top of page

העדכון מיוטיוב שורטס שקל לפספס וקריטי להכיר

בשבועות האחרונים מתגלגל ביוטיוב עדכון קטן, כמעט ביישן, שקל לפספס - הוא מככב רק בידיעות באתרי השיווק הדיגיטלי, ולא מדליק כותרות ענק.

אבל בעיני, בתור מי שנמצאת בצומת בין מקצועני השיווק הדיגיטלי לחברות והעסקים, הוא אחד העדכונים המשמעותיים ביותר השנה. ואם הוא לא ישפיע על אסטרטגיית 2024 אצלכם, אתם עלולים לפספס בגדול.


אז איך מיישבים בין השניים?


בואו נצלול קצת יותר, ומבטיחה שעד סוף המאמר תבינו בדיוק למה הוא כל כך קריטי.


יוטיוב היום באסטרטגיית השיווק

יוטיוב מרגישה לרבים מאיתנו כמו סוג של דינוזאור - מקום לחפש ידנית סרטוני הדרכה או מוזיקה שלא נמצאת בספוטיפיי. וברמה השיווקית, עוד מקום לזרוק בו את הסרטונים שלנו.

אבל יוטיוב היא גם המותג עם אחוזי האהדה הגבוהים ביותר בקרב דור הזי. כן, הצעירים האלה מטיקטוק אוהבים את "יוטיוב" כמותג יותר מאייפון, נטפליקס, או אפילו טיקטוק.


למה?


נכנסתי לעומק של האהדה הזו כאן, אבל אפשר לסכם אותה בעיקר כי זו הטלוויזיה שלהם. הם נולדו עם טאבלט ויוטיוב ביד.


ובשנתיים האחרונות, יוטיוב עובדת חזק על המקום הגבוה שלה באהבה שלהם ובאסטרטגיות השיווק, בעיקר עם יוטיוב שורטס.


יוטיוב שורטס: 50 מיליארד צפיות ביום

יוטיוב שורטס, אם עוד לא נתקלתם, היא סוג של חיקוי טיקטוק: טאב נפרד עם סרטונים קצרצרים, עד 60 שניות (אבל לרוב יותר קרוב ל-20 שניות), שבו לא מחפשים סרטונים אלא צופות במה שהאלגוריתם בוחר עבורנו.

יוטיוב שופכת מאות מליוני דולרים על הדחיפה שלה בשנתיים האחרונות, בכל דרך אפשרית: מתשלום ליוצרי תוכן, עד בניית בוט אוטומטי שמבין את הסרטונים וכותב תיאור אוטומטי שלהם - כי מי טורח לכתוב משהו שאפשר למצוא אחר כך בגוגל בסרטון שקיעה טיקטוקי.


כולנו זוכרים שיוטיוב שייכת לגוגל, נכון?


ושדור הזי מאמין הרבה יותר לסרטונים אותנטיים בטיקטוק ויוטיוב שורטס מאשר לפוסטים כתובים, גם כשהוא מחפש מידע, מוצר, שירות, או המלצה על מסעדה?


והעבודה הזו משתלמת לה, מאוד: הנתונים האחרונים מראים על 50 מיליארד (!) צפיות בסרטונים בממוצע ביום. לא בחודש. ביום.


בעולם של סושיאל וידאו, כשרוב הטראפיק באינסטגרם עבר מהפיד לסטוריז וטיקטוק ממריאה מחודש לחודש, יוטיוב מצליחה לכבוש לעצמה מחדש את הצופים.


האתגר השיווקי ביוטיוב שורטס

אז אם יוטיוב שורטס כל כך פופולארית בעולם, למה היא עדיין לא חלק מהותי מהאסטרטגיה השיווקית שלנו?


הסיבה הראשונה היא שבארץ היא קצת פחות מוכרת, ופופולארית בעיקר בקרב צעירים עד גיל 30.

חדירה טובה יותר מטיקטוק, שמגיעה בעיקר עד גילאי 25 ואז במידה פחותה לגילאי 25-35 והרבה הרבה פחות משם. אבל מוכרת הרבה פחות, מסוקרת הרבה פחות מכוכב העולה החדש טיקטוק.

אבל טובה לא פחות לשיווק.


הסיבה השנייה היא שכמו בטיקטוק, הצפייה ביוטיוב שורטס היא מאוד פאסיבית.


