top of page
תמונת הסופר/תצוות דה ליסט

מחירי הפרסום בסושיאל עולים שוב. מה עושים? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 25.11.24

עודכן: 25 בנוב׳

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 25.11.24.


אמ;לק:

מחקרי סוף שנה מראים שעלויות הפרסום ברשתות החברתיות קופצות שוב - מה אפשר לעשות?

אינסטגרם מורידה את החשיבות של ההאשטאגים, וטיקטוק מרימה יוצר פרסומות מבוסס-AI;

לקוחות מחפשים מוצרים ב-AI;

ת'רדז, חיקוי טוויטר מבית אינסטגרם (זוכרים?) מובילה במירוץ לרשת את טוויטר;

וקטנות לסיום בכיכובן של ווטסאפ, גוגל אנליטיקס ומערכות לחיבור מותגים עם תוכן גולשים.


הכי מעניין השבוע: עלויות הפרסום בסושיאל מקפצות


כמו הבנות שלי כל יום, בדיוק בשניה שצריך להירגע וללכת לישון, וכמו כל שנה - גם השנה סיכומי השנה מגלים במפתיע!!! שעלויות החשיפה בסושיאל עולים משמעותית.

כמה? בין 1-15%, תלוי בפלטפורמה:

(מקור: E-Marketer)


החדשות היחידות השנה הן שהמובילה בעליות היא טיקטוק - עד שנה שעברה היא עוד ביססה את עצמה והורידה מלאכותית את המחירים, השנה היא כבר מקפצת לה בעליזות עם כולן.


השאלה האמיתית היא פחות "מי עלתה יותר" - כי גם העליות של טיקטוק מביאות אותה לאותה מגרש של מטא ויוטיוב - אלא "אוקי, אז מה עושים?".


אוקי, אז מה עושים עם עליות המחירים?


איך מורידים תלות מהקמפיינים ברשתות החברתיות?
אל תהיו תלויים בפרסום

והתשובה שלי, כמו תמיד, היא "מורידים תלות בקמפיינים ברשתות".


אי אפשר בלעדיהן - הקהל שלנו שם. מי בטיקטוק ומי בפייסבוק. אבל בהחלט אפשר להוריד תלות.


סליחה? איך?


אוספים את הקהל לידיים שלנו. המונח השיווקי-מקצועי הוא "דאטה צד א'". ובעברית - ככל שיותר דאטה של קהלים פוטנציאליים יהיה בידיים שלנו, מנהלות ומנהלי השיווק, כך נהיה תלויים פחות בקמפיינים באינסטוש-טיקטוש-סעמקוש.


מה הכוונה ב"דאטה"?


אימיילים ומספרים טלפון. עם שם ומשפחה, כמובן. וכמובן - תיוג של באיזה תוכן הם התעניינו, כדי שנדע מה להציע למי בלי שיטרקו לנו את האינטרנט בפרצוף.


מה ייתן לי כל הדאטה, אם הם לא קונים?


אם הם קהל פוטנציאלי, הם קהל שאפשר למכור לו. אם לא היום, מחר, ואם לא מחר - בחופש הגדול.

אם אני אוספת רק את הקונים בקמפיינים שלי - מי שלא קונה אבוד (ומי שלא קופץ צהוב)(מה?!)


אם אני משקיעה באיסוף קהלים רלוונטיים - הקמפיינים שלי כאילו "מבוזבזים", אין החזר מיידי על השקעה.

אבל כשיש לי משהו מעניין למכור - אני לא תלויה ברשת החברתית כדי למכור אותו.


לא בטוחה שהבנתי. אפשר דוגמא?

איך מורידים עלויות פרסום באינטרנט?
אנחנו בתוך דוגמא, ממש עכשיו

אנחנו בתוך דוגמה ממש עכשיו בלייב, למעשה. ולא, אנחנו לא במטריקס ;)


מה נמצא מול העיניים שלך?

חדשות הדיגיטל, נכון.


אלפי אנשים קוראים, צופים ומאזינים לחדשות הדיגיטל מדי חודש. יש קמפיינים ברשתות החברתיות שמזמינים אותם לשם - קמפיינים זולים להפליא, כי הם מוכרים ערך ותוכן. לא הוצאה כספית. וכמוך - אלה לא אנשים שקונים.


