אינסטגרם Edits נגד טיקטוק CapCut: מה עדיף למי? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 12.5.25
- צוות דה ליסט
- 11 במאי
- זמן קריאה 6 דקות
רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 12.5.25.
אמ;לק:
מה נותנת אפליקציית העריכה החדשה של אינסטגרם, Edits, שסוף סוף נחתה בישראל?
טבלת השוואה ישירה: Edits VS CapCut
גם לגוגל יש אפליקצית עריכה חדשה
וקטנות לסיום, בכיכובה של מדידת תנועה לאתר מ-AI, יוטיוב ועוד קצת אינסטגרם.
הכי חשוב השבוע: איזו אפליקציית עריכה מקלה על יצירת התוכן?
לפני חודשיים, כשטיקטוק החליטה להחשיך את עצמה לכמה שעות כדי ליצור לחץ על הממשל האמריקאי לוותר על מכירת הפעילות שלה בארה"ב, אינסטגרם היתה חייבת להגיב – ומהר, ואל מול הקהל הכי חשוב לשתיהן:

יוצרי התוכן.
כן, נכון, הקהל החשוב ביותר הוא המפרסמים, אבל הם הולכים לאפליקציה שדרכה יגיעו ליותר קהל.
והקהל הולך לאן שיוצרי התוכן הולכים.
אז אינסטגרם שלפה את הנשק החזק ביותר שיכלה באותו רגע: אפליקציית עריכה חדשה, Edits, שתתחרה ב CapCut הפופולארית של אינסטגרם.
האפליקציה כבר היתה בסבבי QA, ונבעטה החוצה מהר, באותן 24 שעות, בניסיון להראות עד כמה עדיף ליוצרי תוכן לעבוד עם אינסטגרם האמריקאית, הבטוחה והאמינה.
לישראל לקחה לה חודשיים להגיע, ואולי טוב שכך – הביקורות הראשונות מהעולם היללו את הפיצ'רים המתקדמים, אבל גם קטלו את עושר הבאגים שנולד מתוך בעיטת האפליקציה מהר מהר לשוק.
(רגע אחד, מטא משחררת משהו לא מוכן לגמרי לעולם, ומשתמשת בנו כשפני ניסיון? מה, מטא שלנו?!)
(אני לא מרירה בכלל, מה פתאום?)
ועכשיו, שהיא הגיעה לישראל וכבר הספיקה לקבל מגוון סקירות חדשות וגם פיצ'רים שיצאו ממש השבוע, הגיע הזמן להבין מה היא נותנת למותגים – ובאיזו אפליקציה כדאי למי מאיתנו להשתמש.
רגע לפני: השורה התחתונה - למה הכי צריך את Edits ו- CapCut?
לא משנה באיזו אפליקציה תעבדו בסופו של דבר, החוק החשוב ביותר הוא:
לפני העלאה לאינסטגרם או טיקטוק – להעביר את הסרטון דרך האפליקציה של הפלטפורמה.
כלומר, רגע לפני פרסום ריל או סטורי – לתת שיופון קטון ב-Edits. רגע לפני פרסום טיקטוק – לתת סיבוב ב CapCut.

יש לזה 2 סיבות:
כל פלטפורמה קוראת בצורה אופטימלית סרטונים שהגיעו מהאפליקציה שלה. שמת לב שסאונד לפעמים "נדפק" באינסטגרם, או סרטון מוצלח מיטשטש בטיקטוק?סיבוב קטן שייתן לתוכנת העריכה לקרוא את החומרים הרבה יותר לעומק, ולהוציא אותם בפורמט שהכי מתאים לרשת החברתית יבטיח את האיכות.
כמה וכמה מחקרי סושיאל טוענים שהאפליקציות גם נותנות "דחיפה" בחשיפה לסרטונים שנוצרו בתוכנת העריכה האישית שלהן. למה? כדי לתת עדיפות ליוצרי תוכן שתופסים את האפליקציה בתור "שטח הציד" העיקרי שלהם.הנתונים לא מאה אחוז ברורים, אבל אם זה גם עוזר לאיכות, וגם עשוי לעזור לחשיפה – למה לא?
ועכשיו, שהורדנו את זה מהשולחן, בואו נבין מה Edits מציעה, ולמי כדאי להשתמש באיזו אפליקציה.
מה Edits של אינסטגרם מציעה?

