מה באמת יעיל לשיווק מכל ההכרזות של גוגל? חדשות הדיגיטל לניהול שיווק, 26.5.25
- נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט
- 26 במאי
- זמן קריאה 7 דקות
רק החדשות שבאמת מזיזות את המחט!
מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 26.5.25.
אמ;לק:
גוגל מנסה להצטרף למירוץ ה-AI ברצינות, עם ים של הכרזות. מה מהן עוזר עכשיו ומיד לשיווק?
אותו ג'מיני משיק שורה של כלים ייעודיים לפרסום ושיווק - שרובם בגדר הבטחה.
המתחרות האחרות במירוץ לא יתנו לגוגל להשתלט על השבוע: קלוד 4 הושק, ואופןAI רוצה שנלבש את צ'אטGPT.
מלחמת הסחר שכן-או-לא קורית בארה"ב משפיעה על שוק הפרסום - ועלינו?
וקטנות לסיום בכיכובן של פיגמה וקניות דרך מנועי AI.
הכי חשוב השבוע: מה מהכלים שגוגל השיקה יעזור לשיווק שלנו?
אני לא אוהבת לחרב שמחות. תנו לי בירה ומוזיקה ואני בשמיים, לרוב. גם אם הבירה לא ממש קרה והמוזיקה... סבירה. אני מרימה.

אבל גשם ההכרזות המשוגע של גוגל מכנס המפתחים האחרון שלה, שכל הודעה לעיתונות לגביו טוענת ש"זה, גוגל הצטרפה למירוץ ה-AI ברצינות"?
בואו. רובו הגדול הבטחות לעתיד, במקרה הטוב, או זמין ללקוחות שמשלמים 250 דולר לחודש. ומה שנראה מפוצץ מוח במיוחד - הן הדגמות שנוצרו במעבדות של גוגל.
מילולית. במעבדות. יש כאלה. הם מתרברבים בהן.
אבל אלה לא ממש כלים בעולם האמיתי, היום, שיעזרו לי מחר להפיק פרסומת-על-חלל בתקציב מצחיק.
או למעשה, ממש לא.
אז בואו נעשה סדר: מה זמין ולמי, מה באמת שווה להכיר ויעיל לשיווק, ומה סתם אוויר חם?
וכיוון שאני מרימה, נתחיל בשמחה:
הכלי הכי יעיל שכבר פעיל: טקסט-לסאונד שעובד יופי גם בעברית
כלים שלוקחים טקסט ומקריאים אותו בצורה טבעית יש המון.
באנגלית.
והחינמיים מהם גם נשמעים כמו ההקראה הזאת בטיקטוק. מכירים? קרינג'י למדי.
בעברית? עוד לא היה אחד טוב באמת.
והנה, זה החידוש הכי מוצלח, בעיני, בהכרזות החדשות של גוגל: עבדתי קצת יותר מרבע שעה עם כלי הקראת הטקסט, וזה מה שיצרתי:
למה זה לקח 15 דקות, ולא 15 שניות לעשות קופי-פייסט לטקסט?
כי לא כל המילים מוקראות נכון בניסיון הראשון. "גוגל רוצה שנלבש את צ'אטGPT", למשל, הוקרא בזכר, רוצEה. רק כשהחלפתי את הטקסט ל"גוגל היתה רוצה" הוא הפך לנקבה. כך שאם משהו לא מוקרא נכון - לא כדאי לריב איתו. פשוט תחליפו מילה, וזה יעבוד.
איך מפעילים את כלי הקסם החינמי הזה?
פשוט, נכנסים לסטודיו ה-AI של גוגל ומבקשים ממנו להקריא טקסט. מרגע שהוא הבין שזה הפרומפט, הוא מאפשר לתת הוראות ברורות, לבחור את הקולות ולערוך כל מילה:

וכן, בהחלט אפשר לייצר כאן סאונד טוב, ולקחת אותו לאחד ממייצרי הווידאו המשעשעים, שמצמיד את הטקסט לדמות - סטייל התינוקות המדברים שכבשו כל פינה באינטרנט בימים האחרונים.
(איזה יוצר וידאו? בחינמים, אני אוהבת את HeyGen, כי הם נותנים 3 סרטוני 3 דקות בחודש - כך שכשמבינים איך לעבוד איתם, אפשר ליצור עוד כל חודש. בתשלום, גם הוא וגם Kling מצוינים.)
(למה אני לא ממליצה על יוצר הוידאו של גוגל? כי הוא יקר. מיד עליו).
ומה עם יכולת הוידאו החדשה שכולם עפים עליה?
ובכן...
גוגל בהחלט הפתיעה עם הדגמות יצירת וידאו חופשי עם סאונד.
עד כה, בתחום הוידאו עם סאונד, היו זמינים בעיקר -
או אווטארים - דמויות קבועות - שמזיזות את השפתיים, פחות או יותר, עם הסאונד.
או שוט מרהים של וידאו יצירתי ללא סאונד.
(סרטון שלם? יותר משוט אחד? אנחנו עוד לא שם. רק היוצרים המתקדמים שיודעים גם וידאו וגם עבודה עם AI, עם עריכה ידנית והרבה שעות עבודה, מצליחים להוציא מה-AI יותר משוט).

