top of page
תמונת הסופר/תצוות דה ליסט

אינסטגרם מורידה איכות לרילז? מה עושים? - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 11.11.24

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 11.11.24.


אמ;לק:

אינסטגרם עוקפת את פייסבוק באירופה לראשונה - ויש עדכונים חשובים, כולל לאיכות הוידאו;

פרצת אבטחה לביזנס של מטא התגלתה ב גישת מטא ספארק - ודאו שלא נתתם אותה בטעות לצוות;

יוטיוב ממשיכה להדק את הקשר בין יוצרי תוכן למותגים (ויש להם שדכן תעשייתי);

קלוד AI יקירי מקבל יכולת ניתוח מסמכי PDF - כולל תרשימים (!!!)(!);

והמגמות בשיווק דיגיטלי לקראת תכניות 2025 כבר ממש כאן.


הכי מעניין השבוע: אינסטגרם משנה סדרי עולם (ואיכות וידאו)


ברבעון האחרון, לראשונה, אינסטגרם עקפה את פייסבוק באירופה.


כן, אני יודעת, לא מעט מקוראי המדור הנאמנים מעקמים עכשיו את המצח, ותוהים "מה? רק עכשיו?!".

כן, רק עכשיו:

(מקור: נתוני מטא)


ולא רק שזה רק עכשיו - פייסבוק שומרת על כוחה לאורך זמן. ותמשיך.אינסטגרם מורידה איכות לרילז? מה עושים? - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 11.11.24


איך?

לא, לא רק בגלל הבומרים.

קהילות מקומיות ונושאיות עדיין חזקות שם, ולצידן פייסבוק מרקטפלייס - גם בקרב הדורות הצעירים, שנכנסים אליה פחות. למרות עלייתה של דיסקורד (עוד לא שמעת עליה? לא נורא, פחות חזקה בארץ), קהילות עדיין = פייסבוק.


גם בארץ, אגב, נכון לינואר 2024 פייסבוק עדיין יותר חזקה גם בכמות משתמשים וגם בתדירות:


וגם פה, המגמה משתנה רק בגילאי 30 ומטה - אבל גם בקרבם, פייסבוק עדיין בועטת. בשימוש לא יומיומי, אבל בועטת.


מפייסבוק נמסר: לא לזלזל בי, מיידעלך!


אבל רגע, התכנסנו להבין מה קורה עם איכות הסרטונים ברילז ובסטוריז, נכון?

תכלס, עם הנתונים החדשים האלה על אירופה💖אינסטוש, זה אקסטרה חשוב להבין.


מתי ולמי אינסטגרם מורידה איכות וידאו?


אחת השאלות הכייי נפוצות בקבוצות מקצועני הסושיאל בחודשיים האחרונים היא "העליתי אותו סרטון ליוטיוב, טיקטוק ואינסטגרם, ובאינסטוש הלקוחה רואה אותו מטושטש, מה עושים? הצילו?".


השבוע סוף סוף קיבלנו תשובה, ולא סתם תשובה - מהבוס של אינסטגרם, אדם מוסרי:

(סליחה, אדם, על צילום המסך שנראה כאילו אתה עומד להתעטש, זה הצחיק אותי חזק מדי)(גזונטייט!)

(מקור: סשן השאלות והתשובות השבועי של מוסרי)


ואפשר לסכם את ההרבה מאוד מילים שלו לכמה נקודות:

  • כן, אנחנו מורידים איכות לרילז וסטוריז, אבל לא לכולם.

  • זה קורה כאשר צופים בהם פחות. כלומר, ברגע שגרף כמות הצפיות ליום יורד, הסרטון יעבור להיות מאוחסן באיכות נמוכה יותר.

  • אם הוא זוכה פתאום לפופולאריות מחודשת, מחזירים את האיכות.


שזה, מצד אחד, מבאס מאוד - אני רוצה שהלקוחות הפוטנציאליים שלי ייחשפו לוידאו איכותי, כשהם משוטטים בין הרילז שלי! נכון?!


ומצד שני, מגלה לנו איך אפשר להתמודד.


איך מתמודדים עם הורדת איכות הסרטונים באינסטגרם?


כמו תמיד: ביצירתיות.

וכמו תמיד עוד יותר - ההתחלה היא הגדרת מטרה.


אם המטרה היא להשוויץ בסרטון חדש - נשלח אותו מוקדם ללקוחות.


אם המטרה היא לשלוח ללקוחות מתלבטים סרטון מוצלח מהעבר, לא נשלח אותו מאינסטגרם!

כי בסבירות גבוהה הוא כבר לא באיכות המקורית.

