ווטסאפ מתחדשת לאחרונה כל יום-יומיים בפיצ'ר חדש, ונראה שמטא מנסה להפוך אותה לאפליקציית
תקשורת חזקה בהרבה, שתתחרה ב iMessanger. ואפילו יותר: בין כל האופציות החדשות לבין חנויות ווטסאפ, נראה שהחלום של צוקרברג הוא להפוך אותה לאפליקציית-על, דוגמת WeChat הסינית. בסין, אי אפשר להסתדר בלי וויצ'אט - היא אפליקצית התקשורת והעברת הכסף, החיבור המיידי לכל חנות אונליין ו-וולוג. מטא לעולם לא תודה בזה, בעיקר מול הרגולטורים שעשו לה הרבה צרות עם הניסיון להכניס העברת כספים למסנג'ר שלה, אבל זה החלום.
אז מה קורה בווסטאפ, תכלס, וחשוב יותר - איך זה משפיע על תכניות השיווק שלנו?
הערוצים - ערוץ שיווק מבית ווטסאפ?
אחד החידושים המסקרנים ביותר לשיווק הוא ה"ערוצים", שהושקו כבר בכמה מדינות ראשיות ומגיעים לארץ ממש עכשיו - חלק מהמשתמשים כבר קיבלו אותם במלואם, וחלק רק את האפשרות למעקב אחרי ערוצים קיימים. הערוצים מזכירים קצת קבוצות ווטסאפ משודרגות: הם מאפשרים ליוצרי תוכן ועסקים לפתוח ערוץ הפצה שאפשר פשוט להירשם אליו, ולקבל את כל העדכונים.
אל הערוצים אפשר להירשם כמו שנרשמים לניוזלטר, ובניגוד לקבוצה או רשימת שידור - אי אפשר לרשום אליהם משתמשים, אפשר רק לבחור להירשם. מצד שני, הן שומרות על פרטיות - העוקבים לא יכולים לראות את מספר הטלפון של המנהלים והמנהלות או העוקבים האחרים, ואפשר לשלוח הודעות אל המנהלים רק אם הם אישרו זאת.
עד כה נשמע כמו חלום, נכון? הנה שברו: ההודעות מהם מגיעות לא לטאב הראשי, אלא לטאב "עדכונים" חדש, איפה שקודם מצאנו את הסטטוסים. וזה רמז חזק מיהו הקהל היעד הטוב ביותר לערוצים: מי שכבר משתמשים בסטטוסים בווטסאפ.
בארץ - אלו בעיקר שני מגזרים: המגזר הדתי-חרדי, שמעדיף לא להתעדכן ברשתות החברתיות אלא בסטטוסים של ווטסאפ, שמאפשרים להיחשף אך ורק לתכנים שבחרת בעצמך;
ובני נוער צעירים, בעיקר בגילאי 9-13, שלרבים מהם אין להם גישה חופשית לגמרי לאינסטגרם או טיקטוק מגבילות-הגיל, ומשתמשים בסטטוסים של ווטסאפ ליצירת תכנים.
בחו"ל, במדינות שבהן כבר הושקו הערוצים, רואים שתי דרכי שימוש חדשות ומעניינות בערוצים האלה:
1. כסוג של ניוזלטר עבור "מועדון לקוחות" אקסקסלוסיבי יותר מהרגיל, שמקבל כך גישה מוקדמת למוצרים, שירותים או מבצעים.
2. לקשר עם מובילי-דיעה ומשפיענים שרוצים לקבל הזמנות להשקות ואירועים, מוצרים לסקירה וכו'.
אם אתם רוצים להתנסות עם הערוצים, פשוט פתחו את הווטסאפ שלכם - ומצאו את טאב ה"עדכונים".
וכן, אפשר גם להירשם לקבוצת הווטסאפ השקטה שלנו - חדשות הדיגיטל לניהול שיווק - שבה אנחנו מעדכנים פעם-פעמיים בשבוע את החדשות הדחופות והחשובות ביותר.
הכי חדש: ערוצי שיחה קבוצתיים
ממש בשבועות האחרונים יצאו אלינו שני חידושים נוספים וחשובים במיוחד.
הראשון חשוב לשיווק: ערוצי שיחה קבוצתיים.
