top of page

הצצה למגמות 2025: השנה שבה החיפוש יישבר

תמונת הסופר/ת: נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסטנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

אמ;לק:


המהפכה שכבר כאן


אני לא אוהבת להשתמש במילה "מהפיכה". זו אחת המילים שעברו את האינפלציה הכי משוגעת בשיווק.

אבל איך אפשר לקרוא למצב שבו במשך 20 שנה חברה אחת שלטה בחיפוש מידע - ובטראפיק לאתרים שלנו מהחיפוש - ועכשיו המשוואה הזו נשברת?


מהפך? שינוי עומק? סדרי עולם מזדעזעים? מי הזיז את החיפוש שלי?


כי לפי כל האנליזות - שלי, של הכלכלנים, של מומחי הדיגיטל - לראשונה מזה 20 שנה, המשוואה חיפוש=גוגל הולכת להישבר.


בום.


הנה, למשל, צפי נתח השוק שלה במודעות חיפוש ב-2025 - ורטיקל שהיא... לא יודעת אם "המציאה" היא המילה הנכונה, אבל לכל הפחות המציאה מחדש:


בגרף זה נראה כאילו אמזון היא האשם העיקרי, אבל שיבוש משמעותי כל כך של השוק לא קורה בגלל מתחרה אחד חזק, אלא בגלל ארבעה איומים שפועלים במקביל:


1. המרקטפלייסים נוגסים בחיפושי המוצרים


אמזון וטמו, אלי אקספרס ומרקטפלייסים אחרים בעולם, מושכים אליהם יותר ויותר חיפושי מוצרים.

הם משקיעים במשיכה הזו מיליארדים - כי משם הרווח העיקרי שלהם.


לא, לא מהקניות -

כן, הם לוקחים עמלה מהמוכרים, אבל חשוב לזכור שהם בעצם גם חברות פרסום.

הם שואבים את המידע על חיפושי המוצרים שלנו, ומוכרים אותו למפרסמים דרך מודעות בתוך ומחוץ למרקטפלייס - למשל, למודעות בפינטקסט, או דרך פייסבוק ואינסטגרם.


גוגל משקיעה בעצמה לא מעט בגוגל שופינג, אבל... טוב, ראיתם את הגרף.


2. טיקטוק ואינסטגרם גונבות את הדור הצעיר

המחקרים מראים שדור זי מעדיף לחפש בטיקטוק
אני הראשון!!!1

במרץ 2024 התפרסם המחקר הראשון שהראה עד כמה Gen-Z - הדור הרוכש הצעיר ביותר, וקובע הטרנדים החזק ביותר - מחפשים מוצרים ומותגים ישירות בטיקטוק ובאינסטגרם. אחריו התפרסמו עוד עשרות מחקרים דומים.


למה? כי הם מרגישים שגוגל מציגה בעיקר תוצאות ממומנות ו-SEO, בזמן שברשתות החברתיות התוכן מרגיש אותנטי יותר - גם כשהוא מסחרי.


וזו תנועה משמעותית, שמורידה נפח חיפוש משמעותי מגוגל.


3. הבינה משנה את כללי המשחק


כבר יצא לכם לשחק עם מנוע החיפוש החדש של OpenAI חיפוש GPT שהושק לפני פחות מחודש? או עם פרפלקסיטי אהובתי, מנוע החיפוש מבוסס ה-AI שאני עושה איתו את כל המחקרים של חדשות הדיגיטל לניהול שיווק כבר תקופה ארוכה - ובדיוק נמצא בבטא של השקת פרסומות בתוך תוצאות החיפוש?


חיפוש מבוסס AI נוגס בנתח השוק של גוגל
מה לחפש בשבילך?

כן, בקרב קהלים משכילים - בעיקר בתחומי ההייטק במדינות עולם ראשון - כבר רואים ירידה של 20-40% (תלוי את מי שואלים) שמיוחסת למעבר לבקשת תשובות מ-AI... מגמה שמקצינה משמעותית ברגע שחיפושי ה-AI גם מראים את מקורות המידע, וכך קשה להם הרבה יותר להזות.


אבל הבום הגדול כאן הוא לא מה שכבר קיים - הוא צפוי להיות במנוע החיפוש מבוסס ה-AI שמטא מפתחת.

