top of page

כמה בכלל צריך להשקיע באתר ב-2025? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 10.2.25

תמונת הסופר/ת: נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסטנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

עודכן: 10 בפבר׳

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 10.2.25.


אמ;לק:

  • הכי חשוב השבוע: בין הירידה בטראפיק מגוגל לתשובות AI, מה המקום של אתרים בעידן החדש?

  • לינקדאין ברומן עם וידאו, והוא מראה תוצאות - וכן, זה אומר הרבה על המקום של וידאו בשיווק B2B

  • וקטנות לסיום בכיכובן של גוגל אנליטיקס, חוקים אמריקאיים ו-AI באינסטגרם.


הכי חשוב השבוע: החשיבות של אתרים יורדת בעידן ה-AI?


לא מעט אנליסטים בעולם - במיוחד מהסוג הצעקני במיוחד - צועקים בשבועיים האחרונים שלא נצטרך אתרי אינטרנט יותר, בקרוב.

סליחה? מה?


הלב של הרשת... או הדינוזאור שלה?
הלב של הרשת... או הדינוזאור שלה?

"זה פשוט", הם אומרים (סליחה, צועקים). "אם הסוכנים החדשים של ה-AI ימצאו לכל אחד מאיתנו את הסמארטפון או הטיול שרצינו לקנות, אף אחד לא ייכנס לאתר יותר! כולנו נשלח את ה-AI לחפש לנו את הדיל הטוב ביותר והמתאים ביותר, וזה מה שנקנה!!!!!!!"


אוקי, זו טענה. ואפילו יש בה משהו.


והמשהו הזה מחלחל אל מקבלי ההחלטות בחברות - מספיק בשביל ששלושה לקוחות שונים ישאלו אותי בשבוע האחרון שלוש שאלות שונות, שאפשר לצמצם את שלושתן ל"אולי הגיע הזמן להוריד השקעה באתר?"


אבל בואו ננשום עמוק רגע. אי אפשר לצעוק כל כך הרבה בלי לנשום, מישהו חייב.


כן, הצורה בה האינטרנט פועל משתנה מהותית.

לא, לא כדי להוריד השקעה באתר.

למה? טוב ששאלתם.


האינטרנט משתנה מהותית, ממש עכשיו


האינטרנט שבור עוד מלפני פרוץ הGPT לחיינו.


בלי קשר ל-AI - הדורות הצעירים, למשל, מחפשים במערכות החיפוש של טיקטוק ואינסטגרם לא כי הן טובות יותר - הן איומות. הן שמות את ה"בלעעעע" ב"בלעעעעכס". אלא כי האינטרנט הישן שבור.


רוב מה שנמצא בגוגל הוא תוכן ממומן ברמה כזו או אחרת: בין אם הוא פרסומת ממש, או נערך בעזרת מאמצי קידום אורגני.


במקום רשת חברתית אחת אנחנו מזפזפים בין טיקטוק לאינסטגרם ללינקדאין לקבוצות ווטסאפ וטלגרם המוניות, בניסיון להבין מה קורה סביבנו. אפילו לא בניסיון מודע - פשוט אין לנו מדורת שבט.


הקהל העולמי מחפש שינוי, וזה זמן מושלם לשיבוש AI-סטייל.


והוא בא.


ובגלל שהקהל מוכן וצמא כל כך לשיבוש - אנחנו רואים את השינויים זזים סופר מהר, במקום להרגיש אותם רק אחרי שלב המאמצים הראשונים.


תראו, למשל, ההשפעה של תקציר ה-AI שגוגל נותנת כתשובה לחיפוש.

כשהוא מופיע, אחוז ההקלקה (CTR) על התוצאות האורגניות יורדות משמעותית:


כשהוא לא מופיע, הן אפילו עולות:


כמה כבר מופיע תקציר ה-AI הזה?

