top of page

נו, צריך להיערך ליום שאחרי טיקטוק? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 13.1.25

תמונת הסופר/ת: צוות דה ליסטצוות דה ליסט

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 13.1.25.


אמ;לק:

  • הכי מעניין השבוע: מה קורה עם טיקטוק בארה"ב? ומה אפשר ללמוד מטרנדים בטיקטוק ל-2025?

  • גוגל עוברת לפתרון מעקב-גולשים פחות פולשני בפברואר. כן, השנה. איך אפשר להיערך לשינוי?

  • עוד מגוגל - חזרה לכלי קטן, שהחשיבות שלו ענקית. מי אתה, טאג אסיסטנט?

  • מטא עוברת לסינון תוכן סטייל טוויטר - האם גם עליה ישתלט שיח השנאה מ-X?

  • וקטנות לסיום, בכיכובן של אמזון ופרצות אבטחה בוורדפרס.


הכי מעניין השבוע: איך נערכים לשינויים בטיקטוק?


אחרי שלב הטיעונים בעל פה שנערך בשישי האחרון, נראה שרוב שופטי העליון בארה"ב לא נכנעים ללובי העוצמתי של טיקטוק, ואפילו לא לבקשה של הנשיא הנכנס טראמפ לדחות את האולטימטום.


כך שנראה שכן, בהחלט, ב-19.1.25 - ממש עוד רגע - טיקטוק תוסר מחנויות האפליקציות בארה"ב ולא תחזור לשם עד שהפעילות האמריקאית שלה תימכר לחברה אמריקאית.


אבל מה זה אומר? בשבילנו כאן בישראל, ולשאר העולם? האם צריך להתחיל להיערך לעולם ללא טיקטוק?


לא.


כן, זו אמירה מאוד פסקנית.

אבל אמרתי את זה בעבר, ואגיד שוב -


  1. טיקטוק מחוץ לארה"ב, בין אם היא תפריד פעילות בין ארה"ב לעולם ובין אם היא פשוט תצא משם, היא עדיין לא עולם ללא טיקטוק. טיקטוק חיתה יפה לפני שהיא נכנסה לארה"ב בסערה, והעסקים שלה במזרח ובשאר העולם כל כך חזקים, שהיא יכולה לשרוד אפילו בלי ארה"ב לגמרי.


  2. אפילו אם נבואות הזעם הזעמניות ביותר יתאמתו וטיקטוק לא תשרוד את הגירוש, הטיקטוקיזציה כאן להישאר. שימו לב, למשל, לאן רוב יוצרי התוכן האמריקאיים חושבים שיעברו אם טיקטוק תוסר בארה"ב:

(מקור: סקר Fohr, מתוך מאמר ב Emarketer).


כן, לאינסטגרם, שהרילז שלה נהיו יותר טיקטוק מטיקטוק. ולאחריה, ליוטיוב, שחלוקת שלל הפרסום בה הכי טובה - וגם לה יש שורטס, חיקוי טיקטוק של יוטיוב. אפילו ללינקדאין כבר יש פיד וידאו אנכי.


אז מה כן חשוב לעשות?


לקחת את כל החלק הראשון של הפוסט לעמוד הפייסבוק האהוב "כותרות שהיו צריכות להיות מילה אחת - לא" זצ"ל.

סתם, צוחקת.


יש שני דברים שכדאי לעשות כדי לוודא שלא משנה מה יקרה עם טיקטוק, אנחנו נישאר עם הריבה על החלה:


האם ניפרד מטיקטוק בקרוב? לא ממש

  1. גיוון חכם

    דיברתי על זה לא מעט בוובינר המגמות ל-2025 - הדיגיטל משתנה כל כך משמעותית השנה, שגיוון בריא הוא לא רק אסטרטגיה טובה, הוא חובה למי שרוצה לשרוד. אפילו המשוואה חיפוש=גוגל נשברת.

    אז אם יש לי תוכן בטיקטוק - כדאי מאוד לערוך אותו קלות לאינסטגרם ריל ויוטיוב שורטס. מעט עבודה, רווח גבוה. לא רק כי אני כבר לא תלויה באחד מהם, אלא כי האקפט המצטבר של כמה ערוצים מוכח שוב ושוב כגדול יותר מסך החשיפות בכל ערוץ.