נשלח אותו מיוטיוב.

ואם אין לכם יוטיוב, כנראה שלא הקשבתם ל 3,279 הפעמים האחרונות שאמרתי שזה הבית הכי איכותי לשמירת סרטונים.


אינסטגרם מורידה איכות וידאו לרילז וסטוריז - איך מתמודדים?
המטרה שלי היא שהילדות יוציאו אגרסיות על משהו אחר

אם המטרה היא גילוי - שלקוחות חדשים יגלו אותנו - נשתמש בסרטונים חדשים, ונבדוק את האיכות שלהם.

במיוחד אם אנחנו באורגני, ולא בממומן. למה? כי בקמפיין, החשיפות החדשות יעלו מחדש את האיכות.

כן, בדקתי.


אם יש סרטון ותיק שהוא סוס עבודה, ועוזר ללקוחות חדשים לגלות אותנו - נעלה אותו שוב. מחדש.

כן, אני יודעת, זה אומר שהוא יעלה בלי כל הלייקים הוותיקים שלו. אבל כאן צריך להחליט: מה עדיף, לייקים או איכות וידאו?


אפשר להעלות אותו מחדש עם עריכה קלה - למשל, נוסיף צילום מסך של תגובה מפרגנת במיוחד.

והופ, אנחנו גם טרנדיים - מאוד מקובל בסושיאל וידאו להעלות מחדש סרטון בגלל תגובה עליו.


(טעות הקלדה הזכירה לי: שמתם פעם לב כמה המילים "טרנדיים" ו"טרדניים" קרובות??).


וכמובן - נשמור את הסטוריז בהיילייטס שלנו (העיגולים בפרופיל, מעל הפיד?) מאוד מאוד מעודכנים.

אני רואה הרבה חשבונות מותג שממשיכים לאגור סטוריז באותו היילייט כמה חודשים, שלא לומר שנים, והם נראים... בהתאם.

כשאתם מעלים סטורי חדש להיילט - תעדכנו אותו ותורידו! את! הישנים! תחזוקה קריטית.


כל הזמן לחדש? זה מתיש!


נכון. ואני אגיד יותר מזה: ואם המטרה שלנו היא לתחזק "נוכחות תעודת זהות" - נוכחות מינימלית, בלי הרבה מאמץ, שיהיו דברים יפים ללקוחות פוטנציאליים למצוא...

אינסטגרם מורידה איכות וידאו - איך אפשר לשפר אותו?
יש עוד הרבה דגים בים, וגם הרבה רשתות

נבחר ברשת אחרת.


אינסטגרם היא לא רשת טובה לנוכחות תעודת זהות. המשתמשים והמשתמשות ה"כבדים" שלה מצפים למיידיות: למעקב טרנדים חזק, להרבה תוכן מגוון. והם חיים בה בעיקר ב-DM, בהודעות הפרטיות (המסנג'ר) - כך שהם מצפים לתגובות מאוד מהירות.


טיקטוק, פייסבוק ובעיקר יוטיוב הן רשתות מצויינות ל"נוכחות ת"ז" - קל הרבה יותר למצוא אותי בהן, ואפשר לבנות את הנוכחות נכון. ו את הסרטונים שתשמרו ביוטיוב - ימצאו גם בגוגל בקלות.


עובדים הרבה עם אינסטגרם? עדכון חשוב במיוחד


אם אתם כן מתחזקים נוכחות משמעותית באינסטגרם, העדכון הזה ייתן לכם נחת:

אינסטגרם מעדכנת את המסנג'ר שלה, ומאפשרת סוף סוף סינון של ההודעות הפרטיות.

(מקור: אינסטגרם)


כרגע, הסינונים החדשים פונים בעיקר ליוצרי תוכן - למשל, היכולת לראות רק הודעות מיוצרים או עסקים, כדי לסנן את ההודעות הכי רווחיות. אבל מאחורי הקלעים גם עוד סינונים רלוונטיים, ובדרך - עוד סינונים לעסקים.


גישת "מטא ספארק" היא פרצת אבטחה - תעיפו אותה מהר


רגע! נכון שהפוסט הזה מלא ערך? ונכון שאתם רוצים לקבל עדכון חודשי למייל? יופי:


וע-כ-שיו:


אחת הקבוצות המקצועיות רתחה השבוע: לקרן חיים המאממת, אחת החברות המובילות (וכמובן חברה מובילה במאגר המומחים של דה ליסט) פרצו והשתלטו על הביזנס מנג'ר. זה שהיא מנהלת דרכו את כלללל הפרופילים, העמודים וחשבונות המודעות של כללללל הלקוחות.