המשתמשים נכנסים ליוטיוב שורטס לא כדי לחפש מידע, לגלות מה קורה עם החברים והאינפלואנסרים האהובים ובטח לא כדי להתעמק - הם נכנסים כדי לגלול פאסיבית בין סרטונים שהאלגוריתם בחר עבורם.


כלומר, בדומה לטיקטוק, עד כה זו פלטפורמה נהדרת למיתוג ומיצוב, והרבה פחות לשאר המשפך השיווקי.


למה עד כה? או, טוב ששאלת: כאן נכנס העדכון החדש.


אוקי, אז מה חדש ביוטיוב שורטס?

עכשיו כשכולנו באותו דף, הנה העדכון הטרי מיוטיוב:

החל מסוף אוגוסט 2023 אפשר לקשר בין סרטון שורט לוידאו ארוך יותר בתוך יוטיוב, בצורה ברורה מצד אחד וטבעית מצד שני.

פשוט עורכים את השורט, ומסמנים לאיזה סרטון נרצה לקשר אותו.


עדכון קטן? זעיר. מוזר שלא היה עד עכשיו. מתבקש.

ההשפעה על השיווק? ענקית.


כי עכשיו יש לנו, כנשות ואנשי שיווק, את האפשרות לסקרן ביוטיוב שורטס - ולפתות את המשתמשים לעצור את הגלילה הפאסיבית, ולהכנס לסרטון ארוך יותר במטרה להתעמק בו יותר. זה לא אורך הסרטון - זה שינוי מהותי בהלך הרוח של הצופים.

הוא לא קיים בטיקטוק: אפשר לעבור מטיקטוק ישירות לקישור אחר רק במודעות ממומנות.

באינטסגרם, אפשר לראות בסטוריז כמה הוא מהותי בבניית היכולת של אינפלואנסרים לשווק שם, עם לינק מהסטורי לריל או לפיד, או לעיתים אפילו ישירות למוצר.


וביוטיוב, כשהפלטפורמה עצמה מעדיפה שאנשים יעברו מהשורטס לסרטים הארוכים, יבלו יותר זמן ויירשמו לערוצים, זה זהב לנשות ואנשי שיווק.


למעשה יש כאן השפעה הרבה מעבר ליוטיוב - יש כאן סימון טרנד חזק, שחייב להכנס לאסטרטגיות 2024.


ההשפעה על אסטרטגיית השיווק ל-2024

אני אלך אפילו עוד צעד רחוק יותר: בעיני, בתור מי שהעבודה שלה היא למיין ולהתאים ספקי שיווק דיגיטלי, זה הכישור החשוב ביותר בשנתיים הקרובות לאשת/איש דיגיטל:


היכולת לבנות משפך מיידי מהפאסיבי > להעמקה > להמשך הקשר.

לסקרן ביוטיוב שורט, סטורי או פוסט ברמה כזו שתכניס אותנו מיד לשלב הבא >


לעניין את הלקוח/ה הפוטנציאלי/ת מספיק בשביל להתעמק בוידאו, ריל, מאמר או פרטים לליד >


ומשם לקחת את הקשר לבניית אמון עד לרכישה, כמו תמיד.


למשל, כמו שהסתקרנת מהכותרת בניוזלטר > שהביא אותך למאמר הזה ממש > וכאן אני יכולה להציע לך להירשם לזום החודשי של חדשות הדיגיטל לניהול שיווק, שבו אנחנו סוקרות פעם בחודש מה השתנה ואיך זה משפיע על תכניות השיווק. סתם דוגמא ;)


זה לא כישור חדש, כמו שאפשר להבין מהדוגמא. אבל הוא הופך חשוב יותר ויותר בוידאו, שכבר לא עומד בפני עצמו, אלא בתוך אקוסיסטם עם חוקים חדשים.


הרי כבר כמה שנים שהרשתות החברתיות הולכות יותר ויותר מהמעקב האישי אחרי חברים ומותגים - לאלגוריתמים פאסיביים. לא סתם טיקטוק צומחת בקצב משוגע, ויוטיוב משקיעה בשורטס. זה נכון עכשיו - וזה יהיה נכון יותר ויותר בשנתיים הקרובות, לכל הפחות.


רוצה להתייעץ איתנו?

אפשר לפנות לווטסאפ של דה ליסט או לקבוע שיחה קצרה עם כותבת המאמר, נעמי כרמי.


コメント


bottom of page