top of page

איך סערת טיקטוק משנה את שאר הרשתות? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 20.1.25

תמונת הסופר/ת: נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסטנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 20.1.25.


אמ;לק:

  • הכי מעניין השבוע: איך משתנה נוף הסושיאל בעקבות הטלטלות של טיקטוק?

  • עוד גל של סיכומי 2024 מגיע לדיגיטל - מה באמת אפשר לקחת ממנו?

  • איך משפרים את המיקום של מוצרים בגוגל שופינג?

  • מיקרוסופט קלאריטי מקבלת שדרוג - למה כדאי להתקין אותה באתר?

  • וקטנות לסיום, בכיכובן של רכישות יוקרה, מטא שמסתבכת שוב, ועוד שינוי בפרופילים של אינסטגרם.


הכי מעניין השבוע: לא טיקטוק, כן טיקטוק - מה קורה בשאר הסושיאל?


ביום ראשון השבוע טיקטוק החשיכה לגמרי את האפליקציה בארה"ב בצעד כוחני ואמיץ - או מטופש - מול הנשיא הנכנס טראמפ. כן, ישירות. אני בטוחה בזה לחלוטין, בגלל הודעת ההחשכה הפונה אליו בבוטות:

יש לכם את זה ביותר בוטה?
יש לכם את זה ביותר בוטה?

כל זה, למרות שצו בית המשפט דורש רק להוריד את האפליקציה מחנויות האפליקציות ולא להחשיך אותה - ולמרות שהממשל הודיע שלא יאכוף את הצו. וכל ההחשכה והבלאגן - לפחות מ-24 שעות.


אז למה להחשיך?!

טיקטוק מחשיכה את האפליקציה בארה"ב בניסיון לאיים על טראמפ
אם לא תתנהג יפה ניקח לך את הלייב מההשבעה!

ההימור שלי?


טיקטוק רצתה להפחיד את טראמפ במקום שהכי כואב לו - לקראת הלייב מול מליוני צופים בהשבעה שלו.


זוכרים כמה הוא ניסה לנפח את מספרי המגיעים להכתרה - סליחה, השבעה - הקודמת? זוכרים כמה הוא איש של אגו?


על האגו הזה בדיוק טיקטוק ניסתה לשחק בהחשכת האפליקציה. לא תסיר את האיום מאיתנו - לא תקבל את העוקבים בטיקטוק.


ויש לה על מה לשחק.


חוץ מהאגו, טראמפ כבר ביקש מבית המשפט בארה"ב לעצור את הצו עוד לפני ההחשכה, וכבר הבטיח שייתן להם צו נשיאותי ל-90 יום להסדיר את המכירה.


הם פשוט מנסים להשיג ביטול של המכירה.

ואזכיר - הדבר האחרון שבייטאדנס מוכנה לעשות הוא לחשוף בפני חברה אמריקאית חיצונית את החפיר שלה - אלגוריתם התוכן. גם אם היא תמכור משהו בארה"ב, זה יהיה את המשתמשים והתשתית... ללא האלגוריתם. זה יוביל, בעצם, לאפליקציה נפרדת בארה"ב משם העולם.


זה הימור, אני יודעת. אבל כמו שאומרים באנגלית - Mark my words. אני אהיה מאוד, מאוד מופתעת אם הפעילות האמריקאית תחזור להיות משולבת בעולם, במקרה של מכירה.


יותר מעניין: איך ההחשכה משפיע על שאר הרשתות החברתיות?


באופן מאוד צפוי, אינסטגרם רילז ויוטיוב שורטס קיבלו בוסט חזק, בתור השחקניות החזקות מראש בתחום.


באופן הרבה פחות צפוי, גם אפליקציה סינית לחלוטין בשם "Xiaohongshu" ("Red Note" באנגלית) וLemon8, האחות הסינית מאמא בייטדאנס, מקבלות הרבה מאוד אמריקאים חדשים לגמרי לשורותיה. למעשה, Red Note היא האפליקציה עם הכי הרבה הורדות לאייפון בשבוע האחרון.


האם כדאי לעשות פרופיל ב Red Note או Lemon8?


לא.

