את הקהל. והטרנד הזה לא צפוי ללכת לשום מקום.
ההמלצה שלי למותגים? להתחיל לגוון את ערוצי הווידאו הקצר.
גם אם טיקטוק לא תיסגר בארץ, עדיף שיהיה לכם נוכחות חזקה גם באינסטגרם רילז. ואפילו יותר חשוב, ביוטיוב שורטס, שם אפשר לקשר סרטון קליל לוידאו מעמיק יותר, ולהרוויח שני שלבים במשפך ההמרה במהלך אחד.
זה אותו סוג תוכן, סך הכל, כך שמדובר בעוד מעט עבודה... והרבה יותר קהל פוטנציאלי.
עוד עדכון מיוטיוב - ועם קריצה לסגירת טיקטוק
זה כבר הופך למסורת: כל שבוע יש עדכונים מיוטיוב, כל שבוע אני עוברת עליהם וחושבת "אולי הפעם עדיף לדלג?", וכל שבוע יש עדכון אחד מעניין במיוחד שלא כדאי להתעלם ממנו.
![יוטיוב לא מפסיקים לשחרר כלים ליוצרי תוכן](https://static.wixstatic.com/media/nsplsh_cbc38b69a0b14bc0913dd750e08d20d3~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_653,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/nsplsh_cbc38b69a0b14bc0913dd750e08d20d3~mv2.jpg)
השבוע העדכונים כוללים -
שיפורים בעריכת שורטס ועוד כמה כלי AI חדשים לשדרוג התוכן - בנוהל.
מערכת חדשה לאימות תוכן מצולם - שזה טרנד מעניין. ככל שיש יותר AI, קל יותר להפיק תוכן - אבל מתחיל להיות ערך מיוחד לתוכן מצולם ומאומת כמצולם.
הרחבת הBrandConnect - ערכות קלות לשת"פ מותגים-יוצרי תוכן, שמקלים על יצירת תוכן עם שפת המותג, והOpenCall - האפשרות למותגים לפתוח קול קורא ליוצרי תוכן עבור מוצר או שירות מסויים.
אבל הכי מעניין הוא השיתוף הקל מאפליקציות אחרות ליוטיוב.
בעוד שבאפליקציות אחרות מזהירים משיתוף תוכן, ובאיסטגרם אפילו מורידים חשיפה לסרטונים שהם מזהים עם "ווטרמארק" של טיקטוק, ביוטיוב דווקא מעודדים שילוב. אולי בגלל שהם המנצחים הגדולים בקרב על יוצרי התוכן. כיוון שהרווח של יוצרי התוכן הוא הכי גדול ביוטיוב, הם הרבה מנסים להביא צופים מטיקטוק ואינסטגרם לשם.
זוכרים את הנטייה של יוצרי תוכן אמריקאים בטיקטוק להביא את הצופים לערוצים האחרים שלהם? יוטיוב ממוצבת היטב לקלוט אותם.
שורה תחתונה - יוטיוב היא מקום חשוב לאסטרטגית הוידאו של כולנו.
מה עוד צפוי לנו ב-2025?
השנה לראשונה - וובינר מיוחד שמוקדש כולו למגמות שכבר התחילו להגיע, ויטלטלו את השיווק שלנו בשנה הקרובה. רוצים הצצה?
קבלו 3 קטעי וידאו קצרצרים מהחזרות שלי לוובינר:
ובקיצור, לוובינר עצמו: שלישי 17.12.24 || 10:00 || שעה כולל זמן לשאלות || 75 ש"ח
(כן, תהיה הקלטה, אבל בלי היכולת לשאול שאלות או לשמוע שאלות של אחרים)
קטנות לסיום:
בלוסקיי ות'רדז - שני החיקויים המובילים של טוויטר - גדלים מהר, בעיקר "בזכות" מאוכזבי טוויטר בעידן אילון מאסק, ובקצב הרבה יותר גבוה מאז הבחירות בארה"ב. בלוסקיי רואה גדילה מהירה יותר , אבל לת'רדז יש יותר משתמשים יומיים.
הקרב הזה מעלה לחדשות לא מעט את ה"FediVerse" - באזזוורד שכולם מדברים עליה, ומעטים בקיאים בה. מה זה בכלל, ולמה זה חשוב? התראיינתי בנושא בפודקאסט הפופולארי "וויקלי סינק".
לינקדאין שחררה מדריך קצר ולעניין על ניהול מודעות ל-B2B. בהחלט יש לה אינטרס (שנקנה עוד מודעות), אבל חלק מהאינטרס הזה הוא גם שהמודעות יצליחו, כדי שנמשיך לקנות. אז מומלץ. ואפשר גם בגרסה העוד יותר מתומצתת של Search Engine Journal.
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
היה מעניין?
כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.
ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:
Comments