קודם כל היא ניתקה את כולם מיד, לוודא שאף אחד לא ייפגע. סימן 1 לאשת מקצוע מעולה: קודם ביטחון, שקיפות והגינות, אחר כך לדאוג לעסק של עצמך.


תחקור לאחור גילה איפה היתה הבעיה: בזמן מתן גישה לאחת העובדות, ניתנה לה בטעות גישת "מטא ספארק". מה זה לעזאזל? ומה הקשר לפריצה?


בתחקור שהיא ערכה התברר:


פרצת אבטחה בגישה למטא ביזנס - איך חוסמים
גישת הספארק היא בשביל AR, לא בשבילכם

גישת "מטא ספארק" היא בכלל גישה למפתחי AR - מציאות רבודה. לא קשורה לכלום. למעשה, מטא הודיעה לא מזמן שבעוד כמה חודשים היא משביתה את הפרוייקט הזה לגמרי.


אבל כן קשורה לשני ההאקרים שפרצו דרכה לגישה החדשה אל הביזנס, והשביתו להן את כל העבודה.

כי מסתבר שיש בה פרצת אבטחה.


איך נמנעים מפריצות כאלה?


הנה הכללים הכי חשובים:


  1. שני אדמינים לכל ביזנס מנג'ר! זה כלל ותיק של מטא, שנועד למנוע בדיוק מקרים כאלה - דרך גישה כזו או אחרת משתלטים על חשבון האדמין האחת/ד, וממנו על הביזנס. החשבון מושבת, ואי אפשר להגיש אפילו בקשה למטא להסיר אותו - כי אין גישה לא לפרופיל ולא לביזנס. ולכן, לכל ביזנס מנג'ר חובה שיהיו שני אדמינים. בחלק מהביזנסים שאני מנהלת, האדמין הנוסף הוא בעלי שיחיה, שבכלל לא קשור לעסק - העיקר שיהיה לי חשבון גיבוי שאני יכולה לסמוך על תמיד ובמאה אחוז.


  2. לא מאשרים גישה שלא יודעים בוודאות מה היא. כן, מטא משנה את השמות של דברים שם מהר יותר משהפאשניסטה בת ה-11 שלי מחליפה אאוטפיטים בבוקר. אבל אחד הכללים הכי חשובים לניהול דיגיטל הוא לחזור! לקרוא! הכל! לא לרפרף, והכי חשוב - אם אני לא בטוחה במאתיים אחוז מה המשמעות ספציפית של גישה חדשה - לא לאשר.


  3. אף אחד לא מאובטח הרמטית מפריצות - אשת דיגיטל מקצועית תדע איך להתמודד

    (או איש מקצוע, לא שופטת). והנה, במקרה הזה, לאשת הדיגיטל מהקבוצה היה ביזנס גיבוי למקרי חירום. היא מיד הודיעה לכל הלקוחות להתנתק מהביזנס שנפרץ, וחיברה אותם מחדש לביזנס הגיבוי. העבודה של כל הלקוחות - ושלה - לא נפגעה כמעט בכלל.

    הסימן הטוב ביותר לאיש או אשת מקצוע מעולים הוא היכולת להתמודד עם כל אתגר, ולצאת ממנו עם מסקנות אופרטיביות לעתיד. ובמקרה הזה - שאפו ענק למקצוענית שלימדה את כולנו שיעור בהתמודדות.


איך יודעים אם נתתי את גישה? ואיך מסירים אותה?


כאן כבר יש מדריך פשוט, בשני שלבים.


כדי לדעת אם למישהו מהמחוברים לביזנס יש גישה - היכנסו להגדרות הביזנס (לא המטא סוויט! הביזנס מנג'ר!) > לאיזור האנשים > ובדקו את כללללל האנשים המחוברים והגישות שלהם. כן, כולם.

כך זה נראה:


ושם אפשר להסיר כל גישה לא מזוהה.


(מדריך ספציפי לגישות ספארק, אם נתקלת בבעיה לא צפויה איתה, אפשר למצוא כאן)


יוטיוב מהדקת יחסים בין יוצרים למותגים


שני המגזרים הכי חשובים ליוטיוב הם יוצרי התוכן - שממכרים את הקהל אליה - והמותגים, שמשלמים לה כסף על פרסום.


כך שברור שהיא רוצה לחזק את שניהם, ואת הקשר ביניהם.