יותר ויותר - בין ספטמבר 24 לינואר 25 הוא הכפיל את כמות ההופעות שלו, במיוחד בשאלות ארוכות יותר:


וכל זה - רק בתוך גוגל, בחיפוש רגיל. עוד לפני השינוי בטראפיק שעובר מגוגל לחיפוש בעזרת AI, מהחיפוש החדש של GPT עד פרפלקסיטי. כתבתי ודיברתי על השינוי הזה לא מעט - למעשה, ה-מגמה ל-2025, בעיני, היא "השנה שבה תישבר המשוואה חיפוש=גוגל" (כן, בלינק מתחבא הניתוח הרלוונטי).



ולכאן נכנס הסוכן מבצע-המשימות של GPT


וגם הוא שינוי משמעותי: סוכן שיכול לחפש עבורך באינטרנט, להשוות בין מקורות ואתרים שונים בעצמו, ואז לתת לך תשובה רלוונטית ומנומקת הוא שינוי מאוד, מאוד משמעותי.


ליעד יוסף סיכם את השינוי בשרשור מאוד מעניין בטוויטר, ושרשור המשך שאפשר לסכם לתמונת הפתיחה שלו:

אז מה?


לא להשקיע באתר?


רגע, פוס משחק! את זה לא אמרתי! ממש ממש לא. למעשה אני כן אגיד את ההפך:


אתר המותג חשוב יותר מתמיד


אה... מה?

לא זרקת עלינו כרגע ערימה של נתונים שאומרת שהכל משתנה?!


כן, אבל דווקא השינוי הזה מחזק את חשיבות האתר.


אני שוב חשוב!
אני שוב חשוב!

נתחיל מהשורה התחתונה:

דמיינו שסוכן ה-AI היעיל שלכם, שאתם כבר רגילים להשתמש בו ועושה עבורכם השוואות, מחפש בשבילכם... נגיד...

סמארטפון. או מזון לחתול. או מסעדה לארוחת הצהריים.


האם תקנו "על עיוור"? תסמכו במאה אחוז על ההשוואה שלו?

או... שתרצו רגע אחד להפעיל שיקול דעת אנושי בריא, ולפחות לעבור על האתר של המותג שהוא המליץ עבור המיצי שאתם כל כך אוהבים שאתם מרשים לה ללקק את האחוריים מול המסך באמצע שיחת זום איתי?


כל המחקרים על אוטומציות, UX, ו-AI מהשנים האחרונות מראים מאוד בבירור:

אפילו בכלים ותיקים, מוכרים ואהובים - ווייז, היא דוגמה מצויינת - אנשים רוצים לקבל את המידע ולעשות את ההחלטה.

שמתם לב שבווייז הדרכים החלופיות מסומנות על המסך, וכתוב כמה הן יאריכו לי את הדרך?

זה זה.


אנשים רוצים שיעשו בשבילם 95% מהעבודה - אבל אז יגישו להם את השורה התחתונה, כדי שהם יוכלו להרגיש שהם עושים החלטה.


וכאן נכנס האתר


ככל שאתר המותג ברור, מזמין ומנגיש את המידע בצורה הטובה והזמינה ביותר, יהיה קל יותר להחליט ללכת עם ההמלצה של ה-AI, גם אחרי שהשינוי יגיע לכל קצוות האוכלוסיה, עוד שנתיים-שלוש. ובטח בתקופה הקרובה, עד אז.


בינתיים, עד שה-AI ינהל אותנו, הנה תוצאות ברורות של סקר מסוכנות הענק Gale, שבוצע בארה"ב:


33% מאלפי הנסקרים אמרו שהם מבקרים אתרי-בית של מותגים חביבים עליהם, במודע ובכוונה-תחילה.

כמעט פי 2 מאשר "עוקבים אחרי ברשתות חברתיות" (18%) .


אז מה שבור פה?!


לא האתר. האתר בסדר. האתר יותר מבסדר - החשיבות שלו עולה משמעותית.


