top of page

מטא חוזרת למשחק בענק - חדשות הדיגיטל 05.02.24

תמונת הסופר/ת: נעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסטנעמי כרמי - מנכ"לית דה ליסט

חדשות הדיגיטל לניהול שיווק מבית דה ליסט - התאמת פתרונות, כלים ואנשי דיגיטל.

מהדורה שבועית 05.02.24

הכי חשוב השבוע: מטא חוזרת להוביל את עולם הפרסום


ראית את הקפיצה במניה של מטא? מה קרה שם?


מגוון סיבות כלכליות כמו "דיבידנדים", ושתיים הרבה יותר רלוונטיות לתכניות השיווק:

  1. חזרה משמעותית לגדילה ברווחים מפרסום

  2. סוף סוף רווח מווטסאפ

איך זה מזיז את מחט הפרסום? מה חשוב לקחת מזה לתכנית הרבעונית הבאה? או, טוב ששאלת.


מה החזיר את רווחי הפרסומות?


לפני שהיא הפכה למטא(וורס) ונערכה לכבוש את העולם עם AI, מטא היתה ונשארה חברה שמגישה פרסומות מותאמות אישית לקהל. שלנו. שלכם ושלי.


הרווחים מפרסום לא גדלו ברמה שסיפקה את צוקי והמשקיעים, מאז שאפל הפילה על מטא את מגבלות המעקב אחרי גולשים דרך האייפון. למה? כי הרבה מיכולות התאמת הפרסומות - נובעות מהפיקסל של מטא, שמוטמן ברוב אתרי העולם. הסתובבתי באתרי ביטוח רכב? מובייל? גרביונים לילדות שלי שלא מעניין אותן כמה קר בחוץ, הן צריכות שמלה מסתובבת? זו האינדיקציה הכי טובה לאיזו פרסומת כדאי להגיש לי.


וכשאפל הפסיקה להרשות למטא לעקוב אחרי הגולשים האייפוניסטים באתרים מחוץ לפייסבוק ואינסטגרם, היא בעצם סגרה לה את היכולת להתאים פרסומות ברמה הזו אצל רוב המשתמשים בארה"ב (בה אייפון הוא המלך), ובהרבה מאוד מחוץ לה.


כל זה קרה לפני כמעט 3 שנים, שבהן מטא היתה עסוקה בהתאוששות איטית מהמכה - וברבעון האחרון היא סוף סוף חזרה לגדול הרבה יותר בגדול.

איך?

למה המניה של מטא קפצה, ואיך זה משפיע על תכניות השיווק?
מטא מסתכלת עלינו

  1. עם יכולות משופרות לאיסוף מידע על הקהל דרך אינסטגרם ופייסבוק. בעיקר אינסטגרם, שהסטוריז והרילז שלה קפצו בפופולאריות בשנה האחרונה. אחד ההבדלים העיקריים בין פיד הרילז המשופר של אינסטגרם לזה של טיקטוק, הוא כמה מותגים ומפרסמים משובצים בו. זה מעלה יפה את הרווחים - אבל גם מגלה בצורה פנטסטית למטא באילו מותגים אנחנו מעוניינים.

  2. עם ההתאוששות של כל השוק מצד אחד - ומצד שני, ההבנה של מפרסמים שאין מה לעשות, הקהל באינסטוש.


ואם מטא התאוששה מהמכה ליכולות המעקב שלה - זה ממצב אותה במקום מעולה מול המתחרות. כי לקוראינו המסורים ברור מה עומד לבוא: מות הקוקיז צד ג' - עוקבי הקהל - בכל העולם. כלומר, מכה דומה לכל המפרסמים שתלויים במעקב אחרי האתרים שאנחנו מבקרים בהם. כרגיל, מומלץ לקרוא על הנושא כאן. ואם כבר קראתם ושמעתם אותי חופרת על הנושא, ברור לכם שההתאוששות של מטא מצביעה על היכולת שלה להתאים פרסומות היטב למרות חוקי הפרטיות החדשים.


משפיע על תכניות השיווק?

כמובן. היכולות המוכחות האלה של מטא הן ממש השפעה ישירה על תכניות הפרסום. שנאמר: תעשו מקום בתקציב.


רווח מווטסאפ? הכצעקתה?


כן.


הוא לא באותו עולם בכלל כמו רווחי הפרסומות, אבל ההתמקדות של מטא במערך הווטסאפ API - סוף סוף מביאה רווח לאפליקציה הכי פופולארית והכי פחות רווחית של מטא.


ווטסאפ API, אם עוד לא הכרתם מקרוב, הוא הווטסאפ העסקי האמיתי. הוא מאפשר לבנות מערכת ניהול לווטסאפ, ולהשתמש בו שיווקית - ממש כמו שיווק וניהול לקוחות דרך סמס. עם יוזרים למשתמשים שונים שמתחברים כולם לאותו מספר באתר, אוטומציות של שליחת ווטסאפ שיווקי ושירותי, כל סוגי הבוטים, ממשקים למערכות האחרות של השיווק וניהול הלקוח - והכל בלי להיחסם.


כן, זו הסיבה שיש כל כך הרבה חסימות ווטסאפ בשנה האחרונה: האינטרס של מטא הוא להעביר את כל מי שרוצה לשווק דרך ווטסאפ למסלול בתשלום. ואם יש אינטרס, מפתחים יותר כלים טכנולוגיים שמזהים יותר פעילות שיווקית. וחוסמים.


וכן2: הצד הפחות זוהר ונחמד הוא העלות. כמו בסמס, כל פתיחת שיחה תעלה כמה אגורות - וכמו בסמס, בכמויות גדולות זה מתחיל להיות יקר. לנו. ורווחי למטא.