ערוצי שיחה כאלה, שמאפשרים לנהל שיחה משותפת בין עשרות ומאות משתתפים באודיו, פופולאריים בעולם מאז קלאבהאוס. זוכרים את האפליקציה הכוכבת-לרגע, הדבר החדש הבא שנסק ונפל? היא נפלה כיוון שקל מאוד לחקות את הטכנולוגיה - והיא יעילה הרבה יותר במקום שהרבה אנשים כבר מכירים אותך ועוקבים אחריך.
למשל, בוווטסאפ.
כדי להבין את היעילות שלהם לשיווק, אפשר ללמוד ממגוון מותגים שמשתמשים כבר היום ב"ספייס" של טוויטר (X, אחרי המיתוג מחדש). שם, הרבה מותגים בונים קהילת עוקבים נאמנים שמגיעים לשמוע מעין "פודקאסט לייב", וגם מקבלים את האפשרות לשאול שאלות ולהגיב לנשמע.
וכשנחבר את מה שהבנו לגבי הערוצים, נבין את הכוח השיווקי המשולב של שניהם: תחשבו על האופציה להזמין את חברי "מועדון הלקוחות" או משפיענים שמחבבים את השירותים שלכם לחשיפת מוצר בשיחת אודיו לייב בווטסאפ, ולתת להם, סתם רעיון, הנחה רק לזמן השיחה. והכל - ישירות דרך הווטסאפ, בלי לדרוש התקנה של אפליקציות נוספות.
והעדכון שכולם מחכים לו
העדכון השני מהימים האחרונים חשוב יותר לנשות ואנשי השיווק: סוף סוף יצא לבטא הפיצ'ר שהכי חיכינו לו... ואפשר לעבור בין כמה חשבונות באותו טלפון! כן, אפשר להתקין את הווטס האישי וזה של העבודה ולדלג בין
שניהם - אם אתם חלק מבודקי הבטא של ווטסאפ, כמובן. בקרוב אצלנו, ולפי ההערכות - הפיצ'ר יצא בשלבים לכל המשתמשים בחודשים הקרובים.
חברו את זה עם האפשרות להתחבר לווטסאפ ביזנס מכמה מכשירים במקביל, ותקבלו כלי יעיל שמאפשר לחברות ועסקים לנהל את כל הכיף עד כה - הערוצים, שיחות האודיו וההודעות הפרטיות אל ומהלקוחות.
מודעות לווטסאפ - בלי עמוד פייסבוק?
כמובן שמטא רוצה גם להרוויח מכל הטוב שסקרנו, והדרך העיקרית שלה היא למכור לנו מודעות. לכן, היא חידשה ממש לאחרונה אופציה חזקה: אפשר היום ליצור מודעות שמובילות מתוך אינסטגרם או פייסבוק לווטסאפ, גם בלי לפרסם מתוך עמוד פייסבוק או חשבון אינסטגרם.
למי זה טוב? בעיקר לעסקים שלא ממש משקיעים בפייסבוק ובאינסטגרם שלהם, ולא רוצים לפרסם בשם ערוץ או פרופיל עם שלושה עוקבים ושני צרצרים.
השורה התחתונה: האסטרטגיה
כשמחברים את כל העדכונים האלה, שמקלים על חברות ועסקים להשתמש בווטסאפ ככלי שיווקי חזק יותר,
יחד עם המודעות, מקבלים התחלה של הצצה לאסטרטגיה של מטא. וכשמחברים אותם עם חנויות ווטסאפ, שמאפשרות למכור מוצרים ישירות דרך דרכה - ובמקומות כמו הודו וברזיל אפילו להעביר את התשלום ישירות דרך ווטסאפ, בלי לצאת אפילו לאתר או עמוד סליקה - מקבלים הצצה לעתיד של כולנו, באדיבות מטא.
ואם אנחנו נשות ואנשי שיווק חכמים - וכמובן שאתם חכמים! אתם הרי קוראים כאן! - אנחנו מבינים שכדאי להתחיל לבנות את תשתית השיווק שלנו בווטסאפ כבר היום, כדי לנצל את הכלים שמטא נותנת לנו, וכדי להיות הראשונים שינצלו את הכלים החדשים שמגיעים בחודשים הקרובים.
ואם אתם כה חכמים, כמובן שאתם יודעים כבר שאם אתם צריכים ייעוץ או פרילאנסים שמתמחים בשיווק בווטסאפ - יש לנו בשבילכם. זו העבודה שלנו, הרי, לבחור את הטובים ביותר ולהתאים לכם.
לשיחה אישית עם נעמי הכותבת, מענה לשאלות והיכרות איתנו - בחרו לכם זמן כאן.
Comentários