איך מכניסים פרסומות לתשובות ה-AI של גוגל? חדשות הדיגיטל 3.6.25
- נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט
- 2 ביוני
- זמן קריאה 3 דקות
רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
והשבוע, אני מנסה פורמט חדש:
במקום לסקור את כללללל חדשות השבוע ולסיים עם עומס מידע משוגע, נשאיר את סקירת החדשות לזום החודשי (כאן נרשמות ונרשמים לסקירת הוידאו, בלייב או בהקלטה).
ובמהדורה השבועית נמקד בתחום אחד, הכי קריטי לשיווק מכל חדשות הדיגיטל של השבוע.
מוכנות? מוכנים? זזנו:
הכי חשוב השבוע: גוגל מכניסה פרסומות לתוצאות ה-AI
וכן, אתם יכולים להיות שם.
ההכרזה הכי משמעותית בכנס המפתחים של גוגל, לפני שבוע, לא היתה קשורה לאף התקדמות בוידאו או היכולת לכתוב טקסט ולקבל פודקאסט. זו ההכרזה על פרסומות בתקצירי ה-AI במנוע החיפוש, והפריסה המהירה של "מצב AI" (או בלעז AI Mode), שכבר הושק ופעיל בארה"ב.
כי ההכרזה הזו מצביעה על ההבנה, אפילו של גוגל, שהחיפוש בדרך למות.
בעידן ה-AI אנשים רוצים לקבל תשובה, מוכנה ומאורגנת, בכפית. ישר לפה. ולא לשוטט בין תוצאות חיפוש שכן או לא מתאימות.

ה-AI Overview - תוצאות ה-AI האוטומטיות - עולות לאחוזים גבוהים יותר ויותר של חיפושים כבר היום, ונכנסו (רשמית) השבוע גם בארץ. ובארה"ב, כאמור, כבר הושק ה-AI מוד של גוגל - קליק קטן, וכל חיפוש בגוגל מקבל רק תוצאות AI.
וכמובן שזה יפגע משמעותית בטראפיק שכל המותגים כולם מקבלים מגוגל. למעשה, אנחנו כבר רואים את הפגיעה הזו, במיוחד באתרים גדולים, מאז שנכנס חיפוש ה-AI של ChatGPT לחגיגה.
אז מה עושים?
מתאימים את האתר לחיפוש מנועי AI - בדיוק בשביל זה הוצאתי את המדריך הזה, נו.
החלק החדש: מוודאים שסוגי הפרסום שלנו בגוגל מותאמים גם הוא להופעה בתוצאות AI.
החלק החדש יותר: מתחילים להתאים את הקריאייטיבים - הניסוחים של הפרסום - לעידן ה-AI.
איזה פרסום מותאם ל-AI?

החלק הטכני די פשוט, למעשה: קמפיינים של
- פרפורמס מקס
- גוגל שופינג
- ואפילו חיפוש, אבל רק עם Broad Match גורף בכלל הקמפיין -
מתחילים כבר להופיע כפרסומות בתקצירי AI, וגוגל הכריזו קבל עם ואינטרנט שזה רק ילך ויחריף.
אם המונחים האלה הם סינית בשבילכם - דברו עם מנהל/ת הקמפיינים, ותוודאו שהם יודעים את הפרט החשוב הזה.
אם הם כבר ידעו, ממליצים לכם להשקיע בסוגי הקמפיינים האלה או מגיבים טוב לחדשות - מעולה.
ואם הם מסרבים לקבל אותו, או לא יודעים להתאים את הקמפיינים לתוצאות שנכונות גם לחיפושי AI, זה דגל אדום ענק.
לא רק כי הם לא יתאימו את הקמפיינים לחיפושי AI. כי דיגיטל הוא עולם של שינויים מהירים, ומי שלא מוכן לקבל אותם - הוא בהכרח מנהל/ת קמפיינים טוב/ה פחות.
איך מתאימים את ניסוח הפרסום ל-AI?
מפסיקים לחשוב ב"מונחי חיפוש", ועוברים לחשוב בשאלות.
כלומר, משקיעים פחות במחקר מילות מפתח קלאסי - והרבה יותר במחקר קהלים שלומד את קהלי היעד שלנו יותר לעומק. בלהבין מה באמת מעניין אותם, איזה מידע חסר להם וקשה להם למצוא, מה מציק להם עוד בדרך למחשבה "איזה X לקנות" או "איזה שירות Y לבחור".
מה שיעזור לנו, בשורה התחתונה, להבין איזה שאלות מורכבות או פשוטות סביר שהם ישאלו צ'אטבוט AI, והרבה יותר חשוב מכותרות הפרסומת - לתת להם תשובות באתר.
כן, אפשר להיעזר במדריך התאמת האתר ל-AI, בשביל מה הכנתי אותו? בשביל עצמי?! אני את הבגרות שלי כבר עשיתי.
אם אתם תוהים האם זו הסיבה שאני משנה את המבנה של חדשות הדיגיטל? כן. במאה אחוז.
ואם אתם רוצים להתייעץ איתי - לגבי גוגל, AI, או ספקים (ניהול ספקים הוא המומחיות שלי, בכל זאת אני עובדת כאן עם 400+ ספקי דיגיטל על בסיס יומיומי בליסט...) -
בואו תקבעו לנו שיחה קצרה, בקישור הזה. כן, זה בחינם.
רגע לפני הקטנות לסיום -
היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?
כאן נרשמות ונרשמים:
קטנות לסיום:
כמובן שיחד עם המעבר של גוגל ליותר ויותר AI Overview ול- AI Mode, צריך למדוד כמה טראפיק מגיע משם, נכון? המדידה של גוגל עוד בשלבים ראשונים, אבל היא כבר משלבת אותה ב- Search Console. איך מוצאים אותם שם? ככה.
אם תהיתם מה הכי מעניין מכל שאר ההכרזות של גוגל, אלו שכן מדברות על וידאו AI ויצירת סאונד מטקסט עם AI ומודל ה-AI החדש של ג'מיני - הנה הסקירה שלי. ספוילר: הרוב אוויר חם, רק מעט מהכלים זמינים ומעניינים כבר עכשיו.

אפשר להתייעץ איתך? כן.
איך מתאימים את אסטרטגיית השיווק לעידן ה-AI, איזה ערוץ שיווקי נכון, איזו מערכת CRM תתאים או איזו אסטרטגיית משפיענים תקלע בול?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
היה מעניין?
כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.
ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:
Comments