אחרי שבועיים של התנסות, מה שברור יותר מהכל הוא ש Edits מציעה גישה של "אני בשביל כל אחת/ד". היא אינטואיטיבית מאוד, קלה ללמידה – אבל לא עשירה בפיצ'רים או ייצוא איכותי כמו קאפקאט.
כוח העל שלה, לצד פשטות ההפעלה, הוא בחיבור החזק לאינסטגרם.
הפרסום לתוך אינסטגרם קליל, מן הסתם, אבל זה לא רק זה:
כל ריל ששמרתי לעצמי באינסטוש, למשל, הופיע מיד בטאב ה"רעיונות" – כך שיכולתי להשתמש מדי בסאונד או בקטע ממנו (אם היוצר/ת מרשה, כמובן).כן, שמרתי באינסטגרם – הופיע בEdits. זמין ומחכה.
אפשר גם לגשת לניתוח נתוני הרילז שהעלתם מהמערכת, ולקבל הצעות למה כדאי לאמץ (או לשנות) לקראת הריל הבא).
אופציות ה-AI – חיתוך הרקע מסביב ("מסך ירוק") או חיתוך דמות מרקע – עובדות כמו קסם. פשוט, מהיר, ופשוט... עובד. וכן, זה אומר שאפשר לקחת דמות שזזה או מגיבה מסרטון אחד – ולהדביק אותה בשניות בסרטון אחר, או ברקע אחר. פשוט קסם.
ועוד שני יתרונות קטנים-גדולים:
היא חינמית לגמרי, בכל הרמות וללא סימן מים (Watermark).
ורמת עריכה הסאונד שלה טובה יותר מקאפ-קאט, מהניסויים שלי, לפחות.
מה Edits לא מציעה, וחסר?

בשלב הנוכחי, שלושת הדברים שחסרו לי יותר מכל, בהשוואה לCapCut, היו -
- התבניות הנוחות של CapCut. ממטא כבר עדכנו שהתבניות צפויות להגיע (והן מתבקשות, עם יכולות ה-AI החזקות), אבל בשלב הזה הן פשוט לא שם.
- אפשרות העריכה בדסקטופ. באינסטגרם מכוונים ליצירה מהירה ואותנטית, וכרגע לפחות – אפשר לערוך רק במובייל.
- כתוביות אוטומטיות בעברית. אלו באנגלית עובדות נפלא, אבל הן מבוססות על מנוע MetaAI החדש, שעוד לא עובד בעברית. כמובן שאפשר ליצור כתוביות במנוע AI אחר ולייבא, אבל זה לא קורה מיידית ובאפליקציה.
חוץ מזה, גם איכות הייצוא פחות גבוהה מCapCut, שמאפשרת ייצוא באיכות 4K. זה לא מפריע אם אתם לא מתכוונים להעלות את הסרטון גם ליוטיוב, שם האיכות קריטית... אבל כדאי לדעת.
אז למי כדאי לעבוד עם Edits, ולמי עם CapCut?
מכירים את המילה האהובה על נשות ואנשי שיווק, "תלוי"?
כדי שתוכלו להבין מי מתאימה לכם יותר כרגע, קבלו טבלת השוואה:
מה שבאמת משנה למותגים | Edits | CapCut |
יתרונות מרכזיים | חינמית וקלה ללמידהחיבור לאינסטגרםחיתוך רקע / דמות מעולה | עושר פיצ'ריםכתוביות אוטומטיות בעבריתתבניות מוכנות |
חסרונות מרכזיים | אין תבניות (כרגע)באגים של תחילת הדרך | עם סימן מים או בתשלום חודשיאיכות סאונד בינונית |
אנליטיקס | האנליטיקס של אינסטגרם | אין |
איפה עורכים | מובייל בלבד | דסקטופ + מובייל |
ייצוא מהיר | אינסטגרם בלבד | לכל הפלטפורמות |
איכות ייצוא | אין 4K | יש 4K וגם 60 פריימים לשניה |
שמירת פרויקטים | מקומי | ענן + מקומי |
ולשורה התחתונה:
- אם אתם מחפשים אפליקציה קלילה, חינמית ומהירה ללמידה, אם אתם אוהבים להצמיד את הדמות שלכם לרקע אחר (נגיד, צילומי מסך), או אם עיקר הפעילות שלכם באינסטגרם – Edits תתן לכם מענה מעולה כבר עכשיו.
- אם לא – חכו שתתעדכן עם תבניות מוכנות מראש וכתוביות בעברית.
- ולא לשכוח להעביר תמיד את הוידאו המוכן באפליקצית העריכה של הרשת שאליה אתם מעלים. זה יעזור לאיכות ולחשיפה.
גם גוגל מציעה אפליקצית עריכה
בין כל הניסויים וההשוואות בין Edits ל CapCut, לפתע פתאום נחתה במייל שלי הודעה מגוגל וורקספייס, האפליקציה של גוגל לעסקים שרוצים אחסון ומיילים עם דומיין המותג מגוגל, שהלכה (בערך) ככה:
"יש לנו תכנת עריכה חדשה, Google Vids, ומעכשיו השימוש בה חינמי למשתמשי גוגל וורקספייס. יש לה כבר יכולות AI ראשונות, ובעתיד עוד מלא מלא אבקת AI שנפזר על כל התוכנה!"
אז מה, אני לא אלך ואסקור אותה כדי שאתם לא תצטרכו?
הלכתי.

