top of page

מה קאפקאט שינו בתנאי השימוש? למה זה קריטי למותגים לדעת? חדשות הדיגיטל לשיווק, 24.6.25

רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!

מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.


קאפקאט לוקחת מאיתנו את זכויות היוצרים?!

המדיניות החדשה של קאפקאט: זכויות מלאות לשימוש בתכנים שאנחנו מעלים אליה

ב-12 ביוני, בשקט בשקט, קאפקאט - אפליקציית עריכת הוידאו הכי פופולארית בשוק, מבית טיקטוק - עדכנה את תנאי השימוש שלה.


והשינוי בעייתי מאוד - בעיקר למותגים. למה?


מצד אחד, זכויות היוצרים נשארים "של המשתמשים".


אבל מצד שני, השינוי בתנאי השימוש של קאפקאט מעניק לחברה זכויות רחבות מאוד על התכנים שמשתמשים מעלים לפלטפורמה - כולל רשות פתוחה לחלוטין לקאפקאט להשתמש בוידאו, בתמונות, בקול ואפילו לשכפל את הדמות והקול של המצולמים -


בלי מגבלות, בלי שום סוג של פיצוי או תשלום, וכולל העברת הזכות לצד שלישי.


מה הבעיה בתנאי השימוש החדשים של קאפקאט?


בואו נדמיין שתי דוגמאות. נשתמש במותג הבדיוני החביב עלי, "עגילי השפם הטובים בעולם".


בואו נדמיין שתי דוגמאות לשינוי בתנאי השימוש של קאפקאט. נשתמש במותג הבדיוני החביב עלי, "עגילי השפם הטובים בעולם".

באחת, המנכ"לית שלנו מצולמת. נגיד, מסבירה את תהליך הייצור של עגילי השפם מהחומרים הכי איכותיים וקלים, כדי שהם לא ימשכו את השפם למטה ולא יעורר אלרגיה.


בשניה, מוביל דיעה בתחום עגילי השפם מצולם.


החל מה-12.6, קאפקאט יכולה לקחת כל אחד מהצילומים, כולל מוביל הדיעה והמנ"כלית, ולעשות בהם שימוש חופשי.


היא יכולה לשכפל את הדמות של מוביל הדיעה, ולהפוך אותו לאחת מדמויות ה-AI שהיא מוכרת ליוצרי תוכן.


למי אתם חושבים שהוא יבוא בטענות?

לא לקאפקאט, כנראה - אלא למותג שלנו, שבחר לערוך את הצילומים שלו עם קאפקאט.


קאפקאט גם יכולה למכור את הצילומים של המנכ"לית שלנו - כולל אלו שלא נכנסו לסרטון הסופי! - למתחרים. כולל הצילום הזה שבו היא אומרת "נו בחיאת, הקהל המטומטם בכלל לא יצפה אחרי 10 שניות".


האם היא תעשה את זה?

אין לדעת. או שכן, או שלא, מה שבטוח אולי, וגם זה בספק.


האם היא יכולה, חוקית?

כן.


באמת? קאפקאט עכשיו יכולה לעשות כל שימוש בחומרים?!


כן.


השינוי המרכזי הוא בסעיף "User-Generated Content" (תוכן שנוצר על ידי משתמשים). לפי התנאים החדשים, ואני מצטטת ישירות מתוך תנאי השימוש החדשים של קאפקאט:

by submitting User Content via the Services, you acknowledge and agree that you allow us to upload such content to our server and hereby grant us and our affiliates, agents, services providers, partners and other connected third parties an unconditional, irrevocable, non-exclusive, royalty-free, fully transferable (including sub-licensable), perpetual, worldwide license to use, modify, adapt, reproduce, make derivative works of, display, publish, transmit, distribute and/or store your User Content for providing the Services for you.

ובעברית:


ברגע שהעליתי שוט למערכת העריכה, מותר להם, לסוכנים שלהם ולאיזה צד שלישי שיתחשק להם למסור או למכור לו את התוכן -

לעשות איתו הכל.


וכדי שיהיה ברור לגמרי שהכל כולל הכל, קאפקאט אפילו מבהירה:



You further grant us and our affiliates, agents, services providers, partners and other connected third parties a royalty-free fully transferable (including sub-licensable), worldwide license to use your username, image and likeness to identify you as the source of any of your User Content, including for use in sponsored content.

כלומר:

ברגע שהעליתי משהו למערכת העריכה של קאפקאט, מותר לה להשתמש גם בשם שלי, בשם המשתמש שלי, בתמונה שלי ובכל מה שמזהה אותי (או את המנכל"ית. או את משפיען השפם), לכל מטרה, כולל לתוכן ממומן של גורמים שהם לא אני.


