שנה אזרחית טובה!
חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.
מהדורה שבועית 1.1.24
הכי חשוב השבוע: מפרסמים בגוגל? תבדקו את המודעות!
כל ענקיות הדיגיטל מבצעות כל הזמן ניסויים בכלים שלהן - אבל הניסוי הזה של גוגל עשה בלאגן מאסיבי לכמה מפרסמים. אני עוקבת אחריו כבר שבועיים, והשבוע קיבלתי אישור שמפרסמים ישראלים נפגעו ממנו.
מודעות גוגל חיפוש בנויות מכותרות ושורות תיאור. כבר כמה שנים. המפרסמ/ת בוחר/ת מגוון כותרות ותיאורים, גוגל מנסה את כולם על מגוון קהלים וחיפושים, ומציגה יותר את שילוב הכותרות והתיאורים שעובדים הכי טוב. אחלה? אחלה.
אלא שההבדל ביניהן לא תמיד משמעותי, ולכן גוגל בוחנת מה קורה כשמערבבים ביניהן. האם התוצאות עולות? יורדות? נשארות אותו דבר? אולי עדיף להישאר פשוט עם מגוון משפטים דינאמיים שמתאימים לחיפוש?
אז למה בלאגן?
כי היא לא סיפרה למפרסמים שהיא עושה את זה, והם פשוט גילו שהמודעות שלהם מוצגות בצורה מבולגנת. הנה הדגמה:
וכמו שאמר אחד ממומחי הפרסום הבינלאומיים אנתוני היגמן ל Search Engine Land - "נראה שזה אחד הניסויים הנרחבים ביותר שגוגל מבצעת", ונראה שהוא השפיע על מפרסמים רבים.
עד אתמול, 31.12, לא מצאנו השפעה על השוק הישראלי - אבל אתמול שתי חברות גדולות שעובדות איתנו
(וביקשו להישאר בעילום שם) אישרו לנו שבעקבות הבדיקה שעודדנו אותן לבצע, נראה שהמודעות שלהם מוצגות בצורה המבולגנת שהיגמן מציג.
ולכן - לכו לבדוק! בקשו מהקמפיינרים שלכם לעשות QA ידני עם חיפושים שיעלו את המודעות שלכם בזמן גלישת אינקוגניטו, כדי לוודא שהמודעות מוצגות נכון. חבל על הכסף והקמפיין.
משפיע על תכניות השיווק? רק על הבדיקה שחשוב לבצע. ואם אתם רוצים שנעזור גם לכם לפקח על הספקים והדיגיטל שלכם - דברו איתנו בווטסאפ.
האם הבלוג המסחרי שלכם יכול להופיע בגוגל חדשות?
אני אוהבת את גוגל ניוז בכל ליבי. לא כי זה הכלי הכי טוב למעקב אחרי חדשות, או כי הוא מציע לי דברים מיוחדים - אלא כי הוא הופך את המעקב אחרי חדשות הדיגיטל, זה שמביא אותי אליכם כל שבוע, להרבה יותר נוח. ברגע שהוא הבין שזה תחום העניין הראשי שלי - 3/4 מהעבודה פשוט מגיעה אלי עם הקפה של הבוקר, דרך גוגל ניוז. (הרבע האחרון, עם הדברים שבאמת משפיעים כמו ניסוי גוגל, הרבה יותר מסובכים לאימות ההשפעה על השוק הישראלי... אבל זה לא הנושא כרגע, נכון?).
והנה, בתוך גוגל ניוז, חיכתה לי חדשה מעניינת: יכול מאוד להיות שהבלוג המסחרי שלכם - זה שאתם כותבים בשביל הניוזלטר וה-SEO (כמו הבלוג שאתר קוראים ממש עכשיו), יכול להופיע לעוד אנשים שאוהבים להתעדכן דרך גוגל ניוז לצד ויינט והארץ, כלכליסט ודמרקר. ולא דרך קניית פרסומות שם (למרות שגם זה יעיל). חינם.
רגע, מה? איך?
ממש, ממש פשוט - נרשמים כ"פבלישר" ("מוציא/ה לאור") של גוגל ניוז. כאן ההוראות, וכאן מרכז הפבלישרים עצמו. אחרי תהליך האישור, הפוסטים שלכם פשוט יתחילו להופיע שם.
גם אם הבלוג שלנו הוא בלוג של חברה מסחרית?
לפי ה- Search Engine Journal, גוגל סוף סוף אישרה סופית שגם לבלוגים מסחריים יש סיכוי טוב להופיע שם, אחרי תהליך האימות. אני הגשתי את הבלוג שלי, אדווח שבוע הבא איך הוא התקדם.
משפיע על תכניות השיווק? בהחלט.