כןכן.

קחו את החיבה של צעירים לחיפוש ברשתות חברתיות, תבלו באחד ממנועי ה-AI החזקים ביותר בשטח... ותבינו מה עומד לקרות ב-2025.


4. הרגולציה מתערבת

בית המשפט בארה"ב קבע השנה שגוגל היא מונופול, ועכשיו דן בצעדים שיוטלו עליה. בין אם זו מכירת כרום, הדפדפן שמאפשר לה לעקוב אחרי כולנו וכל המשתמשים שלנו ביעילות, או מכירת אנדרואיד - זו תהיה מכה משמעותית.


אז מה אפשר לעשות?


אם אתם קוראים אותי כאן בסקירות השבועיות, אתם יודעים שאני מתמקדת יותר באיך חדשות הדיגיטל ישפיעו על תכניות השיווק שלנו, ומה אפשר לעשות כדי להפוך את הידע הזה לייתרון שיווקי. אז הנה זה בא:


1. מגוונים פלטפורמות חיפוש

לא מספיק להיות בגוגל. צריך לבדוק איפה הקהל שלנו מחפש היום:


2. משנים את החשיבה מ"ביטויי חיפוש" ל"שיחת חיפוש"


גם אם לא נקנה שטחי פרסום, יש כאן שינוי גישה של הקהל, שמגיע יחד עם השינויים שמאיימים על גוגל.


והדבר הכי חשוב לעשות ב-2025 הוא שינוי גישה: במקום "ביטויי חיפוש" ומודעות חד פעמיות ממוקדות, הקהל רוצה תשובה לשאלות מורכבות, והשתלבות של המותג בשיחה.


ברמה הכי בסיסית, הקהל כבר תקופה חושב פחות במונחים של "טרמפולינה סלון ילדים", ויותר במונחים של "איזו טרמפולינה הכי מתאימה לגילאי 4-11?". אבל זה לא רק שם - זה ממש שינוי מחשבתי.


המשמעות? צריך להתאים את:


  • כותרות המאמרים באתר.

  • הקריאטיב בפרסומות.

  • התוכן עצמו - להיות חלק משיחה, לא רק לזרוק מידע.


ומה עוד צפוי לנו ב-2025?


בוובינר המלא "מגמות בדיגיטל ל-2025 - לאן הולכים הקהלים והכלים?" סקרתי עוד כמה מגמות שישנו את השיווק הדיגיטלי שלנו.

מגמת ה-CTV מגיעה לישראל
מה הטלוויזיה שלנו יודעת עלינו? יותר

החשוב ביותר אחרי גוגל והחיפוש הוא התבגרות עולם מובילי הדיעה והמשפיענים - סוגים חדשים של עסקאות, חלק מהם יעילים מאוד לפי התוצאות בחו"ל, וחלק התפוצצו למותגים בפנים וכדאי להיזהר מהם.


אחריו, דיברנו גם על כניסת ה-CTV לישראל, שקוראת השנה: היכולת לרכוש פרסומות בתוך הטלוויזיה החכמה בסלון - דרך מערכות דיגיטליות. כי גוגל ואפל - הטלוויזיות הנפוצות ביותר - יודעות על המשתמשים הרבה, הרבהההההה יותר מאשר באיזה ערוץ הם צופים. שלא לדבר על יוטיוב, מלכת הסטרימינג של 2024 שתמשיך לשם גם ב-2025.


וסיכמנו בדאטה צד א' - מכרה הזהב ש-95% מהחברות והמותגים בארץ לא מנצלים היטב.


רוצים את כל התובנות וההמלצות המעשיות? הקלטת הוובינר המלא זמינה לרכישה כאן.


או שאולי אתם מעדיפים לקבל אחת לחודש את סקירות חדשות הדיגיטל לניהול שיווק, בחינם? כאן נרשמות ונרשמים.


וכן, אפשר גם לקבוע איתי שיחה קצרה להתייעצות. בלי התחייבות לכלום, פשוט 10-15 דקות של עיצה טובה.


ואפשר גם לשתף את הסקירה הנוכחית, בעזרת הכפתורים כאן למטה:






留言


bottom of page