למעשה, הן נופלות בגדול תחת אותו חוק שהביא להחשכת טיקטוק בארה"ב, ואם הן תהפוכנה להיות פופולאריות באמת - בית המשפט בארה"ב יוציא צו על חסימה שלהן שם.


אז מה כן כדאי לעשות?

אינסטגרם הודיעה על הרחבה של רילז ל-3 דקות בעקבות טלטלות טיקטוק

  1. להישאר וללמוד

    כמו שכתבתי בשבוע שעבר - להישאר כרגע בטיקטוק וללמוד אותה לעומק ככל הניתן. הטיקטוקיזציה כאן כדי להישאר, והתוכן הכי טיקטוקי הוא זה שיינצח גם בפלטפורמות האחרות.

  2. ליצור וידאו ארוך יותר לרילז ויוטיוב שורטס!

    זו, כך נראה, ההשפעה הכי משמעותית של טלטלות טיקטוק על שוק הסושיאל - אינסטגרם הודיעה השבוע שהיא מאריכה את הרילז ל-3 דקות, מהר מהר, כדי לאסוף כמה שיותר מפליטי טיקטוק האמריקאים.

    יוטיוב שורטס השכילה לעשות בדיוק את השינוי הזה כבר לפני רבעון.

    אחת המגמות החזקות בטיקטוק בתקופה האחרונה היא קטעי וידאו ארוכים יותר ויותר, והקהל מגיב בצורה חיובית מאוד לתוכן של דקה וחצי עד שלוש - כשהוא מעניין ומרגש, כמובן.


  3. לדאוג לגיבוי

    של החומרים בטיקטוק - ותכלס, גם ברשתות האחרות - באופן קבוע.

    גיבוי זה חשוב גם כדי שאפשר יהיה להשתמש בקטעי וידאו שוב ושוב בצורות שונות, וגם כדי לשמר ידע. כאן עלה מדריך מאוד מפורט לגיבוי מטיקטוק, אבל עדיף פשוט לשמור את קטעי הוידאו בכונן חיצוני וענן חיצוני, עוד לפני שמעלים אותם. עם שמות שתבינו גם בעוד 4 שנים!


עוד סיכומי 2024: נתונים מעניינים על גוגל, משפיענים וAI



  1. נתח השוק של גוגל במודעות חיפוש ירד לראשונה בדצמבר מתחת ל-90%

    כמו שכתבתי בפוסט על שבירת המשוואה חיפוש=גוגל, גוגל כבר לא שולטת בשוק החיפוש כמו פעם. והנה, זה מגיע לכיס שלה, עם ירידה ל-89.7% מנתח השוק של מודעות חיפוש בדצמבר 2024.

    זו כמובן לא פעם ראשונה שאני כותבת על זה, אבל תמיד קופצים בתגובות מי שאומרים "יופי, אבל גוגל רק העלתה והעלתה שווי, אז זה לא נכון".


    שניהם נכונים. גוגל יודעת לשרוד ולסובב את העולם לטובתה, בוודאות. היא לא נחלשת כלכלית.

    זה לא אומר שום דבר על ההתנהגות של הקהל - שעובר במאסות לחיפוש מבוסס-AI וחיפוש בטיקטוק ואינסטגרם - ועל איך מותגים צריכים להתנהל מולה.


  2. איזו פלטפורמה מובילה את שוק המשפיענים?

     79% מהלקוחות בארה"ב סומכים על המלצות של משפיענים, ו-61% קנו דרך לינק של משפיען, ספציפית, בחצי השנה האחרונה.

    אבל מי מובילה את שוק המשפיענים? באיזו פלטפורמה הכי הרבה מנהלות ומנהלי שיווק בארה"ב מוציאים הכי הרבה כסף על עסקאות משפיענים ועל קידום שלהן?

    לא טיקטוק.

    לא אינסטגרם.

    יוטיוב. יוטיוב מובילה את השוק, וצפויה להמשיך להוביל אותו.


  3. מי נבון כאן?

    נתון קטן, אבל מעניין במיוחד: 99% מהאמריקאים משתמשים במוצרים מבוססי AI, אבל 64% מהם לא מודעים לכך. כלומר, הם משתמשים בשירותים, פלטפורמות ותוכנות מבוססות AI, בלי לדעת את זה.

