top of page

איך משפרים את ביצועי האתר בעידן ה-AI? חדשות הדיגיטל לשיווק, 7.7.25

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - פתרונות, כלי ואנשי דיגיטל בהתאמה אישית.


(המדריך הנוכחי עוסק במדידת ושיפור תוצאות בתוך האתר, אחרי שכבר הגיעו אליו הגולשים. אם אתם מחפשים את המדריך ל-SEO בעידן ה-AI, או איך לוודא שחיפושי AI ימצאו את האתר שלכם ויפנו לקוחות, הוא כאן)


כל שיפור בתוצאות דורש, לפני הכל, מדידה. כדי לדעת מה לשפר, ואיך.

אז, איך אתם מודדים את האתר שלכם? כלומר, מה המדד הכי חשוב שאחריו אתן ואתם עוקבים?


הרוב המוחלט של מנהלות/י שיווק עונים "טראפיק", כמה גולשים נכנסים לאתר. זה לא אני אמרתי, זו התשובה מחקר אחרי מחקר אחרי סקר, כולל מחקר חדש של HubSpot בשיתוף עם Semrush ו-Canva.


זה שאתם בחברה טובה לא אומר שאתם לא צריכים להפסיק
זה שאתם בחברה טובה לא אומר שאתם לא צריכים להפסיק

כשחוקרי HubSpot שאלו מנהלי שיווק "אחרי איזה מדדים הכי חשוב לעקוב באתר", "טראפיק" זכה במקום הראשון עם 60% מהתשובות.

"כמות הלידים מהאתר" הגיעה רק למקום השני (!) עם 42%, ואחוזי המרה (מגולשים לרוכשים, כן?) הגיעו רק למקום השלישי, עם 35%.


וחבל.


למה חבל?

  1. כי טראפיק הוא מדד אגו. הוא לא באמת מגלה איך האתר ממיר גולשים לרוכשים, או מה כדאי לשפר באתר כדי שיתפקד טוב יותר. הוא מגלה לנו כמה הערוצים האחרים - אלה שהביאו אנשים לגלות את האתר שלנו - מתפקדים. יופי של מדד ל-SEO או איזו רשת חברתית מביאה יותר אנשים להעמיק בתכנים שלנו. לא מדד רלוונטי בתוך האתר.


  2. כי מנועי חיפוש AI משנים מהותית את הטראפיק, ממש עכשיו. אנחנו רואים ירידה בכניסות לאתרים ברחבי העולם, בחודשים האחרונים, ונראה אותה הרבה יותר בחודשים הבאים. ב-2026 בכלל נחווה צניחה בטראפיק. לא כי האתר שלנו לא טוב - אלא כי אנשים פחות מחפשים בגוגל ומשוטטים בתוצאות, ויותר מקבלים תשובות מסוכמות ומוכנות מתקצירי ה-AI של גוגל, או מהתשובות של צ'אטGPT.

תשובה מוכנה מAI = הרבה פחות הסתובבות בתוצאות חיפוש = הרבה פחות גולשים מזדמנים לאתרים
תשובה מוכנה מAI = הרבה פחות הסתובבות בתוצאות חיפוש = הרבה פחות גולשים מזדמנים לאתרים

בעידן ה-AI - אנשים נכנסים לאתר שלנו בעיקר כשהם שוקלים לרכוש מוצרים או שירותים.


הרבה פחות טראפיק. הרבה יותר איכותי. הרבה יותר חשוב לתפוס כל גולש/ת.


מה שאומר שזה בדיוק הזמן לרענן מה באמת חשוב למדוד באתר, ואיך לשפר את התוצאות שלו.


(זה גם אומר שכדאי להתאים את האתר לחיפוש AI - אם אתם מחפשים את המדריך ל-SEO בעידן ה-AI, או איך לוודא שחיפושי AI ימצאו את האתר שלכם ויפנו לקוחות, הוא כאן.)



