כמה לייקים סביר שיהיו לפוסט? וכמה עולה קליק? חדשות הדיגיטל 11.3.24
top of page

כמה לייקים סביר שיהיו לפוסט? וכמה עולה קליק? חדשות הדיגיטל 11.3.24

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 11.03.24.

הכי חשוב השבוע: בנצ'מארקים! אינטראקציה ממוצעת ועלות מודעות ברשתות החברתיות


אחחחח, כמה אני אוהבת את מרץ. ילדים שבוכים כי התחפושות שלהם לא יגיעו בזמן מעלי אקספרס, האלרגיות פורחות באוויר וסוכנויות הדיגיטל הבינלאומיות מפרסמות מחקרי בנצ'מארקים בשביל שיהיה לי עוד על מה לשבור את הראש.

בנצ'מארקים, או אמות מידה של השוק, הם הגביע הקדוש של אנשי הדיגיטל - הדבר הזה שעוזר לנו להבין איך לחשב תקציב למהלך, האם מחיר לחיצה על קליק הגיוני בקמפיין האינסטגרם, ולכמה אינטראקציות אפשר לצפות מסרטון טיקטוק.



בחו"ל מחקרי בנצ'מארקים הם חלק חשוב מהיומיום, ודרך מצויינת לחברות המידע והפרסום הבינוניות - אלו שיש להן משאבים רציניים, אבל עוד אין מיתוג משוגע כמו הגדולות - להביא טראפיק רלוונטי לאתר שלהן.


בהתאם, שני מחקרים גדולים ומעניינים מתחום הרשתות החברתיות נחתו אצלי השבוע:

מחקר של RivalIQ, חברת מידע וניתוח, שמצטיין מצד אחד בניתוח אינטראקציה ובחלוקת לתעשיות - מאופנה דרך עמותות עד אלכוהול.

ומחקר של Emplify, חברת כלים ואופטימיזציה לתוכן, שמביא את מחירי הפרסום הכי רלוונטיים בעולם.


כמובן שכמו תמיד אני פה כדי שלא תצטרכו לקרוא את עשרות העמודים של המחקרים. סיננתי החוצה את הממצאים הכי מפתיעים ורלוונטיים -


שנצלול?


כמה אינטראקציה סביר שתהיה לסרטון טיקטוק? ולסטוריז באינסטגרם? ול...


הנה זה, אפור על גבי אינטרנט: אחוז האינטראקציה (=לייקים, תגובות, שיתופים וכל מה שמביא ללחיצה על שטח הפוסט) של חברות מסחריות הולך ויורד ברוב המכריע של הרשתות החברתיות. בפייסבוק הוא קבוע - אבל נמוך להחריד כבר שנים, ואפילו בטיקטוק - שמאפשרת הכי הרבה חשיפה אורגנית - הוא יורד.


(כן, המחקרים מתייחסים לחברות מסחריות. אלה עם הכסף).


ובלי אינטראקציה - הפוסטים שאנחנו עובדים עליהם כל כך קשה פשוט לא נשארים בתודעה. האינטראקציה יוצרת זכירות.



אבל מה המחקר הזה אומר חוץ מהמובן מאליו?


האינטראקציה באינסטגרם יורדת פחות

טיקטוק מתחילה לעבור מהתקופה המיסיונרית - לתקופת המונטיזציה, והניסיון לדחוף יותר פרסומות. המשמעות: יותר אנשים מפעם, אבל הרבה פחות אינטראקציה. חברות מסחריות רואות ירידה של 50% (!!!) באינטראקציה בין 2022 ל- 2023. באינסטגרם האינטראקציה נמוכה, אבל המגמה קבועה - מה שמצביע על כך שאנחנו יכולים להמשיך לצפות לאותה אינטראקציה גם בשנה הקרובה. ועל כך שהמהלכים להעביר את כולנו מחשיפה אורגנית לקמפיינים נרגעו. הם כאן להישאר - אבל הם לא יוחרפו.


לכמה אינטראקציה אפשר לצפות באינסטגרם?


