מהי עלות פיתוח אפליקציה?
top of page

מהי עלות פיתוח אפליקציה?

רוית אפלבוים-הילב, מייסדת חברת Shimara Applications

אחד הדברים שהכי מעניינים יזמים וסטארטאפים בתחילת הדרך, הוא לדעת כמה אמור לעלות פיתוח האפליקציה שלהם. זה הגיוני מאוד ומובן מאוד. לכן הזמנו את רוית אפלבוים-הילב, מייסדת חברת Shimara Applications לפיתוח אפליקציות מובייל ו-ווב, ומומחית בתכנון וגיבוש פתרונות טכנולוגיים, לספר קצת על השיקולים השונים וטווחי העלויות.


רוית - הבמה שלך:


מחיר מחירון


בשונה מהרבה מוצרים אחריםפיתוח אפליקציות בד"כ הוא ייחודי ומותאם לדרישות הלקוח. לכן ברור שאין מחירון קבוע ואחיד שעל פיו ניתן לתת הצעת מחיר לפיתוח אפליקציה. יתרה מזאת, "זריקת" מחיר על סמך שיחת טלפון אחת, שבה היזם מתאר את הרעיון בעל פה, נחשב מאוד לא מקצועי ומיד אסביר מדוע.


עלות פיתוח אפליקציה ללא מסמך אפיון היא כמו ניסיון להעריך כמה עולה בית בלי תכנית אדריכלית
כמה אני עולה?

דוגמא מעולם הבניה


אילו היינו ניגשים לקבלן בניה ומספרים לו בכמה מילים על בית חלומותינו, ואז שואלים אותו כמה אמור לעלות בניית הבית הזה, מה הוא היה עונה לדעתכם? רב הסיכויים שהוא לא היה מסוגל לנקוב במחיר, אלא היה מבקש לראות קודם תכניות אדריכליות וכתב כמויות ורק אז נותן הצעת מחיר.



אותו הדבר גם בפיתוח אפליקציות. המסמך המקביל בפיתוח אפליקציה - "התכנית האדריכלית" - הוא האיפיון. כדי לתת הצעת מחיר מדויקת, חברת הפיתוח צריכה לראות מסמך איפיון מפורט.


עלות פיתוח אפליקציה ללא איפיון


כמו שיקרה גם בתהליך של בנייה, אם לא נגדיר מראש את הפיתוח בצורה מדויקת, זה יגרור אחריו עלויות בלתי צפויות במהלך הפיתוח, כך שאתם עלולים לחרוג מהמסגרת התקציבית ולאבד שליטה על ההוצאות.

זו הסיבה שחברות פיתוח בד"כ לא יסכימו להתקדם לפיתוח ללא תהליך מקדים של איפיון, שבמהלכו צריך לחשוב על כל התרחישים הבלתי צפויים שעלולים לצוץ במהלך הפיתוח, להגדיר מה הם החלקים החשובים לשלב ראשון -ומה ניתן לדחות לשלב שני, אילו חלקים אפשר אולי לעשות בדרך פשוטה יותר ואילו חלקים מיותרים שאינם נדרשים כלל וניתן להוריד אותם, על מנת להקל על העלויות.


עלות פיתוח אפליקציות – טווחים כלליים


למרות כל מה שהסברתי זה עתה, ברור לי שיזמים וסטארטאפים רוצים בהתחלה לדעת לפחות סדר גודל. וכדי קצת לעזור, אתן פה סדר גודל של עלות פיתוח אפליקציה. חשוב לזכור שזה מאוד מאוד כללי ומוטב לא להתפס למספרים האלה.


פרויקט פיתוח של אפליקציה יחסית פשוטה, הכולל איפיון ופיתוח של האפליקציה לאייפון ולאנדרואידצד שרת ועיצוב גרפי, יכול להתחיל בסביבות 50K-80K ש"ח, ולטפס ולהגיע גם ל-100K-200K ש"ח ויותר.


איך בכל זאת אפשר לקבל הערכת עלויות


אם אין לכם עדיין מסמך איפיון ובכל זאת אתם רוצים לקבל טווח עלויות שמתאים יותר לאפליקציה שאתם רוצים לפתח, הדרך הטובה לעשות זאת הוא ע"י הכנה של מסמך דרישות, המתאר את האפליקציה שלכם בנקודות בצורה הכי מפורטת שתוכלו, אולי אפילו מלווה בשרטוטים (על דף) של המסכים.


איך להכין מסמך דרישות לאפליקציה


הדרך הקלה ביותר להכין מסמך דרישות כזה היא, אם תנסו לדמיין את האפליקציה שלכם: מי הם המשתמשים של האפליקציה? איזו בעיה היא אמורה לפתור או איזה שירות היא נותנת? איך היא נראית? מה רואים/עושים כשנכנסים? איזה מסכים יש בה, ואיזה פעולות המשתמש יוכל לעשות בכל מסך? ועוד, ככל שאתם מצליחים. אם תעלו את כל זה על הכתב, תוכלו לקבל הערכה גסה של עלויות התואמת את האפליקציה שלכם, שכבר יכולה בהחלט לתת לכם את סדר גודל העלויות אותו אתם מבקשים.


רוצה להתייעץ?


לייעוץ בנושא בניית אפליקציות - אפשר לפנות לרוית, הכותבת ומומחית הפיתוח, כאן.

לייעוץ בנושא התאמת כלים, אנשי מקצוע ואסטרטגיה לדיגיטל, אפשר לפנות אלינו באתר או בווטסאפ.

bottom of page