מה חשוב למדוד כדי להביא לקוחות?


המדדים הבסיסיים


כשאני נכנסת לייעץ בחברות, כמעט תמיד אני רואה שאפילו המדדים הבסיסיים של האתר לא נמדדים כמו שצריך. אז בואו נתחיל עם הצ'קליסט החשוב ביותר - קחו, תלו על הקיר ותמדדו פעם בחודש:


  • כמה זמן אנשים שוהים באתר בכלל - ובחלוקה לפי כל ערוץ כניסה (סושיאל, גוגל אורגני, קמפיינים ממומנים...) ולפי קהלי יעד.

  • בכמה עמודים הם צופים בכל סשן, לפי אותן חלוקות.

  • מה אחוז ההמרה מכניסה > לליד בכל אחד מהעמודים שאנשים יכולים להשאיר לנו לידים. -ו/או-

  • מה אחוז ההמרה מטראפיק > למכירה - מהוספה לעגלה ועד למכירה בתוך האתר.

ואני לא מדברת רק על עסקים קטנים שלא מודדים - הייתי בחברות פיננסיות וחברות בידור, משרדי עורכי דין ורואי חשבון שכל ליד שלהן שווה הרבה כסף, חברות נדל"ן, חברות השקעות... הבת שלי שסיימה עכשיו א' מסוגלת לספור את כמות החברות שנכנסתי אליהן וגיליתי שכל המדדים הבסיסיים האלה מסודרים.


וזה קריטי.

זמן שהיה ועמודים הם כמו המראה הזו. מעניין? נשארים ומדפדפים. לא מעניין? נעלמים מהר.
זמן שהיה ועמודים הם כמו המראה הזו. מעניין? נשארים ומדפדפים. לא מעניין? נעלמים מהר.

למה קריטי למדוד זמן שהייה ומספר עמודים?

אם נדע כמה זמן אנשים שוהים באתר ובכמה עמודים הם שוהים - נבין עד כמה האתר שלנו מעניין את קהלי היעד שמגיעים.


אפשר למצוא בנצ'מארקים מעולים לכל סוג אתר וכל שוק, אבל בגדול - קהל ששוהה באתר שלכם סביב דקה מעוניין בכם. אם בדקה הזו הם עברו 2-4 עמודים, בכלל.

קהל ששוהה בממוצע פחות מ-5 שניות, או מביט בממוצע בפחות מ-2 עמודים לסשן - הקליק בטעות על משהו.


וכשתדעו איזה ערוץ ואיזה קהל מתעניינים באמת באתר שלכם - ואיזה לא... יהיה לכם הרבה יותר ברור מה לשווק למי איפה.


למה קריטי למדוד יחס המרה בכל סוג עמוד?

זה כבר הרבה יותר אינטואיטיבי - אם נדע אילו עמודים ממירים יותר לקוחות ללידים או מכירות, נדע איך לשפר את האחרים.

ולרוב, גם יהיו לנו רעיונות לגבי איך למקד את השיווק שלנו גם מחוץ לאתר.


אחרי הבסיס: מדד חשוב שנעזר ב-AI


יש לכם כבר מערכת מפות חום באתר?

מפת חום לדוגמה
מפת חום לדוגמה

"מפות חום" הן כינוי לכלי שמראה לכם איך אנשים מתנהגים באתר - כאנשים, לא רק כסטטיסטיקה.

איפה הם גוללים, לאיזה עומק, איפה הם מקליקים בתוך סשן ספציפי.

אפשר ממש לראות כל סשן, וגם לקבל תובנות על התנהגות של אנשים.


בעבר, זה היה כלי רק למנהלות ומנהלי דיגיטל שידעו להפיק ממנו ניתוחים מתקדמים ומשם תועלות.

אבל בעידן ה-AI, לכל מערכת מפות חום יש צ'טבוט AI שמוציא מההרי המידע הזה תובנות בשבילכם.


