"תשמעי, הפעם יש לי אתגר אפילו בשבילך"
זאת היתה שלומית בטלפון, ולשלומית אני עונה תמיד. לא כי היא לקוחה ותיקה, אלא כי אני מעריצה לה את ה... נשמה, מאז שהיא הצילה אותי מהשיחה הכי מביכה שאתם יכולים לחשוב עליה עם צוציקית בת 7 וחצי.
כי, אתם, יודעים, כולנו מחכים לשיחה על הפרחים והפרפרים עם הילדים שלנו, אבל מי חשב שהשיחה הבאה תהיה "אבל מה אתם עושים כשאתם עושים @&@? מה עושים עם הידיים? מה נעים בזה?"
אמאל'ה.
שזו בעיה, כי אמאל'ה במקרה הזה היא אני.
ולא, היא לא הצילה אותי מהשיחה הזו עם טלפון מתוזמן-היטב. היא הצילה אותי כי היא מנהלת את "מידע אמין על מין", המרכז הישראלי לחינוך מיני. הן מדריכות צוותי חינוך, טיפול וגם הורים כשצריך, ובזכות התוכן המהמם שלהן ידעתי עד כמה להיכנס לפרטים (ועד כמה לא), מה מתאים לגיל של הצוציקית (ומה לא) ואפילו הייתי מוכנה בשליפה עם "יש ילדים בכיתה שלך שרואים סרטונים על זה? כדי לדעת? כי את יודעת שהם לא אמיתיים, ושאת תמיד יכולה לשאול אותי על הכל".
(כן, היו ילדים שרואים סרטוני פורנו, ומשם באה הסקרנות שלה)
(בכיתה ב'!!!!)
"אני צריכה מישהי שמתמחה בחוברות. אינטראקטיביות. אבל כיפיות ממש כי נוער"
וחוץ מזה, שלומית מעדיפה כמובן כלי-מדף קיים ליצירת חוברות אינטראקטיביות ולא לפתח מאפס, כי לפתח זה יקר. וכמו תמיד צריך את זה לאתמול. ולהשאיר את החוברת בעיצוב הקיים, לא בעיצוב חדש בשביל האינטראקטיביות, כי הוא נעשה עם פסיכותרפיסט מומחה. אבל כן שמילוי החוברת יהיה מובן ממש וכיפי ו...
אמאל'ה.
וכבר סיכמנו שאמאל'ה זה אני.
כלומר, בטח, יש לנו 103 בונות ובוני אתרים בליסט נכון לכתיבת שורה זו, ו- 22 מעצבות/ים שההתמחות שלהם ספציפית היא UI - או בעברית, לעשות שדברים באינטרנט יהיו קלים להבנה וכיפיים.
אבל בכל השאלון המתוחכם שלנו לפרילאנסים אף עמודה לא כוללת "התמחות במוצר מדף שמייצר חוברות אינטראקטיביות כיפיות בעיצוב קיים". כי, טוב, זה קצת נישתי, לא?
מצד שני, זה החלק הטוב בעובדה שאנחנו לא פלטפורמת על-חלל עם טכנולוגיית AI מנצנצת. אנחנו עושות כל התאמה של כל כלי וכל איש ואשת דיגיטל באופן אישי וידני, כך שאנחנו גם מכירות אותם מספיק בשביל לדעת את מי לשאול מה.
וברגע שחזרתי לנשום נצנצה לי אשת דיגיטל אחת ספציפית בראש.
"איפה את היום? פורטוגל? מה קרה לצ'ילה?"
בידי. ש., הידועה גם בכינויה "הנוודת שרצה", נמצאת כל פעם שאני מתכתבת איתה בפינה אחרת על הגלובוס. כן, מה שהילדים המגניבים קוראים "נוודת דיגיטלית". חוץ מאהבת נדודים וריצה למרחקים ארוכים, בידי היא גם מומחית לטכנולוגיה שיווקית, אוטומציות וכלים דיגיטליים מגניבים.
תכף ומיד - כלומר, ברגע שהיא חזרה מהריצה - פרשתי בפניה את הבריף. תרגמתי את הדרישות של שלומית לדיגיטלית שוטפת, וכמו מומחית טובה, בידי לא ענתה לי מיד. כלומר, היא כן ענתה מיד: "בטח, יש כמה כלים טובים, חוזרת אליך מחר עם הכי מתאימים". אין דבר שאנשי דיגיטל אוהבים יותר לענות מ"תלוי" או "צריך לחקור את זה".
אני בינתיים הלכתי גם לחקור את זה, ודיברתי עם עוד איש אוטומציות ושתי מעצבות UI. לכולם היו הצעות מעניינות, אבל של בידי היתה הטובה ביותר. כי זה מה שמפריד אשת דיגיטל טובה מכל מומחה אחר בכל תחום: מומחים אחרים הולכים ישר עם תחושת הבטן. בשביל זה הם מומחים, לא? אשת דיגיטל קודם חייבת לעשות AB טסטינג ורק אז ללכת עם תחושת הבטן הראשונה שלה.
למחרת חידדנו כמה דרישות (כן, רק בעברית. כן, אפשר לשנות קצת את העיצוב, אבל לא לעצב מחדש. האפיון דורש פעולות של... אוקי, הבנתם, אין צורך לחזור על הבריף השלם, נכון?), בידי שלחה אופציות, ונשארנו עם שתי אפשרויות טובות לבחירת הלקוחה.
מכאן הסיפור כבר מוכר: היכרות עם הלקוחה, התייעצות קטנה של בידי, התייעצות קטנה של שלומית ו...
"היי! לא אמרתן לי שהחוברת עלתה!"
לקוחות הם עם. נכון? אפילו האהובות עלי ביותר שוכחות לעדכן אותי שהחוברת כבר עלתה, ואני נתקלת בה פתאום בטוויטר. כי אין מה לעשות, טוויטר היא הרשת האהובה עלי (רק על תגלו ללינקדאין, היא נעלבת נורא לאחרונה. שלב כזה).
אבל אני? נעלבת? למה שאני אעלב? למה, מה, אני מצאתי בזמן שיא את אשת הדיגיטל המדוייקת שבאה עם לא אופציה אחת אלא שתיים למוצר מדף מתאים בדיוק לכל צרכי הנישה הספציפיים? ואז ליוותה אתכן צעד צעד עד להוצאת החוברת, גם בזמן שיא? לא? אז למה! שאני! אעלב?!
ההפך, אני דווקא אשתף את הפוסט בכל הרשתות בהתלהבות, כי באמת שאתן מהלקוחות האהובות עלי, ותמיד טוב לפרגן ללקוחות. זה מביא עוד לקוחות.
רוצה להתייעץ?
אפשר להתייעץ איתנו, תמיד, ובשמחה. שריינו זמן כאן או פשוט ווטסאפ לנו.
אחרי הכל, כוח העל שלנו הוא להתאים לכל חברה, ארגון או עסק את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים לצורך ולתקציב.
Commenti