top of page

איך מתגברים על "ביישנות מצלמה"? 6 כלים יעילים

אסף חמץ

אם התמונה שיצרתי ב-AI מעבירה בכם רעד במורד עמוד השדרה, אם אתם 'חוששים' להחשף מול מצלמה - הגעתם למקום הנכון!


עד סוף הפוסט הזה תקבלו את כל הכלים ע"מ להתמודד אם מה שאני קורה לו 'ביישנות מצלמה' או ביישנות קהל.


הסיפור שלנו מתחיל היום לפני כ-15 שנים.

הוזמנתי ע"י אחת מחברות הביטוח הגדולות בארץ ובעולם למשימה פשוטה:

צילום ברכת שנה אזרחית טובה של מנכ"לית הסניף הישראלי לעובדי החברה בעולם. אני במאי צעיר ונרגש. היא אישה בתחילת שנות החמישים לחייה שמנהלת מיליארדי דולרים. הצבתי מצלמה, כיוונתי תאורה לחצתי על הכפתור האדום, ו….

שקט.

המנכ"לית האנרגטית שקטה כמו דג.

ואני מתחיל לשבור את הראש איך אוכל להוציא ממנה ברכה רלוונטית באורך של דקה בלבד.


קאט 10 שנים קדימה, תחילת הקורונה - מנהלי עסקים רבים מצאו את עצמם עם הגב לקיר. ועכשיו הם חייבים להתמודד עם הפחד הגדול שברחו ממנו כל השנים - הפחד ממצלמה.

ואני כאן כדי לעזור - אז, עם "סדנאות אומץ", והיום - עם סדנאות וידאו לסושיאל לחברות ועובדיהן. 


אלו הכלים שעזרו ללמעלה למעלה מ-1000 בעלי עסקים ומנכ"לים לשבור את המחסום.

את חלקם אתם רואים מידי יום בטיקטוק, באינסטגרם ובתוכניות טלויזיה.


אתם לא לבד - וצריכים אתכם!


למי תעזרו הכי הרבה? דברו אליהם!

לקראת 'סדנאות האומץ' שיצרתי העלתי פוסט קצר שביקש מאנשים שמתביישים לעמוד מול מצלמה להסביר - מה עוצר אותם?

להפתעתי, תוך שעה קלה התקבלו מעל ל-600 תגובות, רובן חזרו על עצמן:


"אני לא אוהבת להצטלם", "זה לא מדבר אלי", "אני והמצלמה לא חברים", "אני חוששת ממה שיגידו"

שמתי לב ש-95% מהתגובות התחילו מהמילה "אני".


עמידה בטוחה מול קהל ומצלמה מתחילה מההבנה שיש לנו מסר חשוב להעביר לאנשים שזקוקים לכך. 


במילים אחרות - הם אלו שחשובים, אנחנו רק הכלי. גיליתי שלהרבה "ביישני מצלמה" קל יותר כשהם חושבים על כמה הם עוזרים לאחרים.


עזרת חבר


לא נוח לכם מול מצלמה? דברו אל חבר/ה/שותף/הילד שלכם.

לפעמים המבט הצידה משחרר באחת מהבעתה.

תוסיפו לזה יש כאן עוד מישהו להקשיב ולתמוך זה בכלל מעולה.


דופק גבוה בכוונה


לפני הצילומים - עשו קצת ספורט, הרימו דופק.

קפיצות במקום מזרימות דופמינים ואנרגיות שיעברו בצילום שלכם. אל תדאגו, אתם לא נראים מטומטמים כשאתם עושים את זה (ואם כן, למי איכפת? זה לא מצולם 🙂)


מילים גדולות אנשים קטנים


פשוט זה יפה

טעות נפוצה של בעלי עסקים ובכירים זאת ההרגשה שמצופה מהם להרשים, כתוצאה מכך הם מנסים לשלב בטקסטים תהליכים מורכבים, ז'רגון לא ברור ומילים מסובכות בשפה זרה רק כדי 'להיראות חשובים ורציניים'.

הדבר רק מגביר את הלחץ וחוטא למטרה.


יותר מכך, אם יש משהו לכל הדוברים הגדולים אי פעם הוא היכולת שלהם להעביר מסרים מורכבים בצורה פשוטה.


לכן, כתבו מסרים קצרים ופשוטים בשפה ברורה כך שגם הילד/ה שלכם יבינו (התאמנו עליהם) "Simplicity is the ultimate sophistication" (לאונרדו דה וינצ'י).



Don’t Worry Be Crappy


לא משנה אם את מנכ"לית בכירה או בעל עסק עשרות שנים - היום אתם מתחילים משהו חדש, משהו שנמלטת ממנו כל כך הרבה שנים. והנה אתם עושים את הצעד הראשון - פרגנו לעצמכם!


זכרו, ברור שבהתחלה זה יצא קצת "קראפי".


ואם אתם אומרת לעצמכם עכשיו אני לא יכול/ה להרשות לעצמי לטעות במעמדי - דעו שמי שתבע את הביטוי  "Don't Worry Be Crappy" הוא גיא קוואסקי, מאנשי השיווק האגדיים של אפל.

אם הוא מרשה לעצמו אז נראה לי שגם אנחנו יכולים.


פשוט, התחילו


עכשיו!


אין זמן טוב יותר מעכשיו

זה לא יעבוד אם תמשיכו לדחות. לכן חשוב להתחיל עכשיו. כן, ממש כרגע. כתבו משהו קצר ופשוט - עד 30 שניות.


הרימו את הנייד ופשוט תצלמו את עצמכם.


הרשו לעצמכם להיות קראפיים.


פרגנו וסלחו לעצמכם על הטעויות.


אל תתיחסו לקמט מתחת לעיניים או לשיער האפור - הוא לא מעניין אף אחד - ואם הוא מקשה עליכם, השתמשו בפילטר!


צלמו ואז צלמו שוב ואז שוב. אימון זאת הדרך הבטוחה להגיע לתוצאות.


בהצלחה!


הכותב הוא אסף חמץ: סטוריטלר, יוצר וידאו ומלווה יזמים, עסקים ומנהלים בדרך לנוכחות חזקה ובטוחה מול מצלמה וקהל. וכן, גם הוא אחד מאנשי השיווק המשובחים שעברו את הבדיקות המעמיקות והסינונים שלנו כאן בדה ליסט. 


רוצה להתייעץ? אפשר לקבוע שיחה קצרה, או לשלוח לנו מייל.


מי עוד רוצה לדעת את חדשות הדיגיטל? שתפו:


Kommentare


bottom of page