רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 24.2.25.
אמ;לק:
הכי מעניין השבוע: מה השתנה במחירי עיצוב ובניית אתרים ב-2025?
גוגל מקדמת בצורה אגרסיבית את קמפייני "יצירת הביקוש" מבוססי ה-AI שלה. האם כדאי לאמץ אותם?
אינסטגרם ממשיכה לדחוף את המסנג'ר שלה, ולהפוך אותו לרשת חברתית מקבילה.
איך עובדים נכון עם משפיענים? כמה כלים חינמיים יעילים.
וקטנות לסיום בכיכובן של יוטיוב, פייסבוק לייב וטעויות נפוצות במעבר בין מערכות דיוור.
הכי מעניין השבוע: שובם של מחירוני דה ליסט
יצא לכם לשאול "כמה עולה לעצב אתר" או "כמה עולה לבנות חנות איקומרס" ולקבל את התשובה המתסכלת "תלוי?".

כן, אני יודעת. זה לא סתם מתסכל, לפעמים זה מייאש.
זה קורה כי לשאול "כמה עולה אתר" זה קצת כמו לשאול "כמה עולה אוטו" - איזה אוטו? פרארי? טסלה מהניילונים? טרנטע מודל 97'?
מצד שני, בעולם המכוניות כן קיימים מחירונים ברורים. ברגע שיודעים לאן מכוונים, אפשר לדעת מה יהיה טווח המחירים.
בדיגיטל?
זה עדיין תלוי, והתלוי הזה מתחיל להרגיש קצת חנוק...
לכן!
כל שנה אנחנו לוקחות את המשאב הכי איכותי שלנו - 400 ספקי הדיגיטל שאנחנו עובדות איתם באופן קבוע - ומוצאות בעזרתם את המשאב החסר הזה:
טווחי תמחור לחלקים שכן אפשר לדעת מראש.
אז מה השתנה השנה במחירי האתרים?
מצד אחד, התחרות על הקשב של הקהל רק עולה ומטפסת - ולכן, הדרישות לאתר מעוצב ייחודי עולה, ויחד איתו המחירים.
מצד שני, הכלים שמאפשרים בנייה מהירה וחלקה יותר - שופיפיי, למשל, כלי AI שונים ויכולות חדשות בווקומרס ואלמנטור, מורידים מעט את המחיר של הבניה, במיוחד של בנית אתרי איקומרס (חנויות אונליין).
ומצד שלישי, המיתון מצניח את תקציבי רוב החברות והמותגים.
בשורה התחתונה - מחירי העיצוב עלו - אבל לא כמו בשנים הקודמות, מחירי הבניה והתכנות נשארו כמעט זהים למרות עליות המחירים, והסך הכל הוא עליה קטנה במחירים הכלליים, הרבה מתחת לממוצעי עליות המחירים בארץ.
הנה, למשל, ממוצעי התמחורים של מקצועני דה ליסט בתחום אתרי התדמית, בהשוואה בין תחילת 2024 לתחילת 2025:

(למה אני מציינת שוב ושוב שמדובר רק במקצועני דה ליסט? כי זה לא סקר מייצג בקרב כל בוני ומעצבי האתרים, ולכן לא משקף את השוק - רק את 400 נשות ואנשי המקצועי שבחרנו למאגר הנבחר שלנו).
כל המידע על טווחי המחירים של בניית ועיצוב אתרים - כאן במחירון האתרים 2025.
גוגל רוצה שתנסו קמפיין מבוסס AI - האם כדאי?
במאי 2023 שמתי לב למגמה מטרידה: קמפיינים מבוססי AI בגוגל ומטא.
למה מטרידה? לא בגלל ה-AI - שתי החברות מסתמכות על למידת מכונה הרבה לפני פרוץ הGPT לחיינו, כדי לנסות להגיש את המודעות לקהל הכי רלוונטי. וזה עובד להן מספיק בשביל לשלוט בשוק.
זה מטריד, כי הן מנסות לקחת למנהלי הקמפיינים את המושכות - וכדי לעשות את זה, הן מסתירות מה באמת קורה בתוך הקמפיין.
וזה - בקרב חברות שרוצות כמה שיותר כסף, ולאו דווקא פועלות בצורה הוגנת תמיד - כבר מטריד.
והנה, גוגל דוחפת מנכ"ליות ומנהלי שיווק (ולהפך) להשתמש בקמפיין "יצירת ביקוש" (Demand Generation), ואפילו נותנת המון המון קרדיטי-פרסום בחינם לבעלי החשבונות, שיתנסו.
אז למה לא, בעצם?
לא אמרתי לא. מה שאני כן אומרת זה -
לבחון ב-17 עינים את התוצאות