  2. ללמוד מטיקטוק כל מה שאפשר הדור הנוכחי בשיווק הוא הדור העצלן, וטיקטוק היא חלק מהמגמה הזו ממש כמו צ'אטGPT. ואם טיקטוק היא חלק כל כך מרכזי מהזהות של הדור קובע-המגמות, והטיקטוקיזציה כאן כדי להישאר בוודאות - כדאי ללמוד שיווק מטיקטוק. הנה, למשל, 3 התובנות הכי מעניינות שהוצאתי מדו"ח הטרנדים השיווקיים ל-2025 של טיקטוק. וכן, הם הכינו אותם היטב לגזירה מהמצגת, כי זה טיקטוק. הכל מוכן בשבילנו:


מה כדאי ללמוד מטיקטוק לקראת 2025:


א. טרנדים לא נולדים טרנדים, הם עוברים אבולוציה:

מי שמעמיקים מספיק כדי לזהות טרנדים עוד לפני שהם נהפכים לכוח עצום, זוכים בהרבה הרבה יותר חשיפות לאורך הרבה יותר זמן ממי שקופצים על העגלה באיחור.



ב. תוכן הוא אולי המלך, אבל אותנטיות היא המלכה. ובמילים קטנות, הצופים רוצים לראות אנשים ומותגים שהם אנשים. עם חוש הומור, ערכים אנושיים והשתתפות בטרנדים שאנשים יוצרים בשביל אנשים:

ג. תבינו אותי!

טיקטוק היא לא פלטפורמה חד-כיוונית, כמו שהרבה מותגים טועים לראות בה.

וכנ"ל גם אינסטגרם ויוטיוב.

אם אתם לא מעודדים את הקהל ליצור אתכם שיחה, להשפיע על המותג בחזרה (או אפילו לתת לו תחושת השפעה ולהישאר עם התכניות המקוריות שלכם) -

אתם מפספסים חצי מהערך שאתם יכולים לקבל מרשתות חברתיות.

גם במונחים של חשיפה נטו (תגובות = עליה משמעותית בחשיפה), וגם במונחים של נאמנות קהל. תגובה היא פעולה עם הרבה מאמץ לדור העצלן, והיא יוצרת בהתאם זכירות הרבה יותר גבוהה, ונאמנות קהל שהולכת ונבנית.


גוגל משנה לנו את הקוקיז שוב?! צריך להיערך?


כן, גוגל נחושה בדעתה לעבור למודל שונה מהעוגיות-צד-ג' החביבות על כל המערכות כולן.


כן, היא משנה את תנאי הפרטיות של כל מערך המודעות שלה כדי להתאים למעבר הזה, וכן, זה קורה בפברואר.


לא, לרובנו זה לא ישנה את הפרסום בגוגל. מה שכן ישנה את הפרסום בגוגל הוא עולם הAI, אבל על זה כבר כתבתי בהרחבה על פרסום ב-AI, ועל מה עדיף לפרסם בגוגל.


גוגל משנה את מדיניות המעקב אחרי גולשים. שוב.

אז מה כן ישתנה, וחשוב לשים לב?


  1. מדיניות פרטיות חובה חובה עלינו לפרט לכלול בכל אתר או אפליקציה שנפרסם בגוגל איך אנחנו אוספים מידע לגבי המשתמשים. זה תמיד חשוב, אבל עכשיו גוגל צפויה להתחיל לחסום קמפיינים באתרים נטולי מדיניות פרטיות ברורה - במיוחד אם הם משתמשים בקוקיז, ואקסטרה במיוחד אם אנחנו מפנים מגוגל לטופס איסוף מידע (טופס לידים).

  2. הגבלה של מודעות מותאמות אישית גוגל אוסרת על מודעות שמותאמות אישית לכמה תחומים רגישים, בעיקר סטטוס כלכלי נמוך (כלומר - מותר השקעות, אסור הלוואות ליציאה מהמינוס), השתייכות פוליטית (אסור לטרגט, למשל, בעלי דעות שמאלניות או ימניות), מצב בריאותי והתנהגות מינית. חלק מהתחומים האלה היו פילוחים קבילים לגמרי בעבר, ומהשינוי לא רק שהם יוסרו מאפשרויות הפילוח (כמו במטא) - אם הבוטים של גוגל יחליטו שהקמפיינים שלכם משתמשים במודעות מותאמות אישית לקהלים האלה, הם יחסמו. אז מה כן מותר לקהלים כאלה? רק באנרים לחשיפה כללית. וגם זה במידה.

חוץ מזה - אם אתם שומרים על הכללים ולא מנסים לעבוד על גוגל, "לנפח" מספרים או לפרסם פעילות אסורה בחוק, אתם בסדר. בינתיים.