בום.


האם כל זה חל גם על חומרים פרטיים שלא פורסמו בטיקטוק?


כן.


ובכך טמונה הבעיה שדיברתי עליה בדוגמת המנכ"לית. התנאים החדשים חלים על "any content you upload to the platform, even if you don't post it publicly" - כל תוכן שהעליתי לשירות העריכה, כולל שוטים שירדו בעריכה כי הם מביכוש.


האם תנאי השימוש החדשים חלים גם על מנוי קאפקאט בתשלום - פרימיום?

זמן לעבור לאפליקציית עריכה אחרת
זמן לעבור לאפליקציית עריכה אחרת

כן.


אלו הם תנאי השימוש החדשים של כל שימוש בקאפקאט, בין אם בתשלום ובין אם לא.

אני יודעת, זה משוגע. זו בדיוק הבעיה.


האם השינוי הזה חל בישראל?


כן.


יש נושאים שמוגבלים למדינות - זה לא.

וקאפקאט גם טורחת לכתוב בסעיף ה"מותר לנו לעשות הכל" שהרשיון הוא "worldwide license", כלומר - גלובלי לכל העולם.


האם זה חוקי?


כן, עקרונית.


מבחינה משפטית, בקווים כלליים, מותר לשירות לקבוע את תנאי השימוש שלו - ואלו תנאי השימוש של קאפקאט.

יכול להיות שתנאי השימוש האלה עומדים בסתירה לחוקים מסוימים במדינות מסויימות, ואז אפשר יהיה לתבוע אותם.

בהצלחה עם לזכות בתביעה הזו מול חברה סינית בינלאומית ענקית, שמצליחה לכופף אפילו את היד של רשויות החוק בארה"ב כרגע.


מי נושא באחריות במקרה של הפרת זכויות יוצרים?


רק המשתמשים. שזה אנחנו.


נגיד שהעליתי את הצילומים שעשיתי עם משפיען השפם, קאפקאט השתמשו בדמות שלו, ועכשיו הוא תובע אותי. מי אחראי? לשלוח אותו לקאפקאט?


גם זה מוגדר בתנאי השימוש - האחריות על המשתמשים בלבד. כלומר - מי שהעלת/ה את התוכן למערכת העריכה קאפקאט, ולא קאפקאט עצמה: "You will be liable to us and indemnify us for any breach" - כלומר, אם מישהו יטען שהשתמשתם בתוכן ללא רשות, אתם תישאו בכל האחריות.


אז מה לעשות עכשיו?

  1. להפסיק מיד לערוך את תכני המותג בקאפקאט. בכלל.


  2. לוודא שאף עורכ/ת שאנחנו עובדים איתם לא עורכים עם קאפקאט.


  1. לגבות כל מה שהעלינו לקאפקאט עד כה, כדי שאם יימחק החשבון (וגם את זה מותר להם לעשות), תהיה לנו גישה לכל החומרים.


  2. להחליט באיזו אפליקציה עוברים לערוך עכשיו. סקרתי כאן לא מזמן את Edits מבית אינסטגרם שלא לוקחת לעצמה זכויות כאלה, לפחות כרגע. היא מאוד דומה בשימושיות שלה לקאפקאט. ועדיף לערוך במערכות עריכה מתקדמת יותר, כמו אינשוט, פרימייר או קמטזיה חביבתי, שלא מקושרות ישירות לרשת חברתית כזו או אחרת.


רגע לפני שאר העדכונים -


היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?

כאן נרשמות ונרשמים:


עוד עדכונים מעניינים:


ווטסאפ מתחילה להציג פרסומות?!


כן - אבל רק באיזור ה"סטטוסים" שלה, חיקוי הסטוריז הפנימי של ווטסאפ (פופולארי מאוד בקרב ילדים ונוער צעיר שעוד לא קיבל גישה לרשתות החברתיות, ובקרב קהל חרדי שנמנע מהן), ובערוצים.

כלומר, הפרסומות הראשוניות האלה לא מגיעות להודעות ווטסאפ הרגילות.

כרגע. בנוסף, ווטסאפ מבטיחה שההודעות עדיין מוצפנות לגמרי, ואפילו לפרסומות בסטטוסים ובערוצים היא לא משתמשת במידע מתוך ההודעות.

כרגע.