    רק כדי שנבין עד כמה AI חודר לכל תחומי החיים שלנו, כשאנחנו לא תמיד מודעים לזה.


איך משפרים תוצאות בגוגל שופינג?


מחקר חדש ומקיף שניתח את התפקוד של מעל 5,000 מילות מפתח בגוגל שופינג מגלה מה באמת משפיע על הדירוג של מותגים שם - ואיך אפשר לשפר את המיקום שלנו מול מתחרים שמציעים את אותם המוצרים.


נחתוך ישר לשורות התחתונות:


מה הכי משפיע על מיקום המוצר בגוגל שופינג - לפני או אחרי המתחרים?

איך אפשר לשפר את מיקום המוצר בגוגל שופינג - לפני המתחרים?
מה זאת אומרת, מה זה גוגל שופינג? זה גוגל שופינג
  • קישורים נכנסים: לעמודי מוצר במקומות הראשונים והשניים היו יותר קישורים נכנסים גם מחוץ לאתר - וזה די מפתיע. כבר תקופה ארוכה שהחשיבות של של קישורים נכנסים בגוגל יורדת, וההשפעה - ב- 98% מעמודי המוצר שנבדקו לא היו קישורים בכלל מחוץ לאתר אל עמוד המוצר. המחקר מעלה שלמרות מה שגוגל אומרת - "תעשו תוכן טוב והכל יסתדר" - במיקומים טכניים כמו גוגל שופינג שבהם אין הרבה תוכן, קישורים נכנסים עדיין חשובים.


  • ביקורות לקוחות: עמודי מוצר עם ביקורות דורגו גבוה יותר. חנויות עם דירוג כוכבים מתחת ל-3.5 התקשו להגיע למקומות טובים, ונדחקו אל מאחורי המתחרים.


  • מחירים: מוצרים במחירים נמוכים נטו לדרג גבוה יותר, במיוחד כשהמחיר היה מתחת לממוצע בקטגוריה.


  • תיאורי מטא (Meta Description): מכירים את החלק הטכני הזה, שלא רואים באתר, אבל אומר לגוגל מה יש בעמוד המוצר? שאנשי הקידום האורגני (SEO) מתעקשים עליהם, אבל לא ברור החוצה מה הם עושים? אנשי ה-SEO צודקים. עמודים שכללו מילות מפתח מדויקות ב-meta descriptions דורגו גבוה יותר באופן עקבי.


אתם מודדים את האתר רק בגוגל אנליטיקס? עדיין?!


סליחה, איך אתם מודדים את התנועה לאתר שלכם?

85% מהמנכ"ליות ומנהלי השיווק (ולהפך) בארץ לא מבינים את השאלה הזו, כשאני שואלת.

את מתכוונת לגוגל אנליטיקס, לא? מה, יש עוד משהו?


מפות חום - החלק החסר במדידת רוב האתרים בארץ
איך נדע לאן הולכים הגולשים בתוך העמוד?

כן, יש עוד הרבה משהו-אים, כי גוגל אנליטיקס הוא זמין ויעיל חלקית - אבל רק חלקית. חסרים בו עולמות שלמים של מדידה.


עולם המדידה החשוב ביותר שרובנו מפספסים הוא עולם מפות החום - שמאפשר לראות את מסע הלקוח של כל משתמשת ומשתמש (מתיש), ומתוכם להבין מה קורה בתוך העמודים - ולא רק מאיפה נכנסים ומאיפה יוצאים. איפה לוחצים? איפה גוללים? מה ישאיר אנשים עוד קצת להתעניין במותג ולזכור אותו (שלא לומר לקנות!), ומה גורם להם לברוח?


בדיוק לחור הזה נכנסה מיקרוסופט קלאריטי - שירות-ענן חינמי למפות חום וכל התובנות שצריך.

(למה הוא חינמי? כי מיקרוסופט רוצה לדעת מה קורה בתוך אתרים, ולאמן את ה-AI שלה, זה למה).


התירוץ לכל האייטמון הזה הוא שקאלריטי החביבה קיבלה השבוע אינטגרציה למודעות גוגל - כלומר, אפשר לדעת איך קהל שהגיע מקמפיין ספציפי, או אפילו שאלת חיפוש ספציפית, התנהג באתר.