השילוב של וידאו עם סאונד לפי פרומפט בהדגמה של גוגל בהחלט, בהחלט מרשים.
א-ב-ל הדרך היחידה להתנסות איתו היא...
לשלם 250 דולר לחודש במנוי החדש והסופר-יקר של גוגל, Google AI Ultra. או במנוי האפילו עוד יותר יקר Vertex, לארגוני ענק.
כלומר, מרשים, מבטיח, אבל שווה כמעט 1000 ש"ח לחודש? לא בטוחה.
במיוחד בהתחשב בעובדה ש -
הוא יעיל בעיקר ליוצרי וידאו שיודעים מה הם עושים, ולא באמת קל לייצר בו וידאו. כמו כל כלי היצירה.
אפשר ליצור תמונות ו-וידאו במודלים מעולים אחרים בהרבה פחות כסף.
אז אם אתם סוכנות וידאו שרוצה לשלב AI - כן, המנוי הוא ממש בשבילכם. גם גוגל Flow עם יכולות היצירה הממש קולנועיות שלו כלול במגה-מנוי הזה.
לכל השאר - בואו נשאיר למקצוענים את הכלים המקצועיים. באמת, באמת מסובך ליצור איתו.
הרבה פחות מסובך מיום צילום כולל מאלפת חיות, איפור, ציוד צילום ותאורה, סאונד וקייטרינג -
אבל לא באמת בהישג יד של מי שהוא לא יוצר/ת וידאו מנוסה.
ומה עם יכולת יצירת התמונות?
הכלי החדש של גוגל, שמשתמש במודל החדש Imagen 4 ומשלב יכולות סופר גבוהות בתחום יצירת התמונה ושילוב טקסטים בצורה שמאפשרת אפילו קומיקס -

זמין למנויי ג'מיני בתשלום (או דרך Whisk, שעוד לא זמין באיזורנו).
האם הוא סיבה טובה לעשות מנוי בתשלום לג'מיני?
אם יש לכם ניסיון ביצירת תמונות עם AI, או שאתם מוכנים להשקיע הרבה זמן בלמידה - כן. הוא מוצלח, והיכולות של ג'מיני לא רעות.
אם לא, ואתם רוצים מודל אחד בתשלום - קחו את קלוד, אם אתם בעינייני ניסוח איכותי או את צ'אטGPT אם אתם בענייני תמונות טובות וטקסט סביר.
ג'מיני עדיין מאחורה ביכולות המחקר והכתיבה שלו, לצערי.
וזהו?
זהו בכלים הקיימים. אבל בכלים המובטחים, יש שינוי משמעותי - ספציפית לנשות ואנשי שיווק ומפרסמים.
איזה כלי שיווק ופרסום צפויים בקרוב מגוגל?
עכשיו כאן כבר יש חידושים מעניינים. או, לכל הפחות, מבטיחים. האם הם יקיימו? נצטרך להתנסות ולראות.
מתוך כל הגשם, 4 שינויים הם הכי רלוונטיים:
כלי יצירת קריאייטיבים ושיפורם
פרופילי מותג שמסדרים את ההופעות בחיפוש
"עוזר שיווק" מבוסס AI בצורת תוסף לכרום
כלי שיפור קמפייני חיפוש - AI Max
כלי יצירת הקריאייטיבים מבטיח את היכולות של מודל הוידאו החדש והמרשים - שיהפוך לנו כל תמונת מוצר לוידאו מושך בקליק. מבטיח? מאוד. מקיים? נראה.
הכלי הפחות נוצץ, אבל יותר יעיל, הוא כלי פרופילי מותג - היכולת לשלוט איך המותג יופיע בחיפוש בגוגל. ראיתי הדגמות שלו, והוא נראה מעולה. צפוי להיות זמין בשבועות הקרובים למותגי קניות דרך ה- Merchent Center, ובהמשך לסוגי מותגים נוספים.
"עוזר השיווק" הוא שדרוג טכני נהדר, שאני מחכה לראות אפילו יותר: הוא אמור לעזור לנו לעבור על אתר שאנחנו מנהלות (או מנהלים), ובמקום עצות ערטילאיות סטייל "כדאי ליצור קריאה לפעולה מושכת יותר!" (יופי, מה אתה אומר), הוא יעבור על החלקים הטכניים של האתר ויודיע אם כאן יש עמוד שלא עולה, ושם על הכפתור הזה אין טאג שמודד כמה לחצו עליו - ויאפשר להוסיף אותו בקלות.
עכשיו, אם זה יעבוד - וואו. כמה דם יזע ודמעות הוא יחסוך למנהלות/י שיווק.
והמבטיח מכולם הוא כלי שיפור קמפייני החיפוש, שמבטיח לא פחות מערימת שדרוגים חכמה לקמפיין החיפוש שלנו בקליק אחד. מילולית. זה כפתור שלוחצות עליו.