אינסטגרם פותחת לכל היוצרים והמותגים את ה"רילז הניסיוניים" שלה

אינסטגרם טוענת שהרילז הניסיוניים שלה משפרים חשיפה
אינסטגרם טוענת שהם משפרים חשיפה

אינסטגרם חנכה לפני כמה שבועות כלי חדש של "רילז ניסיוניים", ועכשיו היא פותחת אותו לכל הפרופילים של יוצרים ומותגים.


מה זה עושה? זה מאפשר לפרסם ריל קודמת כל לדגימה קטנה מתוך העוקבים והקהל שאינסטגרם חושבת שיתעניין, ולא לכולם. אז, אם הריל זוכה לקבלת פנים חיובית - להמשיך להפיץ אותו בלחיצת כפתור, ואם לא - לגנוז אותו.


כלומר, זה כלי מושלם ל-AB טסטינג - אפשר לערוך את אותו הריל בכמה אופנים, להפיץ אותם כריל ניסיוני, ולהפיץ לכולם את המצליח.

90% מהטראפיק שמגיע לאתרים מכלי AI - הוא ממשתמשי מחשב, ולא סמארטפונים

אני מדברת פה הרבה על כמה חשוב לוודא שהאתר שלנו מותאם לחיפוש AI ולא רק לחיפוש גוגל, כי החיפוש בעולם עובר לשם בצעדי ענק. אפילו גוגל עצמה כבר אוכלת טראפיק באמצעות תקצירי ה-AI שלה, ומצב החיפוש AI שכבר זמין בארה"ב. והנה נתון מעניין מהשבוע - 90% מהמשתמשים שמחפשים באינטרנט באמצעות AI עושים את זה מהמחשב, ולא מהסמארטפון. כלומר, עדיין סופר חשוב לוודא שהאתר מותאם לחיפוש רגיל, במיוחד במובייל.

אפשר להתייעץ איתך? כן.


איך מתאימים את אסטרטגיית השיווק לעידן ה-AI, איזה ערוץ שיווקי נכון לבידול שלי, איזו מערכת CRM תחסוך לי עבודה או איזו אסטרטגיית משפיענים תקלע בול?




היה מעניין?


כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.

ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:

Comentarios


לכל שאלה מוזמנים ליצור עמנו קשר במייל team@thelist.co.il

מה תוכלו למצוא בדה ליסט? פרילאנסרים וספקים מכל הסוגים:
אנשי אוטומציות, מקדמי אתרים PPC, אנשי מיתוג, בניית אתרים, בניית חנויות איקומרס, ניהול איקומרס, אנשי תוכן בעברית, אנשי תוכן באנגלית, אנשי תוכן בערבית, אנשי תוכן ברוסית, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי עמודי פייסבוק, מנהלי קבוצות פייסבוק, ניהול קהילה, מנהלי אינסטגרם, מנהלי טיקטוק, מנהלי ויוצרי טיקטוק, אנשי קידום אתרים SEO, נשי קידום אתרים SEO, יוצרי וידאו, עורכי וידאו, צלמים, יועצים לבניית מחלקת מדיה, יועצי שיווקי, מנהלי שיווק לסטארטאפים SMO, מנהלי תוכן לסטרטאפים, קמפיינרים וקמפיינריות ממומן, ניהול קמפיין בגוגל, ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק, ניהול קמפיין שופינג בגוגל, ניהול קמפיין באינסטגרם, קמפיינים עם מובילי דעה, קמפיין עם מובילות דעה, קמפיין עם משפיענים ומשפיעניות, שיווק במייל, כתיבת ניוזלטר, שיווק בניוזלטר, ניהול ניוזלטר, אוטומציות שיווקיות, הטמעת CRM, אנשי אנליטיקס, אסטרטגיית סושיאל, אסטרטגיית תוכן, אסטרטגיית דיגיטל, גרפיקאים וגרפיקאיות, מעצבי אתרים, אנשי UX, אנשי UI, מפתחי וורדפרס, מפתחי שופיפיי, בוני אתרים לשופיפיי, בוני אתרים ב WIX, שיפור המרות באתר- CRO, ניהול מכירות באתרי איקומרס
פרסום דרושים לאנשי תוכן קריאייטיב הפקות ודיגיטל

הצהרת נגישות:
על פי תיקון 35ו לתקנות העוסקות בנגישות האינטרנט, אתר זה פטור מחובת נגישות. אנו פועלות לשדרוג האתר במסגרתו הוא יונגש באופן מלא.
לכל סיוע מיידי ואישי בהנגשה של התוכן שלנו אנא פנו למייל team@thelist.co.il

© 2025 כל הזכויות שמורות

bottom of page