מה ששבור הוא החיפוש באינטרנט, כולל - ואולי אפילו בעיקר - המודעות.


שימו לב לתוצאות סקר ענק של חברת GeoEdge על אמינות הפרסום ברשת:




70% מהנשאלים - 70! אחוז! - סיפרו שלפחות חצי מהפרסומות שהם נתקלים בהן "לא אמינות".

מה זה לא אמינות? בין מוצר לא איכותי להונאות של ממש, פינת פישינג.

המחקר לצד הסקר מראה עליה של 10% בהצגת פרסומות-הונאה מאז סוף 2023 לסוף 2024.


וזו הפלטפורמה שבה הפרסומות שלנו, המנכ"ליות ואנשי השיווק (ולהפך), מבלות בכיף את הזמן שלהן.

מי למעלה מי למטה?
מי למעלה מי למטה?

שורה תחתונה: הטראפיק יורד - אבל חשיבות אמינות האתר עולה



הטראפיק יורד: בגלל חוסר האמינות של הפרסומות מסביב, בגלל התפיסה הבעייתית של גוגל, בגלל חיפושי ה-AI.


אבל זה בדיוק מה שמעלה את החשיבות של אתר אמין, זמין, ומועיל: ככל שהוא ידגים יותר ביקורות אמינות מאנשים אמיתיים, שימוש אמיתי במוצרים או בשירותים או תוכן איכותי נותן ערך, יש יותר סיכוי שיקנו דווקא מאיתנו בתוך ים הסחלה המלבב שאנחנו שוחים בו.


אתר מיושן, מורכב ל הבנה או חסר ערך מעבר לפרסום - ייראה הרבה יותר גרוע בסביבה כזו.


הוידאו שולטטטטת בלינקדאין


כולנו צחקנו על לינקדאין כשהיא חנכה פיד וידאו - ועוד ורטיקלי! כזה שמצולם בסמארטפון כאחרונת המשפיעניות!


ובכן, אנחנו כבר לא צוחקים, אבל לינקדאין עוד כן.


מפה לשם, לינקדאין מראה שזמן הצפייה בוידאו בתוך הפלטפורמה עלה ב-36% מאז הפיד החדש, ושהוא מעלה גם את זמן השהייה בכלל בפלטפורמה.


ולכן היא מרחיבה את גודל הוידאו בתוך הפיד:


דוחפת חזק יותר וידאו באלגוריתם שלה (רוצים להצליח בלינקדאין? נסו להעלות וידאו! ורטיקלי! כאחרונת המשפיעניות!) ומאפשרת להראות בפרופיל את כל קטעי הוידאו שיצרתי.


נחשו את מה מזכיר לי איזור ה Recent Videos הזה. רמז: גם אינטסגרם שינתה לאחרונה איך נראה הפיד שלה.


כן, אין מה לעשות, וידאו ורטיקלי הוא צורת התוכן הפופולארית ביותר באינטרנט בימינו.


הוא אותנטי יותר, ולכן עובד בדיוק ההפך מהפרסומות באייטם הראשון - הוא מחזק את הקשר והאמינות.


גם בלינקדאין, גם ב-B2B בכלל.


רגע לפני הקטנות לסיום -


היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?

כאן נרשמות ונרשמים:


קטנות לסיום:


  • גוגל אנליטיקס מפשטת את כלי המעקב אחרי תנועה באתר אני נתקלת בהרבה יותר מדי מותגים ש"מסתכלים באנליטיקס" של האתר, אבל לא ממש טורחים להטמיע "אירועים" - אלו שמדווחים כמה גולשים התחילו למלא ליד וכמה סיימו, כמה נרשמו לניוזלטר וכמה קנו. בעיקר כי תיוג האירועים קצת מסובך, ודורש להטמיע פיסות קוד קטנות או את גוגל טאג מנג'ר. לא עוד! או לפחות, בעוד כמה שבועות לא עוד - גוגל סוף סוף מטמיעה כלי שמסייע לתיוג ללא קוד.