בלי להכנס למדינה, תעשייה או סוג פוסט? החציון באינסטגרם הוא 0.43% אינטראציות לפוסט

.

כלומר, אם פרסמתי ריל, היו לו 10,000 צפיות צפיות ו-43 לייקים, תגובות ושיתופים סך הכל - הידד! אני בחציון העולמי!

אבל כמובן שאין דין פוסט של אינפלואנסר (0.75%) כדין פוסט של מוצר (0.23%):


אלו נתונים עולמיים, כמובן, אבל הם לא רק אמריקאיים - הם מצביעים על המגמות המרכזיות בכל העולם.

כן, גם בישראל. האינטראקציה תמיד מושפעת תמיד מהתרבות המקומית - אבל גם ובעיקר מהאלגוריתמים של אינטסגרם, ואלו נכונים בכל העולם.


איזה סוג פוסט עדיף בפייסבוק? ובאינסטגרם?

לסוגי הפוסטים השונים RivalIQ יורדת רק בחלוקה לתעשיות - וחבל. אבל אם ניקח דוגמא מתעשיית האופנה - בפייסבוק, במפתיע, המלכה של האינטראקציה (=זכירות, זוכרים?) היא דווקא התמונה הבודדת:



באינסטגרם, הרבה פחות במפתיע, המלך הוא הריל - במיוחד מאז טאב הרילז של אינסטגרם, שצובר פופולאריות במהירות:

איפה הסטוריז האהובים? שאלה טובה. שאלתי גם. עוד לא קיבלתי תשובה.

לעוד נתונים מפולחים פר תעשייה - במחקר המלא.


המחקר של Emplify:

כמה עולה קליק? ואלף חשיפות?



זה לא רק האובייסט, זה גם הגיוני: אינסטגרם היא לא פלטפורמה של לינקים. בפוסטים המקוריים וברילז בכלל אי אפשר ללחוץ על לינק, בלי להשתמש בכלי הפרסום, אז זה לא חלק מהלך הרוח של הפלטפורמה בכלל.


למרות שזה נכון:


שימו לב שגם פה, המחירים ירדו בין 22' ל-23', ולא השתנו משמעותית בשנה האחרונה - ממש כמו אחוזי האינטראקציה.


ומה שמפתיע כאן - הוא שהמחירים בפייסבוק מגיעים לשישית מהמחירים באינסטגרם!

יש לא מעט קהל עדיין בפייסבוק - במיוחד בגילאי 40+. שהוא אמנם לא קהל טרנדי במיוחד, אבל הוא בהחלט קהל עם כסף.


אבל אני אומרת, בואו נלך יותר חכם. במקום לבדוק את השינוי בכל מדד בנפרד בשנתיים האחרונות - נסתכל רק על הרבעון האחרון, וננסה להבין מה הכי כדאי ממנו.


הנה, הכנתי את זה כאן - עלויות פרסום באינסטגרם לפי 3 המדדים:

CPC = Cost Per Click כמה עולה כל לחיצה על לינק

CPM = Cost Per Mil = כמה עולות אלף חשיפות

CTR = Click Through Rate = יחס המרה, או כמה חשיפות נגמרו בהקלקה, באחוזים

ובעברית: ככל שהעלויות עולות, כמובן שזה יקר יותר. אבל ככל שיחס ההמרה עולה, קיבלתי יותר תוצאות מאותה חשיפה.

עלויות פרסום באינסטגרם

מה אנחנו לומדים מהגרף היפה הזה שהכנתי על אינסטגרם?

שהפרסום בסטוריז יקר יותר מהרילז והחיפוש - אבל גם נותן כמעט פי 3 יחס המרה, כלומר כל דולר שנוציא יהיה יותר יעיל בו. כן, גם זה קשור לעובדה שבסטוריז הרבה יותר נהוג לצרף לינקים.


שהפרסום ברילז זול יותר משמעותית - אבל יחס ההמרה נמוך, מה שאומר שהרילז טובים בעיקר למיתוג ומיצוב.