גם למפות החום החינמיות. ויש מערכות חינמיות לא רעות בכלל:


  • הוטג'אר (Hotjar) - כלי מקצועי מתקדם למפות חום, שיש לו תכנית חינמית לאתרים קטנים - כמה עשרות סשנים באתר ביום.

  • מייקרוסופט קלאריטי (Microsoft Clarity) - מפות חום חינמיות של מיקרוסופט.

כמובן שכשאנחנו לא משלמים, אנחנו לא הלקוח, אנחנו המוצר - מייקרוסופט משתמשת בכלי הזה כדי ללמוד על מה קורה בתוך אתרים, ולאמן את מודלי ה-AI שלה על התנהגות באתרים. אבל מייקרוסופט גם מאוד מחוייבת לסודיות, אז זה לא שהיא תדליף מידע אישי שלכם הלאה. ההפך - החינמיות של הכלי מאפשרת לה לתת לכם תובנות בהשוואה לאתרים מפלחי שוק דומים.


ובתוך המפות חום החינמיות של שתיהן, יש גם ניתוח בעזרת AI, שנכנס לתוך האתר שלכם ואומר לכם מה שונה בהתנהגות של אנשים באתר שלכם מאשר התנהגות בתעשיות דומות, ואיך כדאי לכם לשפר.


למתקדמים: מדדי ביזנס


המחקר מחדש של HubSpot (בשיתוף עם Semrush ו-Canva) מדבר גם על מדדים קצת יותר מעמיקים, שעולים מדרגה מערוצי השיווק - לתמונה העסקית הכללית.


גם אם לא נמדוד אותם, כדאי להכיר את הרעיון, ולו לטובת החשיבה העסקית-שיווקית.


כמה עולה כל לקוח?
כמה עולה כל לקוח?

- CAC (Customer Acquisition Cost)

כמה עולה לנו כל לקוח.


אם ניקח את - כל תקציב השיווק הדיגיטלי שמביא אנשים לאתר ביום, שבוע או חודש מסוים

ונחלק אותו

בכל הלקוחות שהגיעו מהאתר (בין אם אנחנו יודעים איך הם הגיעו אל האתר או לא)

נקבל תמונה טובה של עלות לקוח. כללית ממאמצי השיווק, לא מערוץ מסוים.

נכון, זה לא מאה אחוז מדויק, ויש אנשים שהיו מגיעים בכל מקרה, ו... אפשר להמשיך לנצח. אבל זה לגמרי נותן תמונה בסיסית טובה.


לדוגמא:

אם הוצאנו באותו חודש 10,000 ש"ח על SEO, יצירת תוכן וקידום ממומן יחד.

ומכרנו שירותים או מוצרים ל- 1,000 רוכשים שונים -

כל לקוח עלה לנו 10 ש"ח.


אפשר כמובן לפלח אותה לסוגי קהלים או לסוגי קמפיינים שרצו - אבל זו כבר צלילה שדורשת יכולות ניתוח הרבה יותר מעמיקות. עם תובנות מרתקות, בסוף, אבל הניתוח עצמו כבר הופך מורכב ומלא החלטות שכדאי להתייעץ עם אשת/איש מקצוע לגביהן. (נגיד, אני!. סתם דוגמה, לא יודעת למה חשבתי דווקא עלי).


LTV (Customer Lifetime Value)

כמה אנחנו מרוויחים מלקוח לאורך כל התקופה שלו איתנו.

כמה אנחנו מרוויחים לאורך "חיי" הלקוח אצלנו?
כמה אנחנו מרוויחים לאורך "חיי" הלקוח אצלנו?

הכי קל להסביר את זה דרך חברות למכירת מדפסות ודיו:

לרוב, לקוח/ה שקנ/תה מדפסת עשו רכישה חד פעמית גדולה. וזה טוב, אבל לא מעולה. אם אנחנו מצליחים לשמור איתם על קשר ולגרום לכך שכל לקוח/ה שקנת/ה מדפסת ממשיכים לקנות מאיתנו דיו במשך שנתיים, בממוצע - שווי הלקוח לאורך כל "חיי הלקוח" הוא, לרוב, פי 4 ממחיר המדפסת החד פעמית.


