top of page
תמונת הסופר/תנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

איך מתמודדים עם בעית הביקורות בגוגל? ראיון בגל"צ

לקוחות משאירים לך ביקורות בגוגל - והן לא עולות? כבר חודשיים לא הופיעה בכרטיס העסק או בסניף

ביקורת גוגל חדשה?


ביקורות לא עולות בגוגל? זה בגלל המלחמה, ויש פתרון
איפה הביקורות?!

לא, זו לא בעיה בכרטיס גוגל העסקי שלך. זה בכל הארץ, מהסניפים של המותגים הגדולים ביותר עד לעסקים הקטנים ביותר. ולא מקרי, שזה כבר חודשיים: גוגל חסמה את כל אפשרויות הדירוג והעלאת הביקורות בגוגל מפות ובגוגל העסקי מאז ה-7.10.

אבל הביקורות הן חלק מאוד מהותי בהחלטה של לקוחות להגיע לסניף של חברה או עסק! והתנועה סביבן חשובה גם לדירוג בחיפוש בגוגל!


אז מה עושים?


למה ביקורות בגוגל לא מופיעות?


התכנית "יהיה בסדר" בגל"צ פנתה אלי בתחילת השבוע כדי לעזור להבין מה קורה, ואיך מתמודדים עם הבעיה. יחד חקרנו ודיברנו עם גוגל - והבנו מה קרה. החדשות המרגיזות: אי אפשר לפתוח את הביקורות. החדשות הטובות: יש דברים אחרים שאפשר לעשות.


הסיבה לכך שביקורות לא מופיעות בגוגל מתחילה בכלל באוקראינה: במרץ 2022 אלפי מדרגים השאירו ביקורות דוגמת "האוכל נהדר, רק חבל שהמנהיג שלכם רוצח חפים מפשע" בבתי קפה ומסעדות ברוסיה, בכוונה תחילה, כדי לחשוף פשעי מלחמה. התופעה תפחה במהירות, עד שגוגל פשוט סגרה את כל העסקים ברוסיה לדירוג וביקורות. נשמע מוכר?


בישראל לא קרה שום דבר כזה - אבל כשהגיהנום פרץ ב-7.10 כאן בארץ, גוגל הקדימה תרופה קשוחה למכה וחסמה את כל הדירוגים והביקורות בישראל וברצועת עזה. שקט תעשייתי כפוי.

נכון, זה לא הוגן. נכון, זה אקט מאוד כוחני מצד הענקית. היא לא מאפשרת לעסקים לומר "אני לוקח את הסיכון למתקפה, תחזירו לי את הביקורות, הן חיוניות להחלטה של לקוחות להגיע אלי" - סגור וזהו. תבואו בשש אחרי המלחמה.


מה כן אפשר לעשות?

לביקורות בגוגל יש שתי תועלות:


1. הן עצמן חשובות. ביקורות עדכניות עוזרות ללקוחות אחרים להחליט שכדאי לבחור בסניף או בעסק הזה, ולא בעסק אחר או מותג גדול יותר.


2. התנועה סביבן בכרטיס העסק בגוגל - פתיחה, קריאה, עדכון, השראת ביקורת - מסמנת לגוגל שהעסק הזה רלוונטי לקהל, ותורמת לעליה גבוה יותר בחיפוש של גוגל.


ולכן כדי להתמודד עם היעדרן, ניעזר ב"טריק" מהיר לטווח קצר, לצד פתרון לטווח ארוך יותר.



בטווח הקצר - תמונות מהללות

אפשר להעלות את הביקורות המהללות בצורת תמונה. לבקש אותן בווטסאפ, למשל, ולהעלות צילום מסך, או לבקש לצלם את הלקוח/ה (אם הם מוכנים) או תמונה של המנה, ולהוסיף משפט כתוב על גבי התמונה.

אפשר למחוק זמנית חלק מהתמונות האחרות בעמוד, כדי לתת בולטות לתמונות המהללות, ולהחזיר אותן בהמשך.

כשלאף אחד אחר אין ביקורות - מהלך כזה ייתן לך יתרון.


בטווח הארוך - יש שני צעדים חשובים:

  1. גיוון בערוצי השיווק -

  2. הכי חשוב - יועצ/ת טלפוני/ת! לכולנו יש אנשי דיגיטל שאנחנו עובדים איתם כשצריך - מעצבים, מנהלות קמפיינים, מנהלי סושיאל... אבל מה עם יועצ/ת אובייקטיבי/ת, שלא מנסה למכור לך שירותים נוספים - ולכן תמיד תוכל לתת עיצה רלוונטית, וללוות אותך בזמנים שבהם מתגלה בעיה? מומלץ מאוד. וכן, כמו כל סוגי אנשי הדיגיטל המגוונים, מוידאו עד אוטומציות - אפשר למצוא אצלנו מגוון יועצים לכל צורך. זו העבודה שלנו - לסנן את הטובים ביותר, ולהתאים אותם לצורך שלך.


רוצה להתייעץ איתנו? אפשר פשוט לשלוח ווטסאפ!


להאזנה לראיון המלא - איך מתמודדים עם בעית הביקורות הנעלמות בגוגל?


מי עוד תוהה איך להתמודד עם הבעיה הזו? שתפו!


header.all-comments


bottom of page