לא רק שבע.
למה?
ההבטחה, מצד אחד, קוסמת: תנו ל-AI הכי חכם בעולם לנהל לכם את הקמפיין.
תנו לו קטעי וידאו, באנרים, תמונות וטקסטים, והוא כבר יכין מהם את הסלט הטעים ביותר לכל גולש/ת.
יש בזה הרבה חכמה - כשמגישים חומרים של קמפיין אחד בתוך מגוון הזרועות של גוגל - חיפוש ויוטיוב, שורטס ובאנרים באתרים, ואפילו טאב החדשות הזה בסמארטפון אנדרואיד - נוצר אפקט מצטבר. הם מחממים את הגולשים, מערבבים אותם, מניחים על מזלג - ועכשיו תסגרו עסקה.
הבעיה היא...
שהתשלום מגיע לא רק בדולרים. הוא מגיע גם בחוסר יכולת לדעת מה קרה שם, בקמפיין.
המגזין המקצועי "אדוויק", למשל, סקר השבוע את הקמפיין הזה, והראה איך מהוצאה של 380$ על הקמפיין - אפשר היה להבין על איזה ערוץ יצאו 65 סנט.
כל שאר הדולרים? הם יצאו על חשיפות, וכנראה שהביאו גם תוצאות מסומיות, אבל אי אפשר היה לדעת באיזה ערוצים הופיעו המודעות, איזה מודעות, וללמוד להמשך איזו מודעה עובדת באיזה ערוץ.
כי כשאנחנו יודעים איזה סוג מודעות או קריאייטיב עובדים טוב יותר בערוץ מסוים - אנחנו יכולים למקד את הקמפיין רק באלו.
בדרך כלל.
לא בקמפיין Demand Generation החדש.
כך שכנראה מתבזבזים שם לא מעט דולרים על ערוצים ומודעות של באמת עובדים.
אז כדאי או לא לנסות Demand Generation?!
כדאי לנסות - בזהירות.
להתחיל להוציא 300-400 ש"ח, ולבדוק היטב את התוצאות.

אפשר גם לנסות ליצור קשר עם התמיכה של גוגל, להזמין אותם לבנות יחד איתכם את הקמפיין ולבקש בלי להתבייש קרדיטים חינם להמשך ההתנסות בקמפיין החדש הזה.
כי לצד העדויות הבעיתיות, הרבה מאוד משתמשים מדווחים שהם מצליחים לקבל קרדיטים במתנה להתנסות.
אם התוצאות טובות יותר מהקמפיינים הרגילים שלכם - ברכותי, אתם סוג הלקוח שסוג הקמפיין הזה חיובי עבורו.
וגם אז - חשוב להמשיך לוודא שתוצאות הקמפיין הולכות ומשתפרות, ולעצור ברגע שיש יותר משבוע של תוצאות פחות טובות.
זו לא תהיה פעם ראשונה שהתוצאות של קמפיין מסוים טובות במיוחד בהתחלה, כי הרשת דוחפת אותו, ויורדות בהמשך.
אז כן, אפשר להתנסות ולרכב על הגל שדוחפת הרשת - ולעקוב מקרוב.
אינסטגרם הופכת את המסנג'ר לרשת חברתית מקבילה
הצעירים של היום - או ג'ןזי, בשפתם - חיים בהודעות הפרטיות באינסטגרם. המסנג'ר? ה-DM? זה.
זה לא חדש, זו אחת מהמגמות שאני סוקרת כבר תקופה.
מה שכן חדש הוא כמות המאמץ שאינסטגרם משקיעה בלהפוך את ההודעות הפרטיות האלה לסוג של רשת חברתית מקבילה לאינסטגרם המרכזית, עם כמה שיותר נקודות השקה.
מה זה אומר, למותגים? שאם אנחנו פונים לגילאי 18-35, חשוב להיות גם שם. למשל, ברשימות השידור המעולות של אינסטגרם, שמאפשרות לקהל אוהד לבחור לקבל כל עדכון שנשלח שם, בלי קריזות של אלגוריתם.