לכל השינויים אפשר להגיע כאן.


גוגל מחזירה את הטאג אסיסטנט - למה זה חשוב?


"טאג אסיסטנט" הוא תוסף כרום פופולארי שעוזר לבעלי אתרים להבין האם האתרים שלהם מתויגים נכון, ואיפה הבעיות בתיוג.


גוגל מחזירה את סייען התגיות - למדידה נכונה של טראפיק באתר
לתייג, לתייג, לתייג

כלומר - אם יש תוצאות לא ברורות או שנראות לא נכון בגוגל אנליטיקס של האתר, הטאג אסיסטנט מקל על הבנת הבעיה. ואם הכל מתויג נכון - הוא מראה בבירור שהכל עובד, וזה רק בראש שלכם. לא קרה כלום. תמשיכו הלאה.


זה חשוב, כי אחת הבעיות הכי נפוצות באתרים של חברות - ואני רואה את זה בכמעט 90% (!) מהאתרים - הוא תיוג לא נכון של המידע מהאתר. כלומר, אנשים מגיעים לאתר, עושים פעולות - אבל המידע שמנהלי השיווק או בעלות העסק (ולהפך) מקבלות מגוגל אנליטיקס לא מדויק.


גוגל הודיעה כבר על פרישת הטאג אסיסטנט לגמלאות (לצד ההחלטות הקודמות על הפרשת הקוקיז), אבל קיבלה כל כך הרבה מחאות, שהיא החליטה לא רק להחזיר אותו - אלא גם לשלב שני אסיסטנטים קודמים לאסיסטנט אחד מגה-זורדי ויעיל.


פשוט מורידים לכרום ומתחילים לבדוק את העמודים באתר. כדאי.


מטא משנה מדיניות סינון תוכן - צריך להיערך?


בסרטון מאוד לא אופייני, ועם הבעת פנים שאומרת "זה לא פייר שמכריחייים אותיייי", מארק צוקרברג הודיע על שינוי מדיניות במטא - סינון תכנים בעזרת "תיקוני קהילה" (Community Notes).


שזה אומר - אם גולשים תופסים תוכן כלא נכון, הם יכולים לכתוב הערה על גבי התוכן ולתקן את הפייק-ניוז. אנשים אחרים מצביעים על האם ההערה תתקבל - כשניתן לכתוב הערות רק בשפה מאוד יבשה, כדי לא להדרדר לויכוחים. בנוסף, רק חברי קהילה שמצביעים באופן קבוע על הערות יכולים לקבל את הפריבילגיה ממש לכתוב הערות חדשות.


סך הכל, מנגנון די חכם... אבל כזה שפועל רק על פוסטים פופולאריים, שמגיעים למספיק אנשים כדי שחברי קהילת המעירים יכתבו עליהם. שאר האנשים יכולים לקלל, לצאת נגד אוכלוסיות מוחלשות ולקרוא לרצח בלי הפרעה.


זו העתקה בוטה מטוויטר (נו, X, אבל מי קורא לה ככה), אבל לשם שינוי מי שהביא את המדיניות הזו - אילון מאסק - לא מוחה. והעובדה שזו מדיניות של אילון מאסק, חביבו של טראמפ, ושצוקרברג מציין במוצהר שיש כאן ממשל חדש ועניינים פוליטיים מבהירה ששינוי המדיניות הזו הוא בעיקר התחנפות מאסיבית לטראמפ.


האם נראה רפש וזוועות בפייסבוק ואינסטגרם עכשיו?


אי אפשר לדעת בביטחון, אבל אני מהמרת שלא - מטא הציבורית, בניגוד לטוויטר הפרטית-עכשיו של המילארדר מאסק, לא יכולה להרשות לעצמה לאבד מפרסמים כמו שטוויטר איבדה ומאבדת בגלל הרפש שהגיע עם שינוי המדיניות. הרבה מפרסמים פשוט לא יכול להרשות לעצמם להיתפס כחלק מהפיכס הזה.


פייסבוק גם לא מפרקת לגמרי את צוות סינון התכנים שלה, הוא ימשיך להתקיים.


ולכן ההימור שלי - אנחנו בהחלט נראה "הערות קהילה" במטא, אבל הן לא יחליפו לגמרי את סינון התוכן האוטומטי והאנושי. זו התחנפות לממשל... ולא באמת שינוי מדיניות.


מה יקרה באמת? נגלה בשנה הקרובה.