מה הוא עושה אחרי הקליק? הוא אמור לעבור על מה שהגדרנו במילות החיפוש ובקהלים, ועל חיפושים שיכולים להיות רלוונטיים, ולהפנות את הקמפיין לעוד קהל רלוונטי, מהסוג שסביר שימיר.
האם הוא יעשה את זה? שאלה מעולה.
אני מתייחסת מאוד בזהירות לכל מה שעוד לא בדקתי אישית, ובאקסטרה זהירות לכלים שאמורים לתת לפלטפורמות את השליטה בקמפיינים שלנו.
בכל זאת, האינטרסים שלהם לא זהים לאינטרסים שלנו. לפעמים הם אפילו הפוכים.
והמגמה הזו, של להבטיח הבטחות AI מלאות נצנצים, שבסופו של דבר חותכת מהתמונה את אנשי המקצוע שיכולים לגלות מה הם עושים עם האינטרסים האלה שלהם... טוב, יש לי אייטם שלם עליה, כאן. ספוילר: לרוב, הקמפיינים לא באמת טובים יותר.
ומה עוד צפוי מג'מיני?
ערימה מאסיבית של הבטחות: מנועי המלצות חכמים, מבוססי-AI, שיעזרו לנו לשפר את הקמפיינים ואת המדידה והתוצאות באנליטיקס
אינטגרציה של ג'מיני עם כל כלי גוגל - מפות, משימות, מצגות, הכל.
שילוב ג'מיני לתוך כרום - אפשר יהיה לשאול שאלות ולבצע משימות באתרים בזמן הגלישה.
אבל עזבו, קודם שיקיימו, אחר כך נדבר על המשמעות לשיווק.
קלוד וצ'אטGPT לא יתנו לגוגל להשתלט על השבוע

אנתרופיק, אמא של קלוד אהובי - מנוע ה-AI הכי יעיל לניסוח, במיוחד שיווקי - השיקה השבוע את קלוד סונט 4, מודל מתקדם יותר.
איך הוא?
בינתיים אני שומעת את אנשי הפיתוח והתכנות עפים על היכולות שלו שם (הוא תמיד היה ילד חכם), אבל בחיפושי המידע ובניסוח עוד לא ראיתי חידושים והמצאות.
הוא יותר מהיר, זה בהחלט.
ו OpenAI, אמא של צ'אט GPT, עשתה השבוע קניות מאוד מעניינות: היא רכשה את חברת IO, של ג'וני אייב, שידוע בעיקר בתור המעצב האגדי של אפל. אפשר להגיד הרבה על מוצרי אפל לטוב ולרע - אני שונאת את הגן הסגור שלהם שנאה עזה - אבל אין ספק שהם היו מהפיכה אמיתית בתחום ה-UI והעיצוב. וזה ג'וני.
החברה שלו מייצרת מכשירי AI לבישים.
איזה? עוד לא ידוע.
ההערכות אומרות שהמכשיר שהם יפתחו יחד לא יהיה סמראטפון AI וגם לא משקפי AR סטייל הריי-באן של מטא.
אז מה כן? תשאלו את פופטיץ. כלומר, את ג'וני.
מלחמת הסחר בארה"ב מאיימת להקטין את שוק הפרסום - וזה טוב לנו