והנה החידושים מהשבוע:
תרגום אוטומטי - באדיבות מנוע ה-AI של מטא, שמתרגם ל-99 שפות.
תזמון הודעות מראש - כן, זה נשמע קצת מוזר: מי רוצה לתזמן הודעה פרטית? אבל בשביל מותגים, זו דרך מצוינת לשלוח הודעות אוטומטיות אחרי שגולשים פונים אלינו - או לתזמן עדכונים לקבוצות של לקוחות.
נעיצת הודעות - אפשר לנעוץ עד 3 הודעות בראש הצ'אט, בין אם זה שיחה פרטית או קבוצתית. למותגים? דרך נהדרת להדגיש מבצעים, תקנונים או מידע חשוב בקבוצות של לקוחות.
הזמנה באמצעות QR למסנג'ר - דרך נהדרת להזמין לקוחות לקבוצות VIP או "סתם" רשימת שידור, בחנות או באירועים.
איך עובדים נכון עם משפיענים? תבנית תקציב להורדה
אחת השאלות הכי נפוצות שאני מקבלת אחרי הרצאות ובפגישות ייעוץ היא "איך להתחיל לתכנן אסטרטגיית משפיענים?".

כתבתי על זה כבר בלי סוף - כאן, למשל, ויותר לעומק בסקירת המגמות ל-2025 (בתשלום).
והנה, ספראוט סושיאל - פלטפורמת מדידה - נותנת לנו כמה כלים יעילים בחינם.
וכשנותנים, אני לוקחת. או לכל הפחות, בודקת אם שווה.
בקישור כאן תמצאו כמה מאמרים וסרטוני הדרכה, שרובם לא מחדש הרבה...
אבל גם קישור להורדת תבנית בריף אסטרטגי בגוגל שיט (שימו לב שיש כמה טאבים) ותבנית תקציב לתכנון ומדידה.
עוד דרך נחמדה להיזכר במה חשוב לתכנן, ואיך.
(אין לי קשר לספראוט סושיאל, ואני לא יכולה להמליץ לכאן או לכאן לגבי פלטפורמת המדידה עצמה - את התבניות החינמיות בדקתי, והן מוצלחות. לא מושלמות, אבל מוצלחות).
רגע לפני הקטנות לסיום -
היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?
כאן נרשמות ונרשמים:
קטנות לסיום:
קדימה, לקדם סרטוני שורטס! סרטוני שורטס ביוטיוב הם דרך נהדרת לחשיפה, מה גם שאפשר להשתמש באותו סרטון שיצרנו לטיקטוק ו/או אינסטגרם. יש להם לא מעט צפיות, בעיקר בקרב הדורות הצעירים, ויותר חשוב - הם מאפשרים ליצור קישור מיידי בין השורט לסרטון מעמיק יותר בערוץ. והופ - התקדמנו שני צעדים במשפך בבת אחת. והנה, כבר לא צריך קמפיין גוגל מורכב כדי לקדם אותם - מהשבוע, אפשר לקדם אותם ישירות מיוטיוב, בכמה צעדים קלים.
עשיתם לייב בפייסבוק? הוא בדרך להימחק! (כדאי לשמור)
בניסיון לצמצם קצת נפח מידע, פייסבוק הודיעה שהחל מהשבוע, הקלטות אוטומטיות של סרטוני לייב בפייסבוק יימחקו אוטומטית אחרי 30 יום.
כן, זה אומר שאפשר - וכדאי - להכנס לפייסבוק ולשמור את הסרטונים למחשב, שלא יעלמו לכם.
עוברים בין מערכות אימייל מרקטינג? כמה טעויות שחשוב להמנע מהן
סלע יופה הוא ה-מומחה לעבירות מייל (כל השיטות לוודא שהמייל שאתם שולחים יגיע לתיבה הראשית ולא לספאם), ואני מאוד אוהבת לעקוב אחרי הניוזלטר שלו. השבוע הוא פרסם 9 טעויות שחשוב להמנע מהן במעבר בין מערכות אימייל מרקטינג - לגזור ולשמור. וכן, סלע הוא אחד המומחים שלנו כאן בליסט. בשביל מה אנחנו בוחנים ובוחרים מומחי דיגיטל, אם לא כדי שכולם יוכלו להיעזר בהם?
אפשר להתייעץ איתך? כן.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, איזו מערכת CRM תתאים או איזו אסטרטגיית משפיענים תקלע בול?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
היה מעניין?
כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.
ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:
Comments