אבל ברגע שיש לי משהו מעניין למכור - למשל, הרצאת המגמות ל-2025, קורס מדידת ושיפור תוצאות (כבר ציינתי שיש רשימת המתנה למועד הבא?) או תוכנית ליווי חדשה, אני לא צריכה קמפיין סושיאל יקר כדי למכור אותו, לרוב. יש לי קבוצות ווטסאפ סגורות, ניוזלטר, פוסטים שבועיים (כמו זה) או סקירות חודשיות בזום כדי למכור בהם.

לחילופין, כשהם זקוקים לייעוץ בתחום, הם פונים אלי.


טוב, אבל את מומחית, את לא מוכרת מוצרים


אוקי, בואו ניקח דוגמא של... מזון בעלי חיים. תחום סופר תחרותי.


אפשר לגמרי ליצור קמפיין שמלמד כמה דברים חשובים (וכיפיים!) שקשורים לבעלי חיים - החל מאיך לקרוא את הרכיבים במזון כדי "לתת את הבסט לבסטי", עד איך להמנע משריטות מדממות כשמנסים לארוז את החתולי בכלוב בדרך לווטרינרית.


אחלה תוכן! אבל תקבלו אותו רק אחרי שתשאירו מייל וטלפון. והנה, אספתי דאטה.


ומה עושים עם הדאטה?


שני דברים:


איך אוספים ומשתמשים בדאטה להוזלת עלויות פרסום
דאטה צד א' - איך זה עובד
  1. אפשר להשתמש בו לרשימות שידור חכמות בווטסאפ ו/או לניוזלטר חודשי / דו חודשי, ולשים בו תוכן מעניין לצד הצעות רלוונטיות. כדי להגיע אל הלקוחות כשהצורך נולד מחדש, ולא רק בזמן הקמפיין. ומשם אפשר להשתמש בו בדרכים חכמות בהרבה - למשל, ליצור אוטומציה ששואלת את הלקוח/ה כל כמה זמן, בערך, הם קונים מזון - ואז לשלוח להם, אוטומטית, תזכורת. והופ! משמרים לקוח לאורך זמן.

  1. ובאותו דאטה אפשר להשתמש כדי להוזיל את הקמפיינים - לבנות קהל מותאם אישית ברשת, וקהל לוקאלייק (רשת רשת, תמצאי לי את הדומים ביותר לקהל), מה שמוריד משמעותית מחיר.


זו תמיד היתה אסטרטגיה רלוונטית, אבל ב-2025 - ניהול נכון ושכלול של הדאטה, בניית אוטומציות שמנצלות אותו יותר לעומק והוזלה של הקמפיינים באמצעותו תהיה הרבה, הרבה יותר קריטית מבעבר.


פשוט כי עלויות הפרסום הישיר - מכירה מתוך פרסומות - ימשיכו לקפץ כמו צפרדעים ולהתקע לנו בגרון.


אינסטגרם מורידה, טיקטוק מרימה


אם אנחנו כבר בענייני רשתות חברתיות, שני עדכונים מעניינים משתיים חזקות:


אינסטגרם ממשיכה להוריד - את חשיבות ההאשטאגים.

כבר מזמן ה #תגיות באינסטגרם הן לא מה שהיו פעם, ועכשיו היא מכבה לנו גם את האופציה לעקוב אחרי האשטאגים.


למה? כי ספאמרים למדו לנצל אותן לרעה. וגם אנשי שיווק שלא יודעים לשווק נכון עם האשטאג שלא מפריע לציבור. לא אתם, כמובן! אחרים.


הם לא נעלמים - הם גם לא יעלמו, בקרוב אבל החשיבות של ה-# הולכת ויורדת. אסור להסתמך עליהם.


טיקטוק ממשיכה להרים כלים משוכללים שימשכו מפרסמים - והפעם, היא מתיימרת ליצור עבורכם פרסומות טיקטוק מבוססות-AI רק לפי הסרטונים הקיימים ולינק. אתם לא צריכים לעשות כלום.

ניסיתי קצת את הכלי, וכמו הרבה כלי AI - הוא לא באמת מספק קטעי וידאו שאפשר לפרסם איתם.


מצד שני, הוא כלי השראה מצויין - הוא נותן רעיונות מעניינים, ובסיס חזק לעריכת פרסומות וידאו בקלות. חלק מההצעות שלו, אחרי עריכה ושיפור קריאייטיב, הפכו לפרסומות מוצלחות למדי אצל לקוח שניסה אותו איתי. בשביל זה - הוא מצוין.


כמה אנשים מחפשים מוצרים דרך AI?


שבוע שעבר הקדשתי את הפוסט ל"איך עושים SEO בעידן שבו החיפוש עובר ל-AI", והתרעמתי על כמה מעט מידע יש לגבי המגמות האמיתיות בחיפוש.