ושהפרסום בפיד (התמונות אולד-סקול) הוא אפילו יותר יקר - ואחוז ההמרה נמוך יותר מהסטוריז.


אז בשורה התחתונה, חשוב לשאול את הקמפיינרים שלנו האם הם מוודאים איזה תוצאות מגיעות מאיזה מיקום של הפרסומת. אני נתקלת הרבה יותר מדי פעמים בקמפיינרים שאפילו לא יודעים איפה בודקים, שלא לומר איך אומרים לאינסטגרם להפסיק לדחוף את הפרסומות איפה שבא לו, ולשים אותן רק איפה שאני רוצה.



וכן, יש לנו קמפיינריות/ים מעולים בדה ליסט, בשביל מה אנחנו עובדות בלבחון ולבחור אותם?


גם לפייסבוק יש השוואה מעניינת:


עלויות פרסום בפייסבוק

וכאן השורה התחתונה - קריטי לוודא שהקמפיינרים שלי בודקים ושולטים על מיקום המודעות - הרבה יותר קריטית:

שימו לב כמה בחיפוש כל הקלקה על לינק יקרה פי כמה וכמה מכל המיקומים האחרים, עם יחס המרה נמוך להפליא. המחירים ברילז נמוכים, אבל כך גם אחוזי ההמרה.


ובפיד הראשי? קסם! אחוזי המרה יותר מפי 2 משאר המיקומים, ומחיר חציוני הרבה הרבהההה יותר קטן.


קריטי. לשלוט. במיקומים.

וקמפיינרים שלא יודעים לעשות את זה יכולים לעלות לנו הרבה מאוד, בלי שנשים לב.



גוגל משיקה כלי שליטה אוטומטי למערכת המודעות


גוגל ממשיכה במגמה של שליטה נוחה יותר במערכת הפרסום, ומשחררת כלי שליטה אוטומטי.

אני רוצה שהקמפיין יתריע כשהוא עובר את הדולר וחצי לקליק? שהוא יעצור ויחכה? שיוריד את הבידים?

מגדירה את ההוראות מראש - והקמפיין מציית. אוטומטית.

כן, יש לא מעט כאלה בשוק - בתשלום. והנה אחד חדש, "Solutions" במתנה מגוגל.


בכלל, זה נראה כאילו גוגל רוצה שנעבור לנהל את הקמפיינים שלנו בעצמנו, בלי עזרת קמפיינרים. אבל כמו שדיברנו בסקירה החודשית בפברואר - זה מדרון חלקלק ומסוכן, שמעביר גם הרבה יותר שליטה לגוגל. והאינטרסים של גוגל, איך לומר, לא באים לחסוך לנו כסף.


טיקטוק מקלה על מעקב טרנדים


אני מדברת הרבה על מרכז היצירה החדש והמעולה של טיקטוק, והנה עוד דרך נוחה לעקוב אחרי הטרנדים החמים ולרכב עליהם: בלוג עם סיכום נוח של הטרנדים, והוראת פשוטות גם לפשוטי העם שלא יודעים לשיר בעל פה את הלהיט האחרון.


וטיפ קטן לגבי שימוש בטיקטוק בארץ: כשאתם מהראשונים לקחת טרנד בינלאומי וליצור אותו בעברית, הוא מקבל חשיפה משוגעת. טיקטוק מנסה לדחוף טרנדים עולמיים בשפות שונות, ונותנת לסרטונים כאלה בוסט חזק באלגוריתם.


אבל כמובן שגם טיקטוק לא פראיירית, והיא דוחפת גם את המכירה הישירה דרך הפלטפורמה (פעילה בארה"ב, בריטניה, ועוד כמה מדינות שוליות, אבל לא בארץ). עכשיו אפשר לצפות במוצר שאינו לינק בסקירה או וידאו - ולבקש מטיקטוק להראות לי מוצרים דומים, מה שפותח את טאב השופינג. בקרוב אצלנו במהירה בימינו אמן.



אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

bottom of page