בבסיס, זו תוכנות עריכה מאוד מאוד בסיסית. בלי היכולות המתקדמות של Edits לחיתוך דמות, או התבניות הטרנדיות של CapCut.
מה יש בגוגל וידז?
- צילום מסך מהמחשב בוידאו, ושילוב עם צילום הפנים ממצלמת רשת. עובד מעולה.
- תבניות עסקיות טובות. לקחתי את הצילומים מהסעיף הקודם וערכתי אותם עם תבנית שנראית קצת כמו מצגת, וכולל מקומות ללוגו וכיתובים – נראה נהדר, רשמי ומקצועי בשניות.
- הפעלה פשוטה וקלה.
- חיבור לגוגל דרייב – אם תמונה או וידאו נמצאים עליו, אפשר להכניס אותם לוידאו מיד.
- הבטחה לוידאו מבוסס AI, שעוד לא ממש עובדת (הוא מבין מה הוא צריך לעשות, אבל אז שולח אותנו לתבניות הקיימות, שלא קשורות בשום צורה למה שביקשתי).
מה אין בה?
פיצ'רים מתקדמים, תבניות אופקיות (למובייל / יוטיוב שורטס ושות'), כתוביות או... כל דבר שהוא לא עריכה בסיסית, בגדול.
כלומר, שורה תחתונה -
אפליקציה נהדרת לצילום מסך מהמחשב, יצירת סרטוני "איך משתמשים בתוכנה" בחינם, או לצרכים בסיסיים כמו חיתוך מהיר של הזמן בתחילת וובינר כשמחכים לכולם. אבל לא לעריכה מתקדמת, או לרשתות החברתיות.
רגע לפני הקטנות לסיום -
היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?
כאן נרשמות ונרשמים:
קטנות לסיום:
סימילארווב, שירות ניתוח הטראפיק לאתרי מותגים (ולאתרי המתחרים), חנכה שירות ניתוח טראפיק ממנועי AI. מאוד רלוונטי למותגים גדולים ואיקומרס, עדיין לא נדרש עבור מותגים קטנים ובינוניים. ואם אתם תוהים איך כמה כבר מחפשים ב-AI (הרבה) ואיך אפשר לגרום לו למצוא את המותג שלי, הנה מדריך קידום במנועי חיפוש AI.
מראה מראה מעל כולם, מיהי פלטפורמת התוכן הכי פופולארית בעולם? יוטיוב, כמובן. והיא רק הולכת ומתחזקת.
אינסטגרם (כן, אותה אינסטגרם ממקודם) עלתה עם פיצ'ר חדש ומסקרן: רילז נעולים. כלומר, רילז שמופיעים לכל הקהל שלי בפיד... אבל צריך מילת קוד כדי לפתוח אותם. סליחה, מה? למה שאני לא אפיץ את הרילז שלי? זה פיצ'ר שמיועד בעיקר ליוצרי תוכן פופולאריים, שמחזק את הקשר עם הקהילה - ברשימות שידור ב-DM (ההודעות הפרטיות) או בקבוצות ווטסאפ או טלגרם. מי שלא בקהילה, מקבל פומו ורצון להצטרף אליה. עוד מוקדם לומר כמה היא תדחוף הצטרפות לקהילות, אבל זה עוד גורם באסטרטגיה שדיברתי עליה כאן, וחשוב לשים לב: מתחת לאינסטגרם יש רשת סודית, בהודעות הפרטיות, והיא חשובה ממש כמו הראשית. חשוב להכיר אותה.

אפשר להתייעץ איתך? כן.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, איזו מערכת CRM תתאים או איזו אסטרטגיית משפיענים תקלע בול?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
היה מעניין?
כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.
ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:
Comments