משפיע על תכניות השיווק?

כמנהלות ומנהלי שיווק, זה כלי שחובה להכיר. העברתי בנובמבר וובינר לכל החמ"לים שהתנהלו דרך מאנדיי על ווטסאפ API, והייתי מופתעת לגלות כמה הוא לא מוכר, אפילו בקרב חברות הייטק גדולות. אז קדימה, זמן להכיר. וכן, כמובן שאפשר להתייעץ איתי. אפשר לשריין שיחה קצרה כאן או להשתמש בווטסאפ API שלנו עצמנו ולווטספ לי כאן ;)


טיקטוק מאבדת את יוניברסל (או להפך?)




קונגלומרט המוזיקה מהגדולים בעולם, שמנהל אמני-ענק מיו טו וסטינג עד טיילור סוויפט ואדל, לא מוכן יותר שמשתמשי טיקטוק ישתמשו במוזיקה שלו, ומיליוני סרטונים מככבים עכשיו ברשת הוידאו בלי פס הקול שלהם. המהלך התבשל לאורך ינואר, כשכל צד טוען שהשני "חמדן מדי" בדרישות שלו, ועכשיו יוניברסל עשו את הצעד האחרון (בינתיים), ואסרו על טיקטוק השמעה של המוזיקה שלהם.


מה זה אומר?

בעיקר, שזו הבחינה האמיתית לטיקטוק כרשת. עוד כמה חודשים נדע אם יש לה כוח משל עצמה - או לא.


היא עשויה לצאת בלי פגיעה משמעותית, מה שיוכיח שהאלגוריתם חשוב יותר מכל להיט - ויהיה צעד עצום בדיסרפשן שהיא עושה לשוק הסושיאל כבר שנים. זה יחזק אותה, כמובן, גם מול ענקי המוזיקה האחרים (לא רוצים? לכו), אבל גם - ויותר - ככלי עוצמתי שאסור להתעלם ממנו, בדרך לכבוש את הבכורה ממטא.


והיא עשויה לצאת עם האטה בגדילה, מה שהרבה מאוד גופים - כולל הפוליטיקה האמריקאית - אורבים לו בדרך לסלק אותה (ואת ממשלת סין שכן-או-לא מעורבת) מהשוק. כלומר, אפילו אם היא תמשיך לגדול אבל תגדל פחות - זה לגמרי יכול להיות תחילת הסוף שלה, טיעון מנצח בידי אלה שרוצים שארה"ב תאסור על הורדות האפליקציה שלה.


משפיע על תכניות השיווק? בעקיפין. אם יש לכם קהל ישראלי בטיקטוק - תמשיכו לדהור איתה, קצב הגידול שלה בארץ כרגע משוגע. אבל לפני שאתם עושים צעד לטווח רחוק כמו לפתוח ערוץ לראשונה ולתקצב את הגדילה שלו, הייתי ממתינה רבעון אחד לראות לאן נושבת הרוח.


גוגל משיקה המרות "משופרות" ועזרה ל-GA4


גוגל ממשיכה לצעוד עם עיניים פקוחות לכיוון עולם ללא עוגיות צד ג' (כן, זו התמה של השנה), ומשיקה מערכת המרות משופרות למודעות גוגל ואנליטיקס, שאמורה לאפשר מדידה מדוייקת יותר עם שמירה גבוהה יותר על פרטיות הגולשים.


למה אמורה? כי גוגל אנליטיקס ידועה בשמות לא לגמרי מדוייקים, וכשהם קוראים למשהו "המרות משופרות"

אני שומעת "המרות שאנחנו ממש רוצים שתעברו אליהן עכשיו, ולכן נתנו להן שם משופר".

ההמלצה - כן להתנסות איתן, אבל למדוד את האתר בכלי נוסף משלים. למשל, קלאריטי של מייקרוסופט שעפתי עליו בשבוע שעבר. (לא, אין לי מניות במייקרוסופט או רווח מהתעופה הזו, לצערי).


לצד ההמרות המשופרות, גוגל הפנימה סוף סוף שהמעבר ל-GA4 עדיין משגע את כולנו, ומשדרגת אותו עם כמה מדריכים נוחים, כולל אופציה של "מה (לעזאזל) קורה בעמוד הזה" ומדריכי וידאו. העזאזל הוא שלי כמובן.


משפיע על תכניות השיווק? כן, מחוסר ברירה - הם צפויים להעביר את כולנו למערכת ההמרות החדשה. אז כדאי להכיר אותה מוקדם.


משווקים לחו"ל? חדשות מעניינות מת'רדז ורדיט


בארץ ת'רדז, חיקוי הטוויטר של אינסטגרם, הפכה לסוג של בדיחה נטולת קהל - אבל בארה"ב היא מתפוצצת כרגע, משלשת את כמות המשתמשים החודשית, מטפסת ל-10 האפליקציות עם הכי הרבה הורדות גם באנדרואיד וגם באפל, ומחזיקה שם.


רדיט כבר מזמן היא אחד מאיזורי התוכן החמים ביותר בעולם הגדול, ועכשיו היא מפרסמת מדריך לפרסום דרכה. אם אתם עובדים מישראל לחו"ל ועדיין לא מכירים את המערכת של רדיט - מומלץ מאוד. אחרי עליות המחירים המשוגעות בלינקדאין, למשל, היא תחליף לא רע לקהל טק בחו"ל.


משפיע על תכניות השיווק? רק לשיווק בחו"ל.


אפשר להתייעץ איתך? כן.


לסיום נזכיר שאנחנו יודעות את כל זה כי העבודה שלנו היא להתאים לכם את כלי ואנשי הדיגיטל הכי טובים, לכל מטרה.

Comments


bottom of page