ב- Yext, פלטפורמת פרסום תוכן מולטי-צ'אנל, כנראה שמעו את התחינה הקולקטיבית שלי ושל שאר האנליסטים בתחום, ופרסמו סוף סוף סקר מעניין שכולל לא מעט דאטה על התחום. ובעיקר על חיפוש מידע לגבי מוצרים, שירותים ומותגים, מה שהכי מעניין אותנו בתור נשות ואנשי שיווק. הכל נכון לארה"ב, איפה שהם ערכו אותו, אבל אסור לשכוח - מה שנכון בארה"ב היום, יתחיל להגיע לכאן שנה הבאה.


הנה הנתונים הכי מעניינים מהסקר:


כמה אנשים מחפשים מוצרים ב-AI
מאיפה המעיל?? מצ'אט GPT
  • 64% מהלקוחות בארה"ב עדיין מתחילים את החיפוש במנוע חיפוש מסורתי. גוגל היא עדיין המלכה, אבל היא כבר לא לבד בארמון.

  • בממוצע, אנשים משתמשים ב-3 כלים או ערוצים שונים (!) כשהם מחפשים מידע ספציפית על מוצר או שירות. אז בוודאות, הם לא רק "מגגלים את זה" יותר.


  • 45% מהלקוחות נוטים להשתמש ולתת אמון בכלי AI למציאת מידע נוסף על מותג. 45%. על מותגים, ספציפית. נו, כבר יש לכם אסטרטגיית תוכן ל-AI? כי יש לי כמה הצעות בשבילה.

    (כן, זה משמעותית יותר מ"סתם" AI - הוא עומד על 25% אמון).


  • 28% פונים לעוזרים קוליים. לחפש מידע, כן? לא בשביל שיר בספוטיפיי או להתקשר לשער הכניסה כמוני.


  • החיפושים בגוגל ירדו ב-8-20% בשנתיים האחרונות (כמה מהתקציב שלכם עוד שם?).


אז מה עושים? הולכים לפוסט על SEO בעידן הAI, שם כל ה"מה עושים".


זוכרים את ת'רדז? היא ממשיכה להתרומם


ה"רשת הטקסטואלית מבית אינסטגרם", ובעברית - חיקוי טוויטר של מטא, עושה חייל בארה"ב.


היא -

  • מגיעה למקומות מאוד גבוהים בטבלאות הורדות האפליקציות - בכל העולם:

  • מתחילה את הניתוק האיטי שלה מאמא-אינסטגרם - עדיין צריך חשבון אינסטגרם כדי להירשם לת'רדז, אבל כבר לא עוקבים אוטומטית אחרי אותם פרופילים. שזה, במוצהר, צעד ניתוק נוסף.


  • והיא בדיוק השיקה "פידים מותאמים אישית", שהוא ניסוי סופר מעניין, בעיני - טאבים עם תחומים מסויימים של האשטאגים, חשבונות ונושאים. כלומר, אם אני רוצה לשים את כל הפרופילים והנושאים שקשורים לחדשות הדיגיטל לניהול שיווק במקום אחד, הם יהיו שם. ובמקום אחר - כל הפוליטיקה, ופיד נפרד לחתולים ולסוסים, בשביל הבריאות הנפשית שלי. זה לא חידוש מסחרר, זה תמיד היה בטוויטר... אבל זה אחד הפיצ'רים האהובים בטוויטר, שלא ממש הולך עם הריכוזיות של אינסטגרם ופייסבוק.


רגע לפני הקטנות לסיום -


היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי עם כל חדשות הדיגיטל הכי רלוונטיות לניהול שיווק... ומה עושים איתן?

כאן נרשמות ונרשמים:


קטנות לסיום:

  • ווטסאפ סוף סוף מאפשרת לתמלל הודעות מוקלטות. באייפון גם בעברית, באנדרואיד זה יגיע בשבועות הקרובים.

  • גוגל משדרגת את היכולת לשלב את הדאטה-צד-א' ששמרת (אמרתי שזה יעיל או לא?!) בקהלים לפרסום.


  • עוד פלטפורמה לחיבור בין יוצרי תוכן למותגים דרך UGC צמחה בארץ, לצד סוכנויות המשפיענים הגדולות. טרנד מבורך, אם כי אני תמיד בעד לקחת מנהל/ת משפיענים פרילאנס/ית שמבינים את התחום, ויקחו אתכם אליו בצורה הכי מקצועית.


אפשר להתייעץ איתך? כן.


לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


bottom of page