top of page

מטא משנה את מבנה הקמפיינים - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק 11.12.23

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 11.12.23

החדשה ה(כמעט) ראשית השבוע: חדשות הדיגיטל, עכשיו בפודקאסט!


זוזי הצידה מטא, חכי לתורך גוגל - הסקירה החודשית של חדשות הדיגיטל לניהול שיווק בדיוק קיבלה פודקאסט חדש. ובפרק הראשון: מה אסור לפספס לקראת 2024?


כן, זו הסקירה שלנו, שבה אנחנו מציגות ומנתחות את החדשות החשובות ביותר בכל חודש - ואיך הן משפיעות על תכניות השיווק כאן ועכשיו. רוצה לקבל את החדשות לפני כולם, וגם לקבל זמן לשאלות ודיון? כאן נרשמות ונרשמים להקלטה בלייב.

רוצה דווקא את סקירת המגמות במאמר כתוב או וידאו? יש. למאמר / לוידאו.

החדשה ה(באמת) ראשית השבוע: מטא משנה את סוגי הקמפיינים


באמת כבר שלוש דקות ורבע שמטא לא שינתה לנו את ניהול הקמפיינים בפייסבוק ואינסטגרם...



השינוי הפעם מעמיק, וחשוב להבין אותו - במיוחד אם יש לכם קמפיינים רצים (כי הם יעצרו), אבל גם לקראת הקמפיין הבא.


בקווים כלליים, כל סוגי הקמפיינים יתאספו יחד ל-6 סוגי קמפיינים ראשיים:

  • מודעות (Awarness)

  • תנועה (Traffic) - היחיד שלא משתנה

  • מעורבות (Engagement) שיכלול בתוכו את כל תחומי המעורבות הקודמים, וגם מודעות וידאו לאנגייג'מנט, הודעות פרטיות למסנג'ר או לווטסאפ, ואפילו חלק מההמרות של המבנה הקודם - שהיו מיועדות למסנג'ר או ווטסאפ.

  • לידים (Leads) שיכלול בתוכו כמובן את טפסי הלידים הפנימיים של מטא, אבל גם לידים במסנג'ר ובווטסאפ!

  • מכירה (Sales) שיכלול בתוכו את מה שקודם היה המרות (Conversions) וגם את מודעות הקטלוג הדינאמיות, שמאפשר לחבר קטלוג של חנות אונליין ולהציג את המוצרים (Catalog Sales).

למה מטא עושה את זה? בעיקרון - לצוקי פתרונים, אבל אפשר לנחש שתי סיבות:


מטא משנה את סוגי הקמפיינים שלה
אבל למה צוקי, למה?

1. בניית קמפיינים במטא היא סופר מורכבת בימינו, וזו דרך להפוך אותה לפשוטה יותר, בשאיפה.

2. מדידת המרות היא כבר לא נושא סופר מורכב כמו בעבר, ויש פחות צורך בקמפיינים יעודיים עבורה.


ובשולי הדברים - אינסטגרם מתנסה באפשרות לחשוף תגובות לסטוריז! אנחנו בעד.


משפיע על תכניות השיווק? מאוד. גם באופן מיידי - החל בינואר 2024 סוגי קמפיינים מסוימים פשוט יעצרו, וגם לתכנון הקמפיינים הבאים. ברוכים הבאים, לידים בווטסאפ!. אז איך בונים? הנה המדריך של מטא.

לא עדכנתם גרסת וורדפרס? זהירות, (עוד) בעית אבטחה!

קחו את זה ככלל טוב לחיים - תמיד חשוב לעדכן את גרסת הוורדפרס של האתר שלכם. אם האתר על וורדפרס, כמובן. כן, גם אם זה אומר שהעיצוב עלול להישבר לרגע - התכוננו עם מעצב/ת טלפוני/ת לרגע העדכון, ותעשו את זה.


למה? הנה פרצת אבטחה חדשה שהתגלתה בגרסאות 5.0.1 ומטה - הטפסים למילוי פרטים באתר עלולים לאפשר להאקרים להעלות קבצים זדוניים לאתר שלכם. למשל כאלה שיגנבו מכם מידע, פרטי אשראי או "סתם" יעלו תמונות זדוניות לאתר שלכם. פרצות כאלה מתגלות כל הזמן, אם כי זו חמורה במיוחד. אז קדימה, לעדכן. אגב, הזכרנו שיש כבר גרסה חדשה, 6.4? הנה היא.


משפיע על תכניות השיווק? רק אם יש לכם אתר שרץ על וורדפרס.

איך מוודאים שהסרטונים שלכם יעלו בחיפוש גוגל?


הוראה חדשה מגוגל: אם אתם משלבים סרטונים באתר (ובימינו - מי לא), ורוצים שהם יופיעו כתוצאות חיפוש


בגוגל (ומי לא), הם חייבים להיות המדיה הראשית באותו עמוד בו הם מופיעים. כן. חובה. אז קדימה, לא להתעצל, להקים בלוג פוסט לכל סרטון שאתם רוצים שימצאו. או לבקש ממנהל/ת האתר שלכם לעשות את זה. (אין לכם מנהלת אתר? רוצים? יש לנו בשבילכם את הטובות ביותר, כמו תמיד).


ואם כבר בגוגל ווידאו עסקינן, יוטיוב פותחת למגוון משתמשים את האופציה לקשר למוצרים ישירות מתוך שידור לייב! בעולם זה סוג מכירה שתופס תאוצה אדירה (עם משפיענים, בעיקר), כדאי לבחון את הנושא.


משפיע על תכניות השיווק? כן, ועם שיעורי בית רלוונטיים.

חדשות הAI: גוגל VS מייקרוסופט


גוגל שחררה השבוע את ג'מיני, מודל ה-AI החדש שלה, ולמרות ביקורות פושרות כדאי לשים אליו לב. למה? כי היא כבר משלבת אותו בחיפוש.


מייקרוסופט, הספונסרית של צ'אט GPT המהולל לא נשארת חייבת - והיא משלבת אותו בווינדווז וגם מכניסה "חיפוש עומק" חדש עם GPT4 לבינג, מנוע החיפוש שלה, שרוצה להיות גוגל כשהוא יהיה גדול.


משפיע על תכניות השיווק? רק בהמשך, כשג'מיני ישולב בכל תוצאות החיפוש בגוגל. אבל כן, כדאי להתחיל להתייעץ עם אנשי SEO שמבינים AI כבר עכשיו, בשביל הייתרון התחרותי. ואם אין לכם כאלה, לנו יש בשבילכם. ווטסאפו לנו!

אפשר להתייעץ איתך? כן.


ולסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה. ווטסאפו לנו!

Comments


bottom of page