זה קל יותר לחישוב כשיש מועדוני לקוחות (עוד סיבה טובה לפתוח כזה!) או כשמוכרים שירותים ללקוחות קבועים.


אם נצליח למדוד את זה, נדע לא רק כמה עולה לנו למכור לאדם פעם אחת - נוכל להבין אם המכירה החד פעמית הזו מצליחה להביא לקוחות מתמשכים, וכמה, ואיך אפשר לשפר את השיווק כך שיביא עוד כאלה.


כפי שמסביר קייל בייאס, מנהל הצמיחה (Growth) ב-Semrush במחקר: "טראפיק חשוב רק כשהוא עוזר לך להגיע למטרות העסקיות שלך. המדדים המועדפים עלי עונים על שני תנאים: האם אנחנו מניעים גם הכנסות נוספות, והאם אנחנו עושים את זה ביעילות מספקת?"


וכשיש לנו CAC ו-LTV, אפשר לקבל את הגביע הקדוש של השיווק: יחס עלות-תועלת הרבה יותר קרוב למציאות.

כי אם נחלק את הרווח מלקוח לאורך כל התקופה שלו איתנו (LTV) לעלות הרכישה שלו (CAC) נבין האם מאמצי השיווק שלנו מביאים רווח משמעותי... או פחות.


ולא לשכוח להיעזר ב-AI


המדדים האלה נשמעים מסובכים, נכון?

זוז, אני אחשב בשבילך
זוז, אני אחשב בשבילך

אבל אנחנו בעידן ה-AI. אפשר להוריד ערימה של דו"חות מכל כלי הבסיס שדיברנו עליהם בסעיף הראשון, לשים אותם בצ'אט ה-AI החביב עליכם, ולדרוש ממנו הסברים איך למיין ולמדוד CAC ו-LTV.

הוא יעזור. ניסיתי. במגוון כלים.


אישית, אני הכי אוהבת את Gemini בתוך ה-Workspace של גוגל או קלוד Projects לניתוחים כאלה - כן, שניהם בתשלום. צ'אטGPT נוטה להזות בעיני יותר מדי, אפילו בניתוח של דו"חות שאני מזינה לו.


מה שכן, אם אתם לא בתכנית AI ארגונית עם שמירה על פרטיות, חשוב לשים לב לא להעלות בטעות דו"חות שכוללים שמות, כרטיסי אשראי, תעודות זהות או כל פרט אישי של בני אדם. כל הנתונים משמשים לאימון המודלים, והפרטים עלולים לדלוף.


השורה התחתונה: טראפיק הוא נקודת התחלה, לא נקודת סיום.


בעולם שבו הטראפיק יורד (וימשיך לצנוח בצניחה חופשית), אבל האיכות שלו עולה - קריטי לוודא שאנחנו מעלים אחוזי המרה בכל החזיתות.


רגע לפני שאר העדכונים -


היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?

כאן נרשמות ונרשמים:


עוד עדכונים מעניינים:


כפתור ווטסאפ בגוגל ביזנס?

כן!

טרי טרי - אפשר להציג בגוגל ביזנס (כרטיס העסק בגוגל, זה שמוצג בגוגל מפות ולפעמים גם בחיפוש הרגיל) כפתור ישיר לווטסאפ.


נכנסים להגדרות > יצירת קשר (contact) ושם מוצאים את איזור ה"שיחה" (chat). לוחצים על "מסרון" (Text Message), בוחרים ווטסאפ ומזינים לינק או מספר.


לא מסובך.


רוצים גישה למערכת הוידאו AI החדשה והמדוברת של גוגל?


ג'מיני פרו, המנוי בתשלום של מערך ה-AI מבית גוגל, זמין החל מהשבוע בישראל.


