באיזה סוג וידאו הכי יעיל להשקיע? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק, 22.4.25
- נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט
- 21 באפר׳
- זמן קריאה 6 דקות
רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 22.4.25.
אמ;לק:
מחקר עומק מגלה לנו באיזה סוג של קטעי וידאו הכי כדאי להשקיע באתר.
הזדמנות חדשה צומחת בטיקטוק בגלל - או בזכות - הטלטלות בארה"ב.
גוגל משנה את תקצירי ה-AI - ואלה חדשות מצויינות למותגים.
איזה פוסטים הכי יעילים בלינקדאין? מחקר חדש - וגם האב המלצות מלינקדאין עצמה.
וקטנות לסיום, בכיכובן של וויקס, קופיילוט וזמנים טובים לפרסום בסושיאלז.
הכי חשוב השבוע: וידאו הוא המלך, אבל איך כדאי לנהל אותו?
אין שבוע שלא אומרים לנו שוידאו הוא החלק החשוב ביותר בשיווק.
נכון?

אבל וידאו זה יקר, ושואב אנרגיה וזמן נוסף לכסף. באיזה מכל אפשרויות הווידאו הכי כדאי להשקיע?
שאלה יפה, ולשם שינוי יש תשובה. כמה, למעשה.
וויסטיה, פלטפורמה לניהול והפצת וידאו שיווקי עם ובלי AI, יצאה למחקר עומק - גם של הוידאו שמנוהל דרכה, אבל גם סקר מותגים מעניינים, לצד המסקנות הפנימיות שלה, וגם מידע מענקי אנליזה כמו SEMRush.
סוג המחקרים האהוב עלי.
נתחיל מהאובייסט - אמרנו שווידאו זה חשוב? וכל שבוע שומעים על תחום חדש שהוא קריטי עבורו?
קבלו את החדשה של השבוע:
30% מתשובות ה-AI של גוגל הן וידאו. מכירים את תקצירי ה-AI שגוגל אוהבת לתת כתשובה לשאלות? שהחליפה כמעט לגמרי את ההפניה לפסקה רלוונטית? היא מעדיפה וידאו - ובגדול.

אחרי שנבהלנו כראוי, בואו נבחן באיזה וידאו כדאי להשקיע. וכמובן, שהתשובה כמו תמיד היא המילה האהובה על אנשי שיווק:
תלוי.
נגיד, מה המדד לשווי הוידאו?
אחד המדדים הכי רלוונטיים הוא כמה הוידאו מעודד מעורבות, ולא רק צפייה חלקית או מלאה - כי מעורבות מעודדת זכירות גבוהה בהרבה. ככה עובד המוח.
אז -
איזה סוג וידאו באתר מעורר הכי הרבה מעורבות?
עזבו בצד את ה"תלוי", התשובה ברורה: "איך עושים", או How-To.

לא נכנסו: וידאו פרסומי וטסטמוניאלז, עם סביב 40% מעורבות. כלומר - את הפרסומות שחררו מהאתר. טסטמוניאלז זה חשוב, לפי הרבה מחקרים, אבל הם לא יעוררו מעורבות, וזה בסדר.
רגע, אבל מה לגבי אחוז צפייה בסוגי וידאו?
כאן המחקר התמקד דווקא במיקום באתר. למה? כדי שנבין -
באיזה איזורים באתר הכי חשוב להוסיף וידאו?
הטבלה מאוד ברורה:

כמובן שבקורסים ובגלריות וידאו צופים הכי הרבה - אלו מקומות שאנשים נכנסים בכוונה לצפות בוידאו.
אחריהם המקומות המעניינים יותר, עם המלצה ברורה ומיידית:

אם אין לכם קטע וידאו -
באיזור ה"צרו קשר"
בדפים שמקדמים אירועים (וובינרים, למשל)
ובעמוד הבית
חבל.
אלו בדיוק המקומות שאנשים ישקיעו בצפיה בווידאו, והם מחפשים אותו.
דווקא בבלוגים ובמקרי בוחן של לקוחות דומים - אנשים רוצים לקרוא, והם בקושי נכנסים לצפות בוידאו.
אלא אם הוא וידאו של איך עושים משהו, כי את זה ראינו בחלק הקודם - הוא הווידאו שהכי מעורר מעורבות.
אבל רגע, חסר פה משהו. מה לגבי... המרת הצופים ללקוחות?
כאן, מראה המחקר, מה שחשוב הוא איך יוצרים את הקריאה לפעולה. אז -
איך גורמים לוידאו באתר להמיר צופים ללקוחות?
במחקר של וויסטיה משווה 3 אופציות יעילות:
טופס לידים בתוך הוידאו עצמו - או כתנאי להפעלת הסרטון:

הוא המלך של יחסי ההמרה, עם ממוצע של 24 (!) אחוזי המרה בקרב אלפי הסרטונים שנבדקו.
אחריו מגיעה חברתו הטובה, קריאה לפעולה על גבי הסרטון:

שנושפת בעורפו, אבל לא חזק מדי, עם 16% המרה לליד.
ובסוף אחותם הקטנה, הערה על גבי הסרטון (Annotation):

שהצליחה להמיר רק 3% מהצופים במחקר ללידים.
וכן, אם אתם תוהים האם זו השווצה בוטה של פלטפורמת הוידאו שערכה את המחקר, איזה יופי היא יודעת לשלב קריאות לפעולה בקטעי הוידאו שמנהלים דרכה - אתם צודקים במאה אחוז.
אבל זה לא אומר שהמידע לא מעניין. כי הוא כן. מאוד.
במחקר משולבים עוד מגוון פרטי מידע מעניינים פינת השווצה בוטה, כמו יכולות ה-AI שהכי הרבה מותגים משתמשים בהן:

אפשר לגשת לכל המידע במחקר המלא.
ותודה לעמרי מילווידצקי שבזכותו גיליתי את המחקר המצויין הזה, גם לו יש אחלה ניוזלטר.
ואם כבר וידאו - איזה הזדמנות צמחה בטיקטוק?
מוידאו לאתר - לרשת הכי וידאו: המקום של טיקטוק בארה"ב לא בטוח לאחרונה, עם כל מה שקורה עם עסקת מכירת הפעילות שלה בארה"ב שכן או לא או אולי קורית.

ואתם יודעים מי לא אוהב חוסר ודאות?
מפרסמים. במיוחד הגדולים.
ואתם יודעים מה הם עושים כרגע, בארצות הברית?
מסבים חלקים משמעותיים של תקציב ה-PPC לחלופות, כדי לא ליפול על הפרצוף אם היא תיחסם בארה"ב.
ומה זה אומר בשבילנו, כאן בארץ? ובכלל, אם אנחנו פונים למקומות נוספים שאינם ארה"ב?
כן כן, זה אומר שהתחרות יורדת. קצת.
לא בשגעת כמו בארה"ב, כי התחרות מול ישראלים ואחרים עדיין כאן - אבל בהחלט יורדת.
אם תהיתם עד כה אם להתנסות בפרסום ממומן בטיקטוק - זה ה-זמן לנסות.
ואם ראית שמחיר החשיפה יורד בקמפיינים הקיימים - כמו שראיתי אצל כמה לקוחות - זה הזמן להעלות תקציב.
עוד מטיקטוק: בואו נעודד יוצרי תוכן איכותיים!
לרוב, הפלטפורמות החברתיות מתגמלות יוצרי תוכן על תוכן ארוך יותר, וכמובן פופולארי יותר.
טיקטוק, שנמצאת צעד אחד לפחות לפני כולם מתחילת ימיה, חונכת תכנית תגמול חדשה - SRP או Specialized Reward Program, שמתגמלת יוצרים על תוכן נישתי יותר, שאי אפשר להגיע בו למספרים של התוכן הכללי, ואיכותי יותר.
איך מצטרפים? אי אפשר. אפשר רק לבקש מיוצר/ת שכבר התקבל/ה להמליץ עליך. כן. רק בהמלצות - המהלך הנפוץ ביותר ליצירת נחשקות.

האם הרשתות האחרות ילכו אחריה?
הן מאוד חזקות, עד כה, בחיקוי-טיקטוק, וממש מקווה לראות תכניות כאלה גם ביוטיוב ובאינטסגרם.
גוגל מגלגלת לינקים בתוך תקצירי ה-AI בחיפוש הרגיל
תקצירי ה-AI של גוגל - תשובות שאוספות מידע ממגוון מקורות, ומגישות אותו ג'מיני-סטייל בראש תוצאות החיפוש - הופכות נפוצות יותר ויותר.
וכל האקוסיסטם שבנוי על טראפיק מגוגל - ובמיוחד המפרסמים, שהיא תלויה בהכנסות מהם - צועקים עד השמיים.
מה עושה גוגל?
מתחילה לשלב לינקים בתקצירי ה-AI.
איזה לינקים?
לתוצאות חיפוש בתוך גוגל, כמובן. מה חשבתם, ישר החוצה לאתר?
איך אפשר לתת למותג שלי פוטנציאל להגיע לשם?
בדיוק בזה עסק הזום המרכזי של חדשות הדיגיטל באפריל, מוזמנות ומוזמנים לוידאו או לפודקאסט.
ואם עצרת רגע לחשוב כמה באמת שווה המאמץ - הנה המחקר שמוכיח שכן, בהחלט: 70% מהתכנים בתקצירי ה-AI הם תכנים על מוצרים, מאת מותגים. כלומר, אנשים שואלים הרבה מאוד לגבי מוצרים, וגוגל מצטטת בתקצירי ה-AI את התכנים מהאתרים של המוצרים.
ואם כבר גוגל: יש לה פטנט חדש
כבר תקופה שכולנו מתעסקים בכמה החיפוש בגוגל הולך ויורד בחשיבות שלו - בכלל לחיפוש, ובטראפיק לאתרים. (אם זה חדש לכם - כתבתי כאן מאמר מקיף).
ולכן ברור שענקית החיפוש מחפשת את עצמה (הא, הא), ומשקיעה את המשאבים העצומים שלה בלמצוא דרך להוציא מאיתנו - המותגים - עוד כסף.
יש סיכוי שהפטנט הזה הוא התשובה.
מה הוא עושה?