על מי טראמפ יטיל מכסי ייצוא לארה"ב? על כל המדינות שהוא מאיים עליהן? רק על סין, שמייצרת הרבה ממה שצורכים שם באמריצ'קה?
זו השאלה שמטרידה את רוב המותגים הגדולים בארה"ב, גם אם היא לא ממש חדרה לשיח הישראלי.
מה שכן צריך לעניין אותנו הוא הצמצום הצפוי בתחום רכש המדיה - ההוצאה על קמפיינים ממומנים מגדולי המותגים.
אין שנה - אי פעם - שבה שוק רכש הפרסומות הצטמצם. הוא תמיד גדל. יש יותר מותגים, יותר קונים ויותר תחרות.
ועכשיו יש סיכוי סביר שזה יקרה - אם טראמפ יטיל לפחות חלק מהמכסים שהוא מאיים בהם.
כי זה מתחיל, כבר עכשיו. בטיקטוק - שגם ככה לא בטוחה איך תמשיך דרכה בארה"ב - כבר רואים ירידה ברכישת הפרסומות בארה"ב.
והאנליסט הראשי של חברת מדידת הדיגיטל אי-מרקטר, איתן קרמר-פלד, העריך השבוע שהמגמה הזו רק תלך ותחריף.
אז מה טוב בזה?
שכשמותגי ענק אמריקאיים מורידים הוצאות פרסום - התחרות יורדת.
וכשהתחרות העולמית יורדת, מחירי הפרסום בפלטפורמות שכולנו נמצאים בהן - גוגל, הרשתות החברתיות, אמזון ושות' - יורדים.
וזה לא רע בכלל. לנו, לפחות.
אז מה עושים?
בודקים את הקמפיינים שלנו בשבועות הקרובים. אני כבר רואה ירידה במחירי הפרסום בחלק מהפלטפורמות (בעיקר בפייסבוק, בזכות מדד הקמפיינים החדש שכתבתי עליו בשבוע שעבר - ואולי גם בגלל האטת האמריקאיים?), וכדאי לשים לב.
אם אתם רואים את ירידה עלויות הפרסום אצלכם, כדאי לנצל אותה להגדלת קמפיינים בזריזות.
לא בטוח בכלל שהיא תישאר שם. למעשה, אם לשפוט לפי ההתנהגות של הפלטפורמות בעבר, יש סיכוי טוב שהן תשאפנה לנרמל את ההשפעה הזו, ולא להשאיר את המחירים נמוכים לאורך זמן.
רגע לפני הקטנות לסיום -
היה מעניין עד כה? רוצה לקבל מייל חודשי רק עם חדשות הדיגיטל הרלוונטיות לניהול שיווק - ומה עושים איתן?
כאן נרשמות ונרשמים:
קטנות לסיום:
אנשי האיקומרס, רוצים שהחיפושים בצ'אטGPT יגיעו לאתר המכירה שלכם? לפני הכל, כמובן שכדאי לבקר במדריך הקידום במנועי חיפוש AI שלנו. וחוץ מזה, המלצה טריה מ IndexNow, תוסף שמיועד לעזור לאתר להוסיף באינדקסים של כל מנועי החיפוש, מבית מיקרוסופט - אל תשכחו לכלול את השדות האלה בקטלוג המוצרים מאחורי הקלעים של האתר, כדי שהזחלנים של מנועי החיפוש מבוססי ה-AI יציגו אתכם נכון.
כלי AI שמבטיחים ליצור עבורכם כל אפליקציה או אתר בקליק יש כבר די הרבה. זה לא סוד שאני הכי אוהבת את בייס44, אבל אני משוחדת: אחי הקטן בנה אותו. והשבוע פיגמה, מערכת עיצוב האתרים והאפליקציות המצויינת, הוציאה גם היא יוצר-AI כזה. אם אתם רוצים סקירה שלו, יש כאן אחת מעניינת. אבל הרבה יותר מעניין זה איך ייראה שוק בניית האתרים בעולם כזה, שבו להרבה מסוגי האתרים אפשר יהיה, ממש בקרוב, למצוא פתרון בנייה AI. הניחוש שלי: עיצוב האתר יהפוך להיות הרבה יותר חשוב, כי סביבו תהיה התחרות המרכזית, ומותגים יוכלו להרשות לעצמם עיצוב מושקע יותר.

אפשר להתייעץ איתך? כן.
איזו טכנולוגיה מתאימה, איזה ערוץ שיווקי נכון, איזו מערכת CRM תתאים או איזו אסטרטגיית משפיענים תקלע בול?
שלחו מייל או קבעו שיחה אישית!
היה מעניין?
כאן נרשמים לקבל את חדשות הדיגיטל למייל.
ואפשר גם לשתף בעזרת הכפתורים כאן למטה:
Comments