יוטיוב מאפשרת ליוצרים להציע שותפות למוצגים
ליטיוב יש שדכן חזק במיוחד

אחת הדרכים החזקות ביותר היא יצירת "שותפות" בין מותג ויוצר/ת: פיצ'ר רשמי של יוטיוב, שמאפשרים ליוצרים ליצור תוכן בפרופיל שלהם, ולמותג להשתמש בו בפרסומים שלו. ולקדם אותו במאני מזומני, כמובן.


זו שותפות סופר חזקה, כי לצד השימוש בתוכן, כתבתי כבר בעבר שהמפרסמים מקבלים גישה להמון דאטה על הקהל של היוצר/ת, ויכולים לפרסם לקהל שלהם - ולקהלי לוקאלייק. וקהל, קהל זה כבר משאב-על בימינו.


השבוע יוטיוב שדרגה עוד קצת את כלי השותפות עם פיצ'ר קטן ושובב:

יוצרים יכולים עכשיו לשלוח תוכן שהם יצרו עם מותג מסויים, ולבקש שותפות סביבו.


כלומר, למותגים זה קסם: לא עשיתי כלום, יוצר/ת תוכן שלח/ה לי תוכן שהיא כבר הכניס/ה לתוכו את המותג שלי, כל מה שנשאר לי זה לאשר שותפות - ולהשתמש בתוכן ובקהל!


כמובן שכדי שזה יצליח, צריך שיתקיימו שני תנאים:


  1. יוצרים צריכים לדעת שהמותג שלי משתף פעולה איתם.


    אם אני לא נייקי או קוקה קולה, ובואו, רובנו לא באותו איזור חיוג - כדאי שאני לפחות אשלח מדי פעם איזו חבילה חמודה ליוצרי תוכן רלוונטיים. ואזמין אותם להעלות תוכן ולתייג אותי, כמובן.

    אני אפילו לא חייבת כל פעם את כל הבלאגן של חוזה והכל (למרות שעדיף) - אני יכולה פשוט לבקש כתובת, לשלוח חבילה, ולכתוב שאם יעלו תוכן נאה, אני אשמח לקדם אותו בכסף (בלי נדר, כן?). מיקרו-משפיענים שעושים צעדים ראשונים בעולם המשפיענות הזה יקפצו על ההצעה.


    וכשיוצרי תוכן יתקלו בתוכן כזה בערוץ שלי, הם ידעו.


  2. אני צריכה ערוץ יוטיוב עם תוכן בסיסי לפחות


    שיהיה למתעניינים איפה ללמוד על המותג קצת יותר. ולינקים למקום שבו אפשר לקנות או להשאיר ליד, כמובן.


וסיכמנו כבר שיוטיוב למותג זה יעיל מאוד, נכון? תודה. בואו נמשיך.

(אם אתם רוצים להתייעץ איתי איך עושים את זה ומה שמים שם, כאן אפשר לקבוע שיחה קצרה להתייעצות).


חדשות הAI - קלוד מקבל יכולת ניתוח PDF!

קלוד AI הוא חברי הטוב ביותר ביצירת תוכן איכותי לאינטרנטים - בעיני, הוא כלי הניסוח והשיוף הטוב ביותר בעברית, בפער. ולאחרונה הוא מתעדכן בקצב מהיר. לא מזמן הוא קיבל אופצית אנליזת נתונים נהדרת, והשבוע הוא התעדכן בניתוח מסמכי PDF - כולל התרשימים שלהם!


הנה מדריך קצר וחביב להפעלת האופציה, עם כמה רעיונות מעניינים.


ולא, אין לי שיתוף פעולה עם קלוד (וואלה, הבאתם רעיון), אני סתם אוהבת אותו בלב.


מה, כבר נובמבר? הרצאת המגמות כבר כאן!


לחצו ונקבע במייל

כן, זה הזמן הזה בשנה שבו אנחנו מנסים ללמוד מהשנה שתכף תסתיים כדי לבנות תכנית חכמה יותר לשנה שתבוא עלינו (לטובה! דיר בלאק אם לא לטובה!).


כמו כל שנה, אפשר להזמין אותי לארגון שלכם: להרצאה שסוקרת את המגמות שהיו ויהיו ובעיקר, כמו כאן, ובעיקר מה משפיע באמת על השיווק הדיגיטלי.


וכמו כל ההרצאות שלי, הבסיס בנוי, אבל כל הרצאה מותאמת אישית לארגון שלכם, לערוצים שאתם עובדים בהם (או לא ותוהים אם כדאי) ולמטרות שלכם.


להזמנה, כמו תמיד, אפשר לשלוח לי מייל, או לבחור זמן לשיחה קצרה. וכן, אפשר פשוט להתייעץ איתי במייל או בשיחה.


אפשר להתייעץ איתך? כן.


לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


bottom of page