אני לא יכולה לומר שג'מיני הוא כלי ה-AI החביב עלי בתחום השפה - הוא טוב, אבל לא מעולה. קלוד אהובי מחזיק בתואר הכתבן לעניין.


אבל יכולות יצירת התמונה ובמיוחד הוידאו החדשות של גוגל באמת יוצאות דופן, וגישה אליהן דורשת מנוי "גוגל AI פרו" , והוא הגיע השבוע לישראל. הנה גם הסקירה של גיקטיים, עם כמה הדגמות מוצלחות.



איפה יוצרים תמונות AI בחינם?


לחצו לרשימה של כלכליסט
לחצו לרשימה של כלכליסט

זו אחת השאלות ששואלים אותי הכי הרבה, במיוחד בהדרכות AI מכל סוג - אפילו כשאני באה לדבר על כתיבה או אוטומציות מתקדמות עם AI.


אז הנה, כלכליסט פרסמו רשימה מוצלחת מאוד של הכלים עם התכניות החינמיות הכי מפנקות נכון להיום, תהנו.


מה החביב עלי?

אני משלמת למידג'רני, אני.

אפשר להתייעץ איתך? כן.


איך מתאימים את אסטרטגיית השיווק לעידן ה-AI, איזה ערוץ שיווקי נכון לבידול שלי, איזו מערכת CRM תחסוך לי עבודה או איזו אסטרטגיית משפיענים תקלע בול?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comments


לכל שאלה מוזמנים ליצור עמנו קשר במייל team@thelist.co.il

מה תוכלו למצוא בדה ליסט? פרילאנסרים וספקים מכל הסוגים:
אנשי אוטומציות, מקדמי אתרים PPC, אנשי מיתוג, בניית אתרים, בניית חנויות איקומרס, ניהול איקומרס, אנשי תוכן בעברית, אנשי תוכן באנגלית, אנשי תוכן בערבית, אנשי תוכן ברוסית, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי עמודי פייסבוק, מנהלי קבוצות פייסבוק, ניהול קהילה, מנהלי אינסטגרם, מנהלי טיקטוק, מנהלי ויוצרי טיקטוק, אנשי קידום אתרים SEO, נשי קידום אתרים SEO, יוצרי וידאו, עורכי וידאו, צלמים, יועצים לבניית מחלקת מדיה, יועצי שיווקי, מנהלי שיווק לסטארטאפים SMO, מנהלי תוכן לסטרטאפים, קמפיינרים וקמפיינריות ממומן, ניהול קמפיין בגוגל, ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק, ניהול קמפיין שופינג בגוגל, ניהול קמפיין באינסטגרם, קמפיינים עם מובילי דעה, קמפיין עם מובילות דעה, קמפיין עם משפיענים ומשפיעניות, שיווק במייל, כתיבת ניוזלטר, שיווק בניוזלטר, ניהול ניוזלטר, אוטומציות שיווקיות, הטמעת CRM, אנשי אנליטיקס, אסטרטגיית סושיאל, אסטרטגיית תוכן, אסטרטגיית דיגיטל, גרפיקאים וגרפיקאיות, מעצבי אתרים, אנשי UX, אנשי UI, מפתחי וורדפרס, מפתחי שופיפיי, בוני אתרים לשופיפיי, בוני אתרים ב WIX, שיפור המרות באתר- CRO, ניהול מכירות באתרי איקומרס
פרסום דרושים לאנשי תוכן קריאייטיב הפקות ודיגיטל

הצהרת נגישות:
על פי תיקון 35ו לתקנות העוסקות בנגישות האינטרנט, אתר זה פטור מחובת נגישות. אנו פועלות לשדרוג האתר במסגרתו הוא יונגש באופן מלא.
לכל סיוע מיידי ואישי בהנגשה של התוכן שלנו אנא פנו למייל team@thelist.co.il

© 2025 כל הזכויות שמורות

bottom of page