רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 18.11.24.
אמ;לק:
כבר סיכמנו שהחיפוש ב-AI כבר נוגס בגוגל - אז איך מקדמים את האתר לחיפוש AI?
אם כבר חיפוש AI - פרפלקסיטי חונכת פרסומות בחיפוש ה-AI שלה;
אם כבר קידום - איך משתמשים בכלי AI קלילים לקידום האתר בכל סוגי החיפושים?
ומה שלום טיקטוק? היא מקווה שטראמפ יעזור לה לגנוז את מהלכי החסימה שלה בארה"ב.
הכי מעניין השבוע: איך מקדמים אתרים בחיפוש AI?
לפני שבועיים ג'יפיטי התחיל לחפש באינטרנט. מעולה. גם פרפלקסיטי שם מזמן, ובינג-קופיילוט בעניינים. ובכלל, נראה ש-2025 תהיה השנה שבה גוגל תאבד את המשוואה חיפוש-גוגל, כמו שכתבתי לפני שבוע.
אבל אנחנו כאן בפרטיקה, לא בתיאוריה. אז איך אנחנו, כמנהלות ומנהלי שיווק, מוודאים שהוא ימצא - אותנו?
קודם כל, צריך להבין רגע איך הוא מחפש. כי בניגוד למה שחשבנו בהתחלה, הוא לא פשוט "שואל את בינג" (הגוגל של מייקרוסופט).
בשבוע האחרון גילינו שהוא בהחלט משתמש באינדקס של בינג. אבל יש לו גם מערכת משלו שסורקת את האינטרנט.
איך חיפוש מבוסס AI עובד, או: זחלנים זחלנים שובו הביתה
כל חיפוש ברשת, עוד לפני היות גוגל, עובד על זחלנים.
שהם, בעברית של בני אדם, בוטים - תוכנות קטנות - שזוחלות להן מאתר לאתר ויוצרות אינדקס של כולם, ושל כל התוכן של כולם.
לחיפוש צ'אטGPT, למשל - המוביל - יש שלושה זחלנים: שניים שאוספים מידע ומתקשרים עם דברים בשם OAI-SearchBot, ו- ChatGPT-User, וזחלן שובב שלא יואיל לכם בכלל - GPTBot, שאחראי רק על אימון המודל של AI. לפרפלקסיטי, סטארטאפ שהפך כמעט לשם נרדף לחיפוש מבוסס-AI, יש את PerplexityBot.
ולמה אני מתעכבת על כל הזחלים הזחליליים האלה?
כי השלב הראשון והבסיסי ביותר הוא לוודא שהאתר שלכם לא חוסם אותם. וספציפית, שהקובץ שאומר לרובוטים מה מותר ומה אסור באתר, ה-robots.txt, מאפשר להם להזדחל בנוחות ולאנדקס אותם.
לא, אני לא מצפה מכל מנהלת חברה או מנהל שיווק (וההפך) להתחיל לערוך קבצים כאלה. אבל אלה כן הוראות מאוד ברורות שאפשר לשלוח למי שעושה עבורכם פעולות טכניות באתר ולהגיד להם - את זה.
לא, הרבה מהם עוד לא לקחו את זה בחשבון. לצערי. אם שלכם כן - תנו לה או לא מדליה, ודעו שהם לא הרוב.
מה עושים כדי שהצ'טבוטים ימצאו אותנו? הרמה הטכנית
נותנים לאנשי ה-SEO או לוובמסטר/ית שלנו את הצ'קליסט הבא:
זחלנים - כמו שכתבתי למעלה, חשוב לוודא מי הם הזחלנים של כל שירות כזה, ולוודא שהם מאושרים לכניסה. ככה גם אנחנו נהיה מאושרים מהטראפיק.
להיות באינדקס של בינג כן, אני יודעת, כולנו מתמקדים בגוגל. אבל אם אתם רוצים להופיע בתוצאות של ג'יפיטי, כדאי להיות גם באינדקס של בינג. זה אומר אישור זחלנים, אבל גם כמה פעולות SEO רלוונטיות לבינג. הנה מדריך סופר מקיף לבינג.
