חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 18.12.23
החדשה הראשית השבוע: עזריאלי סוגרת את אתר הקניות
כשצריך חולצה לילדה, גרביים לעצמך או דיו למדפסת, איפה מתחילים את החיפוש?
ברוב העולם, רוב הצרכנים מתחילים לא בגוגל ולא בקניון הקרוב, אלא דווקא במרקטפלייס כלשהו - אמזון, עלי אקספרס, או לאחרונה וולמרט וטמו. רק אחר כך, עם המידע הראשוני, מחליטים אם לרכוש אונליין (ואיפה) או לבוא למדוד.
בארץ זה לא תפס, ועכשיו זה לא תפס באופן רשמי בואך מייאש: Azrieli.com, המרקטפלייס הגדול ביותר בארץ, סוגר את שעריו המקוונים (ומפטר המון עובדים).
נראה שיש למהלך שתי סיבות, ושתיהן חשובות להבנת הצרכנ/ית הישראל/ית באונליין:
האחת - שרוב הצרכנים הישראלים קונים אופנה פיזית, וכשהם קונים מקוון, הם מעדיפים אתר של מותג מסויים.
השניה - "הייתרון הלא הוגן", כפי שטוענת ההודעה של עזריאלי, בפטור ממס לאתרים בינלאומיים. וכן, אפשר בהחלט להסיק מכך שצרכניות וצרכנים ישראלים קונים לא מעט מחו"ל.
משפיע על תכניות השיווק? ברמת האסטרטגיה. יצא לי ללוות אישית כמה קמפיינים שמטרתם מיתוג לצד הבאת קונים לרצפת המכירה, ונראה שזו עדיין אסטרטגיה יעילה מאוד בארץ לתחומי האופנה והתכשיטים. הסגירה של עזריאלי.קום תומכת.
גוגל תכבה את כל מעקב הגולשים דרך עוגיות צד ג' עד יוני. היא כבר התחילה.
דיברנו על זה בזום החודשי של חדשות הדיגיטל, התרענו, הכנו לכם מדריך וידאו והנה זה מגיע סופית:
הדפדפן הכי פופולארי בעולם, כרום, מכבה סופית את המעקב אחרי הגולשים דרך עוגיות צד ג'.
מה זה אומר?
אם אתם רוצים להבין באמת, הנה הוידאו שהכנו בנושא.
אם אתם רוצים להבין איך זה ישפיע על אסטרטגיית השיווק, הצעד המעשי הוא להרים טלפון לקמפיינר/ית שלכם ולשאול מה האסטרטגייה שלה/ו לעולם בלי עוגיות צד ג'. כי זה לא רק גוגל - גם על מטא מתחילות מגבלות מהותיות (והיא מתנסה בפרופילים נטולי פרסומות), וכל עולם הדיגיטל הולך לשם.
אם יש אסטרטגיה ברורה ומשכנעת בשלוף, כולל כלים רלוונטיים - אפשר להיות רגועים.
אם אומרים לכם שזה עוד רחוק, אין מה למהר, לא ברור מה יהיה - זה הזמן להתייעץ איתי. לא בטוח שהעיצה תהיה להחליף... אבל העבודה שלי היא להתאים לכם כלים ואנשי דיגיטל, תמיד תהיה לי עיצה בנושא.
משפיע על תכניות השיווק? הכי הרבה שאפשר. כי זה לא רק חצי שנה קדימה, זה כבר מתחיל לקרות עכשיו, עוד חצי שנה יסתיים התהליך.
עוד עדכונים חשובים מגוגל: מודעות יוטיוב וקהלים לפרסום
יוטיוב ממשיכה להעשיר את סוגי המודעות שלה, ובמיוחד את המודעות המיועדות ליוטיוב שורטס הכה פופולאריות. ידעתם שנוער בארה"ב עדיין צופה ביוטיוב שורטס משמעותית יותר מבטיקטוק?! כן, היא עדיין מעצמה.
כאן תמצאו מאמר קצר על למה כל כך חשוב לפרסם ביוטיוב שורטס, ואיך אפשר לנצל אותם לעומק לאסטרטגיית המותג שלכם. כן, גם אם אתם מותג קטן. ובטח ובטח אם אתם מותג חזק עם אסטרטגיית וידאו.
וגוגל אנליטיקס 4, שכולנו חוייבנו לעבור אליה תוך מחאות נמרצות, סוף סוף מראה למה כדאי היה לעבור - עם כלי קהלים חדשים, שסוף סוף מאפשרים לבנות קהלים לפרסום בגוגל - בתוך מערכת מודעות גוגל. כן, אני יודעת, זה מתבקש, אבל עד היום אפשר היה לבנות קהלים רק באנליטיקס, ואז לחבר הכל למודעות גוגל ולהתפלל חזק שיעבוד. עכשיו אפשר לבנות קהלים טובים יותר - וישירות במערכת המודעות.
משפיע על תכניות השיווק? בטח, במיוחד אם אתם מפרסמים או מתכננים לפרסום ביוטיוב או גוגל.
סוף סוף, ניהול ווטסאפ בסמוב
יצא לכם לתהות למה לעזאזל רוב מערכות הקשר עם לקוחות בארץ לא כוללות ניהול הקשר דרך ווטסאפ,
וצריך להתקין מערכת נפרדת?! גם לנו. והרבה.
התשובה היא שווטסאפ לא אוהבת מערכות אוטומציה - הן עלולות להפיץ ספאם מצד אחד, ועוזרות לעסקים להרוויח כסף בלי לשלם לה מצד שני. לכן היא בנתה מערכת לעסקים - ווטסאפ API - שבה כל תחילת שיחה חדשה עולה כמה אגורות, והיא מכריחה את כל מערכות האוטומציה לדבר איתה. דרך מערכת הביזנס של מטא, האמא של פייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ. וכולנו יודעים כמה פשוט וכיפי להתחבר לביזנס של מטא, נכון?
אבל רוב המערכות מרימות את הכפפה אחת אחת, ואחת החביבות עלינו - סמוב - הוציאה את ניהול הווטסאפ משלב הבטא, ומאפשרות לכולם להתחבר אליו.
רוצים להתייעץ לגבי מערכת קשר עם לקוחות מתאימה? איזה קטע, זו בדיוק המומחיות שלנו! ולא, לא לכולם מתאימה סמוב... למרות האהבה שלנו בלב. אפשר לקבוע שיחונת קצרה בנושא כאן.
משפיע על תכניות השיווק? רק אם אתם מחפשים מערכת דיוור, מערכת ווטסאפ או - עדיף - שתיהן.
כלים יעילים
שני כלים חדשים וחינמיים:
ווטסאפ מאפשרת "לנעוץ" הודעה בראש קבוצה, כך שלא כל משתמש/ת חדשה ישאלו אתכם את אותה שאלה.
אינסטגרם (טוב נו, מטא) -
מעשירה את ספריית המוזיקה החינמית לרילז ביופי של סאונדים חדשים.
ומאפשרת מעכשיו ליצור תבניות סטוריז משלך, ולהדביק עליהן מדבקת "Add yours" שתאפשר לאחרים להשתמש בטמפלייט עם מה שבחרת עבורו. כן, כולל המיתוג שלך, שאי אפשר להסיר כשמשתמשים בתבנית. רק להוסיף.
אפשר להתייעץ איתך? כן.
לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.
Comments