  • ארה"ב אוסרת לגמרי על רשתות חברתיות מתחת לגיל 13 אף פעם לא היה חוקי להציע לילדים מתחת לגיל 13 רשת חברתית בארה"ב, אבל אף אחד לא אכף את החוק ברצינות. והנה, דקה ורבע אחרי אוסטרליה, ארה"ב מחדדת את החוק ומחזקת אותו. נראה שמגמת הרגולציה כבר אחרי השיא שלה, אבל לא לגמרי מאחורינו - ואם תשאלו אותי, טוב שכך.


  • אינסטגרם מוסיפה יכולות AI לאפליקצית העריכה החדשה שלה כבר ניסית את Edits, אפליקצית העריכה שבכלל בכלל לא דומה לקאפ-קאט של טיקטוק, מה פתאום? אינסטגרם מתנסה בזהירות עם יכולות AI בתוך האפליקציה, שיקלו על עריכת רקעים, אובייקטים חדשים בתוך הוידאו ועוד.

אפשר להתייעץ איתך? כן.


לדעת מה קורה בדיגיטל זו העבודה שלי, אבל אני תמיד שמחה גם לתת עיצה טובה.


איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, על איזו פלטפורמה לבנות אתר למותג?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


לכל שאלה מוזמנים ליצור עמנו קשר במייל team@thelist.co.il

מה תוכלו למצוא בדה ליסט? פרילאנסרים וספקים מכל הסוגים:
אנשי אוטומציות, מקדמי אתרים PPC, אנשי מיתוג, בניית אתרים, בניית חנויות איקומרס, ניהול איקומרס, אנשי תוכן בעברית, אנשי תוכן באנגלית, אנשי תוכן בערבית, אנשי תוכן ברוסית, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי עמודי פייסבוק, מנהלי קבוצות פייסבוק, ניהול קהילה, מנהלי אינסטגרם, מנהלי טיקטוק, מנהלי ויוצרי טיקטוק, אנשי קידום אתרים SEO, נשי קידום אתרים SEO, יוצרי וידאו, עורכי וידאו, צלמים, יועצים לבניית מחלקת מדיה, יועצי שיווקי, מנהלי שיווק לסטארטאפים SMO, מנהלי תוכן לסטרטאפים, קמפיינרים וקמפיינריות ממומן, ניהול קמפיין בגוגל, ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק, ניהול קמפיין שופינג בגוגל, ניהול קמפיין באינסטגרם, קמפיינים עם מובילי דעה, קמפיין עם מובילות דעה, קמפיין עם משפיענים ומשפיעניות, שיווק במייל, כתיבת ניוזלטר, שיווק בניוזלטר, ניהול ניוזלטר, אוטומציות שיווקיות, הטמעת CRM, אנשי אנליטיקס, אסטרטגיית סושיאל, אסטרטגיית תוכן, אסטרטגיית דיגיטל, גרפיקאים וגרפיקאיות, מעצבי אתרים, אנשי UX, אנשי UI, מפתחי וורדפרס, מפתחי שופיפיי, בוני אתרים לשופיפיי, בוני אתרים ב WIX, שיפור המרות באתר- CRO, ניהול מכירות באתרי איקומרס
פרסום דרושים לאנשי תוכן קריאייטיב הפקות ודיגיטל

הצהרת נגישות:
על פי תיקון 35ו לתקנות העוסקות בנגישות האינטרנט, אתר זה פטור מחובת נגישות. אנו פועלות לשדרוג האתר במסגרתו הוא יונגש באופן מלא.
לכל סיוע מיידי ואישי בהנגשה של התוכן שלנו אנא פנו למייל team@thelist.co.il

© 2022 כל הזכויות שמורות

bottom of page