בלוג פוסט הוא אחד מערוצי השיווק החשובים ביותר של כל חברה, כי הוא אוסף את הקהל אלינו - בלי להיות תלויים ברשת חברתית או קמפיין חשיפה. ומשאיר אותם אצלנו, וגם משכנע אותם שאפשר לסמוך עלינו. נגיד, כמה אתם סומכים עלי כרגע? יותר מאשר אם לא הייתם קוראים את הבלוג? בדיוק. וערוץ חשיפה חינמי לבלוג, בין כתבות עיתונאיות? וואו.
וזה רק הופך להיות חשוב יותר ויותר, עם השינויים המאסיביים ב-SEO בשנים האחרונות. תראו למשל כמה היכרות של הקהל איתכם - בלי לינקים, רק היכרות ואזכורים - הופכת להיות קריטית למיקום שלכם בגוגל.
טיקטוק משיקה כלים חדשים לתובנות ויצירה - דרך המחשב!
אחד מכוחות העל הראשיים של טיקטוק, לצד הצמיחה המשוגעת, הוא היכולת להבין את אנשי השיווק והמפרסמים ולעבוד איתם בצורה נכונה. היא היתה הראשונה להשיק פניה ישירה למשפיענים דרך הפלטפורמה, למשל, במהלך מבריק. והנה מהלך שמיועד ממש בשבילנו, אנשי השיווק:
כלי העבודה של טיקטוק דרך המחשב (ולא רק דרך האפליקציה), שקיבל מגוון כלים חזקים: ניתוח תובנות מעמיק יותר, מעקב טרנדים נוח, עורך הסרטונים עם יכולות חדשות (כן! במחשב!) ולצידם את כלי ה-AI היחודיים של טיקטוק - דוגמת הכלי הנהדר שכותב עבורכם תסריטים בהתאם למה שעובד הכי טוב ברשת. נסו ותהנו: https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/pc/en
משפיע על תכניות השיווק? אם אתם בטיקטוק, הכלי הזה ישדרג את היכולת לעקוב אחרי מהלכים וסרטונים. אם אתם לא, הוא יכול לעזור לכם להיכנס. ואם אתם רוצים להתייעץ אם כדאי, אתם יודעים איפה הווטסאפ שלנו, נכון?
חדשות ה-AI - איך עושים SEO לחיפוש AI?
כל עולם ה-SEO מטלטל בתקופה האחרונה עם השינויים של גוגל, אבל לא לעוד הרבה זמן. ולא בגלל שגוגל לא מעדכנת את האלגוריתם - היא מעדכנת אותו בקצב מסחרר - אלא בגלל שהרבה יותר נוח לחפש עם צ'אט AI. אפילו בעברית בארד (של גוגל, כמובן...) עושה עבודה מצויינת.
אבל איך מוודאים שהאתר של המותג יופיע במיקום טוב גם בחיפושי AI?
הרבה שואלים - צוות חוקרים מאוניברסיטאות מובילות (פרינסטון, ג'ורג'יה ועוד) חקר ומצא כמה שיטות יעילות.
והחלק המעניין באמת הוא, שבניגוד לגוגל, שם צריך עבודה מאסיבית וכיסים עמוקים כדי להתחרות במותגים המובילים - החוקרים טוענית שעידן ה AI יביא ל"לוח משחק שווה יותר". כלומר, כל מותג, בכל גודל, יוכל להיעזר במתודות האלה... אם רק ייתן תשובות טובות לשאלות שאנשים מחפשים.
אני חייבת להודות שאני פחות אופטימית - גם על ה-SEO, הקידום במנועי החיפוש, אמרו בהתחלה שהוא יביא לתחרות הוגנת יותר. והוא באמת עשה את זה - בהתחלה, כשהמותגים הגדולים נשארו בפרסום קלאסי ולא הגיעו אליו.
אבל גם מזה אפשר ללמוד, ובצורה אפילו יותר יעילה: מותג שיאמץ מתודות קידום לחיפושי AI לפני כולם, יזכה בפירות הראשונים. החיפושים הולכים לשם לאט לאט, ובקרוב הם יתחילו למהר.
משפיע על תכניות השיווק? בהחלט. כדאי מאוד להיות שם לפני המתחרים.
כלים מועילים
גם התחום הזה נכבש השבוע על ידי ה-AI:
מידג'רני, מנוע יצירת התמונות שהרבה מצביעים עליו בתור המוצלח ביותר, סוף סוף יוצא מדיסקורד לממשק ווב.
רוצים גישה לצ'אטGPT גרסה 4 בחינם? קו-פיילוט מבית מייקרוסופט, מהאמהות של GPT, הוציאה אפליקציה חדשה וחינמית גם לאנדרואיד וגם לאפל. לא כולם מצליחים להתקין, אבל דווקא בארץ נרשמה התלהבות ממי שכן. אני עדיין עם בארד חביבי, בעיקר בגלל העברית המצוינת.
אפשר להתייעץ איתך?
כן. לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.
בקרו אותנו באתר או ווטסאפו לנו!
Comments