כל מה שגוגל לא לגמרי הודתה שהיא עושה: לוקח את המידע מהאימייל שלנו, מהשיחות שלנו, מהחיפושים השונים במערכות שלה, מאנדרואיד דרך ג'מיניAI עד ווייז - ונותן תוצאות חיפוש מותאמות-אדם יותר מאשר מותאמות-שאלה.
בהנחה שהפטנט הזה לא ייתקל במגבלות חוקיות - ובאקלים בארה"ב סביר שהוא לא - גם אם ינתקו ממנה את כרום במשפט הנוכחי, תהיה לה כל ההצדקה, המשפטית והחברתית, לאסוף עלינו מלאאאאא מידע.
בשביל להתאים חיפושים! ברור בשביל להתאים חיפושים!
מה פתאום בשביל למכור למפרסמים? זה ערך מוסף.
וכן, בעולם שבו הרגולציה מגבילה מאוד את איסוף המידע על האדם, עוגיות צד ג' מתפוררות ברחבי המטבח ומותגים משוועים לפילוח איכותי -
זה פטנט שיכול להיות לה שווה טונות של כסף .
איך משפרים חשיפה בלינקדאין? מחקר והאב
עוד מחקר עם תובנות ברורות ומיידיות!
סושיאלאינסיידר, פלטפורמת המדידה, לוקחת את המידע מהמדידות של המון לקוחות למחקר מעניין, ומספקת את שתי התובנות המובילות:
רוצים מעורבות? תשקיעו בפוסטים מרובי-תמונות (למשל, קרוסלות)
רוצים חשיפה? תשקיעו בסקרים:
והחכמים ישאלו - אז רגע, מה עדיף?
חשיפה או מעורבות?
הרי סקרים נמצאים בשני הצצדים המנוגדים בכל אחד מהם...
חשיפה - טובה כדי "להרים" פרופיל באלגוריתם, במיוחד לקראת פוסטים חשובים-מכירתית.
מעורבות - טובה להגדלת הזכירות. אנחנו זוכרים פי כמה וכמה פוסטים שהגבנו או אפילו לייקקנו.

גם לינקדאין רוצה שתבואו אליה לעיצות לגבי לינקדאין
ולכן היא חונכת האב-יוצרים חדש, עם מגוון כלי יצירה, הסברים לגבי הבנת האנליטיקס וקורסים שלמים של איך להגדיל חשיפה בלינקדאין.
תהנו.
רגע לפני הקטנות לסיום -
היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?
כאן נרשמות ונרשמים:
קטנות לסיום:

וויקס לא נחה - וחונכת אייג'נט AI לשיפור האתר וה-SEO בחיי, כל שבוע שאני לא כותבת על וויקס לאחרונה - זה כי היה עדכון והחלטתי שהוא חשוב פחות מהאחרים, לא כי אין עדכונים. מה נהיה, וויקס? מרגישים את הוייב-קודינג נושף בעורפיכך? הפעם העדכון באמת מעניין - וויקס חונכת אייג'נט AI חדש, שלא רק נותן לכם עיצות לגבי שיפור האתר והמיקום שלו במנועי חיפוש, אלא גם יכול ממש לבצע עבורכם פעולות, חד פעמיות או אוטומציות. טרם הספיקותי לנסות, אבל ב Search Engine Journal טוענים שהוא יוצר "שיפורים משמעותיים".
גוגל השיקה AI Mode?! אז מייקרוסופט משיקה את "Copilot Search"
כלומר, מנוע חיפוש מבוסס AI - אבל עם בינג בתור המנוע ו-ChatGPT, שהיא המשקיעה הראשית שלו, בתור ה-AI.
הוא מתהדר ב"תוכן איכותי יותר" (כמו כולם), ובלינקים ישירים לאתרים (לא להפחיד את המפרסמים!). ניסיונות ראשוניים העלו אחלה תוצאות, ג'מיני-סטייל. אמשיך לבחון ולעדכן. אם יהיה מה.
מתי כדאי להעלות תוכן? בבוקר.
כל כמה שבועות מתעדכן מחקר חדש של "מתי כדאי להעלות תוכן", וכמעט תמיד המסקנה היא "בבוקר". הנה עוד אחד מבית ספראוט סושיאל הנהדרים, מוזמנים - רק אל תשכחו שימי שני של הגויים הם ימי ראשון כאן בארץ.

אפשר להתייעץ איתך? כן.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, איזו מערכת CRM תתאים או איזו אסטרטגיית משפיענים תקלע בול?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
היה מעניין?
כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.
ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:
Comments