רגע לפני הקטנות לסיום -


היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי עם כל חדשות הדיגיטל הכי רלוונטיות לניהול שיווק... ומה עושים איתן?

כאן נרשמות ונרשמים:


קטנות לסיום:


אמזון מציעה את מערכת הפרסום שלה לשווקים אינטרנטיים נוספים
אלופים בבניה. גם של מערכות פרסום

  • אמזון היא אחת ה-מלכות של פרסומות חיפוש, שניה רק לגוגל (ונוסגת בפלח השוק שלה!), ועכשיו היא מוכרת את מערכת המודעות המשוכללת שהיא פיתחה לעוד שווקי איקומרס. דיברתי הרבה בוובינר המגמות ל-2025 על איך גוגל צונחת בנתח השוק של מודעות החיפוש - והנה אמזון ממשיכה לאיים עליה שם, מעוד כמה כיוונים.


  • פרצות אבטחה חדשות בתוספי וורדפרס: שני תוספים פופולאריים למדי, תוסף הגיבוי Updraft Plus WordPress ותוסף הצגת הפוסטים WordPress Popular Posts נפלו שניהם קורבן למתקפות שונות.

  • מה עושים? קודם כל - כמו תמיד, הדבר החשוב ביותר הוא לעדכן תדיר את גרסת הוורדפרס שלכם. חוץ מזה, אם אתם משתמשים בתוסף הגיבוי - כאן תמצאו את המדריך של וורדפרס לבדיקה. ואם אתם משתמשים בתוסף הפוסטים הפופולאריים - הנה המדריך המתאים. וכן, אם נדמה לכם שכל שבועיים יש פריצת אבטחה בוורדפרס - זה קורה לא מעט. היא אמנם מאוד אהובה על בוני האתרים, אבל גם פתוחה יותר לפריצות. זה לא אומר שהיא לא מתאימה, זה בעיקר אומר שצריך לדעת לתחזק אותה נכון, ולא להזניח את התחזוקה השוטפת.

אפשר להתייעץ איתך? כן.


לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


לכל שאלה מוזמנים ליצור עמנו קשר במייל team@thelist.co.il

מה תוכלו למצוא בדה ליסט? פרילאנסרים וספקים מכל הסוגים:
אנשי אוטומציות, מקדמי אתרים PPC, אנשי מיתוג, בניית אתרים, בניית חנויות איקומרס, ניהול איקומרס, אנשי תוכן בעברית, אנשי תוכן באנגלית, אנשי תוכן בערבית, אנשי תוכן ברוסית, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי עמודי פייסבוק, מנהלי קבוצות פייסבוק, ניהול קהילה, מנהלי אינסטגרם, מנהלי טיקטוק, מנהלי ויוצרי טיקטוק, אנשי קידום אתרים SEO, נשי קידום אתרים SEO, יוצרי וידאו, עורכי וידאו, צלמים, יועצים לבניית מחלקת מדיה, יועצי שיווקי, מנהלי שיווק לסטארטאפים SMO, מנהלי תוכן לסטרטאפים, קמפיינרים וקמפיינריות ממומן, ניהול קמפיין בגוגל, ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק, ניהול קמפיין שופינג בגוגל, ניהול קמפיין באינסטגרם, קמפיינים עם מובילי דעה, קמפיין עם מובילות דעה, קמפיין עם משפיענים ומשפיעניות, שיווק במייל, כתיבת ניוזלטר, שיווק בניוזלטר, ניהול ניוזלטר, אוטומציות שיווקיות, הטמעת CRM, אנשי אנליטיקס, אסטרטגיית סושיאל, אסטרטגיית תוכן, אסטרטגיית דיגיטל, גרפיקאים וגרפיקאיות, מעצבי אתרים, אנשי UX, אנשי UI, מפתחי וורדפרס, מפתחי שופיפיי, בוני אתרים לשופיפיי, בוני אתרים ב WIX, שיפור המרות באתר- CRO, ניהול מכירות באתרי איקומרס
פרסום דרושים לאנשי תוכן קריאייטיב הפקות ודיגיטל

הצהרת נגישות:
על פי תיקון 35ו לתקנות העוסקות בנגישות האינטרנט, אתר זה פטור מחובת נגישות. אנו פועלות לשדרוג האתר במסגרתו הוא יונגש באופן מלא.
לכל סיוע מיידי ואישי בהנגשה של התוכן שלנו אנא פנו למייל team@thelist.co.il

© 2022 כל הזכויות שמורות

bottom of page