מבנה אתר ברור זה נשמע בסיסי? כי זה בסיסי. חשוב גם לגולשים, גם לקידום אתרים בגוגל הישנה והטובה (נכון שזה משעשע, שגוגל הפכה להיות "הישנה"?). וזה חשוב במיוחד כשמדובר ב-AI. אז בSEOית - צריך להגיש עץ אתר מסודר היטב. ובעברית - לוודא שמבנה האתר ברור.
ומה חשוב ברמת התוכן?
תוכן טרי = תוכן מקודם נכון גם לקידום בגוגל, אקסטרה נכון לחיפוש מבוסס-AI.
המתודה הכי יעילה בנושא היא לבדוק מה היו התכנים הכי פופולאריים שלנו בשנתיים האחרונות, לעדכן את הפרטים ולערוך את הפוסט בבלוג מחדש.
פחות עבודה, יותר SEO.
אתרי נישה זוכים לעדיפות שוב - נכון לגוגל, אקסטרה נכון לחיפוש AI. אם יש לכם ידע שלאף אחד אחר אין בנישה שלכם, או שאתם מגישים אותה בצורה שתואמת את מה שהקהל שואל את גוגל ואת חיפושGPT - יש הרבה יותר סיכוי שתעלו שם. כלומר, זה הזמן לחשוב מה הקהל באמת רוצה לדעת, ולהפסיק לכתוב אותו עם אותו ביטוי מפתח 300 פעמים במשפט כי חלאס, אי אפשר לקרוא את זה. גוגל כבר יודעת להבין הקשר, וחיפוש-AI הרבה הרבהההה יותר חזק בזה. למצוא על מה הקהל לא מקבל תשובות מספקות. לספק אותן. אסטרטגיית התוכן הטובה ביותר.
וטיפ קטן לסיום: דפי 404 עדיין יכולים להופיע בציטוטים של חיפושי AI - בניגוד לגוגל, הם לא נחסמים. אבל הם כן מאוד מאכזבים את הגולשים. אז כדאי לוודא שאין לכם הרבה כאלה.
איך מפרסמים בחיפושי AI?
בבינג-קופיילוט כבר אפשר לקנות שטחי פרסום דרך בינג, ג'מיני משתמשת בפרסומות מגוגל. זה לא חדש - כתבתי על זה כאן.
והשבוע -
פרפלקסיטי, חיפוש ה-AI הטוב והפופולארי ביותר עדיין, השיקה פיילוט לתוכן ממומן בתשובות שלה. עוד לא בתשובות הראשוניות לשאלות הגולשים, אבל כן בהצעות לתוכן נוסף:
(מקור: Search Engine Journal).
כן, פרפלקסיטי רוצה להיות ה"גוגל" של החיפוש ב-AI. בינתיים היא עוד מובילה על החיפוש בצ'טGPT, נאחל להם תחרות בריאה.
בריאה לנו, בעיקר.
ועכשיו להפך: כלי AI פשוטים לקידום האתר שלכם בגוגל
רגע! נכון שהפוסט הזה מלא ערך? ונכון שאתם רוצים לקבל עדכון חודשי למייל? יופי:
ועכשיו: אחת היכולות החזקות של AI הוא בניית כלים קטנים ויעילים.
"תבנה לי מערכת שמקבלת תגובות שהגיבו לי בלינדקאין וכותבת תגובות אוטומטיות לתגובות, אבל מתחשבת גם במה שכתבתי בפוסט וגם במה שנכתב בתגובה".
"תבנה לי פרומפט שלוקח ציורים של ילדים קטנים ואת ההסבר עליהם והופך אותם ליצירות מופת סטייל ציירי הרנסנס".
קסם.
עכשיו דמיינו שאתם חברה לרצפות פרקט, ובונים ככה בקטנה מחשבון של כמה פרקט צריך לאיזה חדר.
או שאתם חנות אופנה שבונה צ'ט קטן שלוקח מקונה הפוטנציאלי/ת מידות ותמונה ומציע סגנונות לבוש רלוונטיים.
דאבל קסם.
ועכשיו דמיינו שאתם מפרסמים את הכלי הכי טוב לנישה שלכם, וכיוון שאנשים גם שואלים את השאלות האלה שוב ושוב בגוגל - הוא הופך להיות במקום מאוד גבוה למעלה. גם שירות ללקוחות, גם אפשר לאסוף מהם מייל בדרך וגם SEO לפרצוף.