אבל זה רק תירוץ, כמו שאתם יודעים. לכו תבדקו איך אנשי הדיגיטל שלכם מודדים את הטראפיק הנכנס לאתר, ואם אין שם מפות חום - עכשיו. אתמול. נו?



רגע לפני הקטנות לסיום -


היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?

כאן נרשמות ונרשמים:


קטנות לסיום:


  • אינסטגרם משנה לאט לאט את תמונות הפיד שלה לאנכיות - בדומה לצורת הסרטונים האנכיים, כנראה כדי שהגריד של המותגים ויוצרי התוכן יראה את תמונות הסרטונים טוב יותר. האירוע הזה התחיל להתגלגל השבוע - וכמו שאפשר לראות בתמונה, כדאי מאוד לשים לב לאיך נראה הפיד שלנו... הוא יגיע אלינו בשבועות הקרובים, כנראה - אמשיך לדווח.


  • מטא מסתבכת שוב עם בית המשפט האמריקאי, והפעם - עם תביעה שטוענת שהיא מנפחת את נתוני הקמפיינים מאז 2014. ואני אומרת - אדון בית משפט, קודם תחליט מה אתה עושה עם גוגל, אחר כך נעבור למטא. פרה פרה.


  • מוצרי יוקרה עדיין נשלטים על ידי רשתות המכירה שלהם - יותר מ-44% עדיין נמכרים ברשתות פיזיות. טוב, זה לא חדש שככל שהמוצר יקר יותר - פחות סביר שיקנו אותו אונליין. מה שיותר מפתיע הוא שקצת יותר מ-30% ממוצרי היוקרה נקנים מאתרי הרשתות, וקצת יותר מ-20% באתרי המותגים. אז כן, יש מה לעשות גם עם יוקרה אונליין.

אפשר להתייעץ איתך? כן.


לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comentários


לכל שאלה מוזמנים ליצור עמנו קשר במייל team@thelist.co.il

מה תוכלו למצוא בדה ליסט? פרילאנסרים וספקים מכל הסוגים:
אנשי אוטומציות, מקדמי אתרים PPC, אנשי מיתוג, בניית אתרים, בניית חנויות איקומרס, ניהול איקומרס, אנשי תוכן בעברית, אנשי תוכן באנגלית, אנשי תוכן בערבית, אנשי תוכן ברוסית, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי עמודי פייסבוק, מנהלי קבוצות פייסבוק, ניהול קהילה, מנהלי אינסטגרם, מנהלי טיקטוק, מנהלי ויוצרי טיקטוק, אנשי קידום אתרים SEO, נשי קידום אתרים SEO, יוצרי וידאו, עורכי וידאו, צלמים, יועצים לבניית מחלקת מדיה, יועצי שיווקי, מנהלי שיווק לסטארטאפים SMO, מנהלי תוכן לסטרטאפים, קמפיינרים וקמפיינריות ממומן, ניהול קמפיין בגוגל, ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק, ניהול קמפיין שופינג בגוגל, ניהול קמפיין באינסטגרם, קמפיינים עם מובילי דעה, קמפיין עם מובילות דעה, קמפיין עם משפיענים ומשפיעניות, שיווק במייל, כתיבת ניוזלטר, שיווק בניוזלטר, ניהול ניוזלטר, אוטומציות שיווקיות, הטמעת CRM, אנשי אנליטיקס, אסטרטגיית סושיאל, אסטרטגיית תוכן, אסטרטגיית דיגיטל, גרפיקאים וגרפיקאיות, מעצבי אתרים, אנשי UX, אנשי UI, מפתחי וורדפרס, מפתחי שופיפיי, בוני אתרים לשופיפיי, בוני אתרים ב WIX, שיפור המרות באתר- CRO, ניהול מכירות באתרי איקומרס
פרסום דרושים לאנשי תוכן קריאייטיב הפקות ודיגיטל

הצהרת נגישות:
על פי תיקון 35ו לתקנות העוסקות בנגישות האינטרנט, אתר זה פטור מחובת נגישות. אנו פועלות לשדרוג האתר במסגרתו הוא יונגש באופן מלא.
לכל סיוע מיידי ואישי בהנגשה של התוכן שלנו אנא פנו למייל team@thelist.co.il

© 2022 כל הזכויות שמורות

bottom of page