כישוף.
זה מה שנבו דויד, איש SEO ו-AI מוביל, מלמד צעד צעד במדריך הזה. תהנו.
ברוכים הבאים לגוגל מפות, מוצרים!
רכילות סלבז לוהטת מבית גוגל! לשניים מהמוצרים הכי פופולאריים בחיפוש, גוגל שופינג וגוגל מפות, נולד ילד אהבה: מוצרים בחיפוש בגוגל מפות.
כלומר, כשאנשים רגילים לגמרי מחפשים בגוגל מפות מוצר או סוג חנות, הם רואים חנויות באיזור, כרגיל... ומעכשיו, גם מוצרים.
ואז, אם הם נגיד מחפשים סוודר כריסטמס מכוער לחגים בארה"ב או ערכת יצירת חנוכייה מכוערת לחנוכה בארץ, הם יוכלו למצוא את המוצר בגוגל מפות, עם חנות הרלוונטית.
אם יש לכם חנות או רשת, אתם מן הסתם רוצים לדעת איך להופיע שם, נכון?
כמו שפתחתי - כדי שגוגל תוכל להציג מוצרים שלכם, היא צריכה לדעת מה המוצרים שלכם.
כלומר, היא צריכה שתפתחו גוגל מרצ'נט - שזה איזור המסחר של מערכת הפרסום של גוגל. ואז, היא צריכה לקבל את כללל הקטלוג של המוצרים. זה פחות נוראי ממה שזה נשמע - יש הרבה מערכות שפשוט מחברות בין מערכת המלאי שלכם אוטומטית לגוגל. (טוב, אוטומטית זו מילה גדולה. דיגיטלית).
אז כן, זו דרך מעולה עבור גוגל לשכנע את כולנו להזין את הקטלוג למערכת הפרסום שלה. ואז כבר הזנתי, מה, אני לא אנסה איזה קמפיין איקומרס?
אבל זו גם פשוט דרך טובה עבורנו, כמנהלות ומנהלי שיווק, להיות מהראשונים בארץ שייצרו את החיבור - ויקצרו את הפירות הראשונים. ייתרון תחרותי, קוראים לזה.
טראמפ יציל את טיקטוק בארה"ב?!
ב-2020 טראמפ היה זה שניסה לאסור את טיקטוק בארה"ב. זה הצליח - אבל לא לו. לפני כמה חודשים, ארה"ב חוקקה חוק שדורש מבייטדנס (האמא הסינית של טיקטוק) למכור את הפעילות האמריקאית שלה עד ינואר 2025. ופת-אום אותו טראמפ מתגייס להציל אותה.
יש לבייטדאנס הרבה סיבות להתנגד למכירה, ובראשן לא רק הרווח בארה"ב. היא מאוד, מאוד לא רוצה לחשוף את האלגוריתם שלה. ובצדק: הוא החפיר הטכנולוגי. אף אחת, מאינסטגרם רילז עד יוטיוב שורטס, לא הצליחה לחקות אותו באותה מידה של הצלחה.
ולכן, היא השקיעה כמה מליונים יפים בלובי, גייסה מקורבים לטראמפ, ו... הופ - טראמפ שינה את דעתו. במקביל, טיקטוק עשתה כמה שינויים חכמים: הקלה על תוכן פוליטי (במיוחד שמרני), חיזרה אחרי פוקס ניוז (שצברה תוך רגע 1.4 מיליון עוקבים!), והתוכן של טראמפ בפלטפורמה צבר יותר מ-3 מיליארד צפיות.
מה זה אומר עבור תכניות השיווק שלנו?
כמו שכתבתי כשיצא חוק טיקטוק - גם אם הפלטפורמה תשרוד בארה"ב וגם אם לא, הטיקטוקיזציה כאן להישאר.
ועם החדשות האחרונות, ההמלצה רק מתחזקת:
טיקטוק היא ערוץ חשוב.
גם בשביל הקהל שבה, שהולך וגדל. אבל גם בשביל ללמוד איך לעבוד בצורה הזו, שכולם מחקים.
היא הגורם המשבש המרכזי בשוק הרשתות החברתיות, והיא מכתיבה את השפה של העולם בשנים הקרובות.
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
היה מעניין?
כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.
ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:
Komentar